Det är väl mest avsaknaden av dem jag menar, hela förslaget med subprime lån var ju ganska korkat redan från början. Att man sedan inte reglerar den marknaden ordentligt är ännu mer korkat.
Aha. Hur ser lagarna ut i Sverige? Jag är bara nyfiken.
Det är väl mest avsaknaden av dem jag menar, hela förslaget med subprime lån var ju ganska korkat redan från början. Att man sedan inte reglerar den marknaden ordentligt är ännu mer korkat.
Hela Stockholm var i kris idag. Systemet som förser arbetsplatser med människor hade problem i morse. Blåa linjen på T-banan var ur funktion. Det gick extrainsatta bussar, folk svor lite mer, det tog lite längre tid – men alla kom fram.
Så bra, jag är lugn bara Riksbanken fortsätter pumpa in pengar så pengarna kommer fram
Om du läser texten du länkade till så ser du att: "...efter klockan 19 löste sig situationen."
Att boräntorna fortfarande stiger beror på att kreditmarknaden i pricip är stendöd och att det har blivit dyrare för bankerna att låna mellan varandra. Tittar man därför på STIBOR så ser man att den fortsätter stiga. Trist för oss med större huslån och rörliga räntor, men det vänder snart
Från ett annat forum, mycket intressant läsning för övrigt om man är intresserad av "krisen": länk
bump
Finanskrisen slår allt hårdare mot Sverige och under torsdagen drabbade den själva kärnan i det svenska betalningssystemet. Det upphörde under en tid att fungera eftersom det saknades pengar.
Först efter Riksbankens ingripande kunde systemet komma i gång igen.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=835567
hoppas mina pengar kommer fram
Du läser för mycket snaskjournalistik.
(e24.se)
Det är glömt om en vecka.
Här förklarar några varför det är som det är.
Problemet är att kreditförlusterna blir multiplicerade eftersom systemet är så komplext. Ingen vet vem som sitter med Svarte Petter. Det är som att ha tio glas framför sig och det är gift i ett av dem. Ingen kommer att våga dricka ur något av glasen, säger Per Strömberg.
VEMS ÄR SKULDEN?
Mats Larsson pekar på att USA i början av millenniet tog bort en statlig reglering som man infört efter 1930-talets kris. Det gjorde det möjligt för finansiella institutioner att låna ut pengar till människor med osäkra inkomster och utan tillgångar.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=835959
Jag börjar tvivla lite på att det är glömt om en vecka..
Ett kul exempel på det är att bankerna i USA nyligen fått ihop pengar och påbörjat marknadsföringen i deras nya roll som husförsäljare.
Äh det var ju tre veckor. En vecka var för Ingves första pott. Den hade jag redan glömt.
Jag börjar tvivla lite på att det är glömt om en vecka, nu är Tyskland med också..
Marknadsekonomi rocks. Den är lika oförstörbar som den mänskliga girigheten!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|