Flickor misshandlade

Status
Ej öppen för fler svar.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
1 ord NACKSKOTT
fyfaan får jag tag i en sån jävel ska jag faan slita huvet av honom..GRRRRRR
jag har fått pungsparkar av tjejer så jag spyr pga jag nitat deras killar inte faan rör jag dom för det..
dom är tjejer för helvete.
2 st DIREKT som tycker det är ok här på Sporthoj...vad sägs om stening av dessa ynkliga individer?
Skrämmer mig för man börjar fundera om dom misshandlar sina tjejer vilket inte skulle förvåna mig..vilket gör att det finns tjejer som lever med detta helvete...
undrar om man måste ha psykologisk utredning om man ska ha ett forum med vettiga personer...hur faan kan man tycka det är ok att nita en burd...jag fattar inte.

99% av gångerna är killen starkare än tjej och kan gå därifrån om hon skulle slå honom..eller knuffa bort henne så han kan gå iväg men tjejerhar inte det valet alltid..
utan jag har plockat killen ena va otrogen med..och förklarade lugnt för henne att det är hon som har orsakat att killen sitter i rullstol osv
90% av alla kvinnor är fysiskt mindre vilket gör att våld mot dessa sköra individer inte bör tas i bruk.
i mina ögon är det inte rätt att slåss överhuvudtaget..men i vissa lägen så vill man göra det..och grottmänniskans instinkter tar då över.
Men en kvinna kommer alltid vara en kvinna med andra ord..en ömtålig varelse.

Det här är vad du skrivit!
Ja, det är sant.
Vi lever inte i en sagovärld där kvinnorna är prinsessor men det ger ingen nån anledning att utöva våld mot nåt av könen utom i just självförsvar eller försvar av underlägsen part.
Sen finns det nåt som heter inte mer våld än vad nöden kräver, och då tänker jag mest på det där med rullstolen.

Harva runt du på din r1/vita springare i sagovärlden och rädda prinsessorna från alla drakar.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Mr. Fraghappy skrev:
Gladh: Tråkig läsning du kommer med :( sånt vill man gärna slippa, men hur kommer det sig att du bara skrev om såna fall där det är kvinnorna som råkar illa ut :confused: eller du kanske inte vet om att även män drabbas av oprovocerat våld, exempel för ett par år sedan var det kvinna här i stan (tror jag) som bland annat hällde bensin över sin sambo och tände på, och det var tydligen inte första gången hon gick till attack :(

Visst är det tråkig läsning, det är mer än tråkigt. Det är tragisk, äcklande och vidrigt och det värsta av allt det är sant. jJag postade mitt inlägg därför att denhär tråden var full med chauvinistiska inlägg av typen: är tjejen otrogen så skulle jag slå ihjäl henne. Den som verkligen tycker detta är ett kryp, den som skulle kunna överföra ord till handling är ett kräk.

Visst förekommer det fall där makan misshandlar maken och det är lika fruktansvärt. Men den stora majoriteten (får återkomma med siffror om jag hittar några) av misshandelsfall mellan gifta är av typen make misshandlar maka.

gladh

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
gladh skrev:
Visst är det tråkig läsning, det är mer än tråkigt. Det är tragisk, äcklande och vidrigt och det värsta av allt det är sant. jJag postade mitt inlägg därför att denhär tråden var full med chauvinistiska inlägg av typen: är tjejen otrogen så skulle jag slå ihjäl henne. Den som verkligen tycker detta är ett kryp, den som skulle kunna överföra ord till handling är ett kräk.

Visst förekommer det fall där makan misshandlar maken och det är lika fruktansvärt. Men den stora majoriteten (får återkomma med siffror om jag hittar några) av misshandelsfall mellan gifta är av typen make misshandlar maka.

gladh

Det skulle nästan vara bra om alla fall kom fram så politiker och våra makthavare kunde få se hur det verkligen låg till och kanske införa tukt-hus igen,höja straffen för våldsmän, sänka standarden i fängelsen, lägga mer pengar på skolan där det behövs för att motverka sånt här.
Banka in vett i skallarna på barnen när dom är små och lära dom lite sunda värderingar(Med banka menar jag bildligt talat).

Mvh Jon

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fredrich skrev:
Du Mavve...

Precis allt du gör mot andra... Bra eller dåligt, är saker du
egentligen gör mot dig själv.
Vill du bestraffa din flickvän om hon är otrogen mot dig...
Vem är det då EGENTLIGEN du bestraffar?
- Dig själv.

Och varför? DU är den som är skyldig till att hon är otrogen.
Hade du varit där för henne, gett henne den omtanke hon
ville ha... Då hade hon heller aldrig varit otrogen mot dig.

I ditt undermedvetna vet du om detta och du bestraffar
dig själv genom att skada henne eller den hon är otrogen med.

Psykologi... Är förbannat intressant ibland.

Ni som inte är ute efter att bestraffa er själva kan ju
spinna vidare på vad jag skrivit och sätta in mördare,
knarkare, alkoholister, hemlösa m fl i samma tankar.

Och tänk på en sak - detta gäller även DIG, du som läser detta.
Precis allt du gör, är en reflektion av vem du är inuti.

Jag har läst tillräckligt mycket psykologi för att veta att du läst från en bok och litar blint på det.....
Ska jag dra paralleller från freud handlar det om min sexualitet juh :rolleyes:

Hur uppfattar du mig? Som en våldsam kille som slår folk för att det är kul? Då är du heeelt fel ute o cyklar.
Jag är snäll och rättvis :fakta

750RR

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
sEiKo skrev:
Vi lever inte i en sagovärld där kvinnorna är prinsessor men det ger ingen nån anledning att utöva våld mot nåt av könen utom i just självförsvar eller försvar av underlägsen part.
Sen finns det nåt som heter inte mer våld än vad nöden kräver, och då tänker jag mest på det där med rullstolen.

Harva runt du på din r1/vita springare i sagovärlden och rädda prinsessorna från alla drakar.

Haha, underbart,,, sEiKo, min nya idol... Säljer du signerade idolbilder? :D :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fredrich skrev:
Om vi hårddrar det - ja, det ÄR delvis du som är orsaken till det.

Men naturligtvis inte enbart.
Vad jag syftade på är själva bestraffningen.
Vem man egentligen är arg på.

Du har inte riktigt fattat vad jag menar.
Det är naturligtvis inte alls okej med otrohet bara för att
man känner sig felbehandlad.
Men även i ditt exempel är det heller inte din pojkvän du
bestraffar - det är dig själv.

Genom att hämnas ger man tillbaka på sig själv.
Ungefär som Yin och Yang...

Fast skit samma... Knulla runt som ni vill, såra så mycket ni vill...
Det är era liv. Gör vad ni vill med dem.

Ja, jag svarade bara på ditt inlägg ur min synvinkel. Det var så jag uppfattade ditt svar nämligen.
Är någon otrogen så är det väl ändå ens partner man skall ställa emot väggen. Killen hon hade sex med kanske inte ens visste att hon hade pojkvän..

Våra liv ja. Vi gör vad vi vill. Men för det så har du ju rätt att skriva ner dina åsikter. Jag kanske missförstod ditt inlägg då.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Maverick 950 Ärr ärr- Skriver igen då. Bara för att jag provocerade killen så hade han rätt att ge mig en knytnäve i ansiktet?

Man skall varken slå killar eller tjejer. Tjejer har väl en tendens att ge örfilar till en kille. Skulle det vara i självförsvar så visst är det bättre att brotta ner henne än att slå. Men är det enda utvägen så tror jag man hellre slår än skadas själv.

Gruppkram alla! Våld föder våld o sånt är vi emot. :fakta
Var lite orädda nu. Kram sa jag! :hej

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Av alla märkliga trådar jag läst här på sporthoj, så tar den här priset!

R1 mike, när du slår en kille som slagit sin tjej så är du ju inte ett dugg bättre än han är, håll fast honom och få polisen att hämta honom.

Maverick, jag är bestörtat över dina inlägg i den här tråden, döda en tjej för att hon är otrogen? Hall nästa säger jag bara....

Sen så säger du att folk som kastar sten på busskurer ska ha stryk, hur tycker du det ligger till med dom som kastar fryste hambugere på motorvägen? Som du själv har skrivit i en annan tråd att du har gjord...

Lärare vill du bli och du tycker man ska införa aga i skolan? Jag är väldigt glad att du inte är lärare för mina barn.
Jag tillhör själv en generation som fick stryk både i skolan och hemma och vi blev inte bättre människor för det.

Våld löser inget. Oavset årsak...
Själv blev jag påhoppat av en kille som trodde jag hade något fuffens för med hans tjej, han spräckte näsbenet och slog lös 3 tänder på mig, sen stack jag och ringde polisen. Jag tror att hans tjej fick ett par smällar med, men det blev alldrig bevisat i rätten. Sannorlikt har hon fått det många gånger. Och killen kommer själv från ett hem där mamman fick stryk, så är det oftast.
Han blev dömd till att genomgå ett behandlingsprogram för ilskahandtering och det verkar ha fungerat.
Vad hade det hjälpt någon om jag slagit honom?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Du skall aga din hustru. Vet icke du varför så vet hon. Husagan är inte en manlig rättighet - det är en plikt. :hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Seizure Later skrev:
Av alla märkliga trådar jag läst här på sporthoj, så tar den här priset!

R1 mike, när du slår en kille som slagit sin tjej så är du ju inte ett dugg bättre än han är, håll fast honom och få polisen att hämta honom.

Maverick, jag är bestörtat över dina inlägg i den här tråden, döda en tjej för att hon är otrogen? Hall nästa säger jag bara....

Sen så säger du att folk som kastar sten på busskurer ska ha stryk, hur tycker du det ligger till med dom som kastar fryste hambugere på motorvägen? Som du själv har skrivit i en annan tråd att du har gjord...

Lärare vill du bli och du tycker man ska införa aga i skolan? Jag är väldigt glad att du inte är lärare för mina barn.
Jag tillhör själv en generation som fick stryk både i skolan och hemma och vi blev inte bättre människor för det.

Våld löser inget. Oavset årsak...
Själv blev jag påhoppat av en kille som trodde jag hade något fuffens för med hans tjej, han spräckte näsbenet och slog lös 3 tänder på mig, sen stack jag och ringde polisen. Jag tror att hans tjej fick ett par smällar med, men det blev alldrig bevisat i rätten. Sannorlikt har hon fått det många gånger. Och killen kommer själv från ett hem där mamman fick stryk, så är det oftast.
Han blev dömd till att genomgå ett behandlingsprogram för ilskahandtering och det verkar ha fungerat.
Vad hade det hjälpt någon om jag slagit honom?

Otrohet ska bestraffas :)

Det var dumt att kasta frysta kött. Hade jag fått stryk pga det så hade jag ju lärt mig att INTE göra om det ju :fakta

Klart som fan att ni blev avsevärt mycket bättre moraliskt än dagens slappe-ungdomar :fakta

Synd att han hoppade på dig.... men han var ju sjuk, det är inte jag :crash
Hade du slagit honom hade du försvarat dig, inget annat.

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Maverick 950 Ärr ärr- Skriver igen då. Bara för att jag provocerade killen så hade han rätt att ge mig en knytnäve i ansiktet?

Du sa åt honom att slå dig, han gjorde ju dig den tjänsten :eek: :D

Nej, JAG hade inte slått dig. Hade bara sagt att jag står gärna över för jag kna skada min hand :tummenupp

Han hade inte behövt knyta näven, tecken på ilska :confused:

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Du skall aga din hustru. Vet icke du varför så vet hon. Husagan är inte en manlig rättighet - det är en plikt. :hej

Man skall aga :) Men inte sin hustru, utan sina barn om de varit olydiga :tummenupp

750RR

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bingo skrev:

Det är inte kul, det är tragiskt. Även om du förmodligen citerar.

gladh

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gladh skrev:

gladh

Var så säker på att BINGO inte menar det........ det lovar jag.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
maverick_750rr skrev:
Otrohet ska bestraffas :)

Det var dumt att kasta frysta kött. Hade jag fått stryk pga det så hade jag ju lärt mig att INTE göra om det ju :fakta

Klart som fan att ni blev avsevärt mycket bättre moraliskt än dagens slappe-ungdomar :fakta

750RR

Hurihelvete kan du med att lägga in en smiley efter att du skriver att otrohet skall bestraffas. Mavve du är farligt nära min ignorelist.

Sen att barn skulle må bättre av aga är nog en av de mest reaktionära stockkonservativa åsikter som finns. Barn blir inte bättre människor av stryk. Barn blir rädda, otrygga individer av stryk och tenderar att bli föräldrar som i sin tur ger sina barn stryk.

Dessutom: om du inte kan inse att en handling är fel ifall du inte får en smäll efteråt så har du problem.

Mer kramar på forumet :fakta

gladh

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gladh skrev:
Hurihelvete kan du med att lägga in en smiley efter att du skriver att otrohet skall bestraffas. Mavve du är farligt nära min ignorelist.

Sen att barn skulle må bättre av aga är nog en av de mest reaktionära stockkonservativa åsikter som finns. Barn blir inte bättre människor av stryk. Barn blir rädda, otrygga individer av stryk och tenderar att bli föräldrar som i sin tur ger sina barn stryk.

Dessutom: om du inte kan inse att en handling är fel ifall du inte får en smäll efteråt så har du problem.

Mer kramar på forumet :fakta

gladh

Men jag vill ha stryk, jag tycker om att få stryk :)

Otrohet ska bestraffas :D

750RrRrRr

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:

gladh
Är det sur-Gladh vi har här idag? Här får du lite aga:

:whip :whip :whip

Det är väl rent förunderligt att något som gör så ont gör så gott. ;)

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Maverick, på vilket sätt tror du att du kommer att må bättre efter att ha haft ihjäl en flicka som varit otrogen emot dig? Utveckla gärna det resonemanget på ett lättbegripligt sätt.

Den bästa straf för otrohet måste ju vara att lämna den som är otrogen? Det mår ju alla bättre av...

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
maverick_750rr skrev:
Jag har läst tillräckligt mycket psykologi för att veta att du läst från en bok och litar blint på det.....
Ska jag dra paralleller från freud handlar det om min sexualitet juh :rolleyes:

Hur uppfattar du mig? Som en våldsam kille som slår folk för att det är kul? Då är du heeelt fel ute o cyklar.
Jag är snäll och rättvis :fakta

750RR
Mjae... Visst läser jag psykologi-böcker, men inte på den nivån.
Det är för tråkigt... Blir mycket mer intressant när vi börjar snacka
schizofreni och RIKTIGT djupa depressioner...

Nej, det där är något som Fredrik själv har klurat ut...
Ilska är en reaktion på något inom dig - det är ett skydd
när du blivit sårad. En mask för att dölja ditt verkliga jag.

Jag ser det dagligen och behöver inga böcker för det.

EDIT: Det du inte gillar med mitt inlägg är att det får dig
att framstå som svag - du pallar inte med dina egna
känslor och måste ge utlopp för dem - du använder våld.

Och därmed drar jag slutsatsen att våld tyder på svaghet.
Styrka är att kunna förlåta, inte den andra utan sig själv. Dock inte att se åt ett annat håll... Även det är svaghet.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...