Flickor misshandlade

Status
Ej öppen för fler svar.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
R1 Mike skrev:
Hej BB
Om jag skulle hamna i denna sits vilket man har gjort ett par gånger.
Då blir jag riks tokig sträcker fram ansiktet och BER henne slå till igen..och igen..sen frågar jag..är du nöjd nu sen går jag loss på inredningen istället för henne.
MEN ALDRIG slå en tjej.

Tja, kan berätta hela historien. Vi lekte någon bolllek o han kastade bollarna väldigt hårt till mig. Jag bad honom sluta med det o han sa något i stil med " Ska du ha en smäll eller?"
"Kom då, kom då " sa jag o sen slog han..

Provocerande ja. men ändå ingen anledning att slå en liten tjej på 10 bast. När man är så liten så slår man inte heller tillbaka.
Jag blev ju så förvånad.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Tja, kan berätta hela historien. Vi lekte någon bolllek o han kastade bollarna väldigt hårt till mig. Jag bad honom sluta med det o han sa något i stil med " Ska du ha en smäll eller?"
"Kom då, kom då " sa jag o sen slog han..

Provocerande ja. men ändå ingen anledning att slå en liten tjej på 10 bast. När man är så liten så slår man inte heller tillbaka.
Jag blev ju så förvånad.

Haha, ditt eget fel. Jag hade oxå slått dig :D
Du sa ju åt honom att han skulle slå dig, sen när han gör dig den tjänsten så blir du förvånad??? :confused:

Du e lite rolig du :D

750RR

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Mcbudet skrev:
Där hjärnan tar slut där tar armarna vid!

Så det är ok att slå killar då ??

om nu den upptagna tjejen hittat en singelkille som hon är mer intresserad av än den hon redan har! och hoppar i säng med singelkillen är det då killen man skall vara förbannad på ??

och fresten så är nog inte "-och du fresten jag har pojkvän" en bra raggar replik!

Väl talat, det är väl förfan inte den som partnern varit tillsammans med som man ska dunka ner. Det var ngt av det absolut idiotiska jag någonsin hört! Så länge han/hon inte våldtagit eller på ngt vis tvingat till sig partnern, så är det ju partnerns eget val!

Dessutom så undrar jag varför kvinnor inte ska behöva stå för sina handlingar och män ska göra det enligt dig, Mike? En individs fysiska förutsättningar, eller om de har ngt mellan benen, ska väl ändå inte påverka straffet för ett och samma "brott" i ngn riktning. Blir jag riktigt hotad av ngn kvittar det om personen är en kille eller en tjej.
Dessutom undrar jag om du tycker att det är Ok att slå ner en muskellös (Nej, inte muskulös;)) kille på 75 kg men inte en tjej med samma kroppsegenskaper. Och om du gör det, varför? För att han har en snopp? :freak

För att avsluta detta kan jag säga att jag inte verkligen inte förespråkar våld och aldrig brukar det om jag inte hamnar i en trängd situation där våld är enda lösningen för att klara sig.
Och Nej, jag har aldrig slagit en tjej någongång.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mr. Fraghappy skrev:
En liten fråga bara, vad tror du händer den dag du säger det till en tjej som vet hur man slåss :confused: är du (och ni andra) verkligen beredda att ta den risken :confused:

bara mina 0.02 $ :crash

folk som vet hur man slåss slår inte någon som ber en att slå, folk som vet hur man slåss väntar på att den andre utdelar första slaget och därefter avvärjer/alternativt plockar ner denna på marken. De få gånger jag har slagit först har varit befogade alla gånger utom en gång då just detta hände, killen bad mig slå honom. Det ångrade jag sekunden efter.
Men folk som tycker det är häftigt att slåss har ofta inget innanför pannbenet. Slåss är kul innanför ringen eller på tv-spel, inget annat.

Och fortfarande så kan jag inte komma på en enda gång då det är befogat att slå en tjej. Du är en idiot om du slår en tjej för att hon slår dig, du är en idiot om du slår en tjej för att hon har varit otrogen (då är det ju dig det är fel på oftast), du är en idiot om du slår en tjej av nån annan anledning också. Skulle en kille slå en tjej så tycker jag inte synd om honom ifall nån skar kulorna av honom, och jag hoppas att nån skulle skära av dem på mig ifall jag skulle slå en tjej, för då har jag ingen användning av dem längre.
R1-mike är nog den vettigaste människan jag träffat här på forumet och det är nästan så att man kan tro att han har suttit några rundor, för det är oftast dem som är vettigast när det gäller sånt här. Om de inte har suttit för kvinnomisshandel vill säga, men då får de ju också stryk innanför murarna.
Slå inte på kvinnor, använd våld när nöden kräver istället. Men inte mot kvinnor :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dee_cati skrev:
du är en idiot om du slår en tjej för att hon har varit otrogen (då är det ju dig det är fel på oftast)

nix, så behöver det inte alls vara. Hon kan vara otrogen utan anledning. Finns faktiskt sånna tjejer(och killar).

750RR

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
maverick_750rr skrev:
blablablablablabla in en hel tråd

Mavve, du har fallit på min skala. Från att ha rankats som märklig spammare med viss potential så har du definitivt ramlat ner till ryggradslös och patetisk efter dina senaste inlägg.

Du kan få några artiklar om hur verkligheten ter sig. Ni övriga får ursäkta att inlägget blir långt.

"Mannen kom hem till kvinnan för två månader sedan. Hon väntade hans barn och var
i 30:e veckan. Men förhållandet hade tagit slut och han ville inte kännas vid
barnet.

Pratade i hallen en dryg timme
Redan då kände hon sig hotad av den sju år yngre mannen. Hon hade polisanmält
honom för ofredande men utredningen hade knappt hunnit påbörjas.
Kvinnans tioåriga dotter och några kamrater var hemma när mannen kom.
Han och kvinnan pratade i en dryg timme. Större delen av tiden stod de i hallen.
Sedan hände allt mycket fort.
- Han tittade mig stint i ögonen. Och log. Sen drog jag ut kniven ur magen,
säger hon.
Mannen flydde från lägenheten. Han anmälde sig själv.
Kvinnan pressade tillbaka tarmarna och försökte stoppa blodflödet samtidigt som
hon ringde efter hjälp.

"Strunta i mig - rädda barnet"
- Jag förstod att det var allvarligt. Strunta i mig, rädda mitt barn! ropade
jag.
Hon förlöstes med akutsnitt på Huddinge sjukhus. Den lille pojken hade en svår
skada i buken.
Mannen bedömdes lida av någon form av psykisk störning. Därför dömdes han
mildare än vad han skulle ha gjort annars. Brottet rubricerades som grov
misshandel.

Han kommer ut och kan hitta mig
- Jag hade hoppats på att den rättspsykiatriska undersökningen skulle visa att
han var riktigt sjuk. Då hade jag i alla fall fått något slags "förklaring" på
varför han gjorde som han gjorde mot mig och barnet.
Kvinnan kommer att var sjukskriven minst ett år till. Hon går i terapi en gång
veckan.
- Såren i kroppen håller på att läka. Men de själsliga såren tror jag aldrig
kommer att försvinna.
Hon berättar om sin ångest och oro inför framtiden.
- Han kommer ju ut igen. Och det spelar ingen roll hur mycket skyddad identitet
jag får. Man hittar alltid den man är ute efter.
Hennes lille son kommer antagligen inte att få några men efter överfallet.
Men hennes tioåriga dotter är sjukskriven från skolan hela terminen.
- Hon blev svårt chockad. Hon har påverkats väldigt negativt psykiskt och hennes
diabetes har blivit mycket sämre.

Hävdade att han inte var far till barnet

n Kvinnan blev bekant med 22-åringen när de chattade på nätet. Förhållandet tog
slut i augusti och mannen hävdade att han inte var far till barnet.
n Rätten bedömde att mannen planerat attacken mot kvinnan. Han hade tagit med
sig en stor kniv - enligt egen uppgift för att skydda sig själv. Han tog aldrig
av sig ytterkläderna och han försökte göra sig av med sin jacka när han flydde
från brottsplatsen."

"Pojkvännen bet sönder sin 18-åriga flickvän Lenas ansikte och dunkade hennes huvud i berget - för att han trodde att hon var lesbisk.
- Han rusade ut och skrek till mig: Du har varit otrogen med min tjej, berättar flickvännens kompis Anneli.
Nu har pojkvännen gripits av polis och sitter anhållen.

Överfallet skedde på en fest i fredags natt. Lenas 18-årige pojkvän var rejält berusad - och när hon och Anneli gick ut för att kissa tillsammans blev han ursinnig.
Pojkvännen misstänkte att flickorna gick ut för att ha sex och han anklagade dem för att ha ett lesbiskt förhållande bakom hans rygg.
- Sen gav han sig på Lena och bet sönder hennes ansikte, berättar Anneli.

"Trodde jag skulle dö"
När hon försökte hjälpa sin kompis tog pojkvännen, enligt flickorna, ett strypgrepp runt hennes hals.
- Han sa att han inte skulle släppa taget förrän jag var död, säger Anneli.
- Jag var säker på att min sista stund var kommen och det enda jag tänkte på var min son.
Hon tappade medvetandet - först då släppte pojkvännen greppet och attackerade istället sin flickvän igen.
- Han satte sig över mig och började slå mig med knytnäven mot ansiktet. Sedan dunkade han mitt huvud mot bergssluttningen, berättar flickvännen Lena.
- Sedan blev allt svart.
18-åringen flydde efter misshandeln.

Gripen och anhållen
De båda flickorna piggnade till efter en stund och fick hjälp med att kyla ner sina sår och blåmärken.
- Då föll Anneli ihop och jag förstod att jag måste ringa efter en ambulans säger Lena.
Båda flickorna mår dåligt efter händelsen.
- Så fort jag blundar spelas filmen upp igen, säger Anneli.
Den 18-årige mannen har gripits och sitter nu anhållen misstänkt för grov misshandel."

"VÄSTERÅS (TT). Den 42-årige man som sköt ihjäl sin hustru och en 39-årig man i ett villaområde i Västerås i slutet av augusti dömdes på fredagen till livstids fängelse för mord och grovt vapenbrott av Västerås tingsrätt. Bakgrunden till dubbelmordet var att mannen misstänkte hustrun för otrohet. Tingsrätten anser att det är utrett att skotten avlossats för att 42-åringen ville säkerställa att offren skulle dö. ''Det rör sig om en ren avrättning'', skriver tingsrätten i sin dom, rapporterar Vestmanlands
Läns Tidning. Försvaret yrkade å sin sida på att mannen skulle dömas för dråp. Förutom livstidsfängelse döms mannen också att betala sammanlagt 200 000 kronor till offrens efterlevande."

"Mannen har suttit häktad sedan början av mars och nu har han åtalats för misshandel och olaga hot. Bland annat ska kvinnan ha hotats till livet.

Mannen nekar till hot, men gör vissa medgivanden beträffande de fyra fall av misshandel han ska ha utsatt henne för. Vid det mest allvarliga, i september ifjol, slog han av näsbenet på henne. Ett av skälen till osämjan kan vara att mannen läst kvinnans dagböcker. Efter detta tror han att kvinnan varit otrogen, även om andra vittnen som läst dagböckerna säger att de mest bestod av fantasier och inte gav uttryck för otrohet.
Hot mot anhöriga
Kvinnan har sedan i somras fruktat för sitt liv och för sina anhöriga. - Han har ringt till sin brorson och bett honom döda min far om jag skulle polisanmäla honom
eller gå till Kvinnohuset, säger hon. Sedan kvinnan i slutet av februari brutit ihop på den skola där hon går hjälptes hon till kontakt både med polis och med Kvinnohuset, varifrån anmälan också gjordes. "

"Övergreppen började i somras då mannen försökte få kvinnan att erkänna otrohet. På torsdagen åtalades 35-åringen som misstänkt för bland annat mordförsök, våldtäkt och flera fall av misshandel av flickvännen, rapporterar Kristianstadsbladet och Sydsvenska Dagbladet.
- Det är en ren tillfällighet att mannen inte dödat kvinnan. Han har bland annat skjutit mot henne vid flera tillfällen. Eftersom kulan träffade nära vitala organ har kvinnan svävat i livsfara, säger chefsåklagare Pär Andersson. Mannen misstänks bland annat för att ha bränt flickvännen med cigaretter och torterat henne med strömförande elsladdar. Övergreppen finns dokumenterade på fotografier. Mannen har gjort vissa medgivanden men säger att kvinnan frivilligt gick med på sex"

Såhär fortsätter det med skrivna och oskrivna tragedier där kvinnor misshandlas och dödas för att deras sambor/makar ansåg dem vara ett objekt som de ägde. Det förekommer i dag ca 57 000 misshandelsfall / år. Det innebär att någon misshandlas i Sverige var tionde minut. En stor del av dessa fall är misshandel inom hemmet där make slår maka. I vissa fall så går misshandeln vidare till mord.

Ta avstånd från våld.

gladh

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hemsk läsning. Vissa män tror dom kan göra precis vad som helst. Och det sorgligaste är att dom är ute i friheten om redan något/några år..

Maverick- Hade killen rätt att ge mig en knytnäve för att jag provocerade honom?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bikerbitch skrev:
Hemsk läsning. Vissa män tror dom kan göra precis vad som helst. Och det sorgligaste är att dom är ute i friheten om redan något/några år..

De flesta av de ovan beskrivna kräken blev inlåsta för lång tid framöver. Jag tycker att de hemskaste är alla de fall som vi inte får läsa. Alla de tragedier som pågår i det tysta.

Några tankeväckande texter kan ni hitta på:
http://www.etc.se/radikala/templates/template_89.asp?number=11411
http://www.etc.se/radikala/templates/template_89.asp?number=11857

gladh

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Du Mavve...

Precis allt du gör mot andra... Bra eller dåligt, är saker du
egentligen gör mot dig själv.
Vill du bestraffa din flickvän om hon är otrogen mot dig...
Vem är det då EGENTLIGEN du bestraffar?
- Dig själv.

Och varför? DU är den som är skyldig till att hon är otrogen.
Hade du varit där för henne, gett henne den omtanke hon
ville ha... Då hade hon heller aldrig varit otrogen mot dig.

I ditt undermedvetna vet du om detta och du bestraffar
dig själv genom att skada henne eller den hon är otrogen med.

Psykologi... Är förbannat intressant ibland.

Ni som inte är ute efter att bestraffa er själva kan ju
spinna vidare på vad jag skrivit och sätta in mördare,
knarkare, alkoholister, hemlösa m fl i samma tankar.

Och tänk på en sak - detta gäller även DIG, du som läser detta.
Precis allt du gör, är en reflektion av vem du är inuti.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fredrich skrev:
Du Mavve...

Precis allt du gör mot andra... Bra eller dåligt, är saker du
egentligen gör mot dig själv.
Vill du bestraffa din flickvän om hon är otrogen mot dig...
Vem är det då EGENTLIGEN du bestraffar?
- Dig själv.

Och varför? DU är den som är skyldig till att hon är otrogen.
Hade du varit där för henne, gett henne den omtanke hon
ville ha... Då hade hon heller aldrig varit otrogen mot dig.

I ditt undermedvetna vet du om detta och du bestraffar
dig själv genom att skada henne eller den hon är otrogen med.

Skriver ett exempel nu:
Om min pojkvän skulle vara otrogen så är det mitt fel?
Även fast jag älskar honom så mycket så hindrar det väl inte honom från att vara otrogen med en annan tjej?
Då är det väl något annat som ligger bakom?

Om min pojkvän hade varit en sådan som inte visat att han älskade mig tillräckligt mycket så är det okej att jag går o har sex med en annan kille o låter min pojkvän få skulden?

Jag tycker aldrig det är rätt att vara otrogen. Anser också att det är den som är otrogens fel. Man kan såra något oehört.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Skriver ett exempel nu:
Även fast jag älskar honom så mycket så hindrar det väl inte honom från att vara otrogen med en annan tjej?

Om min pojkvän hade varit en sådan som inte visat att han älskade mig tillräckligt mycket så är det okej att jag går o har sex med en annan kille o låter min pojkvän få skulden?

Jag tycker aldrig det är rätt att vara otrogen. Anser också att det är den som är otrogens fel. Man kan såra något oehört.
Ord :fakta

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Bikerbitch skrev:
Skriver ett exempel nu:

Om vi hårddrar det - ja, det ÄR delvis du som är orsaken till det.

Men naturligtvis inte enbart.
Vad jag syftade på är själva bestraffningen.
Vem man egentligen är arg på.

Du har inte riktigt fattat vad jag menar.
Det är naturligtvis inte alls okej med otrohet bara för att
man känner sig felbehandlad.
Men även i ditt exempel är det heller inte din pojkvän du
bestraffar - det är dig själv.

Genom att hämnas ger man tillbaka på sig själv.
Ungefär som Yin och Yang...

Fast skit samma... Knulla runt som ni vill, såra så mycket ni vill...
Det är era liv. Gör vad ni vill med dem.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fredrich skrev:
Fast skit samma... Knulla runt som ni vill, såra så mycket ni vill...
Det är era liv. Gör vad ni vill med dem.
Ehh.. jaha? Tog fantasin slut där eller? Vad har det med det här att göra? Det är väl fan ingen här som säger att det är ok att vara otrogen? Själva grejen gick ju ut på att det inte alltid behöver vara partnerns fel att den andre är otrogen, vilket du antydde att det var i ditt tidigare inlägg.... :freak

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
jaa.. ni har verkligen dragit igång en disskusion..
frågan är ju om det är rätt eller fel att slå en tjej??
man kan faktiskt lösa det på andra sätt..
bytte precis bakrutan och sido rutan på en killes frus bil.. hon hade en annan snubbe på sidan.. då slog han sönder hennes bil.
själv har jag blivigt så arg på min gamla flickvän så jag slängde en parfymflaska rakt genom väggen..
MEN jag skulle aldrig slå med knuten näve i ansiktet på en tjej..
om hon slår dig..(av nån sjuk anledning) brotta ner henne.. håll i henne, vad som helst men slå faan inte!!!
finns lixom ingen anledning tycker jag.. har hon vart otrogen skulle jag först och främst slänga ut alla hennes saker sen skulle jag nog göra allt för att hon ska framstå som en dålig människa!!
för det ÄR hon isåfall!!

aja.. dags att lämna in deklarationen nu..
tack å hejj!! :)

JompaStäll

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Impreza STI 2005
Detta var 5:e gången han slog henne..............

Jag kan lova er att han alla fall inte gick därifrån hel,när han hade slagit tjejerna, polisen tog honom på sjukhuset :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
maverick_750rr skrev:
nix, så behöver det inte alls vara. Hon kan vara otrogen utan anledning. Finns faktiskt sånna tjejer(och killar).

750RR

Näe det behöver inte vara så men ofta så är det ju så. Förnekar du det så är du myyycket konstig... Som du sade så ska man skaffa förhållande för att det ska hålla, men gör någon fel så kan det leda till otrohet. Du vet ju hur kvinnor är, ett enda fel ord kan leda till sånt! :skrämd :D

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Gladh: Tråkig läsning du kommer med :( sånt vill man gärna slippa, men hur kommer det sig att du bara skrev om såna fall där det är kvinnorna som råkar illa ut :confused: eller du kanske inte vet om att även män drabbas av oprovocerat våld, exempel för ett par år sedan var det kvinna här i stan (tror jag) som bland annat hällde bensin över sin sambo och tände på, och det var tydligen inte första gången hon gick till attack :(

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
R1 Mike skrev:
Seiko..snacka om saker du VET nåt om utala dig inte vad som är troligt att jag gör resp inte eller van jag inte klarar av resp inte.
Du vet inte ett jävla dugg om mig därmed ska du faan inte uttala dig om vad jag trolitvis gör osv..undrar du nåt så fråga men påstå inte saker.
jag är emot att slåss men ska man slåss så går jag hellre på nån som är större än mindre.
jag skriver inte hur du tänker eller vad jag tror du kan göra resp inte..så lägg ner det där snacket på en gång och sluta tro du kan nåt om mina värderingar eller mitt liv.
Tack och harva runt på din sv och lukta på blommerna istället.

Men jaaaaa, visst sirru.
Du skryter vitt och brett om hur du brukar spöa alla som slår/bråkar med sina tjejer. Det är vad jag läst, inte vad jag spekulerar sen om du skriver saker som du inte menar så kan väl inte jag stå för det!

Men psykologhjälp är nog en bra hjälp för din del,
Sen snacka om att spekulera utan att veta, håll dina värderingar för dig själv istället och gör en sida på Lunarstorm istället.

Mvh Jon

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...