Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Du jag kan lova att hade jag läst ditt inlägg och aldrig ens träffat dig hade jag reagerat på samma sätt. I vissa trådar sitter du och skryter om att du kör ifrån alla och är tvungen att stanna och vänta, i den här tråden önskar du livet ur folk som kör fort och i dina ögon vårdslöst, medans du kör lika vårdslöst i andras ögon.
Du skrev ju själv "Sen att hetsa farbror blå är ju enbart barnsligt, sorgligt att se då jag vet att åtminstone den ena föraren i filmen är över 35, kanske dags att växa upp?
Men det är klart.. har man som hobby att försätta sig i snutjagsituationer så är man väl ganska omogen...
"

jag tycker du ska sluta skriva och gå och lägga dig nu A-L, om ett år är det här bortglömt och du slipper skämmas för dina korkade inlägg. Dina två backup's vågar ju inte ens stå för vem dom är i sina profiler.

Ja nu var det ju du själv som bekräftade vem du TROR det var jag syftade på, inte jag:tummenupp
Du vet att jag med min mogna ålder FÅR vara uppe så här sent, ju äldre man blir ju mindre sömn behöver man :)

shit vilken grej av en film, detta e ju värre än uppdrag granskning,
hoppas dom stänger tråden!!

Det är precis som med TV-n vet du, man kan stänga av eller låta bli att titta på en viss kanal om man inte gillar det man ser:tummenupp
 
Last edited:

schizophrana

Guest
Ja nu var det ju du själv som bekräftade vem du TROR det var jag syftade på, inte jag:tummenupp
Du vet att jag med min mogna ålder FÅR vara uppe så här sent, ju äldre man blir ju mindre sömn behöver man :)



Det är precis som med TV-n vet du, man kan stänga av eller låta bli att titta på en viss kanal om man inte gillar det man ser:tummenupp

LEV SOM DU LÄR, jag har bett dig tusen gånger.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Du kan ju ge dig fan på att det skulle börja gnällas om att det inte var ordentlig utrustning på mannen i film 1. Det ska alltid gnällas på något.
Jag såg mitt misstag när jag laggt upp filmerna, den ena med full mundering och den andra helt utan, så de går väl jämt upp.
Men personligen orkade jag inte leta fler filmer av den ena då jag blev utråkad och höll på att tappa min peppning som jag behöver imorgon om jag ska orka brassa fan.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Du skrev själv att du varit ung och dum och gjort en massa bus med hojen, även andra moralkakor har gjort det under sin mc tid.
Så vad får dig rätten att sitta och hacka på dem som busar av sig idag?
Alla människor ska få gå egna vägar och lära sig av livet, somliga dör i förtid andra lever kvar och sitter i din sits. Men thats life!
Att ens bara sätta sig på en mc innebär en massa risker, så varför åker du ens hoj numera ifall du anser att man inte ska öka risken att en olycka ska inträffa?


Vad ger mig den rätten? Tja, först och främst är mina synder inte alls i den skala vi får bevittna i dessa filmer. Sen har jag lagt ner väldigt mycket tid på att försöka värna andra trafikanter. Om det finns nån skala man kan mäta trafikansvar efter så tror jag att jag ligger på pluss.

Efter att du själv lagt ner mängder av ideell arbetstid med att bland annat gå runt i skolklasser och arrangera moppeavrostningar för högstadieelever så ger jag dig full rätt att kritisera min iver för att värna andra trafikanter. Tills dess så kanske du bör kritisera någon annans ansvarslöshet.

Hellre har jag kul halva livet och sedan dör än lever hela livet och avslutar det med att vara sur, bitter, dement och bara ligga där och önska att jag vore död för länge sen, det är vad vi ser på våra ålderdomshem till 80%

Men förklara för mig följande: Vad anser du ger dig rätten att utsätta andra för onödiga risker samtidigt som du (tror dig) leva ditt liv till fullo?

Jag känner för övrigt igen ditt resonemang ifrån en kompis jag hade i tonåren. Han krossades av en bil blott 16 år gammal efter körkortslös vansinneskörning på sin 125:a. Jag gissar att han skulle ha resonerat aningen annorlunda idag. Tror du att du möjligen kommer att tänka och resonera lite annorluna om ... 20, 30 år?
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
De flesta gillar att se moppefilmer när andra kör.
Vilken film är roligast att titta på?
[YOUTUBE-ID]ena1iZ161zE[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]O75M4lBWAd8[/YOUTUBE-ID]

nu tycker jag du är elak som mobbar den polska föraren på sin träningsrunda........hemsk människa du är! :D:arsele
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det här:

[YOUTUBE-ID]tOAH4CZ6zcQ&feature=PlayList&p=48CD08C5FAF3F177&playnext=1&playnext_from=PL&index=11[/YOUTUBE-ID]

o du tror han ALDRIG kört några av sina stunts på gata?
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
nu tycker jag du är elak som mobbar den polska föraren på sin träningsrunda........hemsk människa du är! :D:arsele

Skulle han lagt ut lite mindre pengar på sin flådiga moppe och köpt sig en ordentlig skyddsutrustning hade jag haft en annan åsikt.
Nu är han endast helt galen och tänker inte på att han höjer folks försäkringspremier när han några minuter senare klotar.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vad ger mig den rätten? Tja, först och främst är mina synder inte alls i den skala vi får bevittna i dessa filmer. Sen har jag lagt ner väldigt mycket tid på att försöka värna andra trafikanter. Om det finns nån skala man kan mäta trafikansvar efter så tror jag att jag ligger på pluss.

Efter att du själv lagt ner mängder av ideell arbetstid med att bland annat gå runt i skolklasser och arrangera moppeavrostningar för högstadieelever så ger jag dig full rätt att kritisera min iver för att värna andra trafikanter. Tills dess så kanske du bör kritisera någon annans ansvarslöshet.

synd som synd, kanske bara du som lägger en skala på dem för att ändå ha en ursäkt för dem.
Varför gör du detta? är det för att känna att du kan sova gott om nätterna och stärka ditt eget ego?
Alla ska väl få lära sig av sina misstag här i livet och få leva lite, eller ska man få en kudde under fötterna för varje steg man tar?

Men förklara för mig följande: Vad anser du ger dig rätten att utsätta andra för onödiga risker samtidigt som du (tror dig) leva ditt liv till fullo?

Jag känner för övrigt igen ditt resonemang ifrån en kompis jag hade i tonåren. Han krossades av en bil blott 16 år gammal efter körkortslös vansinneskörning på sin 125:a. Jag gissar att han skulle ha resonerat aningen annorlunda idag. Tror du att du kommer att tänka lite annorluna om ... 20, 30 år?

Det lär visa sig! men inte fan vill jag lyssna på nån på ett internetforum och leva ett perfekt och tråkigt liv där inga risker, äventyr upplevs. Då kan jag hellre lägga allt åt sidan och åka till ett munktempel i thailand, klappa tigrar och leva där livet ut.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Skulle han lagt ut lite mindre pengar på sin flådiga moppe och köpt sig en ordentlig skyddsutrustning hade jag haft en annan åsikt.
Nu är han endast helt galen och tänker inte på att han höjer folks försäkringspremier när han några minuter senare klotar.

För att han klotar i Polen påverkar vår premie i Sverige. :D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det här:

[YOUTUBE-ID]tOAH4CZ6zcQ&feature=PlayList&p=48CD08C5FAF3F177&playnext=1&playnext_from=PL&index=11[/YOUTUBE-ID]

ja och alla har råd eller tillgång att få träna på ett sådant ställe?

våra kära poliser såg till att fucka upp S&S kvällarna i Barkarby
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Och på vilket sätt är det överhuvudtaget relevant?

Vad som är dumheter att göra på ett ställe är beundransvärt på andra.

det relevanta är att allt tjafs handlar om folk som kör olagligt på gata och kan skada oskyldiga människor, därför min fråga. tror du att han aldrig stuntat på gata bland vanliga trafikanter? eller det är ok och beundransvärt eftersom han FILMA på avskärmad plats?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
synd som synd, kanske bara du som lägger en skala på dem för att ändå ha en ursäkt för dem.
Varför gör du detta? är det för att känna att du kan sova gott om nätterna och stärka ditt eget ego?
Alla ska väl få lära sig av sina misstag här i livet och få leva lite, eller ska man få en kudde under fötterna för varje steg man tar?

Varför jag gör det? Tja, när nån kommer fram till dig och säger att det du lärde honom på avrostningen räddade livet på honom några veckor därefter då lovar jag att du mår bra. Finns ingen wheelie i hela världen som kan ge en bättre kick. Jag garanterar!

Det lär visa sig! men inte fan vill jag lyssna på nån på ett internetforum och leva ett perfekt och tråkigt liv där inga risker, äventyr upplevs. Då kan jag hellre lägga allt åt sidan och åka till ett munktempel i thailand, klappa tigrar och leva där livet ut.

Har jag eller någon annan någonsin sagt åt dig att leva ett tråkigt liv? F-n du får gärna hoppa över niagarafallen i en pimpad Beetle om du vill. Gör vad du vill med ditt liv. Njut av livet! Men återigen. Vad anser du ger dig rätten att riskera andras liv?

Jag har ju några gånger ifrågasatt din riskmedvetenhet men ibland gör du det bara för enkelt för mig ... Om du inte inser risken med att klappa en tiger så ... ja, vi andra fattar ju i alla fall. Vill du veta en sak. Du tycks klappa den där tigern varje gång du far ut på vägen...

det relevanta är att allt tjafs handlar om folk som kör olagligt på gata och kan skada oskyldiga människor, därför min fråga. tror du att han aldrig stuntat på gata bland vanliga trafikanter? eller det är ok och beundransvärt eftersom han FILMA på avskärmad plats?

Förlåt men nu hänger jag inte med i ditt resonemang.

Jag kritiserar förares respektlöshet och egoism i denna tråd. Ifall Sune skulle uppvisa samma form av respektlöshet mot sina medmänniskor skulle han självklart förtjäna samma form av kritik.

ja och alla har råd eller tillgång att få träna på ett sådant ställe?

Here we go again...

[YOUTUBE-ID]WMZdA-b2Vdw[/YOUTUBE-ID]

våra kära poliser såg till att fucka upp S&S kvällarna i Barkarby

Tillåt mig att komma med ytterligare citat ifrån beskrivningen av en psykopat:

En psykopat erkänner inga fel med ett undantag; när det kan leda till egen vinning. Om en psykopat är överbevisad om skuld och ansvar för ett brott så kan han erkänna och be om ursäkt samt säga att han inte menade så illa som det råkat bli, han kan rent av gråta inför offren och beskriva olika omständigheter som kan förklara hur han närmast tvingats begå de handlingar som lett till katastrofen för andra.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Varför jag gör det? Tja, när nån kommer fram till dig och säger att det du lärde honom på avrostningen räddade livet på honom några veckor därefter då lovar jag att du mår bra. Finns ingen wheelie i hela världen som kan ge en bättre kick. Jag garanterar!

Hur kan han veta om just det var faktorn till att hans liv räddades? minsta lilla misstag i livet resulterar inte i katastrof så du ska verkligen tro på det en 15 åring säger. Han kanske bara slickar din röv för han tycker du e cool för du kör storhoj.


Har jag eller någon annan någonsin sagt åt dig att leva ett tråkigt liv? F-n du får gärna hoppa över niagarafallen i en pimpad Beetle om du vill. Gör vad du vill med ditt liv. Njut av livet! Men återigen. Vad anser du ger dig rätten att riskera andras liv?

Nej verkligen inte, håller med dig att jag inte ska riskera andras liv. Har verkligen ingen rätt i det, men så länge vi ska beblanda oss med andra trafikanter på ett och samma ställe kommer det ske olyckor, oavsett om det är hoj+ hoj, hoj+bil, bil+bil, bil/hoj+fotgängare/vilt så kommer det ske olyckor vare sig man vill eller inte. Sker det så sker det, livet kan sluta närsom helst så bäst att ha så kul innan dess.

Jag har ju några gånger ifrågasatt din riskmedvetenhet men ibland gör du det bara för enkelt för mig ... Om du inte inser risken med att klappa en tiger så ... ja, vi andra fattar ju i alla fall. Vill du veta en sak. Du tycks klappa den där tigern varje gång du far ut på vägen...

Yes, älskar att klappa tiger!


Here we go again...

[YOUTUBE-ID]WMZdA-b2Vdw[/YOUTUBE-ID]



Tillåt mig att komma med ytterligare citat ifrån beskrivningen av en psykopat:

Ja, så är det i mitt fall i alla fall. Men den youtubeklippet eller resonemanget kommer alltid ni som vill göra det enkelt för er och inte kan komma med nåt annat. Hade barkarby flygfält varit öppet för man hade jag gärna varit där 7dar i veckan och slangat och tränat på de stunt jag vill lära mig.

Fick ett mail av SMC idag ang en gocartbana i närheten av mig som jag kommer kunna köra på snart och anmälde mig direkt. åkt flera ggr till rörken och inte fått åka för att alla platser är fulla. sist fick jag plats då jag var där i mycket god tid. Längtar till viking motor park i enköping slår upp dörrarna och hade önskat att det fanns en närmare bana för stockholms mc förare. åker många mil från norra stan för att kunna köra på bogan och andra roliga mcvägar runtomkring så nog skulle jag utnyttja de banor och ställen som erbjuds. inte nog med att man får köra av sig på ett lite säkrare plats utan även umgås med hojfolk.

Jaja sitt du där och analysera folk och skrik psykopat så fort du får tillfälle. Lätt och dömma folk över nätet.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Tja, när nån kommer fram till dig och säger att det du lärde honom på avrostningen räddade livet på honom några veckor därefter

Ska sådant fungera i en paniksituation måste det sitta i muskelminnet.
Eftersom du är så duktig antar jag att du vet hur många upprepningar du behöver för att det ska sitta där. Inget man lär sig på någon vecka.

Men du borde nog fundera på hur du uppfattas av de du vill ska lyssna och ta åt sig av det du skriver/säger.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Hur kan han veta om just det var faktorn till att hans liv räddades? minsta lilla misstag i livet resulterar inte i katastrof så du ska verkligen tro på det en 15 åring säger. Han kanske bara slickar din röv för han tycker du e cool för du kör storhoj.

Personen i det fallet var ej en moppedist. Det var en mycket erfaren knutte i ca 50-årsåldern som vi nötte in rätt bromsteknik i. Trots ett liv i sadeln hade han missat några punkter angående hur man ska bete sig vid panikbroms samt undanmanöver. Vi gav honom möjligheter att träna på detta och bara nån vecka efter avrostningen fick han praktisera sina kunskaper skarpt.

Jag lovar att det känns riktigt bra när en person kommer fram och tackar en för att man hjälpte honom från ödet att bli kylaremblem på en merca. :tummenupp

Vad många hetsporrar helt enkelt inte inser är att de ej kan öva paniksituationer på egen hand. Man kan öva slangning tills dess asfalten är utnött, men det betyder inte att man har den minsta erfarenhet angående hur man ska bete sig om man kolliderar med en gråsparv samtidigt som man stajlar.

Varför tror ni att det sker så många singelolyckor? Tror ni att de är planerade, eller tror ni att just den föraren just då råkade ut för något som han/hon ej var kapabel att hantera?

Jag har i denna tråd länkat till bilder på svårt skadade motorcyklister. Tror ni att ni är mer kompetenta än vad de var?

Ni borde rimligtvis svara nej på den frågan och då blir självklart följdfrågan: Varför inser ni inte att risken är överhängande att även ni blir krossade under en Fiat Uno?

Och om det nu är så att ni struntar i den risken... varför gör ni i så fall det? (Jag inser att den frågan kan vara skitjobbig att ge ett ärligt svar på.)

Och den sista frågan för i natt:

Tycker ni att ni är balla när ni skryter om era dumdristigheter?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top