Film: "Fotokurvan" i USA

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Fotograferna över där är alltså inte smartare än i sverige. Tänk vad de ställer till med. Fattar de inte att motorcyklisterna blir sporrade och ramlar för att dem fotar. *ironin haglar*

Japp, det måste det vara. "....USAs svar på foto kurvan på Bogesund."

/Per Spektiv

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Såg några andra klipp från den vägen. Ser riktigt najs ut. När åker vi dit?

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Men de har ju för f-n knappt styrfart genom böjen! Dagens MC däck är väl bättre än så även om de råkar vara kalla?! Såg ju inte direkt ut att vara kall årstid heller och därmed borde det ha varit hyfsad temp i backen. Men de kör väl förståss på däck anpassade för roadracingbana... :va (dvs hala om man inte värmer upp dom ORDENTLIGT)

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Angående skydden i filmerna. Jag var där för ett år sedan (LA) och tänkte köpa ett skinn ställ billigt. De fråga om jag tävla när jag sa nej tittade de konstigt på mig och sa. -Då kan du inte ha skinn du kommer börja koka cordura är mycket bättre och tål minst lika mycket. De kunde inte fatta att man ville köra i skinn när man bara körde gata. Köpte ett här hemma istället.

//Dafe

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Mest troligt är att det bor nån vid vägen som har hästar eller driver nåt B'n'B, som har hällt ut grus eller diesel. :rolleyes:
Eller så har förarna helt enkelt överskattat sin förmåga! Där som på andra ställen i världen... :gnissla

Så måste det va!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Kalla framdäck på dom fyra översta?

Ja, det är nog mest troligt. Speciellt med tanke på att det är Malibu och filmat mitt under sommaren, på en kurvig väg.. Helt klart beror det på kalla däck, gatdäck som säkert inte var mer än 40-45 grader varma.. Föraren är sällan en faktor att ta hänsyn till vid så mesiga vurpor :fakta

För er som bor i Skåne eller nån annan del av Sverige där man inte är så vidare begåvad så kan jag härmed meddela att texten ovan är s.k ironi, fritt översatt kan det även kallas humor.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ja, det är nog mest troligt. Speciellt med tanke på att det är Malibu och filmat mitt under sommaren, på en kurvig väg.. Helt klart beror det på kalla däck, gatdäck som säkert inte var mer än 40-45 grader varma.. Föraren är sällan en faktor att ta hänsyn till vid så mesiga vurpor :fakta

För er som bor i Skåne eller nån annan del av Sverige där man inte är så vidare begåvad så kan jag härmed meddelan att texten ovan är s.k ironi, fritt översatt kan det även kallas humor.
Varför vurpar dom annars då, wiseguy?

Dom kör jämn fart, jämn kurvradie och plötsligt kasar det..

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
fotpinnar?

Se inlägget under ditt och ovanför mitt.

Dessutom så kanske det är lite som i Grekland, sand + värme + lite vätska och det är som såpa.

jora på Kreta när man kör hoj där så kan de vara halt på mest roliga ställena, men de roligaste är när man kan gasglida lite på bakhjulet upp för serpentivägarna de är skoj :)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag tror definitivt på ett gäng stuntkillar som vill göra snygga vurpor. En del kör ju igenom kurvan minst lika "fort" så den kan inte vara så hal. Ingen kör enligt mig fort och ingen har något riktigt hårigt nedlägg. Långt ifrån, och ändå så vurpar så många. Allt filmas! Solklart fejk enligt min mening!

EDIT: Dessutom, de har ju nästan inga kläder på sig men skadar sig inte. De kan falla. Skulle kompletta nollor som kör omkull så bara klara sig så bra?

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tror det är som några sagt: SBS och fel körställning.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Kalla däck.. tja kanske..
Tror själv mer på förarens inverkan.
Den ena filmen är min klara uppfattning att han hänger i styret i kurvan.
Han trycker helt enkelt bort framdäcket.
Vanligt.. Jupps.. hur vanligt som helst.
Vanligaste orsakerna till att man får framhjulssläpp är.
1. Dålig gaskontroll
2. Hänger i styret, vilket hänger i hop med dålig förankring i hojen.
3. Bromsar med nerlägg.

Ps. Fotokurvan ligger många mil från Bogesund..

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka