TomK skrev:Ja, det brukar de vara (enligt hörsägen...). Åländska polisen är mycket lugnare och inser snart att de inte kan (eller bör) försöka haka på.
De behöver inte... Det tar lite video och sedan ställer de en polisbil vid varje hamn... ;-)
TomK skrev:Ja, det brukar de vara (enligt hörsägen...). Åländska polisen är mycket lugnare och inser snart att de inte kan (eller bör) försöka haka på.
När man räknar på felaktiga uppgifter så blir det bara ännu mer fel.oFFkeFF skrev:13st på 20 år är döda. Det är enligt min matematik 0.65döda/år.
36st har dött totalt under den tiden, resterande i trafikolyckor.
Lime skrev:De behöver inte... Det tar lite video och sedan ställer de en polisbil vid varje hamn... ;-)
Läs vad som står på sidan en gång till så ser du att det inte alls rörde sig om att polisen sköt från bilen efter den de jagade under pågående jakt.Yamaha_Tobbe skrev:ja du det stod i tidningarna och det var nog inte föraren som sköt utan polisen som satt brevid döh
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=310575
försöker hitta mer
Tyckte väl det var hyfsat drag i bilen.Z.w.A skrev:Hojen var en pc25 honda cbr och bilen var en Mondeo ST220.
Mera info på Vinska Råket----> http://www.bomber.fi/forum/viewtopi...postorder=asc&highlight=poliisi video&start=0
Är du i trotsåldern? Du verkar vilja missförstå allt. Bildrutan var för att visa vilken situation som menades, vad som händer före och efter vet vi ju.sandstream skrev:Att ta en enstaka filmruta från en film utan att visa vad som hände före och efter är knappast objektivt.
RedBaron skrev:När man räknar på felaktiga uppgifter så blir det bara ännu mer fel.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4451852.stm
Vet inte när sista trotsåldern inträffar men jag hoppas jag har passerat den>> FARTGALEN << skrev:Är du i trotsåldern? Du verkar vilja missförstå allt. Bildrutan var för att visa vilken situation som menades, vad som händer före och efter vet vi ju.
Jo, det var precis vad du skrev.>> FARTGALEN << skrev:Apråpå 230 överallt..det var väl inte riktigt det jag sa.
Det är väl inte min körning vi diskuterar utan polisens>> FARTGALEN << skrev:Jaja det är ju ingen poäng att prata mer om detta, jag tror i.a.f. att du kör bättre än vad du försöker ge sken av.
sandstream skrev:Polisen i Sverige får lära sig en viss körteknik för att göra "mörka" omkörningar och det skulle inte förvåna mig om finska poliserna har ungefär samma utbildning.
Som jag förstod det går den ut på att tajma så att man har maximal hastighet när sikten väl blir fri och man ska samtidigt kunna avbryta om det uppstår ett möte.oFFkeFF skrev:Vad går den utbildningen ut på?
sandstream skrev:Som jag förstod det går den ut på att tajma så att man har maximal hastighet när sikten väl blir fri och man ska samtidigt kunna avbryta om det uppstår ett möte.
Skulle vara intressant att få svar på om det finns någon som på fullaste allvar tror att polisen i filmen skulle vara villig att riskera sitt och kollegans liv på en blind omkörning och isf varför?
Jag har för mig att det kallas sisu...sandstream skrev:Skulle vara intressant att få svar på om det finns någon som på fullaste allvar tror att polisen i filmen skulle vara villig att riskera sitt och kollegans liv på en blind omkörning och isf varför?
Självklart fattar poliserna felaktiga beslut, det är inte mer än mänskligt, men att köra om blint vete fan hur många av dem som gör.oFFkeFF skrev:Som sagt, även poliser glömmer bort sig i stridens hetta. Tågolyckan i skåne för några veckor sen, hornsgatan inatt eller i en onämnbar film som de bränner ut framför en korsande bil och smäller, en tiondel tidigare hade v40 suttit rakt i sidan på polisbilen där... Poliser kvaddar rätt mycket, förra året tröttnade till och med någon polischef i stockholm och undrade vad som pågick på utbildningen eftersom kraschbudgeten var så väldigt hög.
Sällan med dödlig utgång dock tack o lov, men allvarliga skador är inte helt ovanliga. Chrolo tror jag borde ha mer exakt koll.
Shit, glömde att det var finnar vi diskuteradeRedBaron skrev:Jag har för mig att det kallas sisu...
sandstream skrev:Som jag förstod det går den ut på att tajma så att man har maximal hastighet när sikten väl blir fri och man ska samtidigt kunna avbryta om det uppstår ett möte.
Skulle vara intressant att få svar på om det finns någon som på fullaste allvar tror att polisen i filmen skulle vara villig att riskera sitt och kollegans liv på en blind omkörning och isf varför?
På samma sätt som det är svårt att uppfatta dig, Olzki, som något annat än en bitter rättshaverist som sällan deltar i andra diskussioner än dem som rör polisen och då gör allt för att hitta felet hos polisen (samtidigt som du tillägger att du inte har något emot dem ).Olzki skrev:Sandstream, du har en övertro på poliser och deras utbildning och det är emellanåt svårt att hålla sig för skratt.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det.Olzki skrev:Men så fort jag hamnar i en diskussion med dig på SH hamnar man automatiskt på andra sidan. Märkligt.
Lägg av, korsade han heldragen linje?Olzki skrev:Finns där även en uppmärksammad filmsekvens där en polise blir ifrånkörd av en bil och polismannen senare blir fälld (med videon som bevisning) för att under jaktens gång vid flera tillfällen passerat just heldragen linje.
Och det var inte mer än rätt att dom sköt på idioterna..sandstream skrev:Läs vad som står på sidan en gång till så ser du att det inte alls rörde sig om att polisen sköt från bilen efter den de jagade under pågående jakt.
Föraren i den misstänkta bilen försökte köra över ett par poliser och då sköt en polis på bilen.
sandstream skrev:Skulle vara intressant att få svar på om det finns någon som på fullaste allvar tror att polisen i filmen skulle vara villig att riskera sitt och kollegans liv på en blind omkörning och isf varför?
blub skrev:Tror inte föraren i bilen är villig att göra det.
Men tror även att det inte är speciellt höga krav på iq för att bli polis, antingen det eller så får de jobba kvar även efter att de sniffat i sig en limfabrik.
Det är vad jag tror.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |