Tja, visserligen är följande text intre precis från världens mest tillförlitliga källa men följande finns att läsa på wikipedia om
psykopater.
Det faktum att man överhuvudtaget filmar dylikt och lägger ut det på nätet för att få berömmelse tyder onekligen på ett överdrivet hävdelsebegär. Speciellt om det nu visar sig att ett flertal av förarna faktiskt paserat 30-strecket. Jag har aldrig i mitt liv träffat en person över trettio år som beter sig på ett dylikt sätt och som inte sen barnsben lidit av nån form av bokstavskompination eller i vuxen ålder drabbats av någon form av mental åkomma. T.ex. total nonchalans för eget liv och hälsa till följd av djup depression p.g.a. dödsfall i familjen eller liknande.
Jag får ge Bikerwoman rätt i det faktum att det i vissa fall nog varit fel av mig att kalla dessa individer för idioter. De lider visserligen av nån form av funktionsnedsättning men det är fel av mig att använda dylik nersättande terminologi för att beskriva deras mentala hälsotillstånd.
En enormt hög andel av Sveriges inlåsta brottsligar lider av ADHD eller liknande. Vad de har gemensamt är en oförmåga till normal social interaktion och svårigheter att rätta sig inom samhället ramar. Att ett flertal av de trafikanter som medvetet visar noll ansvarskänsla för övriga medborgare i samhället samt uppvisar enorm egoism, respektlöshet och hävdelsebegär lider av samma sociala anpassningsproblem får väl ändå anses vara sannolikt?