Definiera gammal
Blir nog mitt val när jag blivit gammal
Definiera gammal
Blir nog mitt val när jag blivit gammal
Ja men typ 75 i alla fall.Definiera gammal
OK, du klarar dig för den här gångenJa men typ 75 i alla fall.
Jag hade en Boxer RS i 25-års åldern. Skitbra att pendla 15-20 mil med ju. Hade Kawa och Honda innan Bimmern. Sedan blev det Honda igen och är kvar där nu.Ja men typ 75 i alla fall.
Jag hade en FJR, som jag verkligen gillade, bortsett från att jag fick lite ont i ryggen efter 40-50 mil per dag. Så jag bytte till en K1300S, och sånär som på dom lite suspekta väskorna så är den bättre på allt, smidigare, lättare, mer pulver, lägre tyngdpunkt, roligare och bekvämare. Inte riktigt lika ombonad kanske, men det kan man leva med. Synd att den försvann pga avgaskraven, och att dom inte verkar ha någon efterföljare på gång
Då kvalar ju FJR in dubbel, ful som stryk med kåpglaset i något annat läge än längst ner, men jäklars så bra den gör jobbet, du kan ju snudd på köra i kostym i spöregn och ändå vara snustorr, om du håller lite momsat
Kan inflika att jag tagit ett beslut i frågan.
Det blir en Moto Guzzi V100.
Jag vet inte varför den skulle vara roligare att äga, bortsett från finesserna.Völj en "S", dyrare nu men lättare att sälja och roligare att äga.
Det är innan man köper något som man kan välja, sedan kan man inte det...Min erfarenhet från min fd Multistrada 1260 är att den adaptiva fjädringen är suverän. Förvisso inte öhlins men principen är den samma.
Så till ts, kör på s modellen, du kommer inte vilja gå tillbaka till traditionell fjädring efteråt.
Det är innan man köper något som man kan välja, sedan kan man inte det...
Så kryssa i rutan nu, summan är inte vad du kommer att betala, det kanske till och med är så att det visar sig vara lönsamt att välja tillvalet när det kommer till andrahandsvärdet.
Typ "80.000 till för att köpa en HP2 sport i stället för en vanlig R1200S, njaeee..."
Idag skiljer det typ 250'...
Ja visst lockar det med S-modellen.Min erfarenhet från min fd Multistrada 1260 är att den adaptiva fjädringen är suverän. Förvisso inte öhlins men principen är den samma.
Så till ts, kör på s modellen, du kommer inte vilja gå tillbaka till traditionell fjädring efteråt.
Ja, säljaren som själv var och provkörde S-modellen för en månad sedan nere vid fabriken i Mandello sa samma sak själv.Grattis! Hade dock också gått på S med adaptiv fjädring. Haft det på två senaste hojarna och det är svårt att gå ifrån när man vant sig. Man ska inte vara dumsnål. Blir verkligen en helt annan mc du sitter på med ett knapptryck.
Kul, grattis!Kan inflika att jag tagit ett beslut i frågan.
Det blir en Moto Guzzi V100.
Skall bara bestämma mig om det skall bli standardutförande i den eleganta färgen vit med guldfärgade fälgar, eller om det blir den topputrustade S-modellen.
Ninja 1000SX var det starkaste alternativet för mig, men V100 passar mig bättre med ergonomi och subjektivt med frontkåpa etc.Kul, grattis!
Jag är själv sjukt sugen på den, var till EICMA-mässan både förra året då man fick en förhandstitt på den och i år när man också fick provsitta den.
Men jag ska provköra innan jag bestämmer mig, jag är väldigt nöjd med den nuvarande 1000Sx jag har.
Men en Moto Guzzi, och särskilt denna snygga pärla, skulle man gärna ha i garaget.
Köp en S, det skiljer inte så jäkla mycket, typ 27 kkr om jag inte missminner mig. Tyvärr får man inte guldfälgarna då, de borde sitta på S-modellen, men i övrigt är det inget blodigt påslag för de extra sakerna som följer med.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |