De flesta som hade hoppats på att köra en ny S1000RR har nog synpunkter på BMWs sätt att hantera problem.
Vad har jag missat?
BMW säger att de har fått för mycket order så nästan ingen får leverans förrän...sen...
https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2019-bmw-s1000rr/
What if I've already put a deposit down on a BMW S1000RR?
A BMW Motorrad UK representative got in touch with MCN via Facebook on Thursday with the following information for those who've put deposits down: "A letter has been sent to each UK customer to update them on the S 1000 RR order status and production delays.
"Customers are being offered a £500 Retailer Credit which can be used towards servicing, parts, accessories or BMW rider wear."
"Customers part-exchanging owned bikes have a number of options being made available to them:
The exchange can be delayed until collection and BMW will support the drop in value
The part-exchange can be brought into dealer stock and a loan bike provided to the customer
The dealer can provide the customer a loan bike
"Finally, customers in a current PCP contract can have their agreement extended for up to 6 months if they have already been approved on a new finance agreement."
Eh... jaja men det talar väl snarare för "min" tes då. Kunderna kommer springande med plånboken...
Hur skulle andra tillverkare och generalagenter ha hanterat den situationen?
De flesta säger bara "otur", BMW säger:
Precis.
Därför som BMW är så poppis! De kunde lika väl säga tråkigt och otur men du får vänta på din tur. Här lägger de alla korten på bordet och förklarar varför det blivit som det blivit. Att lämna en 5300 sek värdecheck till alla kunder är bra goodwill och en ren bonus enligt mig.
Men som man säger.
Den som väntar på något gott?.....
The exchange can be delayed until collection and BMW will support the drop in value
The part-exchange can be brought into dealer stock and a loan bike provided to the customer
The dealer can provide the customer a loan bike
"Finally, customers in a current PCP contract can have their agreement extended for up to 6 months if they have already been approved on a new finance agreement.
Jag läste nyss att Transalp inte är roligt att köra så jag funderar på om jag borde byta ut den. Jag saknar känslan när framhjulet lättar en smula när man accar och även möjligheten att spruta grus med gaspådrag. Är det en Scrambler jag borde ha?
Är det en Scrambler jag borde ha?
Vad har jag missat nu?Sälj din själ och köp Jörgens flat tracker istället.
Vad har jag missat nu?
163 ystra v-twin kusar i ett lätt chassi.
från https://www.sporthoj.com/forum/show...ortster-quot&p=6368087&viewfull=1#post6368087
Jag dristade mig till att visa bilder på några motorcyklar för hustrun för att höra hennes åsikter om dem. Hon är inte ett skvatt intresserad av fordon och kör en "vit bil".
1. Moto Guzzi V85TT
Väldigt rörig färg och ser klumpig ut.
2. Triumph Scrambler 1200 XE
Ser svensk ut med gult fram (gaffeln) och blått.
3. Triumph Scrambler 1200 XC, grön
Snygg, påminner om en tysk hjälm från första världskriget.
4. Triumph Tiger 900
Ser modern ut, men är den inte tråkig?
5. KTM 1290 Super Adventure 1290 R
Det är ju ingen ordning på den. Ser ut som att man plockat ihop den från ett Kinderägg.
6. BMW rninet GS
Ser gammal ut
Skönt med klara besked på hemmafronten.
Jag dristade mig till att visa bilder på några motorcyklar för hustrun för att höra hennes åsikter om dem. Hon är inte ett skvatt intresserad av fordon och kör en "vit bil".
1. Moto Guzzi V85TT
4. Triumph Tiger 900
Det är ju ingen ordning på den. Ser ut som att man plockat ihop den från ett Kinderägg.
6. BMW rninet GS
Ser gammal ut
1. Moto Guzzi V85TT
4. Triumph Tiger 900
6. BMW rninet GS
Ser gammal ut
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|