Fettskatt

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Flamma77 skrev:
Tror att det kan bero på att du löptränar varannan dag?? ;) Jag har aldrig sett en fet vinthund... :)

Hm. Det är fan sant. Hur ska man göra om man inte vill bli en förslappad 'tjockis' utan bara öka lite massa?

[edit] Ja, jag har testat 'bulk' också, utan resultat.

KIRE

Guest
Plåtniklas skrev:
Hm. Det är fan sant. Hur ska man göra om man inte vill bli en förslappad 'tjockis' utan bara öka lite massa?

Hoppa in i träningstråden så löser det sig :tummenupp :yoparty

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Plåtniklas skrev:

[edit] Ja, jag har testat 'bulk' också, utan resultat.

Jag är nästan helt säker på att KIRE är den som skall svara!!! :)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Flamma77 skrev:
Nä men näringsfattig... annars klassas den inte som skräpmat. :)

Det är gott. Jag mår bra. Jag tänker inte betala extraskatt för att andra inte kan lägga om sina matvanor om de blir feta. EOD.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
korvgubbe skrev:
Du måste nog missat BÅDA mina första inlägg.. Jag har poängterat i flera av dem att man INTE ska beskatta råvaror. Utan endast färdiga, oftast frysta rätter... Så kallad "färdigmat"..

Jag diskuterade inte bara med dej, även om det kanske kändes så för dej. Jag såg klart och tydligt vad DU tycker, men det betyder väll inte att alla andra tycker som du? Det är väll andra än du som läser mina inlägg eller?

/FW

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
watson skrev:
Jag diskuterade inte bara med dej, även om det kanske kändes så för dej. Jag såg klart och tydligt vad DU tycker, men det betyder väll inte att alla andra tycker som du? Det är väll andra än du som läser mina inlägg eller?

/FW

Du citerade honom.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
URRninja skrev:
Du citerade honom.
..Tackar! Prexis så!

Watson skrev:
Inskickat av watson
Jag diskuterade inte bara med dej, även om det kanske kändes så för dej. Jag såg klart och tydligt vad DU tycker, men det betyder väll inte att alla andra tycker som du? Det är väll andra än du som läser mina inlägg eller

Som URRninja sa..

...jag kanske lätt tolkar citaten som att man responderar på ett specifikt inlägg och således en person..
Särskillt som du påpekade precis det JAG sa.. men men..ingen skada skedd.. huvudsaken är att alal får säga sitt..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Orättvist! Jag behöver massvis av fett, gärna några pizzor per vecka. Väger bara 57 kg och har gjort så i 7 år.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det låter som ytterligare ett icke genomtänkt förslag från våra politiker. Dra in pengar från fängelse och armen och satsa det på det som behövs dvs skola och vård, där gör pengarna mer nytta.

INget fetto ska behöva bli straffad för sin sjukdom/ärftlighet, då ska rökarna först och främst få betala sin jävla sjukvård för DET är nåt som vi andra inte ska betala. Och det handlar säkerligen om mer pengar där och kanske går det även hand i hand med varandra, inte alltför sällan man ser feta människor röka.
För en annan som kan väga 65 kilo på morgonen och äta 5 kilo under dagen och ändå väga 65 på kvällen så är det ju inget problem direkt, men med bekanta som är sjukligt feta så vet jag hur det ligger till och det är knappast självvalt i alla fallen. Men motivera dem att banta med billigare/avdragsgilla kurer och kurser, alla vinner vi på ett friskare samhälle.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
berggren_martin skrev:
Orättvist! Jag behöver massvis av fett, gärna några pizzor per vecka. Väger bara 57 kg och har gjort så i 7 år.

Då har du verkligen valt rätt hoj :rolleyes: , är själv flugviktare och lyssnade inte på alla råd om att inte köpa en 1100R. Jag upptäckte dock som jag blivigt varnad för att den kräver en hel del brottning och uthängande tyngd för att svänga, när jag hänge ut mina 67kg som en apa från en gren i kurvorna så reagerade knappt hojen(kan tillläggas att den dom i ett dike på södertäljevägen då vägen svängde mer än jag). Prokörde dock Rosenhill med en polare på +110kg på skjuts och då svängde hojen bättre trots att viktfördelningen var helt åt helvete, så jag föreslår att du skaffa en riktigt fet flickvän att barlasta med. :tummenupp

KIRE

Guest
Dee_cati skrev:
Det låter som ytterligare ett icke genomtänkt förslag från våra politiker. Dra in pengar från fängelse och armen och satsa det på det som behövs dvs skola och vård, där gör pengarna mer nytta.

INget fetto ska behöva bli straffad för sin sjukdom/ärftlighet, då ska rökarna först och främst få betala sin jävla sjukvård för DET är nåt som vi andra inte ska betala. Och det handlar säkerligen om mer pengar där och kanske går det även hand i hand med varandra, inte alltför sällan man ser feta människor röka.
För en annan som kan väga 65 kilo på morgonen och äta 5 kilo under dagen och ändå väga 65 på kvällen så är det ju inget problem direkt, men med bekanta som är sjukligt feta så vet jag hur det ligger till och det är knappast självvalt i alla fallen. Men motivera dem att banta med billigare/avdragsgilla kurer och kurser, alla vinner vi på ett friskare samhälle.

Det är inget förslag från våra politiker ännu tyvärr. Ingen mening att satsa på utbildning för folk VILL inte lära sig! Hade dom velat det kunde dom gått och lånat en nutritionbok på bibblan gratis. Och vård kan man ju satsa på men varför inte satsa på att angripa problemet tidigare = ingen vårdkostnad.

Och en överviktig person är överviktig pga sjukdom så ska personen självklart inte belastas ekonomiskt för det. Det är ju dom som kan om dom vill som ska
pröjsa för sin egen ohälsa.

När det gäller rökare så ska dom defenitivt betala för sig. Även personer med
sjukdomar orsakade av alkohol eller droger ska inte belasta övriga samhället ett skit ekonomiskt eftersom dom valt det själva.

Visst vinner vi alla på ett friskare samhälle! Dags att ta krafttag för att nå dit snart oxå :tummenupp :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hightuned skrev:
Då har du verkligen valt rätt hoj :rolleyes: , är själv flugviktare och lyssnade inte på alla råd om att inte köpa en 1100R. Jag upptäckte dock som jag blivigt varnad för att den kräver en hel del brottning och uthängande tyngd för att svänga, när jag hänge ut mina 67kg som en apa från en gren i kurvorna så reagerade knappt hojen(kan tillläggas att den dom i ett dike på södertäljevägen då vägen svängde mer än jag). Prokörde dock Rosenhill med en polare på +110kg på skjuts och då svängde hojen bättre trots att viktfördelningen var helt åt helvete, så jag föreslår att du skaffa en riktigt fet flickvän att barlasta med. :tummenupp
Haha, jag förstår vad du menar, hade en tråd uppe om det för ett tag sen. Nej det stämmer att den här inte är så lättstyrd för mig, fast å andra sidan är jag medveten om det och tar det lugnt. På större landsvägar är den underbar, men på små snåriga vägar hade det inte skadat med 40 kg hoj mindre.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
berggren_martin skrev:
Haha, jag förstår vad du menar, hade en tråd uppe om det för ett tag sen. Nej det stämmer att den här inte är så lättstyrd för mig, fast å andra sidan är jag medveten om det och tar det lugnt. På större landsvägar är den underbar, men på små snåriga vägar hade det inte skadat med 40 kg hoj mindre.

Prova att höja den lite, bak och sänka framgaffeln 1cm så blir din lite svängvilligare. Det är inte vikten eller chassimåtten som gör den så trögstyrd, det är den höga tyngdpunkten. En FZR1000 har nästan identiska chassiemått och vikt och den svänger som en 250 i jämförelse med Suzukin. Du kan ju även skruva dit en 750 sving så för du dessutom en hoj som wheelar väldigt lätt, orkar du gå ett ste längra så byt till en 750 ram, allt som allt en investering på drygt 4000:-.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hightuned skrev:
Prova att höja den lite, bak och sänka framgaffeln 1cm så blir din lite svängvilligare. Det är inte vikten eller chassimåtten som gör den så trögstyrd, det är den höga tyngdpunkten. En FZR1000 har nästan identiska chassiemått och vikt och den svänger som en 250 i jämförelse med Suzukin. Du kan ju även skruva dit en 750 sving så för du dessutom en hoj som wheelar väldigt lätt, orkar du gå ett ste längra så byt till en 750 ram, allt som allt en investering på drygt 4000:-.
Ska fundera på saken. Men får jag bara jobb blir det en gixxer 1000 istället nästa sommar (-05).

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Flamma77 skrev:
Jo det är ju det bästa! Hemkunskapen borde uppdateras till näringslära!

Näringslära är det redan, dock tycker jag att det kunde varit bättre och det skulle inte skada att göra det hela mer intressant än "1 gram fett innehåller 37kJ, detta är mer än dubbelt så mycket som för kolhydrater och proteiner som innehåller 17kJ/g".

Min syn på saken: Det finns saker som är nyttiga och det finns saker som är onyttiga, ser man bara till att få i sig varken för mycket eller för lite så har man sitt på det torra

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...