Ja du gör allt för att bli bättre att hantera din moppe så du kan öka tempot på gata.
Du tror självklart du kör säkert med mer marginal. När du ökar tempot minskar marginalerna oavsett kunskap.
Kommer en bil som genar i kurvan med sin familj i sina lilla nissan micra.
Om du nu kör fort på gata som du skryter om i vissa trådar. Så finns det inte en chans att du kan få in din moppe i innerdiket för att rädda 4små barn.
Dina riskkalkyler tycker det är ok att bomba på småvägar, vissa tycker det inte och vissa gillar att köra på slangen på en lång raka.
Går du över hastigheten så du blir av med körkortet och gnäller på andra är det endast dubbelmoral. På det sätter du gör det är endast pinsamt.
Jag har MINSKAT mitt tempo på väg betydligt sen jag började köra bana, fråga de jag åker med som känner mig
Detta pga att man inser hur många faror som verkligen lurar ute på vägen när man vissa år har kört en hel vecka i sträck på bana, då känns det skitläskigt att ge sig ut på vägen igen!
Intressant att du som aldrig har åkt med mig tror och vet hur fort jag egentligen kör?
Knappast några bombrepor, jag har aldrig mig veterligen skrutit om att jag kör fort, bara att jag kör med ett bra flyt i kurvor och inte behöver gasa satan som vissa på raksträckorna för att hänga på!
Jag kör sällan över körkortsgräns men visst har det hänt, det är det INGEN här på SH som inte har gjort det lovar jag. Då ljuger dom..
Däremot håller jag en jämn hastighet med jämnt flyt vilket gör att körningen inte blir så ryckig och att man kanske måste upp i 150 för att hinna ifatt polarna på varje raksträcka.
De får gärna köra på slangen för mig på en lång bilfri raksträcka men inte när det är tätt med bilar som plötsligt kan byta fil etc.
När man kanske plötsligt måste bromsa för det blir kö eller väja för nån bil som byter fil utan blinkers som är skitvanligt!
Jag förlorade två vänner som stod mig nära förra året varav den ena mc-föraren dog i mitt knä så jag har verkligen insett hur kort livet kan bli..
När det gäller att medvetet hetsa polisen så står jag fortfarande för min åsikt att det är skit-omoget!