Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag har fakta men har tystnadsplikt som sjuksköterska som du kanske vet?

vet? vad vet jag? visste inte att sjuksköterskor va psykologer och kunde diagnostisera sina patienter! :va


edit: kan du inte visa fakta på det du säger så tycker jag du ska tänka dig för innan du slänger ut såna saker. tycker det var extremt lågt och dålig stil!
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Du ska vara instruktör för SMC? Ja inte blir man förvånad vilket skit det finns där.


Enda jag sa att jag kör lugnare på gata, helikopter snurrar endast några dagar per år.

Så du menar att som SMC-instruktör ska man tycka att det är ok att vissa hojförare utsätter folk förlivsfara:confused:
Trodde i min enfald att mitt arbete som instruktör gick ut på trafiksäkerhetstänkade?
 

jetson

Guest
Hur diagnoserar du dig själv om man får fråga?

Jag anar drag av hybris :D

Samt ett litet litet tecken på brist av självinsikt då hon pratar mycket om empati men i nästa mening önskar livet ur folk.

Fin vändning på tråden :tummenupp:tummenupp

Någon kanske ska skapa en poll: "Är du psykopat?"
 

schizophrana

Guest
Jag hör hemma i dom flesta grupper men jag visste inte att psyksyrror fick sätta diagnos.. ??

finns det ens något som heter psyksyrra?


kul att lära sig LABC av den här människan, med tanke på hennes hat börjar man ju fundera på hur hon skulle reagera vid en olycka där någon gått av t.ex i för hög hastighet.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Så du menar att som SMC-instruktör ska man tycka att det är ok att vissa hojförare utsätter folk förlivsfara:confused:
Trodde i min enfald att mitt arbete som instruktör gick ut på trafiksäkerhetstänkade?
Önskar man mer eller mindre livet på folk man ska instruera så är man nog fel person till jobbet.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag hör hemma i dom flesta grupper men jag visste inte att psyksyrror fick sätta diagnos.. ??

JAG har inte satt några diagnoser, jag talar om folk jag känner och har stött på i livet som har de här diagnoserna fastställt av läkare/psykiatriker

Det är statistiskt bevisat att just dessa grupper lever "på gränsen" och behöver ständiga kickar i livet för att kunna känna nåt överhuvudtaget, man saknar de där normala gränserna och konsekvenstänkandet.
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Tyvärr är ju sällan livet rättvist så det där med självsanering av dessa killar inträffar allt för sällan....

Nu vet jag ju inte vad du lider av, men jag tror inte någon på detta forum klarar av att utfärda en rättvisande diagnos på dig.

Nog för att jag själv är viljestark och inskränkt i mitt tyckande, men att, indirekt, önska livet ur folk. Det är lite väl magstarkt, även för mig.
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Lattjo tråd det här.

Verkar vara lite förvirrat..

Man kanske kan dela upp det i olika idiotkategorier, så kan
man kanske få en diagnos?

Jag gillar att..;

* Köra fort som fan på 70-90 väg (för det är ju kul)
* Köra 50 i stan (för rödljus och bilar är tråkigt)
* Köra fort på bana (fast det går inte så fort förstås..)
* Köra 40 genom läskig tätbebyggelse (rädd för gamla gubbar och barn)
* Wheela hade jag gjort överallt om jag bara hade varit bra på det..

Hur onormal är jag? Jag vill gärna ha en diagnos:)
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag anar drag av hybris :D

Samt ett litet litet tecken på brist av självinsikt då hon pratar mycket om empati men i nästa mening önskar livet ur folk.

Fin vändning på tråden :tummenupp:tummenupp

Någon kanske ska skapa en poll: "Är du psykopat?"

Jag har full empati för folk som har empati för mig och mina barn/vänner /anhöriga men om nån skulle skada mitt barn tex genom att slanga och hamna på felsida av vägen eller inte hinna bromsa i tid så har jag inte mkt. empati för den personen nej!

finns det ens något som heter psyksyrra?


kul att lära sig LABC av den här människan, med tanke på hennes hat börjar man ju fundera på hur hon skulle reagera vid en olycka där någon gått av t.ex i för hög hastighet.

Svar ja det finns det och det är upp till var och en om de vill komma och lära sig nåt av mig och Jocke. De av er som tror att jag inte skulle ta hand om vem som helst av er som låg där kan låta bli att komma så enkelt är det:tummenupp
Enda undantaget skulle möjligtvis vara om nån just hade kört ihjäl mitt barn, då skulle jag nog inte anstränga mig värst mkt för den personen..
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Önskar man mer eller mindre livet på folk man ska instruera så är man nog fel person till jobbet.

det är din tolkning, jag skrev sanering, då menar jag just sanering från gatorna, möjligheten att fortsätta köra hoj på ett riskfyllt sätt för andra.
Sen om vederbörande blir rädd, hamnar i rullstol eller vad fan som helst som gör att de slutar syftar jag på. Inte önska livet av folk.
Ett konstaterande är dock att många av dessa killar verkar ha änglavakt, se bara på han som inte får nämnas här, han borde ju rent statistiskt vara död för länge sen?
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag har full empati för folk som har empati för mig och mina barn/vänner /anhöriga men om nån skulle skada mitt barn tex genom att slanga och hamna på felsida av vägen eller inte hinna bromsa i tid så har jag inte mkt. empati för den personen nej!



Svar ja det finns det och det är upp till var och en om de vill komma och lära sig nåt av mig och Jocke. De av er som tror att jag inte skulle ta hand om vem som helst av er som låg där kan låta bli att komma så enkelt är det:tummenupp
Enda undantaget skulle möjligtvis vara om nån just hade kört ihjäl mitt barn, då skulle jag nog inte anstränga mig värst mkt för den personen..

Men herregud! Det finns massa yttre faktorer som påverkar, inte bara personen som styr. För att vara en instruktör och ett anskte ut för SMC som ska handla om säkerhet och ansvar tycker jag du är väldigt trångsynt och har konstig attityd. Som hojåkare borde du veta att det finns så mycket mer än bara föraren som påverkar allt vi gör på hojen.

Tror inte dessa människor som är ute och leker med sina hojar tänker medvetat att dom vill skada någon. En olycka händer lätt!! Ingen siktar på din unge när den är ute och leker!
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Men herregud! Det finns massa yttre faktorer som påverkar, inte bara personen som styr. För att vara en instruktör och ett anskte ut för SMC som ska handla om säkerhet och ansvar tycker jag du är väldigt trångsynt och har konstig attityd. Som hojåkare borde du veta att det finns så mycket mer än bara föraren som påverkar allt vi gör på hojen.

Tror inte dessa människor som är ute och leker med sina hojar tänker medvetat att dom vill skada någon. En olycka händer lätt!! Ingen siktar på din unge när den är ute och leker!

"en olycka händer så lätt" ja ska man då utmana ödet och göra så att olyckan kanske händer lite lättare?

Vem är det som har det yttersta ansvaret för hojkörningen? Jo FÖRAREN, hur menar du med vad som mer påverkar hojen?
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
hahaha vilken jävla tråd , jag dör av skratt=)

smc tror jag man ska lämna utanför detta, börjar bli lite pinsamt VA?

Vi har 18 sidor tråd som från början handlar om ett litet klipp på youtube. Klart det är pinsamt för många här :D Jag har dragit mitt strå till stacken också förvisso....

Ska inte förneka att jag tycker det är kul att hälla lite bensin på elden ibland.... :gnissla
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
"en olycka händer så lätt" ja ska man då utmana ödet och göra så att olyckan kanske händer lite lättare?

Vem är det som har det yttersta ansvaret för hojkörningen? Jo FÖRAREN, hur menar du med vad som mer påverkar hojen?

Hm, hur menar du nu? Att hojen påverkas mycket mer av tex väder, vind, bromsar utan ABS än utav föraren?

:va fel formulerat, tänkte annat skrev annat......menar annat förutom hoj och åkare......doh...
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Öhhh vad????? Visa FAKTA på det annars va tyst! Va fan är det du säger?

Tja, visserligen är följande text intre precis från världens mest tillförlitliga källa men följande finns att läsa på wikipedia om psykopater.


Psykopati (från grekiska psyche "själ", "liv" och pathos "lidande") är en personlighetsstörning som karaktäriseras av en brist eller total avsaknad av grundläggande sociala känslor, som medkänsla och empati. Personer som lider av psykopati är utpräglat egoistiska.

Tidiga indikatorer för psykopati
  • En ovanligt lång period av sängvätning i barndomen
  • Grymhet mot djur tidigt i barndomen
  • Pyromani och annan vandalism, som är allvarligare än vanliga "pojkstreck"
  • Lögner "för skojs skull" för att driva med andra
  • Skolk då barnet anser att hans egna nöjen är viktigare än skolan
  • Stölder eftersom användning av andras ägodelar anses vara en självklar rätt
  • Aggression mot omgivningen som "ska lyda"
  • Förakt mot auktoriteter som psykopaten inte anser sig behöva lyda

    De tre indikatorerna, sängvätning, grymhet mot djur och pyromani, kända som "MacDonald-triaden", beskrevs först av J.M. MacDonald som indikatorer för psykopati. Relevansen gentemot seriemördare är idag ifrågasatt men tycks fortfarande relevanta för psykopati.

Det faktum att man överhuvudtaget filmar dylikt och lägger ut det på nätet för att få berömmelse tyder onekligen på ett överdrivet hävdelsebegär. Speciellt om det nu visar sig att ett flertal av förarna faktiskt paserat 30-strecket. Jag har aldrig i mitt liv träffat en person över trettio år som beter sig på ett dylikt sätt och som inte sen barnsben lidit av nån form av bokstavskompination eller i vuxen ålder drabbats av någon form av mental åkomma. T.ex. total nonchalans för eget liv och hälsa till följd av djup depression p.g.a. dödsfall i familjen eller liknande.

Jag får ge Bikerwoman rätt i det faktum att det i vissa fall nog varit fel av mig att kalla dessa individer för idioter. De lider visserligen av nån form av funktionsnedsättning men det är fel av mig att använda dylik nersättande terminologi för att beskriva deras mentala hälsotillstånd.

En enormt hög andel av Sveriges inlåsta brottsligar lider av ADHD eller liknande. Vad de har gemensamt är en oförmåga till normal social interaktion och svårigheter att rätta sig inom samhället ramar. Att ett flertal av de trafikanter som medvetet visar noll ansvarskänsla för övriga medborgare i samhället samt uppvisar enorm egoism, respektlöshet och hävdelsebegär lider av samma sociala anpassningsproblem får väl ändå anses vara sannolikt?

Låt mig få illustrera det hela med en bild.
 

Bifogat

  • wheela för polisen.jpg
    wheela för polisen.jpg
    64.6 KB · Visningar: 52
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top