Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Vi har 18 sidor tråd som från början handlar om ett litet klipp på youtube. Klart det är pinsamt för många här :D Jag har dragit mitt strå till stacken också förvisso....

Ska inte förneka att jag tycker det är kul att hälla lite bensin på elden ibland.... :gnissla

Denna tråd handlar ju inte om ett specifikt klipp eller händelse längre utan om hur vi ser på saker från olika synvinklar.
Jag anser att det är nyttigt med debatt. Sen att en del tolkar, vänder, vrider och tar vissa inlägg personligt så är det ju alltid här på SH!
Inget nytt alls!
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Tja, visserligen är följande text intre precis från världens mest tillförlitliga källa men följande finns att läsa på wikipedia om psykopater.




Det faktum att man överhuvudtaget filmar dylikt och lägger ut det på nätet för att få berömmelse tyder onekligen på ett överdrivet hävdelsebegär. Speciellt om det nu visar sig att ett flertal av förarna faktiskt paserat 30-strecket. Jag har aldrig i mitt liv träffat en person över trettio år som beter sig på ett dylikt sätt och som inte sen barnsben lidit av nån form av bokstavskompination eller i vuxen ålder drabbats av någon form av mental åkomma. T.ex. total nonchalans för eget liv och hälsa till följd av djup depression p.g.a. dödsfall i familjen eller liknande.

Jag får ge Bikerwoman rätt i det faktum att det i vissa fall nog varit fel av mig att kalla dessa individer för idioter. De lider visserligen av nån form av funktionsnedsättning men det är fel av mig att använda dylik nersättande terminologi för att beskriva deras mentala hälsotillstånd.

En enormt hög andel av Sveriges inlåsta brottsligar lider av ADHD eller liknande. Vad de har gemensamt är en oförmåga till normal social interaktion och svårigheter att rätta sig inom samhället ramar. Att ett flertal av de trafikanter som medvetet visar noll ansvarskänsla för övriga medborgare i samhället samt uppvisar enorm egoism, respektlöshet och hävdelsebegär lider av samma sociala anpassningsproblem får väl ändå anses vara sannolikt?

Jag gillar det faktum att du omskriver dina egna tillkortakommanden som hojförare, med livsgnista och det ungdomliga sinnet i behåll, med en massa fina ord som du tror att jag, industriknegaren, inte förstår ;)
 

schizophrana

Guest
Tja, visserligen är följande text intre precis från världens mest tillförlitliga källa men följande finns att läsa på wikipedia om psykopater.




Det faktum att man överhuvudtaget filmar dylikt och lägger ut det på nätet för att få berömmelse tyder onekligen på ett överdrivet hävdelsebegär. Speciellt om det nu visar sig att ett flertal av förarna faktiskt paserat 30-strecket. Jag har aldrig i mitt liv träffat en person över trettio år som beter sig på ett dylikt sätt och som inte sen barnsben lidit av nån form av bokstavskompination eller i vuxen ålder drabbats av någon form av mental åkomma. T.ex. total nonchalans för eget liv och hälsa till följd av djup depression p.g.a. dödsfall i familjen eller liknande.

Jag får ge Bikerwoman rätt i det faktum att det i vissa fall nog varit fel av mig att kalla dessa individer för idioter. De lider visserligen av nån form av funktionsnedsättning men det är fel av mig att använda dylik nersättande terminologi för att beskriva deras mentala hälsotillstånd.

En enormt hög andel av Sveriges inlåsta brottsligar lider av ADHD eller liknande. Vad de har gemensamt är en oförmåga till normal social interaktion och svårigheter att rätta sig inom samhället ramar. Att ett flertal av de trafikanter som medvetet visar noll ansvarskänsla för övriga medborgare i samhället samt uppvisar enorm egoism, respektlöshet och hävdelsebegär lider av samma sociala anpassningsproblem får väl ändå anses vara sannolikt?



Ja det är smidigt att döma till rättpsykriatiskt vård/hävda att man var sjuk när brottet begåtts för att kunna låsa in på anstalter för att minska trycket på fängelserna. Jag konspirerar och tar ifrån luften precis som du bör ju tilläggas. Wikipedia är ju sannerligen något jag inte skulle hävda som källa i en debatt du brinner så mycket för.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
jag bad inte om fakta på vad psykopat innebär utan jag ville se dignoserna på dom påstådda personerna som hade detta! på BW lät det som om ALLA sporthojsåkare är psykfall, ÄVEN om hon skrev vissa!

Förrästen så kan du nog själv räkna in dig där, tror nog du har kört för fort någon gång eller inte stannat vid en stop-skylt om vägen varit helt tom, eller osv osv mm mm. Genom att BRYTA mot reglerna är du en LIVSFARA för alla andra trafikanter och borde brännas på bål!

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::näsblod



Tja, visserligen är följande text intre precis från världens mest tillförlitliga källa men följande finns att läsa på wikipedia om psykopater.




Det faktum att man överhuvudtaget filmar dylikt och lägger ut det på nätet för att få berömmelse tyder onekligen på ett överdrivet hävdelsebegär. Speciellt om det nu visar sig att ett flertal av förarna faktiskt paserat 30-strecket. Jag har aldrig i mitt liv träffat en person över trettio år som beter sig på ett dylikt sätt och som inte sen barnsben lidit av nån form av bokstavskompination eller i vuxen ålder drabbats av någon form av mental åkomma. T.ex. total nonchalans för eget liv och hälsa till följd av djup depression p.g.a. dödsfall i familjen eller liknande.

Jag får ge Bikerwoman rätt i det faktum att det i vissa fall nog varit fel av mig att kalla dessa individer för idioter. De lider visserligen av nån form av funktionsnedsättning men det är fel av mig att använda dylik nersättande terminologi för att beskriva deras mentala hälsotillstånd.

En enormt hög andel av Sveriges inlåsta brottsligar lider av ADHD eller liknande. Vad de har gemensamt är en oförmåga till normal social interaktion och svårigheter att rätta sig inom samhället ramar. Att ett flertal av de trafikanter som medvetet visar noll ansvarskänsla för övriga medborgare i samhället samt uppvisar enorm egoism, respektlöshet och hävdelsebegär lider av samma sociala anpassningsproblem får väl ändå anses vara sannolikt?
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
jag bad inte om fakta på vad psykopat innebär utan jag ville se dignoserna på dom påstådda personerna som hade detta! på BW lät det som om ALLA sporthojsåkare är psykfall, ÄVEN om hon skrev vissa!

Förrästen så kan du nog själv räkna in dig där, tror nog du har kört för fort någon gång eller inte stannat vid en stop-skylt om vägen varit helt tom, eller osv osv mm mm. Genom att BRYTA mot reglerna är du en LIVSFARA för alla andra trafikanter och borde brännas på bål!

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::näsblod

..på tal om det där med att tolka och dra egna slutsatser..
Har jag nånsin skrivit att alla sporthojsåkare är psykfall???:va
Isåfall tycker jag ju själv att jag är det också! För det första kanske det är 5% av alla sporthojsåkare som kör som de i filmen och är så omogna att de tycker det är kul att hetsa polisen för att bli jagade, för det andra är inte ens alla dessa 5% psykfall utan jag skrev att i denna lilla grupp är de överrepresenterade.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
det är din tolkning, jag skrev sanering, då menar jag just sanering från gatorna, möjligheten att fortsätta köra hoj på ett riskfyllt sätt för andra.
Sen om vederbörande blir rädd, hamnar i rullstol eller vad fan som helst som gör att de slutar syftar jag på. Inte önska livet av folk.
Ett konstaterande är dock att många av dessa killar verkar ha änglavakt, se bara på han som inte får nämnas här, han borde ju rent statistiskt vara död för länge sen?

"Önskar man mer eller mindre livet på folk" Tolka det hur du vill.
Ibland borde man tänka på i vilken position man sitter i innan man häver ur sig saker om man inte ska tappa all respekt.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Jag gillar det faktum att du omskriver dina egna tillkortakommanden som hojförare, med livsgnista och det ungdomliga sinnet i behåll, med en massa fina ord som du tror att jag, industriknegaren, inte förstår ;)

Tyckte du att jag använde fina ord i det där simpla textstycket?
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Ja det är smidigt att döma till rättpsykriatiskt vård/hävda att man var sjuk när brottet begåtts för att kunna låsa in på anstalter för att minska trycket på fängelserna. Jag konspirerar och tar ifrån luften precis som du bör ju tilläggas. Wikipedia är ju sannerligen något jag inte skulle hävda som källa i en debatt du brinner så mycket för.

diagnoskriterierna för psykopati etc. är gamla och välkända för oss som jobbar inom vården, du kan googla så hittar du samma kriterier överallt på nätet.
Jag förstår dock att i just ditt fall så vill du inte veta;-)
 

schizophrana

Guest
det är din tolkning, jag skrev sanering, då menar jag just sanering från gatorna, möjligheten att fortsätta köra hoj på ett riskfyllt sätt för andra.
Sen om vederbörande blir rädd, hamnar i rullstol eller vad fan som helst som gör att de slutar syftar jag på. Inte önska livet av folk.
Ett konstaterande är dock att många av dessa killar verkar ha änglavakt, se bara på han som inte får nämnas här, han borde ju rent statistiskt vara död för länge sen?

Fast du skrev ju själv i en annan tråd med samma innehåll

"helt ärligt... hade det varit jag som satt i bilen och blev omkörd på vägrenen på ena sidan av en på slangen och en annan samtidigt på fel sida på hoj så hade jag mer än gärna offrat min bil och "råkat" vingla till, lika bra att ni dör förr än senare, för gamla lär ni inte bli i vilket fall som helst och ju förr desto bättre för skattebetalarna"

inlägget fick förövrigt 14 negativa röster och visas därmed inte..dags att plocka fram dubbelmoralen igen?
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Ja, somliga i vart fall. Fast det kanske bara är industriknegaren i mig som lyser igenom :)

så nu har det här blivit en klasskamp också? typiskt när man inte har nåt annat att ta till..
fan det vore verkligen kul att göra en statistisk undersökning av ålder, kön, yrke etc. av de som har skrivit i denna tråd, undrar vad man kom fram till?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Förrästen så kan du nog själv räkna in dig där, tror nog du har kört för fort någon gång eller inte stannat vid en stop-skylt om vägen varit helt tom, eller osv osv mm mm. Genom att BRYTA mot reglerna är du en LIVSFARA för alla andra trafikanter och borde brännas på bål!

Jepp, jag har kört för fort! Har aldrig någonsin påstått annat.

Men jag har faktiskt, mig veterligt, ALLTID stannat vid såväl stoppskyltar som rödljus.

Ibland stannar jag t.o.m. vid övergångsställen!!!
 
Last edited:

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
Vi har 18 sidor tråd som från början handlar om ett litet klipp på youtube. Klart det är pinsamt för många här :D Jag har dragit mitt strå till stacken också förvisso....

Ska inte förneka att jag tycker det är kul att hälla lite bensin på elden ibland.... :gnissla



kul läsning, hetttssssss till fullo=):D

tänker på att hon om och om igen äsch tar inte ens upp det... det är pinsamt
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Fast du skrev ju själv i en annan tråd med samma innehåll

"helt ärligt... hade det varit jag som satt i bilen och blev omkörd på vägrenen på ena sidan av en på slangen och en annan samtidigt på fel sida på hoj så hade jag mer än gärna offrat min bil och "råkat" vingla till, lika bra att ni dör förr än senare, för gamla lär ni inte bli i vilket fall som helst och ju förr desto bättre för skattebetalarna"

inlägget fick förövrigt 14 negativa röster och visas därmed inte..dags att plocka fram dubbelmoralen igen?

:skrämd:skrämd:skrämd

hemskt att "en av oss" kan säga något sådant........
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Fast du skrev ju själv i en annan tråd med samma innehåll

"helt ärligt... hade det varit jag som satt i bilen och blev omkörd på vägrenen på ena sidan av en på slangen och en annan samtidigt på fel sida på hoj så hade jag mer än gärna offrat min bil och "råkat" vingla till, lika bra att ni dör förr än senare, för gamla lär ni inte bli i vilket fall som helst och ju förr desto bättre för skattebetalarna"

inlägget fick förövrigt 14 negativa röster och visas därmed inte..dags att plocka fram dubbelmoralen igen?

nu är det nån som sitter och lusläser mina inlägg igen och ser allt som skrivs på nätet som dagens sanning:tummenupp
Är jag förvånad? Nej

Ibland kanske man skriver saker för att provocera/skapa debatt precis som du själv roar dig med?

kul läsning, hetttssssss till fullo=):D

tänker på att hon om och om igen äsch tar inte ens upp det... det är pinsamt

har du nåt vettigt att komma med Putte så säg det, sitt inte där och insinuera
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
nu är det nån som sitter och lusläser mina inlägg igen och ser allt som skrivs på nätet som dagens sanning:tummenupp
Är jag förvånad? Nej

Ibland kanske man skriver saker för att provocera/skapa debatt precis som du själv roar dig med?



har du nåt vettigt att komma med Putte så säg det, sitt inte där och insinuera

varför skulle vi inte ta det du skriver som sanning??? kanske är naiv men ja sitter inte o tänker att alla som skriver på nätet bara hittar på massa strunt. speciellt en person som skriver någorlunda seriöst.
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
nu är det nån som sitter och lusläser mina inlägg igen och ser allt som skrivs på nätet som dagens sanning:tummenupp
Är jag förvånad? Nej

Ibland kanske man skriver saker för att provocera/skapa debatt precis som du själv roar dig med?



har du nåt vettigt att komma med Putte så säg det, sitt inte där och insinuera


du kan kalla mig för patrick

när jag tänker tillbax så har jag sett dig köra motorväg och kurvit, jag måste väl sett fel på mätaren men jag mins att jag körde om dig på 70 väg då du lätt låg minst 110-120 (bogesund), samma gäller motorväg- du åkte runt med en man (din kille) som slanga lätt några kilometer ståendes:yoparty:D:tuttar i 160=) har inget mot det men det känns som smc får ta stryk av ditt skrivande här i denna tråd.hmm du va smc instruktör då om jag inte mins helt fel..det är vad jag tänker om du nu vill veta=) jag kommer inte hålla på att svara dig om och om igen för du ska vara duktig och tro att du kan och vet mer än oss andra:glömdet

ps i morrn ska jag slanga så långt jag bara kan i 200, bomba helvete hela dagen- köra om helt jävla fel och stoppies vid alla rödljus jag måste stanna vid.

ska tända en cigg på kvällen och njuta av att jag haft riktigt jävla kul:D:tuttar:tummenupp:tummenupp

puss
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
varför skulle vi inte ta det du skriver som sanning??? kanske är naiv men ja sitter inte o tänker att alla som skriver på nätet bara hittar på massa strunt. speciellt en person som skriver någorlunda seriöst.

Ja du är nog naiv om du tror på att allt som står på nätet är sant?

Man skriver av sig, vissa dagar är man på hugget och kanske lite PMS-kärring, andra bryr man sig inte om vad folk skriver för skit.. sånt är livet på ett forum.
Har du aldrig känt dig arg eller upprörd när du ser en film där nån riskerar livet på andra och att "hornen" växer ut?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top