Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Snälla, kan inte nån av de som medverkar i filmen öppet erkänna att dom gör fel? Eller gör dom inte det?

Jag ställer mig upp och erkänner att jag har kört för fort, kört på bakhjulet, gjort en burnout och massa andra dumheter. Skillnaden på mig och de flesta på detta forum är nog att de tror de får större K*k när dom gör det, och ännu större när dom säger: "Öööh, vi är såå jävla coola, vi gör va fan vi vill, vi har alltid rätt" :) Jag har mätt, de funkar inte :)

Visst är de kul o busa med cykeln, men jag håller med CustomSkändaren och G-man i det avseendet att man inte ska riskera andra människor för det. Tycker de är häftigt med filmer där folk visar sina skills på bakhjulet eller framhjulet. Men när man ser kryssningsmissiler i stadstrafik eller storstadstrafik så blir man bara trött...

Jag är inte den perfekta moraltanten eftersom jag oxå gör dumheter, jag är ett halvblod, jag är Wesley Snipes, och ni är grabbarna utan hjärna som vill ha mer blod :D

BTW, :popcorn
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Ledsen att göra dig besviken, då jag kör så lugnt på gata. Men kanske kommer in med en gren i röven du och din kollega får ta bort.

haha, yeah right! :banana kör lungt på gata.

Tror nog dom absolut flesta på detta stället antigen klotat själva, eller känner någon som klotat och skadat sig mer eller mindre! Dom flesta hojåkare lever i nuet och i denna sekund, dvs när dom väl sitter på hojen så existerar inte mycket annat. Du kan babbla dig blå om faror och risker osv men INGEN kommer lyssna på dig om dom inte vill. Vet du varför? Vem är du!?

Lägg ner praktarsle-snacket och låt folk lära sig av sina egna misstag. Vissa vet jag inte ens varför dom kör sporhoj på gata om dom inte har i tanken att utnyttja hojen. Vill du glida köp en hoj som är gjord för det.
Menar inte att alla som kör SH ska vara GR och hålla på med olagligheter men låt folk göra det dom vill, vill dom lära sig den hårda vägen så får dom göra det!

Orka bry sig så jävla mycket om vad andra gör, kommer aldrig bli fred på jorden ändå! :rolleyes:


:yoparty


:yoparty

Snälla, kan inte nån av de som medverkar i filmen öppet erkänna att dom gör fel? Eller gör dom inte det?

Jag ställer mig upp och erkänner att jag har kört för fort, kört på bakhjulet, gjort en burnout och massa andra dumheter. Skillnaden på mig och de flesta på detta forum är nog att de tror de får större K*k när dom gör det, och ännu större när dom säger: "Öööh, vi är såå jävla coola, vi gör va fan vi vill, vi har alltid rätt" :) Jag har mätt, de funkar inte :)

Visst är de kul o busa med cykeln, men jag håller med CustomSkändaren och G-man i det avseendet att man inte ska riskera andra människor för det. Tycker de är häftigt med filmer där folk visar sina skills på bakhjulet eller framhjulet. Men när man ser kryssningsmissiler i stadstrafik eller storstadstrafik så blir man bara trött...

Jag är inte den perfekta moraltanten eftersom jag oxå gör dumheter, jag är ett halvblod, jag är Wesley Snipes, och ni är grabbarna utan hjärna som vill ha mer blod :D

BTW, :popcorn


Jag har större kuk än dig samt weelar bättre än dig :yoparty
 
Last edited:

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Åland
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Snälla, kan inte nån av de som medverkar i filmen öppet erkänna att dom gör fel? Eller gör dom inte det?

Jag ställer mig upp och erkänner att jag har kört för fort, kört på bakhjulet, gjort en burnout och massa andra dumheter. Skillnaden på mig och de flesta på detta forum är nog att de tror de får större K*k när dom gör det, och ännu större när dom säger: "Öööh, vi är såå jävla coola, vi gör va fan vi vill, vi har alltid rätt" :) Jag har mätt, de funkar inte :)

Visst är de kul o busa med cykeln, men jag håller med CustomSkändaren och G-man i det avseendet att man inte ska riskera andra människor för det. Tycker de är häftigt med filmer där folk visar sina skills på bakhjulet eller framhjulet. Men när man ser kryssningsmissiler i stadstrafik eller storstadstrafik så blir man bara trött...

Jag är inte den perfekta moraltanten eftersom jag oxå gör dumheter, jag är ett halvblod, jag är Wesley Snipes, och ni är grabbarna utan hjärna som vill ha mer blod :D

BTW, :popcorn

Amen! :yoparty

Följde den här tråden i början, men orkade inte efter ett tag. Tråden gick samma väg som mer än hälften av alla trådar på Sh...
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Kedjan är spänd och nysmord, soppakortet ligger redo i plånboken, visiret är putsat och kamerabatteriet är fulltankat! Imorn skall det bombas i 70 blås :yoparty
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
G-man och customskändaren, mycket av det ni skriver håller jag fullständigt med om, men i vissa av era inlägg framför ni ert budskap på fel sätt.
Ni kallar folk idioter och frigolithjon etc. vilket knappast tas på rätt sätt utan bara föder agg mot er.
Ni måste förstå att det faktiskt är så att några av dessa killar som utsätter andras liv för fara faktiskt är diagnostiserade psykopater, sociopater eller lider av någon annan mental störning typ ADHD, Aspbergers etc.
De är sjuka och har ingen sjukdomsinsikt.

Tyvärr kan vem som helst ta körkort och köpa sig en sporthoj i detta land, bara man är tillräckligt smart för att köra upp och fixar teorin... för övrigt är de många av dem som inte har ngt körkort överhuvudtaget, jag känner flera..
Så om man är totalt samvetslös och inte kan tänka sig in i andras situation eller känna empati så är det väl inte så konstigt att dessa "buskörningar" existerar och hyllas av denna lilla grupp som inte förstår bättre?
De inser ju helt enkelt inte det vi försöker få fram, att det är helt ok att köra så, att det även kan vara kul bara man inte gör det på allmän plats och utsätter andra för risker med det!

Tyvärr är ju sällan livet rättvist så det där med självsanering av dessa killar inträffar allt för sällan, de har ibland minst 9 liv verkar det som och det är ju ok så länge ingen annan oskyldig människa stryker med på kuppen.
 
Last edited:

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
Gsxr 750 -08
Vad har polisen med saken att göra?

Nu är du nog lite splittrad. Du kör lugnt på gata, snabbt på bana och snuten hinner inte ikapp dig!? Självklart undrade jag då om polisen brukar jaga dig när du kör på bana?

Men glöm det. Tror poängen gick förlorad ändå... :rolleyes:
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
ja du får gärna tycka det men jag har inget till övers för folk som leker med andra människors liv!
Du ska vara instruktör för SMC? Ja inte blir man förvånad vilket skit det finns där.

Nu är du nog lite splittrad. Du kör lugnt på gata, snabbt på bana och snuten hinner inte ikapp dig!? Självklart undrade jag då om polisen brukar jaga dig när du kör på bana?

Men glöm det. Tror poängen gick förlorad ändå... :rolleyes:
Enda jag sa att jag kör lugnare på gata, helikopter snurrar endast några dagar per år.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
.
Ni måste förstå att det faktiskt är så att några av dessa killar som utsätter andras liv för fara faktiskt är diagnostiserade psykopater, sociopater eller lider av någon annan mental störning typ ADHD, Aspbergers etc.
De är sjuka och har ingen sjukdomsinsikt.

.

Öhhh vad????? Visa FAKTA på det annars va tyst! Va fan är det du säger?
 

Nicotin

Guest
G-man och customskändaren, mycket av det ni skriver håller jag fullständigt med om, men i vissa av era inlägg framför ni ert budskap på fel sätt.
Ni kallar folk idioter och frigolithjon etc. vilket knappast tas på rätt sätt utan bara föder agg mot er.
Ni måste förstå att det faktiskt är så att några av dessa killar som utsätter andras liv för fara faktiskt är diagnostiserade psykopater, sociopater eller lider av någon annan mental störning typ ADHD, Aspbergers etc.
De är sjuka och har ingen sjukdomsinsikt.

och äntligen fick jag min diagnos..


måste ju dock fråga vad du har för bakgrund att sätta diagnoser som du verkar göra ?

Psykolog ?
 

schizophrana

Guest
Öhhh vad????? Visa FAKTA på det annars va tyst! Va fan är det du säger?

tack, antar att du är lika trött på att folk anser sig ha rätten att diagnostisera folk utan belägg. Verkar vara någon slags trend, jag hoppas den är övergående.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top