Feminism

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Om jag vill att folk skall försvara sig?

Absolut.

Jag säger inte att det inte finns kvinnor som slår eller misshandlar psykiskt.
Det är också så att de flesta som slår eller misshandlar psykiskt inte är helt friska.

När jag försökte ta mig ifrån lägenheten när min fd tyckte det var min plikt att ha sex slog jag på hans armar/händer när han fällt mig i trappan och försökte hålla kvar mig.
Om någon intervjuade honom skulle han säkerligen säg att jag slog honom=att han var utsatt för misshandel.

Verkligheten är sällan svart eller vit.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag säger inte att det inte finns kvinnor som slår eller misshandlar psykiskt.
Det är också så att de flesta som slår eller misshandlar psykiskt inte är helt friska.

När jag försökte ta mig ifrån lägenheten när min fd tyckte det var min plikt att ha sex slog jag på hans armar/händer när han fällt mig i trappan och försökte hålla kvar mig.
Om någon intervjuade honom skulle han säkerligen säg att jag slog honom=att han var utsatt för misshandel.

Verkligheten är sällan svart eller vit.

Jävla svin hoppas du lämnade honom efter första gången och gav honom duktigt med pingel.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jävla svin hoppas du lämnade honom efter första gången och gav honom duktigt med pingel.
Vid det laget är man oftast redan skadad.
För att få mig av bussen jag satt i hotade han att fronta den. Han visste att jag inte skulle riskera att andra skadades.

Som tur var hade jag en familj som stöttade och höll mig på rätt spår när jag väl bröt upp. Det är annars lätt att skrämmas till lydnad när man väl är bruten.

Jag vidhåller dock att de flesta i hans sits har mentala problem som man kan behandla. De ser inte vad de gör och förstår inte konsekvenserna. Det är INTE en anledning att stanna.

Jag tror också att de flest stannar av rädsla, som jag gjorde.

Spillt på internet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag säger inte att det inte finns kvinnor som slår eller misshandlar psykiskt.
Det är också så att de flesta som slår eller misshandlar psykiskt inte är helt friska.

När jag försökte ta mig ifrån lägenheten när min fd tyckte det var min plikt att ha sex slog jag på hans armar/händer när han fällt mig i trappan och försökte hålla kvar mig.
Om någon intervjuade honom skulle han säkerligen säg att jag slog honom=att han var utsatt för misshandel.

Verkligheten är sällan svart eller vit.

Ja, så skulle han säkert valt att framhålla det.

Men vi vet v3m rätten väljer att tro på och så även om förhållanden vore de omvända.

Med det sagt bra att du tog dig därifrån.:krama
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja, så skulle han säkert valt att framhålla det.

Men vi vet v3m rätten väljer att tro på och så även om förhållanden vore de omvända.

Med det sagt bra att du tog dig därifrån.:krama
De flesta fall lär ju inte anmälas.
Jag ringde Polis en gång och fick tipset att gå åt ett annat håll. Det var ju det jag behövde hjälp med. Ringde inte igen.

Tack :)

Spillt på internet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
De flesta fall lär ju inte anmälas.
Jag ringde Polis en gång och fick tipset att gå åt ett annat håll. Det var ju det jag behövde hjälp med. Ringde inte igen.

Tack :)

Spillt på internet.

Ja, när det kommer till polisen finns dessvärre ingen hjälp att få.

Som tur är finns det kvinnojourer, dessvärre är de numera fulla och kvinnor har återigen inte någon stans att ta vägen.:(

Mycket av detta kunde undvikas om kvinnor fick möjlighet att beväpna sig och lära sig från tidigt stadie att inte vara ett offer.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja, när det kommer till polisen finns dessvärre ingen hjälp att få.

Som tur är finns det kvinnojourer, dessvärre är de numera fulla och kvinnor har återigen inte någon stans att ta vägen.:(

Mycket av detta kunde undvikas om kvinnor fick möjlighet att beväpna sig och lära sig från tidigt stadie att inte vara ett offer.
Kvinnojourer är mer tillgängliga o synliga nu än dom var då, för 16 år sedan. Det är nog en anledning till att dom är överbelamrade.

Vi behövet lägga mer energi på våld inom hemmets väggar, oavsett kön och ålder på offret.

Spillt på internet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Kvinnojourer är mer tillgängliga o synliga nu än dom var då, för 16 år sedan. Det är nog en anledning till att dom är överbelamrade.

Vi behövet lägga mer energi på våld inom hemmets väggar, oavsett kön och ålder på offret.

Spillt på internet.

Man behöver absolut belysa problemet, eller visa att samhället finns som hjälp ut, men det ser ju dessvärre inte ut så i verkligheten.

Kvinnojourerna är fulla av kvinnor från kulturer där det är norm med våld i hemmet, däför är det fullt. Det tillsammans med att de ekonomiska bidragen försvinner.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Vid det laget är man oftast redan skadad.
För att få mig av bussen jag satt i hotade han att fronta den. Han visste att jag inte skulle riskera att andra skadades.

Som tur var hade jag en familj som stöttade och höll mig på rätt spår när jag väl bröt upp. Det är annars lätt att skrämmas till lydnad när man väl är bruten.

Jag vidhåller dock att de flesta i hans sits har mentala problem som man kan behandla. De ser inte vad de gör och förstår inte konsekvenserna. Det är INTE en anledning att stanna.

Jag tror också att de flest stannar av rädsla, som jag gjorde.

Spillt på internet.

Rädsla för vad han skulle göra mot dig eller din familj vid ett eventuellt uppbrott från honom eller körde han med att han ska ta livet av sig?

De flesta fall lär ju inte anmälas.
Jag ringde Polis en gång och fick tipset att gå åt ett annat håll. Det var ju det jag behövde hjälp med. Ringde inte igen.

Tack :)

Spillt på internet.

Du skulle sagt att du riktade en pistol mot honom så hade de släppt allt de hade.

Kvinnojourer är mer tillgängliga o synliga nu än dom var då, för 16 år sedan. Det är nog en anledning till att dom är överbelamrade.

Vi behövet lägga mer energi på våld inom hemmets väggar, oavsett kön och ålder på offret.

Spillt på internet.


Tror tyvärr kvinnojourerna har spelat ut sitt rätta element när halva stan vet var de har sina "säkra" lägenheter.

Sen ska de fan inte behövas över huvudtage.


Man behöver absolut belysa problemet, eller visa att samhället finns som hjälp ut, men det ser ju dessvärre inte ut så i verkligheten.

Kvinnojourerna är fulla av kvinnor från kulturer där det är norm med våld i hemmet, däför är det fullt. Det tillsammans med att de ekonomiska bidragen försvinner.


Har belysts i evigheter men problemet är som vanligt "bevisen"
Sen hur många kvinnor har inte tagit tillbaka anmälan och gubben efter att han släppts.
Förmodligen pga hot mot deras ofta gemensamma barn.




Jag gillar att du bankade tillbaka på honom efter våldtäktsförsöket och fällningen i trappan.
Önskar att fler kvinnor har de "bollarna"
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Rädsla för vad han skulle göra mot dig eller din familj vid ett eventuellt uppbrott från honom eller körde han med att han ska ta livet av sig?



Du skulle sagt att du riktade en pistol mot honom så hade de släppt allt de hade.




Tror tyvärr kvinnojourerna har spelat ut sitt rätta element när halva stan vet var de har sina "säkra" lägenheter.

Sen ska de fan inte behövas över huvudtage.





Har belysts i evigheter men problemet är som vanligt "bevisen"
Sen hur många kvinnor har inte tagit tillbaka anmälan och gubben efter att han släppts.
Förmodligen pga hot mot deras ofta gemensamma barn.




Jag gillar att du bankade tillbaka på honom efter våldtäktsförsöket och fällningen i trappan.
Önskar att fler kvinnor har de "bollarna"
Familj och vänner.
Jag kom tidigt fram till att jag inte hade ansvar för hans liv. Hjälpte mig föga :)

Även om det varit i dagens infomationssamhälle tror jag inte jag haft närvaro att trigga polisen. Jag var rädd.

Jag har väldigt dålig koll på huruvida Kvinnojouren är säker eller inte. Det borde inte behövas, men kommer alltid att göra det.

Det kändes inte så då. Jag flyttade ifrån honom, men lyckades inte bryta vid det tillfället. Jag var helt enkelt inte klar nog i huvudet eller stark nog. Jag visste ju vad jag hade att vänta om jag bröt helt.



Spillt på internet.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Familj och vänner.
Jag kom tidigt fram till att jag inte hade ansvar för hans liv. Hjälpte mig föga :)

Även om det varit i dagens infomationssamhälle tror jag inte jag haft närvaro att trigga polisen. Jag var rädd.

Jag har väldigt dålig koll på huruvida Kvinnojouren är säker eller inte. Det borde inte behövas, men kommer alltid att göra det.

Det kändes inte så då. Jag flyttade ifrån honom, men lyckades inte bryta vid det tillfället. Jag var helt enkelt inte klar nog i huvudet eller stark nog. Jag visste ju vad jag hade att vänta om jag bröt helt.



Spillt på internet.

Det du beskriver är typiskt beteende från killens sida att göra tjejerna "beroende" av dem så de kan få er att göra som de vill.

Men skönt att du har bra vänner och familj som stöttade och ställde upp på dig så du till slut kom ur skiten:tummenupp
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
CnGdUu7WIAAeT0-.jpg

Ok, och när blev det ett problem i swedala?:rofl

Hur vore det att sluta upp med att bara eka vad andra mindre intelligenta gör F!?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
a84Ae21_700b_v2.jpg


Inte ens Ellen DeGeneres kommer undan hatet och rasist-kortet...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om du slår yxan i båten ute på sjön får du ro som satan!
De är fan helt hopplösa.



Edit: Trodde inte man fick säga svarta människor!

Afrosvenskar hetere.
Sveriges mest lättkränkta organissation.
Polisanmälde en person som ville bli medlem eftersom han pga språkförbistring adresserat ansökan till "Negerklubben".
Brevet kom fram ändå (adressen stämde) så de polisanmälde brevbäraren också.
Ligger i ständig fejd med Sveriges mest kända, svarta konstnär; Makode Linde.

Jag är dock gärna med i kampanjen "Sluta mörda, svarta människor."
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top