Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Vi har ju fått livet för att leva, varför inte leva det fullt ut då! :)
Sen behöver man inte riskera andras liv! men de såg jag inget av på filmen vilket denna tråd verkade handla om från början!

bra film iaf ! :)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Vi har ju fått livet för att leva, varför inte leva det fullt ut då! :)
Sen behöver man inte riskera andras liv! men de såg jag inget av på filmen vilket denna tråd verkade handla om från början!

bra film iaf ! :)

Jag ser då i alla fall t.ex. bakhjulskörning med mötande trafik och du påstår att de inte riskerar andras liv?

Antingen har du synproblem eller så har även du problem med din förmåga till riskanalys. Vilket är det?
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Jag ser då i alla fall bakhjulskörning med mötande trafik och du påstår att de inte riskerar andras liv?

Antingen har du synproblem eller så har även du problem med din förmåga till riskanalys. Vilket är det?


Garanterat både och! :)
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Ska tala om varför jag jag är en sådan nolla. Min mor tyckte det var passande att amma mig långt in i tonåren, först nu har jag kommit på hur galet det var tillsammans med min terapeut.

Vi gör stora framsteg men jag har en lång väg att gå. Men drömmen är att jag ska kunna hitta en normal fru som får mig glömma min uppväxt.


Vill passa på att tacka polisen för att de uppmärksammade mitt knäppa beteende så jag nu får min terapi.


:krama
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
:D:D:D

Har Du tur så är det jag som får lappa ihop dig. Jag lovar att inte sy fast din ringmuskel i operationsduken som min kollega ville göra med ett frigolithjon som kom in efter att ha dragit röven i asfalten.......:tummenupp

Däremot så åtar jag mig hjärna att återupprätta singnalsubstansnivåerna till ''normalt'' genom lämplig remiss. Men då måste Du medverka frivilligt. :D
Att gå in kirurgiskt är för riskfyllt.

Ledsen att göra dig besviken, då jag kör så lugnt på gata. Men kanske kommer in med en gren i röven du och din kollega får ta bort.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Den jag syftade på men vill inte länka till sådant.

Eftersom så många här inte förstår vad vi egentligen talar om så måste man ibland vara tydlig och informera om hur verkligheten faktiskt ofta ser ut. :fakta

Svårt för den där snubben att skryta om sina stora ballar framöver... men hade hade säkert högt adrenalin ett tag även han.

Fiiiii fan ... :zpy
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Varför vill Du inte länka till det som vi faktiskt försöker få dig att förstå?
Förträng inte detta. Lev i nuet och sluta tro något annat.

Genom ansvarslöst uppträdande på allmän väg så sporrar man andra i gruppbeteendet och förstör för oss andra motorcyklister.

Gör apkonsterna på ett område där ingen annan drabbas. Man läser om stuntkvällar där man har korsande trafik, övergångställen etc.... Idioter!

Försöker få mig förstå? Men som jag sagt förut så tror jag de flesta är medvetna om vilka risker som finns.
Är nog inte många som lever i det blå.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Försöker få mig förstå? Men som jag sagt förut så tror jag de flesta är medvetna om vilka risker som finns.
Är nog inte många som lever i det blå.

Jag är snarare övertygad om att majoriteten av skribenter i denna tråd har en fullständigt felaktig bild av vilka riskerna faktiskt är. De har nog dessutom oftast ingen som helst aning om vad det innebär att leva med ett livslångt funktionsnedsättning. De har ingen aning om vad det kommer att få för konsekvenser för dem, deras familj (altenativt avsaknad av sådan). De förstår inte vad det innebär med fullständigt raserade drömmar, aldrig ha råd med mer än en etta som betalas av socialen osv. osv. Majoriteten lever nog tyvärr i det blå, det är den enda rimliga slutsats man kan dra av deras kommentarer. (Förutom att de kanske skämtar förståss, alternativt vill verka tuffa.)

Hur ska man förklara så att poletten ramlar ner?

Låt mig få försöka på följande sätt:

Ifall det skiter sig så kommer ni aldrig mer att kunna åka hoj...
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Men det är just dessa som märks på gatorna.....

Och om de är medvetna om riskerna och fortsätter så har vi ju stöd i lagen:

http://www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Lagar--rattigheter/Lagar-i-halso--och-sjukvard/Tvangsvard/
:tummenupp
Om inte ens polisen kan ta oss, hur ska en läkare med vit rock lyckas?

Hur ska man förklara så att poletten ramlar ner?

Låt mig få försöka på följande sätt:

Ifall det skiter sig så kommer ni aldrig mer att kunna åka hoj...

Inte lär ni få någon på andra tankar med att kalla folk för IQ-befriade, frigolithjon osv ialf.
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Men det är just dessa som märks på gatorna.....

Och om de är medvetna om riskerna och fortsätter så har vi ju stöd i lagen:

http://www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Lagar--rattigheter/Lagar-i-halso--och-sjukvard/Tvangsvard/
:tummenupp

:):tummenupp

Det vore förbaskat intressant att se hur rättsväsendet och sjukvården egentligen skulle förhålla sig till dessa GR-wannabees. De uppvisar ju onekligen uppenbara psykopatiska tendenser.

Filmerna gör ju deras narcissism minst sagt uppenbar.

Om inte ens polisen kan ta oss, hur ska en läkare med vit rock lyckas?

... samt deras förvridna verklighetsuppfattning.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag är snarare övertygad om att majoriteten av skribenter i denna tråd har en fullständigt felaktig bild av vilka riskerna faktiskt är. De har nog dessutom oftast ingen som helst aning om vad det innebär att leva med ett livslångt funktionsnedsättning. De har ingen aning om vad det kommer att få för konsekvenser för dem, deras familj (altenativt avsaknad av sådan). De förstår inte vad det innebär med fullständigt raserade drömmar, aldrig ha råd med mer än en etta som betalas av socialen osv. osv. Majoriteten lever nog tyvärr i det blå, det är den enda rimliga slutsats man kan dra av deras kommentarer. (Förutom att de kanske skämtar förståss, alternativt vill verka tuffa.)

Hur ska man förklara så att poletten ramlar ner?

Låt mig få försöka på följande sätt:

Ifall det skiter sig så kommer ni aldrig mer att kunna åka hoj...

Tror nog dom absolut flesta på detta stället antigen klotat själva, eller känner någon som klotat och skadat sig mer eller mindre! Dom flesta hojåkare lever i nuet och i denna sekund, dvs när dom väl sitter på hojen så existerar inte mycket annat. Du kan babbla dig blå om faror och risker osv men INGEN kommer lyssna på dig om dom inte vill. Vet du varför? Vem är du!?

Lägg ner praktarsle-snacket och låt folk lära sig av sina egna misstag. Vissa vet jag inte ens varför dom kör sporhoj på gata om dom inte har i tanken att utnyttja hojen. Vill du glida köp en hoj som är gjord för det.
Menar inte att alla som kör SH ska vara GR och hålla på med olagligheter men låt folk göra det dom vill, vill dom lära sig den hårda vägen så får dom göra det!

Orka bry sig så jävla mycket om vad andra gör, kommer aldrig bli fred på jorden ändå! :rolleyes:
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Tror nog dom absolut flesta på detta stället antigen klotat själva, eller känner någon som klotat och skadat sig mer eller mindre! Dom flesta hojåkare lever i nuet och i denna sekund, dvs när dom väl sitter på hojen så existerar inte mycket annat. Du kan babbla dig blå om faror och risker osv men INGEN kommer lyssna på dig om dom inte vill. Vet du varför? Vem är du!?

Lägg ner praktarsle-snacket och låt folk lära sig av sina egna misstag. Vissa vet jag inte ens varför dom kör sporhoj på gata om dom inte har i tanken att utnyttja hojen. Vill du glida köp en hoj som är gjord för det.
Menar inte att alla som kör SH ska vara GR och hålla på med olagligheter men låt folk göra det dom vill, vill dom lära sig den hårda vägen så får dom göra det!

Orka bry sig så jävla mycket om vad andra gör, kommer aldrig bli fred på jorden ändå!

Vad spelar det för roll vem jag är?

Det är väl inte vem som säger något som är det viktiga? Det är väl vad som sägs?

Hur kan det komma sig att förare över en viss ålder har en väsentligt mycket bättre förmåga till att tänka riskmedvetet jämfört med de allra yngsta? När 40-åringar far omkring så existerar (oftast) även barnet som är dolt bakom buskaget. Varför existerar inte den ungen när dessa "adreneline kids" susar fram?

Och varför klassas man som ett praktarschle när man ber oansvariga förare att tänka på barn i trafiken?
 
Last edited:

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Det är Onsdag imorron.. :tungan
 

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Blentarp city
Hoj
Yamaha R1
Tror nog dom absolut flesta på detta stället antigen klotat själva, eller känner någon som klotat och skadat sig mer eller mindre! Dom flesta hojåkare lever i nuet och i denna sekund, dvs när dom väl sitter på hojen så existerar inte mycket annat. Du kan babbla dig blå om faror och risker osv men INGEN kommer lyssna på dig om dom inte vill. Vet du varför? Vem är du!?

Lägg ner praktarsle-snacket och låt folk lära sig av sina egna misstag. Vissa vet jag inte ens varför dom kör sporhoj på gata om dom inte har i tanken att utnyttja hojen. Vill du glida köp en hoj som är gjord för det.
Menar inte att alla som kör SH ska vara GR och hålla på med olagligheter men låt folk göra det dom vill, vill dom lära sig den hårda vägen så får dom göra det!

Orka bry sig så jävla mycket om vad andra gör, kommer aldrig bli fred på jorden ändå! :rolleyes:


Money for president!! :banana
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
G-man och Customskändaren, jag tycker ni säger väldigt mycket bra saker. Men ni måste ju förstå att detta är internet och just denna del dedikerad till folk som älskar att åka sporthoj, folk som lever för att just åka sporthoj, jag tror ni predikar för kören..
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
G-man och Customskändaren, jag tycker ni säger väldigt mycket bra saker. Men ni måste ju förstå att detta är internet och just denna del dedikerad till folk som älskar att åka sporthoj, folk som lever för att just åka sporthoj, jag tror ni predikar för kören..

Tack för det.

Vill bara pepåka att även jag älskar att åka sporthoj. Har gjort det sen vissa av skribenterna i denna tråd gick i dagis. Men bara för att vi har en viss förkärlek för dessa snabba muskedunder så ger det oss inte mer rätt att bete oss respektlöst i trafiken.

Att på nått sätt försöka ursäkta laglöshet med att "varför ha sporthoj om man inte gaaasar?" är inte precis en hållbar frågeställning. Jag gasar också friskt emellanåt, men jag gasar inte lika länge som vissa andra.

Att hylla och berömma dylik vårdslöshet är EXAKT samma sak som att hylla rattfyllon för deras framfart. Jag kan för mitt liv inte förstå att det finns folk som gör det, men det faktum att sånt trots allt finns är onekligen ett intressant samtalsämne.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top