Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Slow%20Down!.jpg
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
gör dom det så gör dom det förmodligen helt i onödan. vi har ju inget ägaransvar här i sverige och tas du inte på bar gärning eller kan identifieras som föraren så är det kört för polisen. så har jag förstått det iaf.

Något som folk missar eller inte inser är att det går alldeles utmärkt bra att fälla folk enbart på indicer.

Det är en anledning till att det antecknas reg.nr bl a.

Nu har polisen/rättsväsendet ganska begränsade resurser för den här typen av brott så i 9 fall av 10 så är det nog så att du måste bli tagen på bar gärning. Men tycker de att det är värt att "sätta dit" någon så är det inte speciellt svårt rent juridiskt, dock skulle det vara omständigt och tidskrävande.

Grabbarna i filmen kan uppenbarligen köra hoj. Så det klankar jag inte ned på.
Däremot så förstår jag inte hur man kan lita så mkt på andra trafikanter.

Jag själv har varit ytterst nära att sluta som mos nere i södra länken tunneln på väg till jobbet, klarade mig med 1-2 dm.

Vid ett annat tillfälle, på väg hem från bulten, så var den en buss som tyckte att det gick bra att gena genom den skymda kurvan. Har aldrig lagt ner så mkt som jag gjorde för att komma undan där :tummenupp

Jag är absolut inte någon RR-förare, och jag är väl medelmåttig när det gäller körteknik då jag inte haft lappen så länge. Men inte vid något av dessa tillfällen så var felet mitt.

Men vad spelar det för roll vems fel det var när man ligger där i kistan?

Dock så är det alltid kul att läsa när folk diskuterar, och jag hoppas att alla klarar sig med livet i behåll många säsonger till!

PS. Jävligt underhållande tråd! Får nog bli en öl på detta :)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
:va

De flesta grabbar tycker att det är kul med skjutvapen. En liten förkortad omformulering:

I mitt gäng så är jag inte ett dugg rädd för att bli skjuten eller att någon ska skjuta sig själv. De vet vad de gör och har skjutit massor av skott. De är sjukt säkra inte bara på att skjuta från höftet. Men det finns en sida som ni inte ser. När vi tar in nya i vårat gäng så lär vi dem skjuta säkert på öppen gata. Säkert för dem och för oss andra. De får helt enkelt lära sig av oss erfarna att skjuta när man blundar, stå på händerna samt skjuta reflexmässigt. Det är sjukt kul att se hur de utvecklas till bättre skyttar på så kort tid med våran hjälp. Jag skulle säga att de vore en större fara om de gick själva på stan och försökte lära sig på egen hand.

YES ! :tummenupp

Mycket bra skrivet!!! You nailed it! :klappar:klappar:klappar

Enligt det resonemang som vissa förare har här så borde jag alltså ladda patronerna med dubbelt så mycket krut nästa gång jag går in i laddboden. Då måste ju allt bli häftigare och minst dubbelt så bra. Och ingen riskerar ju heller att skadas eftersom jag med automatik alltid gör rätt och är bäst ...
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Bra film, helt rätt det är så man ska köra hoj!! man har ju som sagt inte hoj för att köra
lugnt lr så tycker det är löjligt att skiva att det inte bättrar ryckte för oss hoj åkare
vem fan bryr sig, dom som är moraltanter kan ju köpa en vanlig knarr o sluta gnälla!!!

MERA BAKHJUL ÅT FOLKET!! KNÄSKRAPA JÄMT!!

GRYM FILM BETYG 8 AV TIO
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
hmmm, jag anar avundsjuka -.-
och allt är orginal! :tummenupp
ROOCK OOOOONN!

Men jisses, ännu en brud som försöker stötta och försvara sina cooooola mc-killar...

Det här blir bara roligare och roligare :banana


Jag har sagt det förut, och jag säger det igen! Behöver ingen TV längre...humorn finns på SH!!!
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Men vad e detta? vad lider du av ? eftersom du bara kan klaga, svår barndom? fick alla en yamaha dt och du fick din pappas gammla zundap lr.
Tycker synd om dig din stackare !:arsele:arsele





Men Kjelle lilla. CustomSkändaren är inte tråkig, han är bara lite klokare än vad du är. Det hänger troligen ihop med livserfarenhet. Att du ej förstår de lite mer intellektuella inläggen, och därför kritiserar dessa, säger ju faktiskt mer om dig än om skribenten bakom dem. (Det blir ganska tydligt för oss andra i alla fall.)

Du kommer nog att förstå vad CustomSkändaren m.fl. skriver när (om) du blir lite mognare. Och vet du vad? Då kommer du troligen att hålla med honom!

I dylika idiot-trådar är det tämligen enkelt att se åldern på skribenterna bara genom att titta på textmassan i inläggen. Innehåller inlägget två eller fler stycken med text är skribenten troligen >26 år. Inlägg i stil med "OMG! :tummenupp Öh, faaaan shit asså. Va jävla ballllllt!!! :tummenupp:tummenupp Ni är mina fakkiing bloddy idols asså!!! :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar " är vanligtvis formulerade av förare yngre än 25 år. Inlägg med mer än ett stycke text försöker däremot oftare kommentera det som faktiskt sker/skett på ett aningen mer ansvarsfullt sätt. Tror ni mig inte så gör som jag. Sätt i system att börja kolla in åldern i medlemsprofilerna. Rent generellt så tror jag ni håller med om att det verkar klokare att lyssna till en 40-årig knutte med 20 års MC-erfarenhet än en knutt på 22 som fick körkortet ifjol. De lite mer erfarna brukar oftast ha lite mer klokt att komma med... Hur många av de korta inläggen i denna tråd bidrar t.ex. med någonting som är det minsta positivt för MC-kollektivet?

Vad säger ni? Med tanke på att få förare uppträder ansvarsfullt och kompetent i trafiken innan 25-års-strecket så kanske alla dessa hyllningar av idioti på allmän väg säger en hel del om vad som orsakar den oerhört höga olycksstatistiken för de yngre sporthojsförarna? Dags å börja tänka på det där med hönan och ägget kanske ...?

Det går ju inte att förneka att det inom motorcykelkollektivet sker en viss självsanering varje år. Åtskilliga är de tuffa "wheelie-kungar" som årligen blir vårdfall och som kommer att kräva blöjbyten i 60-70 år framöver. Jag kan därför inte undvika att börja tänka på blöjor när jag ser dylika filmer. Det enda sätt "ballar" har med dylika filmer att göra är ett de ligger i blöjorna.

Dylika trådar startas av och för medlemmar som körde moppe för några enstaka år sedan och nu vill impa på de yngre polarna i de gamla moppegänget. Medlemmar över 30 ruskar i 99 % av fallen bara på huvudet åt idiotin och svär åt det faktum att nu jävlar höjs min försäkringspremie igen. Jävla respektlösa småglin!

Med andra ord: Allt är precis som det alltid har varit.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Orkar inte ens läsa:) kul att en onsdagsrulle kunde orsaka en så lång tråd:tummenupp
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Men vad e detta? vad lider du av ? eftersom du bara kan klaga, svår barndom? fick alla en yamaha dt och du fick din pappas gammla zundap lr.
Tycker synd om dig din stackare !:arsele:arsele

Tack för din empati ...

Ifall min introduktion på två-hjuliga motorfordon verkligen kan vara av intresse för någon så kan jag nämna att jag faktiskt aldrig hade någon moppe, hade heller aldrig någon lust att ha nån. Jag hade kloka föräldrar så jag visste att jag aldrig skulle få trimma en moppe. Sket därför i att skaffa moppe eftersom jag cyklade fortare än 30 km/h. Var ju så där lagom kul och vänta på mopparna hela tiden. (Hade en jäkla kondis en gång i tiden ...) Jag väntade istället ett år och köpte 125:a istället. Sen var det ännu roligare å vinka hej då till moppedisterna. :D Efter att polarn också köpt en båge så sa man sen för alltid good bye till moppegänget. De hängde kvar runt korvmojjen medans jag drog till Norge på hojsemester. :D

När jag nu tänker på det så inser jag att jag har haft väldigt lite att göra med moppekillarnas balla-allan-attityd överhuvudtaget. Undrar om det är därför jag klassas som ett sådant UFO i en sån här tråd?

Men du tar upp ett intressant ämne faktiskt...

Jag misstänker att många av de värsta MC-huliganerna har föräldrar som lät dem trimma mopparna hur som helst. Eller fäder som t.o.m. hjälpte sina 15-åriga söner att trimma mopederna. Föräldrar som med andra ord fullständigt struntat i att deras barn de facto far omkring med oregistrerade motorcyklar. :skrämd Det finns säkert en intressant koppling där angående ärftligt dåligt omdöme. (För som ni vet så ställer samhället mycket högre krav på en individ som kör moppe än en som skaffar barn ...)

Ifall någon undrar så är jag självklart för förarutbildning/körkort på mopeder. Och att polisen ska plocka körkortet av alla föräldrar som känner till att barnen far omkring med trimmade moppar. (Vilket de får göra redan med gällande lagstiftning.) Jag tror faktiskt att det skulle få ett intressant genomslag på hur vissa förare far fram på vägen även när de på pappret har lämnat tonåren bakom sig.

PS. Farsan hade för övrigt ingen moppe, men morsan hade faktiskt en. ;)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top