Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

Molin

Dear lord Babyjesus..
Gick med
15 Oct 2008
Hoj
Snart en motard
Du skrev själv att du varit ung och dum och gjort en massa bus med hojen, även andra moralkakor har gjort det under sin mc tid.
Så vad får dig rätten att sitta och hacka på dem som busar av sig idag?
Alla människor ska få gå egna vägar och lära sig av livet, somliga dör i förtid andra lever kvar och sitter i din sits. Men thats life!
Att ens bara sätta sig på en mc innebär en massa risker, så varför åker du ens hoj numera ifall du anser att man inte ska öka risken att en olycka ska inträffa?

Hellre har jag kul halva livet och sedan dör än lever hela livet och avslutar det med att vara sur, bitter, dement och bara ligga där och önska att jag vore död för länge sen, det är vad vi ser på våra ålderdomshem till 80%

Och där kom det! :tummenupp Tyvärr inte förrän sida 20...
BullySmile, du är ett geni och vi delar inställning till hur livet ska vara.

Det är häpnadsväckande att se hur en viss person sitter och önskar livet ur andra människor (säg vad f*n du vill för att försöka bortförklara det, men flertal inlägg har tydliga bevis på när du går långt över gränsen..) och påstår att dom skadar andra (?) och att dom är GR wannabes (så alla som gillar att shoppa är Paris Hilton wannabes då eller...?) Jag kan ju direkt säga att jag faan så mycket hellre blir omkörd eller mött av killen som slangar i filmen, än Eva i sin Volvo V70 snackandes i luren med bästa kompisen. Anledning, HAN är TUSEN procent koncentrerad på vad fan han håller på med, det är inte hon! Och personer som Eva kryllar det av, ser dom överallt. Där har vi riktiga problem att grina över.

Killarna ifrån Potatoes MC, Biker Boyz, LameRiders och Adrenaline MC är inte dåliga på att hantera det dom sitter på. Men är dom wannabes för att dom har ett intresse gemensamt med en jävla massa andra? Ni som säger att dom filmar idiotier och hävdar längd på könsorganet genom akrobati i trafik tycker jag har fel. 99% av filmerna innehåller sporthojar, fina sommarkvällar med kompisarna och goa skratt, det är det som jag kallar stunder man minns...

Jag håller på att ta MC kort nu, en fråga i teorin lyder "Vilken olyckstyp är vanligast för MC förare? Rätt svar; SINGELOLYCKOR! Så säg inte att dom drar med sig andra! Har en så länge inte hört om en enda oskyldig vägtrafikant som har fått sätta livet till för att dom har blivit påkörda av en skrevraket...

Saker har gått, går och kommer att gå fel.. sånt är livet! Det vet alla om, känner flera stycken som har börjat gasa satan på bana istället, och vissa har inte den där tjusningen och får inte den där riktiga kicken av banor. Dom ställs inför ett val, och dom väljer sedan hur dom ska göra och lever med riskerna.

Sist jag hörde så skulle runt 4 000 bostäder byggas vid Tullinge flygfält, träffarna vid Rinkeby lades ner och närmaste RR bana är Gelleråsen eller Gotland Ring...? Vad är det som händer? Bara jag som tycker det är skitkonstigt att Sveriges huvudstad Stockholm inte har en STOR motorstadion?? Tullinge måste ju vara fullkomligt perfekt för det?! Mycket mark att bygga på :tummenupp

BikerWoman, du är väldigt duktig på din favoritsysselsättning har jag märkt, att provocera och göra oss förbannade. Så efter dina saneringsönskemål och vingelhot så kan väl du ta och svälja din bil och hojnyckel, stänga in dig i ett rum och linda in dig i femton täcken så vi slipper se och höra dig :tummenupp

CS och G-man, ni har rätt i det ni säger, som en skrev tidigare, man måste vara ung och dum för att kunna bli gammal och klok. Vissa kanske inte når dit tyvärr. Men jag är hundra på att dom går bort medans dom gör det som älskar.. :) så låt dom vara.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Och om det nu är så att ni struntar i den risken... varför gör ni i så fall det? (Jag inser att den frågan kan vara skitjobbig att ge ett ärligt svar på.)

Och den sista frågan för i natt:

Tycker ni att ni är balla när ni skryter om era dumdristigheter?

Som jag skrivit förut, kalkylerad risk. Varför börja man hoppa med cykel och skidor. Köra cross i skogen så fort det går fast styret knappt kommer mellan träden, ja listan kan göras lång.

Tror inte det är så många som kört några år som tror de är balla. Utan de gillar att diskutera/utöva sin hobby med likasinnade och de vet att många vanliga inte gillar moppar.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Som jag skrivit förut, kalkylerad risk. Varför börja man hoppa med cykel och skidor. Köra cross i skogen så fort det går fast styret knappt kommer mellan träden, ja listan kan göras lång.

Tror inte det är så många som kört några år som tror de är balla. Utan de gillar att diskutera/utöva sin hobby med likasinnade och de vet att många vanliga inte gillar moppar.

Svara mig bara på en enda fråga, varför retar man polisen? Finns det någon ENDA vettig anledning till det förutom att man tycker det är ballt?
Varför provocera polisen om det inte är för att man får en kick av det och spänningen att vara lite outlaw infinner sig?

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jo jag såg er! Ni får haka på oss nästa Ons istället!:tummenupp Möt oss på skogis mellan 18-18:30.. Kommer garanterat bli mer bus om då! Klar om det inte regnar...:huvet

Den var snygg din Kawa!:tummenupp 04an är helt klart den snyggaste 10an genom åren!!

Vi kommer ikväll!!
Vet inte om vi hinner till kl:18-18-30 så dra ett PM med ditt MobNR om vi blir sena!!
Dock är videokameran paj men fota kommer vi försöka med!!

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Idag är det Onsdag!..:tungan

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Antagligen både, och med tanke på ditt hävdelsebegär så är nog min kuk större än din självinsikt och självförtroende ändå :D Grattis! :Bugar

Lägg ut en bild på ballen då! du börjar :)

G-man och customskändaren, mycket av det ni skriver håller jag fullständigt med om, men i vissa av era inlägg framför ni ert budskap på fel sätt.
Ni kallar folk idioter och frigolithjon etc. vilket knappast tas på rätt sätt utan bara föder agg mot er.
Ni måste förstå att det faktiskt är så att några av dessa killar som utsätter andras liv för fara faktiskt är diagnostiserade psykopater, sociopater eller lider av någon annan mental störning typ ADHD, Aspbergers etc.
De är sjuka och har ingen sjukdomsinsikt.

Tyvärr kan vem som helst ta körkort och köpa sig en sporthoj i detta land, bara man är tillräckligt smart för att köra upp och fixar teorin... för övrigt är de många av dem som inte har ngt körkort överhuvudtaget, jag känner flera..
Så om man är totalt samvetslös och inte kan tänka sig in i andras situation eller känna empati så är det väl inte så konstigt att dessa "buskörningar" existerar och hyllas av denna lilla grupp som inte förstår bättre?
De inser ju helt enkelt inte det vi försöker få fram, att det är helt ok att köra så, att det även kan vara kul bara man inte gör det på allmän plats och utsätter andra för risker med det!

Tyvärr är ju sällan livet rättvist så det där med självsanering av dessa killar inträffar allt för sällan, de har ibland minst 9 liv verkar det som och det är ju ok så länge ingen annan oskyldig människa stryker med på kuppen.

Inge efterbliven människa. :D

Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Tydligen bara att inse att åker man hoj och tycker om att åka fort och på slangen då är man psykopat eller nåt annat roligt!

Trodde inte heller att instruktörer på Smc kunde häva ur sig såna saker och sen säga att det var för att skapa debatt? hmm

har beställt två kurser hos smc till våren men efter detta kommer ingen bli av!

//stolt psykopat

schizophrana

Guest
Tydligen bara att inse att åker man hoj och tycker om att åka fort och på slangen då är man psykopat eller nåt annat roligt!

Trodde inte heller att instruktörer på Smc kunde häva ur sig såna saker och sen säga att det var för att skapa debatt? hmm

//stolt psykopat

Du kan vara lugn, en annan jag känner var inte heller så sugen på att gå smc kurser om fröken skulle va instruktör då hon öppet erkänner att hon körde bakfull på bana, men denne fick svaret att fröken inte förekommer så ofta som instruktör men tyvärr sätter ju uttalandena lite ribban..

schizophrana

Guest
Ja nu var det ju du själv som bekräftade vem du TROR det var jag syftade på, inte jag:tummenupp
Du vet att jag med min mogna ålder FÅR vara uppe så här sent, ju äldre man blir ju mindre sömn behöver man :)

Dåligt försök att prata bort att man blev tagen på bar gärning. Försök inte igen, det här är andra gången jag har fakta att komma med och du bara försöker byta ämne hela tiden. Det var en till som va över 35 i den filmen och honom vet jag att du inte känner så tyvärr, jag tror inte, jag vet.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Du har ju redan vunnit snoppmätartävlingen, du får alla chicks med din rocko-dick medans jag bara är en wannabe-tuffing :Bugar

Ursäkta rocco! ja det vet jag hur det stavas iaf! :mattias

Svara mig bara på en enda fråga, varför retar man polisen? Finns det någon ENDA vettig anledning till det förutom att man tycker det är ballt?
Varför provocera polisen om det inte är för att man får en kick av det och spänningen att vara lite outlaw infinner sig?

För att polisen retar mig? jag gör bara mitt jobb FFS!

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Du kan vara lugn, en annan jag känner var inte heller så sugen på att gå smc kurser om fröken skulle va instruktör då hon öppet erkänner att hon körde bakfull på bana, men denne fick svaret att fröken inte förekommer så ofta som instruktör men tyvärr sätter ju uttalandena lite ribban..

Nu räcker det Josefina! Du är redan polisanmäld för förtal en gång pga. denna ryktesspridning! Lägg för helvete ner ditt skitsnack nu!
Jag ska för övrigt vara instruktör nu i helgen på kinnekulle så tro inte att din vendetta och försök att få mig utesluten som instruktör lyckas speciellt bra!
Alla i SMC riks vet att ditt inlägg/poll tidigare under falskt namn bara var ett försök att smutskasta mig.

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj

//stolt psykopat

Häva ur mig vad? Att jag inte tycker att det är ok att riskera andras liv och hälsa genom att köra som en idiot i trafiken?
Har aldrig nånsin påstått att ALLA som kör sporthoj och tycker att det är kul att köra fort är psykopater.
Att även hetsa polisen bara för skojs skull anser nog både jag och alla andra inom SMC är barnsligt och bara leder till att hela mc-kollektivet får dåligt rykte!
Vi arbetar bla.för att få bort buset från gatorna.
Nej, om du har den inställningen tror jag inte att du är mogen för en SMC-kurs heller om du låter EN instruktörs personliga åsikt färga ditt beslut.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Häva ur mig vad? Att jag inte tycker att det är ok att riskera andras liv och hälsa genom att köra som en idiot i trafiken?
Har aldrig nånsin påstått att ALLA som kör sporthoj och tycker att det är kul att köra fort är psykopater.
Att även hetsa polisen bara för skojs skull anser nog både jag och alla andra inom SMC är barnsligt och bara leder till att hela mc-kollektivet får dåligt rykte!
Nej, om du har den inställningen tror jag inte att du är mogen för en SMC-kurs heller om du låter EN instruktörs personliga åsikt färga ditt beslut.

Försök inte slingra dig, din ORM! du e kass!

Här finns det en intressant publiktion som ger en hel del svar på hur, när och varför mc förare dödas.

http://publikationswebbutik.vv.se/u...v_vagverkets_djupstudiematerial_2000_2003.pdf

Den borde uppdateras..
Man kan dra flera intressanta slutsatser. Hur gammal var Du när Du köpte din första hoj och vad var det för hoj Du köpte? och följdfrågan......varför började Du köra motorcykel och vad hade Du för förväntningar? :tummenupp

BUHU! Finns det någon sport som är helt ofarlig? finns ju hur många andra nöjen där man leker med andra människors liv.

Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BW => Du har stöd hos ca 99% av Sveriges befolkning. :)

Jag kan komma på tex drogmissbruk som ger ett rus. Kan Du komma på andra nöjen än droger och bombrepor? :va

Måste jag verkligen rabbla upp dom? sluta spela apa!

BTW hon har inte stöd av 99% av sveriges befolkning.
Vet därimot att det finns säkert 20% av grottmänniskor som önskar livet av folk som har sug efter adrenalin.

Nicotin

Guest
gisses va underhållande att läsa hur många som spelar duktig men i verkligheten är dom precis lika gas glada som alla andra..

vet inte hur många instruktörer ( oavsett vilken organisation dom tillhör ) jag sett rålöda nynäsvägen.bulten,bogan osv för att sedan sitta på sh och spy galla över folk som kör precis likadant som dom..( pekar dock inte ut ngn här,ni som tar åt er får väl göra det..den finns väl säkert anledningen till att ni tar åt er då )

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta

Att man ens övervägt en SMC kurs säger väl nåt, eller?
vet du inte vad du sagt borde du nog läsa tråden igen!

Personlig åsikt? du skrev ju att ang Adhd mfl diagnoser var oftast dom som hade begäret att visa upp sig, att de va forskat i ämnet det kallar jag inte personlig åsikt!

Min styvson som har diagnos Adhd ska jag lära han att han är en allmänfara resten av sitt liv bara för nån forskat i ämnet? han är 18 idag!

Man kan kasta upp hur mycket länkar man vill hit och dit om vad som forskats fram angående mcförare ålder osv,
finns forskare som anser att ufo finns me!

Angående mitt körkort så har jag haft det i 3,5 år nu, har vurpat en gång, för 3 veckor senoch då gick det i 40km, alldeles vid en korsning inge lek eller nåt utan en vurpa helt enkelt.

Nu byggs det streetfighter :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...