L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag funderar på om jag skulle köpa en begagnad R1200GS eller liknande för att få testa typen av mc innan jag betalar för en ny. Tiger 800XC lockar också, men jag har ju redan haft en Triumph.
Jag funderar på om jag skulle köpa en begagnad R1200GS eller liknande för att få testa typen av mc innan jag betalar för en ny. Tiger 800XC lockar också, men jag har ju redan haft en Triumph.
Var det inte de hojarna som levererades till kund med sneda fälgar som gav rätt kraftiga vibrationer och vobbel på allt över 130 kmh?
När kunderna påpekade detta och sen ville ha det löst via garanti så fick de svaret att det kan de fetglömma då KTM godkänner en viss krokighet och att alla fälgar var inom den speccen. Jo visst tjena.
Har själv kollat in diverse KTM modeller. Allt numera ointressant efter all skit man läst om deras svenska agent och problemen som ägare fått dras med under säsong för att få bagateller ordnade på garnati. Nej tack.
jag valde KTM eftersom min erfarenhet av BMW inte var så goda , BMW har ett oförtjänt bra rykte ????
Jag har hittills inte blivit besviken ????
Jag har inga känslor för något märke eller någon modell så jag är tacksam för alla synpunkter. Det gnager en oro att jag ska köpa något som är för "tråkigt". När jag lämnade tillbaka V-Strom senast sa jag att "den där kan man inte skrämma sig själv med".
Går det att förstå vad jag menar med det?
Det måste finnas kanter på vridmomentskurvan.
GS1200 är en riktigt fin mc. Provade en förra året. Trevlig motor med bra bottendrag. Ett bra paket helt enkelt. Är man kort i rocken som jag är så finns den även som sänkt variant. Finns 2 sådana på blocket just nu med bra pris.
Många hyllar den nya GS1250 och den är säkert väldigt bra. Dock säger en hel del journalister/vloggers att skillnaden till förra modellen 1200 inte är stor nog för att berättiga ett byte.
Stora skillnaden är när man ligger hårdare på gas då märks tydlig skillnad. Klart om den ena har 125/125 hkr/nm och den andra har 145/145 hkr/nm så är där en skillnad men den ska vara relativt omärkbar i allt utom hårdkörning.
Sen kan man ju packa bra med i dess väskor!
Jag vet inte om jag bör be alla som deltagit i diskussionen om ursäkt för jag har köpt en mc som inte stämmer med det jag frågade efter. Det blev en Transalp - 08 med 1200 mil på mätaren. Har bara kört några få mil ännu så länge.
Givi-lådan satt inte still och jag gillar inte oljud så för stunden är den avplockad.
View attachment 449754
Jag vet inte om jag bör be alla som deltagit i diskussionen om ursäkt för jag har köpt en mc som inte stämmer med det jag frågade efter. Det blev en Transalp - 08 med 1200 mil på mätaren. Har bara kört några få mil ännu så länge.
Givi-lådan satt inte still och jag gillar inte oljud så för stunden är den avplockad.
View attachment 449754
Jag vet inte om jag bör be alla som deltagit i diskussionen om ursäkt för jag har köpt en mc som inte stämmer med det jag frågade efter. Det blev en Transalp - 08 med 1200 mil på mätaren. Har bara kört några få mil ännu så länge.
Givi-lådan satt inte still och jag gillar inte oljud så för stunden är den avplockad.
View attachment 449754
Ha, hur gick tankegången där? Jag tror nog Transalpen är ganska kapabel hoj till både resor, pendling och lite grusväg men särskilt _rolig_ är den väl inte?
Självklart är ju inte alla KTM:s maskiner dåliga byggen i sin helhet. De har sina problem vissa av dem precis som BMW har med sina. Inget märke är ofelbart!
Att GS drogs med defekta gaffelben som ibland/sällan kunde gå sönder (under riktigt hård offroad-körning med tung packning under lång tid) är ju självklart inte bra (jävligt dåligt faktiskt) och något som de till slut åtgärdade, även på gamla modeller utanför garantin om jag inte minns fel så åtgärdades detta. Dock levererades inte BMW med defekta fälgar och sen bad agenten sina kunder att i princip leva med problemet...
Har inte läst igenom GS-tråden så vet inte vad som skrivits där angående kardanbrott och växellådor, men det jag vill komma till är att jag upplever att BMW-Sverige är en bra mycket bättre Agent för sitt märke vad gäller garantier. Att behöva tjata,tjata och tjata sig till något som ska ordnas enligt lag inger inte mycket förtroende. Sen att hojen får stå under veckor/månader på verkstad för att agenten inte vill ta ett beslut är ett hån mot kunden. Att du är nöjd med din KTM @Randon är bara gött. Hoppas du slipper ordna något på garanti bara!
De flesta som hade hoppats på att köra en ny S1000RR har nog synpunkter på BMWs sätt att hantera problem.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |