Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Ja först så måste jag ju erkänna att jag blev det ! Tänkte.. "wow vilken superhunk som har som hobby att riskera livet varje dag! " han e säkert brandman eller nåt, men sen kom jag på att han e nog bara ett vanligt dumt moppefucko :)

Citerar dig: men sen kom jag på att han e nog bara ett vanligt dumt moppefucko.
Så det finns fortfarande hopp?, kan ju spela brandman :nicka
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jo jag såg er! Ni får haka på oss nästa Ons istället!:tummenupp Möt oss på skogis mellan 18-18:30.. Kommer garanterat bli mer bus om då! Klar om det inte regnar...:huvet

Den var snygg din Kawa!:tummenupp 04an är helt klart den snyggaste 10an genom åren!!

De är inte omöjligt!! Beror på hur tjejen jobbar/barnvakt..
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Ja du gör allt för att bli bättre att hantera din moppe så du kan öka tempot på gata.
Du tror självklart du kör säkert med mer marginal. När du ökar tempot minskar marginalerna oavsett kunskap.
Kommer en bil som genar i kurvan med sin familj i sina lilla nissan micra.

Om du nu kör fort på gata som du skryter om i vissa trådar. Så finns det inte en chans att du kan få in din moppe i innerdiket för att rädda 4små barn.

Dina riskkalkyler tycker det är ok att bomba på småvägar, vissa tycker det inte och vissa gillar att köra på slangen på en lång raka.
Går du över hastigheten så du blir av med körkortet och gnäller på andra är det endast dubbelmoral. På det sätter du gör det är endast pinsamt.

Jag har MINSKAT mitt tempo på väg betydligt sen jag började köra bana, fråga de jag åker med som känner mig:tummenupp
Detta pga att man inser hur många faror som verkligen lurar ute på vägen när man vissa år har kört en hel vecka i sträck på bana, då känns det skitläskigt att ge sig ut på vägen igen!
Intressant att du som aldrig har åkt med mig tror och vet hur fort jag egentligen kör?
Knappast några bombrepor, jag har aldrig mig veterligen skrutit om att jag kör fort, bara att jag kör med ett bra flyt i kurvor och inte behöver gasa satan som vissa på raksträckorna för att hänga på!
Jag kör sällan över körkortsgräns men visst har det hänt, det är det INGEN här på SH som inte har gjort det lovar jag. Då ljuger dom..
Däremot håller jag en jämn hastighet med jämnt flyt vilket gör att körningen inte blir så ryckig och att man kanske måste upp i 150 för att hinna ifatt polarna på varje raksträcka.
De får gärna köra på slangen för mig på en lång bilfri raksträcka men inte när det är tätt med bilar som plötsligt kan byta fil etc.
När man kanske plötsligt måste bromsa för det blir kö eller väja för nån bil som byter fil utan blinkers som är skitvanligt!

Jag förlorade två vänner som stod mig nära förra året varav den ena mc-föraren dog i mitt knä så jag har verkligen insett hur kort livet kan bli..

När det gäller att medvetet hetsa polisen så står jag fortfarande för min åsikt att det är skit-omoget!
 
Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Idiotkörningar vid skogis i 200 km/h med mötande trafik och 150 pers stående vid sidan, där har min gräns passerats då man faktiskt riskerar mer än sitt eget liv.

Håller med dig där, känns som att de kommer att gå åt helvete nån dag å så kommer många bli skadade.
 

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Är det så fraligt?..

Hur många av alla mc olyckor är orsaken att föraren har kört på slangen?? Hur många har blivit skadade i trafiken i olycka med att någon slangat??

Svaret tycker jag talar för sig själv...
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Hur många olyckor känner du till själv av detta slag??

Har inte heller nån aning, det var därför jag frågade dig, men jag kan kolla med vv och SMC.
Jag ser bara riskerna med den sortens körning eftersom det är praktiskt omöjligt att hantera sin hoj lika bra på ett hjul som på två, då det tar åtminstone nån/några sekund/er extra i reaktionstid att hinna få ner hojen innan du kan bromsa eller väja.
Sen visar ju dessutom filmen bakhjulskörning i över 200 vilket talar sitt eget tydliga språk.. att överhuvudtaget köra i de hastigheterna i tät trafik oavsett med ett eller två hjul i backen är självklart förenat med större olycksrisk.
Det kan väl ingen neka till?
 

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Men du.. Risken finns ju alltid där så fort man sätter sig på hojen!.. I mitt gäng så är jag inte ett dugg rädd för att killarna som slangar att dom ska skada sig eller andra! Dom vet vad dom gör och är sjuk säkra på hojen och då menar jag inte bara på slagen.. Sen har dom över 10000mil i ryggen oxå! Jag är mer rädd för våra killar och tjej som bara har kört ett år eller två. Har redan fått plocka upp två ur diket i år! Osäkra förare tycker jag personligen tillhör den farligate sortens mcförare tyvärr.. Vi kanske anses som omogna och ansvarslösa förare i Adrenalin Mc!.. Men det finns en sida av oss du inte ser. När vi tar in nytt folk i vårt gäng och speciellt nybörjarna så sätter vi stor vikt att lära dom att kör säker! Säkert för sig själv och för oss andra! Dom får helt enkelt lära sig av dom erfarna i gänget med kurvteknik etc.. Det är faktiskt sjukt kul att se hur dom utveklas så snabbt till bättre förare på kort tid med våran hjälp! Jag skulle nog säga att dom skulle vara en större fara för sig själva och andra om dom försökte på egen hand!..

Har inte heller nån aning, det var därför jag frågade dig, men jag kan kolla med vv och SMC.
Jag ser bara riskerna med den sortens körning eftersom det är praktiskt omöjligt att hantera sin hoj lika bra på ett hjul som på två, då det tar åtminstone nån/några sekund/er extra i reaktionstid att hinna få ner hojen innan du kan bromsa eller väja.
Sen visar ju dessutom filmen bakhjulskörning i över 200 vilket talar sitt eget tydliga språk.. att överhuvudtaget köra i de hastigheterna i tät trafik oavsett med ett eller två hjul i backen är självklart förenat med större olycksrisk.
Det kan väl ingen neka till?
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Intressant att du som aldrig har åkt med mig tror och vet hur fort jag egentligen kör?
Knappast några bombrepor, jag har aldrig mig veterligen skrutit om att jag kör fort, bara att jag kör med ett bra flyt i kurvor och inte behöver gasa satan som vissa på raksträckorna för att hänga på!

Åkte förbi en söt tant på yttern så jag har sett dig köra:banana
Orkar inte leta efter dina gamla inlägg men visst har jag sett där du försökt framhäva dig som någon guru.

Sen om du egentligen endast kör ifrån någon som har mer kycklingrand är slityta på sitt bakdäck kanske du ska försöka dämpa ner att du är så snabb och visa dem lite körteknik och även förklara risktänkande, inte hetsa dem.
De kanske lyssnar och kommer till lite insikt hur man ska köra.


Adrenalin mc sköna filmer:tummenupp
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Åkte förbi en söt tant på yttern så jag har sett dig köra:banana
Orkar inte leta efter dina gamla inlägg men visst har jag sett där du försökt framhäva dig som någon guru.

Sen om du egentligen endast kör ifrån någon som har mer kycklingrand är slityta på sitt bakdäck kanske du ska försöka dämpa ner att du är så snabb och visa dem lite körteknik och även förklara risktänkande, inte hetsa dem.
De kanske lyssnar och kommer till lite insikt hur man ska köra.


Adrenalin mc sköna filmer:tummenupp

Haha, nu förstår jag varför det står irritera som hobby på din profil:D

Jadu, vad jag kan läsa bor du i Örebro så vad jag vet har vi aldrig varit ute och kört landsväg ihop du och jag? Berätta när!

Vem fan har jag hetsat?:va
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Men du.. Risken finns ju alltid där så fort man sätter sig på hojen!.. I mitt gäng så är jag inte ett dugg rädd för att killarna som slangar att dom ska skada sig eller andra! Dom vet vad dom gör och är sjuk säkra på hojen och då menar jag inte bara på slagen.. Sen har dom över 10000mil i ryggen oxå! Jag är mer rädd för våra killar och tjej som bara har kört ett år eller två. Har redan fått plocka upp två ur diket i år! Osäkra förare tycker jag personligen tillhör den farligate sortens mcförare tyvärr.. Vi kanske anses som omogna och ansvarslösa förare i Adrenalin Mc!.. Men det finns en sida av oss du inte ser. När vi tar in nytt folk i vårt gäng och speciellt nybörjarna så sätter vi stor vikt att lära dom att kör säker! Säkert för sig själv och för oss andra! Dom får helt enkelt lära sig av dom erfarna i gänget med kurvteknik etc.. Det är faktiskt sjukt kul att se hur dom utveklas så snabbt till bättre förare på kort tid med våran hjälp! Jag skulle nog säga att dom skulle vara en större fara för sig själva och andra om dom försökte på egen hand!..

När jag läser ovanstående så börjar jag fundera på hur f-n man monterar ett hjälmspänne på en fingerborg? :confused:

För mer än så kan du knappast behöva trä över skallen för att skydda frissan från flugorna.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Men det finns en sida av oss du inte ser. När vi tar in nytt folk i vårt gäng och speciellt nybörjarna så sätter vi stor vikt att lära dom att kör säker! Säkert för sig själv och för oss andra! Dom får helt enkelt lära sig av dom erfarna i gänget med kurvteknik etc.. Det är faktiskt sjukt kul att se hur dom utveklas så snabbt till bättre förare på kort tid med våran hjälp! Jag skulle nog säga att dom skulle vara en större fara för sig själva och andra om dom försökte på egen hand!..

Hahahaha... detta måste vara årets inlägg på Sporthoj!! :rofl
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Men du.. Risken finns ju alltid där så fort man sätter sig på hojen!.. I mitt gäng så är jag inte ett dugg rädd för att killarna som slangar att dom ska skada sig eller andra! Dom vet vad dom gör och är sjuk säkra på hojen och då menar jag inte bara på slagen.. Sen har dom över 10000mil i ryggen oxå! Jag är mer rädd för våra killar och tjej som bara har kört ett år eller två. Har redan fått plocka upp två ur diket i år! Osäkra förare tycker jag personligen tillhör den farligate sortens mcförare tyvärr.. Vi kanske anses som omogna och ansvarslösa förare i Adrenalin Mc!.. Men det finns en sida av oss du inte ser. När vi tar in nytt folk i vårt gäng och speciellt nybörjarna så sätter vi stor vikt att lära dom att kör säker! Säkert för sig själv och för oss andra! Dom får helt enkelt lära sig av dom erfarna i gänget med kurvteknik etc.. Det är faktiskt sjukt kul att se hur dom utveklas så snabbt till bättre förare på kort tid med våran hjälp! Jag skulle nog säga att dom skulle vara en större fara för sig själva och andra om dom försökte på egen hand!..

Det tycker jag är skitbra att ni tränar kurvteknik med nybörjarna, glöm inte att lära dom bromsa också:tummenupp
Det är också jävligt viktigt att kunna bromsa rätt och inte bromsa omkull sig vid en farlig situation.
Ja det är jättekul att kunna hjälpa folk med råd och tips, det var därför jag blev instruktör.
OBS!! Jag har ALDRIG dragit alla över en kam i någon klubb, allra minst Adrenalin MC, det finns alltid idioter i alla gäng och mer eller mindre mogna, erfarna förare i alla grupper.
Min kritik mot själva filmen är ingen kritik mot just er som grupp utan enbart mot att köra på slangen i tät trafik och hetsa snuten med flit, hur ni kör för övrigt har jag ingen som helst åsikt om, lika lite som jag har åsikter om Bikerboys, PMC mfl.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Härligt att se hur ni pissar på snuten!!!!!

De förtjänar den förnedringen efter beslutet de tog och satte käppar i hjulet på S&S kvällarna i Barkarby projektet.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top