Risken är nog stor att hojen var stulen.
Läser man HELA artikeln så ser man att det står:
"...Även motorcykeln är rapporterad stulen. ..."
Risken är nog stor att hojen var stulen.
DNA fungerar bara på CSI.
För det första är det väldigt sällan man hittar användbart DNA som 100% säkert kan härledas till förövaren, och gör man det ska man sedan testa 9 miljoner svenskar för att få en match?
Okej, vi grovsållar bort kvinnor och män över 50 / under 14, begränsar oss även till att det borde vara någon boende inom regionen osv....
Det blir ändå för många människor att DNA testa.
När Haga mannen huserade som värst här i Umeå så togs ett aldrig tidigare skådat antal DNA prover på helt oskyldiga människor som givetvis fick sin integritet kränkt (jag var dock inte en av dom), jag har pratat med några av dom som fick lämna prov och alla var givetvis oskyldiga, men tyckte ändå att det var oerhört obehagligt.
Å andra sidan är det &så skillnad om en gärning begås med uppsåt eller inte, ...att medvetet skada en polis är i mina ögon absolut inte en förmildrande omständighet bara för att poliser förväntas hamna i sådana situationer. Tvärtom så är det, & ska vara, en försvårande omständighet om offret är en polis.
Utan tvekan värre, men redan att mangla en kvinnlig polis som bara försöker göra sitt jobb är redan det för mig så många resor värre än det jag själv skulle kunna göra att skillnaden ändå känns rätt liten faktiskt.
Visst har en polis som jobb att konfrontera buset, men är troligen även det en människa.
Alltså lag i sverige???? vad vet svenska staten om straff?Skicka dom jävlarna antingen till USA eller Saudiarabien.USA e det dödsstraff direkt om jag hade fått bestämma sedan i Saudiarabien så frågar domstolen vilken hand var det du gjorde det med den handen? Den handen svara den skylldige ja...då ska den armen bort! Hade man gjort så då hade nog många inte gjort något sånt!
Skrev du på rätt forum nu? Detta är sporthoj.com, inte taliban.com
Alltså lag i sverige???? vad vet svenska staten om straff?Skicka dom jävlarna antingen till USA eller Saudiarabien.USA e det dödsstraff direkt om jag hade fått bestämma sedan i Saudiarabien så frågar domstolen vilken hand var det du gjorde det med den handen? Den handen svara den skylldige ja...då ska den armen bort! Hade man gjort så då hade nog många inte gjort något sånt!
jaha, och om det är någon som är oskyldigt dömd då? det är inte back 2 the stoneage nu, vi lever på 2000 talet och det finns andra alternativ än att hugga bort lemmar på folk! Bevisar ju hur svårt arabstaterna har att utvecklas framåt genom deras sätt att straffa folk.
Sverige har kanske ett vekt bestraffningssystem men stening och hugga av lemmar är nog inte ett bra alternativ. Säkerligen inget som funkar speciellt bra heller.
Det e rätt forum jag e på och skrivit!
Ja men om man skulle göra som du säger så tro mig att det kommer bli ett helvete.Det som du säger e sant dock så vågar inte folket göra något.Men sedan jag själv tycker e att i sverige kan du liksom hugga och göra något som allvarligt fel...medan högsta domstolen ja vi beslutar att mannen eller kvinnan ska få fri vård eller psykisk vård.Vad e det med rättssystemet
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|