Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Fifan, här har man varit borta ett par dagar och så möts man av att tråden nästan haft 14000 visningar när man kommer hem. Allt för ett litet klipp på mindre än tre minuter :banana

Snart onsdag igen :yoparty;)

öhh... som alltid så är din logik fascinerande.

Gå ut på gräsmattan och sätt dig och skit. Det drar säkert dit en jäkla massa små spyflugor efter ett tag. Betyder det att din skit är positiv för grannen?

Miljarder spyflugor älskar skit alltså måste skit vara nyttigt, eller hur?
 
Last edited:

schizophrana

Guest
öhh... som alltid så är din logik fascinerande.

Gå ut på gräsmattan och sätt dig och skit. Det drar säkert dit en jäkla massa små spyflugor efter ett tag. Betyder det att din skit är positiv för grannen?

Miljarder spyflugor älskar skit alltså måste skit vara nyttigt, eller hur?

frågeställningen blir ju då genast, är det skiten eller flugornas fel?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
frågeställningen blir ju då genast, är det skiten eller flugornas fel?

Skit är skit och fyller endast den funktion som skit kan fylla. Flugor äter skit för att det är nyttigt för dem. Ingen av dessa är skyldiga.

Personligen identifierar jag mig dock mest med grannen och blir bara jävligt less på att det sprids så mycket skit som gör att flugor förpestar min tillvaro.

Att bli förbannad på flugor som inte förstår bättre är tämligen menlöst, skiten i sig går det inte heller att diskutera med. (Den bara stinker.) Men fanskapet som sprider skiten borde ju få en kork modell större uppkörd nånstans.
 

schizophrana

Guest
Skit är skit och fyller endast den funktion som skit kan fylla. Flugor äter skit för att det är nyttigt för dem. Ingen av dessa är skyldiga.

Personligen identifierar jag mig dock mest med grannen och blir bara jävligt less på att det sprids så mycket skit som gör att flugor förpestar min tillvaro.

Att bli förbannad på flugor som inte förstår bättre är tämligen menlöst, skiten i sig går det inte heller att diskutera med. (Den bara stinker.) Men fanskapet som sprider skiten borde ju få en kork modell större uppkörd nånstans.


eller så kan man se det som en vacker blomma som drar till sig massa bin och humlor, så råkar någon bli bränd eller få ett stick. Allt går att förskönas och förfulas i oändlighet. Jag tycker vi lägger ned diskussionen nu, den leder ingenvart.
 

zizolo

Jag kan, men varför?
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 954 -03
haha roligt att det finns folk som orkar bry sig så mycket. Skulle personligen nog inte köra sådär... men klart som fan att man får ett smile av att se grabbarna driva med konstapeln.

Se till att hålla er på minst ett hjul i alla fall :)
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Skön rulle!

Seriöst, 14 sidor tjafs efter lite film på youtube... Många moralpredikare som jobbar ideellt och tror sig kunna påverka människor via ett internetforum. Lönar det sig? :gnissla

Nej - bäst är väl nog att inte kommentera alls så ska ni se att det inte kommer liknande klipp för att man får ingen uppmärksamhet :)

Och ja, man kör alltid lugnare när kameran inte är framme.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Nej - bäst är väl nog att inte kommentera alls så ska ni se att det inte kommer liknande klipp för att man får ingen uppmärksamhet :)

Och ja, man kör alltid lugnare när kameran inte är framme.

Hur gick det med fälgstripesen på din lilla nakenhoj förresten? :)
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Du e ju bara för mycket! det brukar vara dom som inte kan som gnäller mest
helt sjukt hur du orkar sitta o skriva allt, det tycker ja e starkt, men moral tjat kan du skicka till se o hör inte här på sporthoj, man´åker ju inte sporthoj för att glida!:arsele
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Sweet lord !... Vilken jäkla tråd !:D... Sen tar det en vecka , sen är rollerna ombytta. Då lipar de tuffa grabbarna för att "den idiotiska gubbjäveln i hatt bara körde rätt ut med sin förbannade V70" o moralpredikarna dyker upp i en bakhjulstråd om hur man lättast lyfter framhjulet i 160 km/h.

Har alltid varit så o kommer alltid att vara.... Orka !:död
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jo, faktisk så fungerar det att ta debatter med IQ-befriade hjon och även med förstoppade medelålders gubbsjuka stofiler som beter sig som finniga moppefuckon som burnar när de vill protestera mot att ingen bryr sig om dem.

De gamla polarna har gått vidare och gift sig, skaffat barn som nu växer upp. Nu står han där och funderar på vad han har gjort av livet. Vem fanken kommer att besöka honom på ålderdomshemmet? Vem ska han fira hjul hos när han blir äldre? Han jämför sig med sina gamla vänner. Ensam, ingen av de gamla polarna har tid eller bryr sig om honom. Han söker sällskap hos dem som ännu inte har stadgat sig och åldersskillnaden blir större och större när han själv blir äldre.....Sedan så kommer protesten: En burnout utanför en skolklass för att finna någon slags gemenskap...YES jag känner mig som 20 (mentalt asså). Detta är ett rop på hjälp egentligen!

Det finns hjälp att få. Det kallas för terapi. En duktig terapeut eller psykolog kan ändra på ditt beteende och hjälpa dig. På anstalten säger dem att det kallas för rehabilitering och återanpassning. Det fungerar för dem flesta.

Så varför skulle det inte fungera att tränga igenom frigoliten och skriva in lite vett i era skallar? Det är ju hjälp ni behöver.

Get a fucking life!

Det kanske kommer som en chock för dig, men vissa uppskattar annat i livet, synd för dig bara att du inte verkar förstår dig på det.
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Och så har då våra frigolithjon presenterat sig igen. Fantastiskt, en stor applåd. :klappar

Fast man borde ju inte bli förvånad. Vi har haft under tusentals evolutionsår ett bondesamhälle. På en bondgård så styrde bonden och man anställde drängar och inhyste hjon. Det kunde vara inhyseshjon mot viss betalning eller ännu värre rotehjon som ingen ville egentligen befatta sig med. De jobbade inte utan fick sitt uppehälle gratis. Under evolutionens gång så fick vi alltså klasser av människor som i likhet med Indien befann sig i något slags kast system och levde på andra, dvs tog resurser från de som arbetade och försörjde sig..

Under senare delen av 1900- talet så inträffade en serie förändringar. Bondesamhället försvann och dessa hjon började plötsligt få socialbidrag och utnyttja försäkringsystemet, förtidspensioneringar, sjukpensioneringar, studier som varar i 30 år, A-kassa, sjukskrivningar etc.

Med alla dessa parasiter så började Sverige hamna på efterkälken jämfört med övriga Europa och våra kära politker började skära i den offantliga sektorn. Man skar även i socialbidragen och de äldre hjonen började tappa sin främsta inkomstkälla som socialkleptokratin hade garanterat dem i nästan 50 år..

Så avlades då nästa generation hjon som det inte finns någon plats för i ett modern samhälle. Nämligen: Frigolithjonet! :D

Dessa hjon som inte längre har förmågan att planera sin egen framtid tex för familj, ansvar, studier och karriär hittar inte längre en naturlig plats i ett civiliserat samhälle. Pubertetsvisa protester som bla bottnar i dålig självkänsla, oförståelse och brist på framtidstro leder dem till suicidala handlingar som är ett naturligt sätt för moder natur att göra sig av med evolutionära misslyckanden. :tummenupp

:klappar
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Det kanske kommer som en chock för dig, men vissa uppskattar annat i livet, synd för dig bara att du inte verkar förstår dig på det.

Jag blir minst sagt beskylld för att vara moraltant på detta forum. Då är det väl kanske på sin plats att säga att jag älskar fart och kanske framförallt acceleration. Sitter jag i en go-cart blir jag så liten att jag börjar tro på tomten igen. (Precis som majoriteten av de som har bihang mellan benen.)

MEN jag inser att jag har inte rätt att låta min önskan om att uppleva detta riskera andras hälsa. Jag, till skillnad mot knatte, fnatte och tjatte o.co. som gör dylika filmer, har dessutom inget behov av att visa upp mig. Jag klarar mig dessutom helt ok även ifall jag inte får uppleva fartens tjusning.

Jag vet inte hur många gånger man läst på detta forum:

- Jamen öhhh, ge upp nu f-n, det är ju ingen mening att tjöta om detta på ett sporthojsforum.

Varpå jag tänker:

- Jamen öhhh, tror ni att min hjärna började tänka annorlunda helt av sig själv?

Umgås man i gäng så beter man sig som övriga nissar i de gängen. Det spelar ingen roll vad det handlar om. AdrenelineMC, kyrkans barntimmar eller nacka-moderaternas årsstämma. Ifall man får lite input nån annanstans ifrån så börjar dock de flesta med någorlunda snurr på hjärnverksamheten att få nya tankar i skallen.

Visst, fart är kul. Men har du sett hur en människokropp verkligen ser ut efter att ha mosats under en personbil? Har du sett hur en fullständigt uppriven mor ser ut när hon får reda på att hennes barn dött? Har du överhuvudtaget tänkt på hur det kommer att kännas när nån byter blöjer på dig? Är fartens tjusning verkligen så jävla kul och viktig att ni är villiga att riskera vad som helst? Gör er själva en tjänst. Tänk mer.

Bara för att man tycker om att köra sporthoj (ej känsla som jag VERKLIGEN förstår) så ger det inte en person rätt att vara en respektlös egoist. Jag tål inte sånt folk på pizzerian, hemma runt matbordet, på ICA eller på dagis och jag tål dem absolut inte på vägen.
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Den sortens nöjen leder till snävare livsutrymme för oss andra.
För Frigolithjonen leder det till: Karolinska, Kumla eller Skogskyrkogården. Den tråkiga nyheten är att Du väljer inte vilket. Den goda är att Du kan slippa rubbet.
På vägen dit så drabbar det oskyldiga. Och det är där skon klämmer rätt mycket...

Sök hjälp! Det finns till och med hjälp mot fysisk- och mentaldvärgväxt så att man kan växa upp och nå lampkontakten och även växa mentalt så att man når ner med bägge fötterna på jorden. ....Good Luck!

Orka.....

Jag blir minst sagt beskylld för att vara moraltant på detta forum. Då är det väl kanske på sin plats att säga att jag älskar fart och kanske framförallt acceleration. Sitter jag i en go-cart blir jag så liten att jag börjar tro på tomten igen. (Precis som majoriteten av de som har bihang mellan benen.)

MEN jag inser att jag har inte rätt att låta min önskan om att uppleva detta riskera andras hälsa. Jag, till skillnad mot knatte, fnatte och tjatte o.co. som gör dylika filmer, har dessutom inget behov av att visa upp mig. Jag klarar mig dessutom helt ok även ifall jag inte får uppleva fartens tjusning.

Jag vet inte hur många gånger man läst på detta forum:

- Jamen öhhh, ge upp nu f-n, det är ju ingen mening att tjöta om detta på ett sporthojsforum.

Varpå jag tänker:

- Jamen öhhh, tror ni att min hjärna började tänka annorlunda helt av sig själv?

Umgås man i gäng så beter man sig som övriga nissar i de gängen. Det spelar ingen roll vad det handlar om. AdrenelineMC, kyrkans barntimmar eller nacka-moderaternas årsstämma. Ifall man får lite input nån annanstans ifrån så börjar dock de flesta med någorlunda snurr på hjärnverksamheten att få nya tankar i skallen.

Visst, fart är kul. Men har du sett hur en människokropp verkligen ser ut efter att ha mosats under en personbil? Har du sett hur en fullständigt uppriven mor ser ut när hon får reda på att hennes barn dött? Har du överhuvudtaget tänkt på hur det kommer att kännas när nån byter blöjer på dig? Är fartens tjusning verkligen så jävla kul och viktig att ni är villiga att riskera vad som helst? Gör er själva en tjänst. Tänk mer.

Bara för att man tycker om att köra sporthoj (ej känsla som jag VERKLIGEN förstår) så ger det inte en person rätt att vara en respektlös egoist. Jag tål inte sånt folk på pizzerian, hemma runt matbordet, på ICA eller på dagis och jag tål dem absolut inte på vägen.


Jag har sett det mesta om man säger så, och jag väljer fortfarande adrenalin framför försiktighet.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top