Flickor misshandlade

Status
Ej öppen för fler svar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Silwer skrev:
vissa tycks känna ett jäkla behov av att hävda sig.
Att slåss är ju en enkel och hjärnlös lösning, som imho inte bör användas föränn i sista hand eller i mycket trängda situationer. Att döda och lemlästa folk hur som helst hoppas jag bara är "skryt" annars kan man ju undra hur det står till med er?

Ingen har sagt nånting om att lemlästa folk här, bara du som har sånna vridna tankar i ditt tomma huve!

Att bli helt utom sig av det svek man känner och begår dråp av sin tjej har jag full förståelse för i den situationen jag beskrivit tidigare.
Det betyder inta att jag ahde gjort det. För det vet jag ännu inte. ;)

750RR

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Silwer skrev:
vissa tycks känna ett jäkla behov av att hävda sig.
Att slåss är ju en enkel och hjärnlös lösning, som imho inte bör användas föränn i sista hand eller i mycket trängda situationer. Att döda och lemlästa folk hur som helst hoppas jag bara är "skryt" annars kan man ju undra hur det står till med er?

För det mesta så är de det troligtvis, men det är bara att acceptera faktat att en del människor är inte friska i huvudet.
Jag blir topp tunnor rasande när folk slår svagare/underlägsna varelser som redan fått mer än nog stryk.
Då går jag emellan och utnyttjar min gudabenådade gåva som är att kunna ge folk rungande utskällningar.
Tro mig det ger tillräckligt bra intryck att ställa sig framför nån och stirra dom vilt in i ögonen och skrämma dom rejält.
Dom vet ju inte att jag är snäll men jag vet det.
Har prövat det ett par gånger med bra resultat, men då inte på riktiga fyllon/knarkare/knivgalningar.

Mvh Jon

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
maverick_750rr skrev:
Ingen har sagt nånting om att lemlästa folk här, bara du som har sånna vridna tankar i ditt tomma huve!

Att bli helt utom sig av det svek man känner och begår dråp av sin tjej har jag full förståelse för i den situationen jag beskrivit tidigare.
Det betyder inta att jag ahde gjort det. För det vet jag ännu inte. ;)

750RR

Du var ju normal, snacka om att ta åt sig. Bara ditt sätt är rätt va?
Appropå tom i huve, i ditt skallrar väl det av de 2 ärtjävlar som finns där i.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
Du var ju normal, snacka om att ta åt sig. Bara ditt sätt är rätt va?
Appropå tom i huve, i ditt skallrar väl det av de 2 ärtjävlar som finns där i.

Nej, inta bara mitt sätt som är rätt. men de andra sätten fördömer jag inte som du gör.

Bläh på dig kötthuve :D

R1 T

Sänkt kompression
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 utan turbo??????
Ni talar om att spöa och bankaskiten ur folk, är ni knäppa, man ska fantame inte spöa nån varken Tjej eller kille. Enda formen av våld som jag kan tänka mig är självförsvar, och det har alla rätt till, men då handlar det inte om att bankaskiten ur nån.
//R1 T

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 T skrev:
Ni talar om att spöa och bankaskiten ur folk, är ni knäppa, man ska fantame inte spöa nån varken Tjej eller kille. Enda formen av våld som jag kan tänka mig är självförsvar, och det har alla rätt till, men då handlar det inte om att bankaskiten ur nån.
//R1 T

Läs alla inläggen först R1 Tröge.....

Ingen snackar om att banka skiten ur folk förutom just du.

Vi talade om olika situationer som kan komma upp där man rent av slår en tjej.

750RR

Diversion

Guest
Det är fel att klippa till folk oavsett om det är tjejer eller killar, sen finns det ju vissa situationer...

Antag att t.ex en tjej ska hugga en sax eller kniv i mig. Då kanske det inte räcker med att hålla fast henne, i en sådan situation har man inte råd att vara gentleman. Hellre en fläskläpp på henne än en sax genom lungan på mig(helst ingetdera förstås).

Jag har funderat lite. Det här med att det är fegt att klappa till tjejer måste ju bygga på att ena parten i detta fallet tjejen är såpass mycket fysiskt svagare att hon inte har en rimlig chans att försvara sig.

Nu är jag ingen stor kille 1.71 och 75 kg. Antag att jag skulle bli påhoppad av en tjej som är ungefär lika stor som jag. Som kille är jag generellt sett starkare, mera muskelmassa i överkroppen etc.
Dock är det inte såå stor skillnad om hon är vältränad.

Antag sedan att jag blir påhoppad av en kille som är 1.90 och väger 110 kg. Plötsligt är det inte fegt för att jag, hans offer är kille trots att skillnaden i fysisk styrka är långt större än i fallet med mig och tjejen.

Tills slut vill jag bara säga att jag inte försvarar kvinnomisshandel (dock är våld i självförsvar mot både män och kvinnor ok om det absolut inte finns någon annan utväg ), detta var liksom filosofiska frågeställningar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diversion skrev:
Nu är jag ingen stor kille 1.71 och 75 kg. Antag att jag skulle bli påhoppad av en tjej som är ungefär lika stor som jag. Som kille är jag generellt sett starkare, mera muskelmassa i överkroppen etc.
Dock är det inte såå stor skillnad om hon är vältränad.

Är själv 1.72. Om det e fegt? Jo, men det betyder inte att det är orättvist. Du kanske hade gjort nåt han inte gilla. Eller om han bara kände för att ge dig stryk så är det rätt fegt iofs. Men slå tills du inte kan gå så brukar de skita i en :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det finns ju extremfall, men de inträffar ju mycket sällan.
Det är säkert fullt möjligt att det kommer en tjej och slår skiten ur nån kille, men hur ofta händer det?

Frågan i denna tråden var väl mer i normalfallet med tanke på tidningsartikeln, om det var rätt eller inte. Trots allt finns det ju de som misshandlar utan att vara hotade på nåt sätt.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Våld i självförsvar är det enda jag försvarar!
Oavsett om det är en tjej eller kille. Man vill ju försöka skydda sig själv på alla sätt o vis.

Har säkert skrivit det förut. men jag blev fick en knytnäve placerat mitt i ansiktet när jag gick i skolan. Jag kanske var 10 år gammal men det var en kille som slog mig för att han inte kunde behärska sig..dock slog jag inte tillbaka. blev så förvånad att han slog mig.

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
R1 Mike skrev:
Men gör som jag när sånt händer..jag har haft tjejer som misshadnlat mig...varit otrogna, snott saker från mig osv..men jag har ALDRIGT slagit nån av dom för det..utan jag har plockat killen ena va otrogen med..och förklarade lugnt för henne att det är hon som har orsakat att killen sitter i rullstol osv ..vilket gör att hennes samvete krossas.
det finns alltid manliga personer i en kvinnas omgivning som hon bryr sig om..plocka honom och se till att hon fattar att det är hon som är orsak till det så kan du få henne att må sämre än om du ger henne en knytnäve i ansiktet eller nåt.
MEN SLÅ ALDRIG en tjej..då bevisar du bara att du är en liten ynkrygg.
jag kan ge dig 100 exempel på sätt att bestraffa tjejer utan att behöva slå dom..även om dom vill ha jämstalldhet kan maninte änra fysikens lagar.
BEHANDLA KVINNOR MED RESPEKT ANNARS FÅR DU INGEN RESPEKT AV NÅN .

För det första anser du verkligen att det är killens fel om din flickvän vänstrar

Och för det andra är invaliditet verkligen ett passande straff :confused: för folk som är otrogna :confused:

Gixxer Mike

Guest
sEiKo skrev:
Ok, Både R1-mike och mavve har både rätt och fel.

R1-mike: Det är alltså ok att slåss kan jag läsa från dina inlägg, bara man slår killar som är större?
Jag tvivlar på att du bara spöar såna som är större, varför stryk över huvud taget? Klarar du av att lösa situationen utan våld så att båda parter fattar vad dom gjort så förtjänar du min respekt.
Men som jag ser det nu så är du inget mer än det du kallar kvinnomisshandlare för. Dessutom Mansshauvinist (Hur fan nu det stavas) som tycker att alla kvinnor är övernaturliga väsen som ska ha vårt beskydd o.s.v.
Det enda jag kan hålla med om är att så långt det över huvudtaget gå inte slå tjejer men det gäller killar också.

Mavve: Long story short: Man slåss inte över huvud taget.

Och Ja, jag har upplevt verkliga livet, ja, jag har varit farligt ute många gånger, nej, jag har aldrig slagit en tjej(utom på lekis eller dagis men då slog alla alla :D )
Och Slutligen ja. Jag har också slagits ett par gånger och gått emellan och fått stryk.

Det ser i mina ögon ut som om ni båda skulle behöva prata med en hjärnskrynklare, jag har gjort det med i mellanstadiet tillsammans med en kille som hade vredesproblem och vi slogs rätt ofta.
Nu ett par år efter så är vi jättebra polare och han är utbildad Dagis\förskole-lärare, Skumt är det men den utbildningen var helt rätt för honom.

Var rädda om varandra!!

Seiko..snacka om saker du VET nåt om utala dig inte vad som är troligt att jag gör resp inte eller van jag inte klarar av resp inte.
Du vet inte ett jävla dugg om mig därmed ska du faan inte uttala dig om vad jag trolitvis gör osv..undrar du nåt så fråga men påstå inte saker.
jag är emot att slåss men ska man slåss så går jag hellre på nån som är större än mindre.
jag skriver inte hur du tänker eller vad jag tror du kan göra resp inte..så lägg ner det där snacket på en gång och sluta tro du kan nåt om mina värderingar eller mitt liv.
Tack och harva runt på din sv och lukta på blommerna istället.

Gixxer Mike

Guest
Bikerbitch skrev:
Jag är också emot våld. Och inte bara kvinnovåld. Jag tycker det är minst lika hemskt att männen åker på stryk.

Men låt oss säga att din tjej ger dig en örfil, vad gör du då?
Du ger ingen tillbaka, bara för att hon är tjej?

Hej BB
Om jag skulle hamna i denna sits vilket man har gjort ett par gånger.
Då blir jag riks tokig sträcker fram ansiktet och BER henne slå till igen..och igen..sen frågar jag..är du nöjd nu sen går jag loss på inredningen istället för henne.
MEN ALDRIG slå en tjej.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 Mike skrev:
Tack och harva runt på din sv och lukta på blommerna istället.

:rock :rock :rock :rock :bow :D

Gå loss på inredningen? :( nejnej, det e inte bra. Bor ni ihop får du betala, det lovar jag dig.

750RR

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
R1 Mike skrev:
Hej BB
Om jag skulle hamna i denna sits vilket man har gjort ett par gånger.
Då blir jag riks tokig sträcker fram ansiktet och BER henne slå till igen..och igen..sen frågar jag..är du nöjd nu sen går jag loss på inredningen istället för henne.
MEN ALDRIG slå en tjej.

En liten fråga bara, vad tror du händer den dag du säger det till en tjej som vet hur man slåss :confused: är du (och ni andra) verkligen beredda att ta den risken :confused:

bara mina 0.02 $ :crash

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mr. Fraghappy skrev:
En liten fråga bara, vad tror du händer den dag du säger det till en tjej som vet hur man slåss :confused: är du (och ni andra) verkligen beredda att ta den risken :confused:

bara mina 0.02 $ :crash

Tjejer som vet hur man slåss :D ppppppffffffffffffssssss.....

750RR

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...