Feminism

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
a84Ae21_700b_v2.jpg


Inte ens Ellen DeGeneres kommer undan hatet och rasist-kortet...

Amenförfan. :3freak
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
View attachment 433021

Enligt SAOL ; Motsägelsefullt

Behöver det ju inte nödvändigtvis vara. Tolkningsfråga.
Man kan ju tolka det som att det är avsaknaden av burka-överdel som är bekymret med reklamaffisherna. Hon kanske anser att de inte ska få visa kvinnors hår & ansikte bland allmänheten.
Ergo kan man dra slutsatsen att hon antagligen är extrem-islamist.

IS topagent i Sverige? :va
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Rullstolsbunden kvinna gruppvåldtagen av asylsökare – då samlas vänsterfeministerna till "manifestation mot rasism"

Efter att en rullstolsbunden kvinna misstänks ha blivit gruppvåldtagen av minst fem asylsökare från tredje världen väljer Feministiskt initiativ och Vänsterpartiet på Gotland nu att anordna en manifestation – men inte för offret utan mot "rasism" och för "allas lika värde".

http://www.friatider.se/manifestation-mot-rasism-efter-gruppv-ldt-kten-i-visby
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fi och V, tillsammans med S och MP... och C... L... Kd... M... är de främsta "förespråkarna" för SD... De verkar själva bara inte förstått det än... om någonsin...
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
M: ”Jämställd snöröjning – precis lika dåligt för alla”

Den jämställda snöröjningen, har inte fungerat, enligt oppositionsborgarråd Cecilia Brinck (M). Enligt henne har man inte fokuserat på att ploga cykelbanor.

Snöröjningen ska vara jämställd, det har den rödgrönrosa majoriteten i stadshuset slagit fast. I praktiken innebär det att gång- och cykelbanor ska prioriteras före bilvägar. Kvinnor promenerar eller åker oftare kollektivt än män som oftare väljer bilen. Men oppositionen frågar sig hur bra den jämställda snöröjningen egentligen har fungerat.
”Lika dåligt för alla”

– Vissa ställen har inte snöröjts alls, och det är precis lika dåligt för alla. Vi har fått rätt mycket rapporter om att man har prioriterat cykelbanor framför gångbanor. De flesta av de som cyklar är män så jag vet inte hur jämställt det är. Nu måste fotgängarna gå på cykelbanorna eftersom de inte kan gå på sin gångbana och cyklister och fotgängare kan inte ens under bra förhållande samsas riktigt bra på samma yta, säger Cecilia Brinck (M).

Cecilia Brinck (M) säger till SVT Nyheter Stockholm att snöröjningen så här långt är under all kritik. Även om snön tog Stockholmarna med storm, så hade staden kunnat ha en bättre beredskap.

Jämställd snöröjning. Ja jävlar, vilket svammel.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/m-jamstalld-snorojning-precis-lika-daligt-for-alla
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Unionen har tydligen lanserat en stödgrupp mot "mansplaining", mäns utövande av härskarteknik och arbetsplatsmobbning mot kvinnor. Har spenderat halva eftermiddagen med att argumentera med feministerna bland kommentarerna över huruvida detta är något som exklusivt drabbar kvinnor eller om man kanske borde uppmärksamma de manliga offren också men får inget gehör... Istället får jag höra att jag förminskat kvinnornas lidande genom att påtala att det inte bara är kvinnor utan även män som drabbas och att jag borde lyfta frågan om manliga offer någon annanstans eftersom jag tar fokus från de kvinnliga offren genom mitt beteende... Och feminism ska handla om allas lika värde, yeah right :D

Extra lustigt blir det om man betänker att tangenbordskrigarna antagligen inte har särskilt mycket personlig erfarenhet av mäns våld och härskarteknik gentemot kvinnor medan jag levt mig genom ett helt högstadieliv av mobbning och misshandel som lämnat mig med bestående fysiska men. Och så säger de till mig att "detta är en del av kvinnornas vardag, förminska inte det" :rofl jag har fan mer erfarenhet av den där vardagen än någon av dem, alldeles utan att vara kvinna. Får jag någon hjälp för det? Upprättas det några stödgrupper för min skull? Nej, för jag är ju bara en man. Mig kan ingen skada, jag behöver inget stöd. Allas lika värde, så fan heller...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Unionen har tydligen lanserat en stödgrupp mot "mansplaining", mäns utövande av härskarteknik och arbetsplatsmobbning mot kvinnor. Har spenderat halva eftermiddagen med att argumentera med feministerna bland kommentarerna över huruvida detta är något som exklusivt drabbar kvinnor eller om man kanske borde uppmärksamma de manliga offren också men får inget gehör... Istället får jag höra att jag förminskat kvinnornas lidande genom att påtala att det inte bara är kvinnor utan även män som drabbas och att jag borde lyfta frågan om manliga offer någon annanstans eftersom jag tar fokus från de kvinnliga offren genom mitt beteende... Och feminism ska handla om allas lika värde, yeah right :D

Extra lustigt blir det om man betänker att tangenbordskrigarna antagligen inte har särskilt mycket personlig erfarenhet av mäns våld och härskarteknik gentemot kvinnor medan jag levt mig genom ett helt högstadieliv av mobbning och misshandel som lämnat mig med bestående fysiska men. Och så säger de till mig att "detta är en del av kvinnornas vardag, förminska inte det" :rofl jag har fan mer erfarenhet av den där vardagen än någon av dem, alldeles utan att vara kvinna. Får jag någon hjälp för det? Upprättas det några stödgrupper för min skull? Nej, för jag är ju bara en man. Mig kan ingen skada, jag behöver inget stöd. Allas lika värde, så fan heller...

Du och jag är ju priviligerade vita svin till karlar, så om någon gjort oss illa var det säkert bara för att ge igen för koloniseringen av Afrika.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du och jag är ju priviligerade vita svin till karlar, så om någon gjort oss illa var det säkert bara för att ge igen för koloniseringen av Afrika.

Så är det. Vi är ju Så jävla privilegierade att oss kan man spotta på hur fan som helst, Vi har helt enkelt inte förtjänat bättre...:huvet
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Unionen har tydligen lanserat en stödgrupp mot "mansplaining", mäns utövande av härskarteknik och arbetsplatsmobbning mot kvinnor. Har spenderat halva eftermiddagen med att argumentera med feministerna bland kommentarerna över huruvida detta är något som exklusivt drabbar kvinnor eller om man kanske borde uppmärksamma de manliga offren också men får inget gehör... Istället får jag höra att jag förminskat kvinnornas lidande genom att påtala att det inte bara är kvinnor utan även män som drabbas och att jag borde lyfta frågan om manliga offer någon annanstans eftersom jag tar fokus från de kvinnliga offren genom mitt beteende... Och feminism ska handla om allas lika värde, yeah right :D

Extra lustigt blir det om man betänker att tangenbordskrigarna antagligen inte har särskilt mycket personlig erfarenhet av mäns våld och härskarteknik gentemot kvinnor medan jag levt mig genom ett helt högstadieliv av mobbning och misshandel som lämnat mig med bestående fysiska men. Och så säger de till mig att "detta är en del av kvinnornas vardag, förminska inte det" :rofl jag har fan mer erfarenhet av den där vardagen än någon av dem, alldeles utan att vara kvinna. Får jag någon hjälp för det? Upprättas det några stödgrupper för min skull? Nej, för jag är ju bara en man. Mig kan ingen skada, jag behöver inget stöd. Allas lika värde, så fan heller...

Jag ska inte säg att jag tycker den gruppen verkar vettig. Jag har inte ens orkat läsa igenom första sidan. Däremot finns det stödgrupper där du kan få hjälp om din vardag innebär att du utsätts för hot eller våld (psykiskt som fysiskt).

Att du och jag varit utsatta innebär inte att vi har ensamrätt på att förstå saker. Hur vet du att du har mer erfarenhet än någon av dem?

Jag vill varken förminska dig eller de du pratat med.


Som sagt. Stödgrupper finns om du känner att du behöver någon att prata med.
http://www.evah.org/html/behover_du_nagon _att_prata_med.htm

Rikskriscentrum – Sveriges kriscentrum för män, är en paraplyorganisation för verksamheter som arbetar med att ge stöd till män i kris. Här kan du hitta kontaktuppgifter till kriscentra för män runt om i landet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Medvetet eller omedvetet missade du nog vad inlägget handlade om.:)

Jag ska inte säg att jag tycker den gruppen verkar vettig. Jag har inte ens orkat läsa igenom första sidan. Däremot finns det stödgrupper där du kan få hjälp om din vardag innebär att du utsätts för hot eller våld (psykiskt som fysiskt).

Att du och jag varit utsatta innebär inte att vi har ensamrätt på att förstå saker. Hur vet du att du har mer erfarenhet än någon av dem?

Jag vill varken förminska dig eller de du pratat med.


Som sagt. Stödgrupper finns om du känner att du behöver någon att prata med.
http://www.evah.org/html/behover_du_nagon _att_prata_med.htm

Rikskriscentrum – Sveriges kriscentrum för män, är en paraplyorganisation för verksamheter som arbetar med att ge stöd till män i kris. Här kan du hitta kontaktuppgifter till kriscentra för män runt om i landet.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag ska inte säg att jag tycker den gruppen verkar vettig. Jag har inte ens orkat läsa igenom första sidan. Däremot finns det stödgrupper där du kan få hjälp om din vardag innebär att du utsätts för hot eller våld (psykiskt som fysiskt).

Att du och jag varit utsatta innebär inte att vi har ensamrätt på att förstå saker. Hur vet du att du har mer erfarenhet än någon av dem?

Jag vill varken förminska dig eller de du pratat med.


Som sagt. Stödgrupper finns om du känner att du behöver någon att prata med.
http://www.evah.org/html/behover_du_nagon _att_prata_med.htm

Rikskriscentrum – Sveriges kriscentrum för män, är en paraplyorganisation för verksamheter som arbetar med att ge stöd till män i kris. Här kan du hitta kontaktuppgifter till kriscentra för män runt om i landet.

Jag är medveten om att stöd finns att få, jag ville mest bara påtala att det är väldigt mycket fokus på mäns våld mot kvinnor och att det är lätt att glömma bort att den största gruppen människor som utsätts för mäns våld faktiskt också är män... Det är lätt för folk att sitta bakom sin skärm och predika sina ideologier utan att faktiskt ha kunskap om och erfarenhet av verkligheten...

Nej, självklart inte. Det var inte det jag menade heller. Självklart kan någon av dem ha råkat ut för tråkiga saker också, det var ett raljant antagande jag hävde ur mig i mitt något upprörda tillstånd.

Jag bara ogillar allt det här med:
"Alla är lika mycket värda!"
- jamen män är ju också utsatta...
"Håll käften mansgrisjävel!!"

Ingen skulle be en misshandlad tjej hålla käften och sluta ta fokus från våldet mot män, men vänd på könsrollerna så går det plötsligt hur fint som helst... Jag köper inte det riktigt.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag är medveten om att stöd finns att få, jag ville mest bara påtala att det är väldigt mycket fokus på mäns våld mot kvinnor och att det är lätt att glömma bort att den största gruppen människor som utsätts för mäns våld faktiskt också är män... Det är lätt för folk att sitta bakom sin skärm och predika sina ideologier utan att faktiskt ha kunskap om och erfarenhet av verkligheten...

Nej, självklart inte. Det var inte det jag menade heller. Självklart kan någon av dem ha råkat ut för tråkiga saker också, det var ett raljant antagande jag hävde ur mig i mitt något upprörda tillstånd.

Jag bara ogillar allt det här med:
"Alla är lika mycket värda!"
- jamen män är ju också utsatta...
"Håll käften mansgrisjävel!!"

Ingen skulle be en misshandlad tjej hålla käften och sluta ta fokus från våldet mot män, men vänd på könsrollerna så går det plötsligt hur fint som helst... Jag köper inte det riktigt.

Sluta diskutera med folk du redan vet är fanatiker.
Det finns även vettiga människor att diskutera med. Jag tror till och med att de är i majoritet.
Säg som det är. Du ville bli upprörd :fyllisar :krama
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sluta diskutera med folk du redan vet är fanatiker.
Det finns även vettiga människor att diskutera med. Jag tror till och med att de är i majoritet.
Säg som det är. Du ville bli upprörd :fyllisar :krama
Jag trodde man skulle kunna föra en saklig debatt på ett forum som inte är specifikt tillägnat extremfeminism. Det kunde man inte :)
Det tror inte jag :)
Du får tro vad du vill ;)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Unionen har tydligen lanserat en stödgrupp mot "mansplaining", mäns utövande av härskarteknik och arbetsplatsmobbning mot kvinnor. Har spenderat halva eftermiddagen med att argumentera med feministerna bland kommentarerna över huruvida detta är något som exklusivt drabbar kvinnor eller om man kanske borde uppmärksamma de manliga offren också men får inget gehör... Istället får jag höra att jag förminskat kvinnornas lidande genom att påtala att det inte bara är kvinnor utan även män som drabbas och att jag borde lyfta frågan om manliga offer någon annanstans eftersom jag tar fokus från de kvinnliga offren genom mitt beteende... Och feminism ska handla om allas lika värde, yeah right :D

Extra lustigt blir det om man betänker att tangenbordskrigarna antagligen inte har särskilt mycket personlig erfarenhet av mäns våld och härskarteknik gentemot kvinnor medan jag levt mig genom ett helt högstadieliv av mobbning och misshandel som lämnat mig med bestående fysiska men. Och så säger de till mig att "detta är en del av kvinnornas vardag, förminska inte det" :rofl jag har fan mer erfarenhet av den där vardagen än någon av dem, alldeles utan att vara kvinna. Får jag någon hjälp för det? Upprättas det några stödgrupper för min skull? Nej, för jag är ju bara en man. Mig kan ingen skada, jag behöver inget stöd. Allas lika värde, så fan heller...

"får jag höra att jag förminskat kvinnornas lidande" - Är inte det jättebra, att de slipper lida så mycket? :va
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
”Offentliga personer vittnar ständigt om hatet och hoten. Den här veckan har vi fått höra om Kakan Hermansson, Sanna Nielsen, en mamma som tog med sin bebis till Ullared, Veronica Palm. Oftast handlar det om kvinnor som utsätts. Oftast av män”, skriver Rossana Dinamarca

Källa: http://www.svt.se/opinion/article11129793.svt



Minst tre små missar i hennes tänk...

1) Kakan Hermansson (och Audi) fick inte skit för att hon är kvinna, utan för hennes vidriga åsikter (och personlighet). Varken kön, religionstillhörighet, hudfärg eller favorit-fotbolls-lag var inblandad...

2) Sanna Nielsen fick skit från framförallt gamla tanter som kritiserade hennes tröja. Det var inte för att hon är kvinna, och hatet kom inte heller främst från män, utan en klar majoritet var (gamla) kvinnor. T.o.m. SVT gjorde ett inlägg/parodi kring detta.

3) Veronica Palm... Denna dubbelmoralens kvinna, jag bör inte ens behöva skriva något.
Det handlar inte om att hon är kvinna, återigen handlar det om hemska åsikter, i synnerhet manshat (i nivå med Zara Larsson). Det är som att halva jordens befolkning får inte försvara sig från deras hat, utan minsta kontring så är det kvinnohat och man bör sättas i fängelse...



Rossana m.fl. och deras ständiga upprepande och trasiga vinylskiva... zZzZzZz....
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top