flickvän? bra eller dåligt?

bra eller dåligt?

• Antal röstningar
    0

Gabor

Guest
bad santa skrev:
2201777 den kille eller man som blir sur o slår sin fru/tjej eller nåt sånt överhuvet taget borde fan kolla sitt huve :fatta!

inte dagens smartaste inlägg precis :3freak
(syfta på quote´n)

Helt rätt, idioter som slår tjejer..har inte sagt annat heller..men, kan lika gärna var en tjej som slår på killen, felknullade från början, Men , finns alltid ett sådant...om man som partner inte ser tendensen till att det blir stökigt har man sig lite att skylla....jo ditt inlägg är helt ok. :tummenupp

Kia skrev:
2201738 Å du menar att det är så här i de flesta fallen av våldsamma relationer där kvinnan blir misshandlad av sin partner??

det var exempel, som du vet så behöver jag inte gå in på konnkreta fall. Vill du att jag gör det ? Tror inte det leder någonstans, fel tråd för övrigt..

Flickvän, det är något som alla killar borde ha...även de som föredrar pojkar

FeeBee skrev:
2201825 Menar du allvar? Anser du att det är tjejens eget fel att killen slår henne?! Är det samma sak med människor som slår barn? Är det barnens eget fel för att de bråkar och inte lyder..?

Nu börjar du spåra ur tråden, eller mina inlägg..... Om en kille säger åt tjejen att sluta tjata, men fortsätter, om och om igen, tillslut finns det de som tappar all kontroll, tom de som anses helt normala i vanliga fall. Tillslut så blir det bara för mycket och han klappar till, sen fortsätter det av bara farten, tills det är tyst....exempel....men jag lägger ner discusionen...
Det är inget försvarstal, det är en förklaring, inget jag accepterar, bara säger som det kan vara, och i många fall är baksidan av det som händer...
Fortfarande, puckon finns, men låt bli att umgås med dom...puss å kram alla i natt. sov sött.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
fattaliano skrev:
2202194 jag fick några redig smällar av mitt ex förut...
hm vad kallar man sånna egentligen? avskrap? pratkvarn? slagkvarn? :död
Jag beklagar sorgen. Jag tror dig, för det finns en del tjejjer som dänger sina killar med jämna mellanrum. Men det är inget som man någonsin ser i någon statistik och diverse kvinnoorganisationer och liknande förnekar att det öht existerar.

Det ska vara män som slår kvinnor, inte tvärt om. Det är tyvär den generella uppfattningen. Och om något avviker från den generella uppfattningen och vad som är politiskt korrekt eller "fint" att tycka då finns det inte.

Vad det gäller män som slår kvinnor så är det oftast män med ett stort kontrollbehov som söker sig till en svagare kvinna som han kan kontrollera. Hans kontrollmetod blir för det mesta till slut misshandel vare sig det behövs eller inte. Värt att notera är att det ofta är så att vissa kvinnor flera gånger i sitt liv inleder förhållanden med män som misshandlar dem, och män som misshandlar kvinnor hamnar ofta i förhållanden där de misshandlar sina kvinnor.

Samtidigt så finns det ju även så klart massor med människor som aldrig i hela sitt liv hamnar i ett förhållande där de slår sin partner eller själv blir slagen.

Det exempel som Gabor gav existerar även om det inte är särskilt vanligt. Den killen som inleder det förhållandet har nog ganska dåligt självförtroende (även om han agerar som han är det självsäkraste som finns) och svårt att argumentera verbalt.

Jag har en kompis som berättade att en tidigare flickvän till honom hållit på att driva honom till vansinne. En dag så var hon på honom och tjatade hela tiden. Hon gav sig inte och de argumenterade ganska högljutt och länge tills det till slut brast för honom och han kastade en blomkruka i väggen (inte i närheten av henne). Då lugnade hon ner sig. För då var hon nöjd. "Hon ville bara testa om han var en sån som slogs." Så hon var nöjd då han hade tagit ut sina agressioner på ett materiellt föremål istället för på henne. :confused:

Varför ska det behövas tjatas egentligen? Tror någon verkligen att världen blir bättre av att man tjatar en massa om vardagligheter? Blää...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
fattaliano skrev:
2202194 jag fick några redig smällar av mitt ex förut...
hm vad kallar man sånna egentligen? avskrap? pratkvarn? slagkvarn? :död

Tjejer som slår killar eller örfilar eller vad som helst är det fulaste som finns. Det är så svinigt att göra så..killar "får" ju inte slå tillbaka. Det är höjden av respektlöshet. Skall vi tjata om jämställdhet så skall man inte göra sånna saker för det är som att skjuta sig själv i foten.

Om jag var kille och min tjej slog mig..och då menar jag allt från örfil till ordentligt..skulle jag behöva låsa in mig själv i badrummet (och svälja nyckeln) och sitta på händerna för att inte slå tillbaka.

Last edited by a moderator:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
jente skrev:
2201173 Men då ska det ju inte vara alls svårt att hitta tjej.... :7peta

Hehe...ja det är ju heltids arbete att ha ett förhållande :tungan

Det är ju just det jag inte är ute efter, jag hinner ju knappt höra av mig till mina kompisar :3freak
Det konstigaste fenomen jag vet är när någon bara struntar i sina kompisar för dom skaffat en tjej..?

Helt ofattbart, nån dag i veckan måste man väl kunna ta ledigt från hubbabubbabitch?
Eller är det så att dom blir folkskygga efter att ha blivit kära, tjejen kanske inte gillar hans sviniga kompisar :lol

jente

Guest
NoicE skrev:
2202889 Det är ju just det jag inte är ute efter, jag hinner ju knappt höra av mig till mina kompisar :3freak
Det konstigaste fenomen jag vet är när någon bara struntar i sina kompisar för dom skaffat en tjej..?

Helt ofattbart, nån dag i veckan måste man väl kunna ta ledigt från hubbabubbabitch?
Eller är det så att dom blir folkskygga efter att ha blivit kära, tjejen kanske inte gillar hans sviniga kompisar :lol

Jag har inga problem med pojkvännen kompisar, så länge dom är snälla så är jag det mer. Hade jag bott kvar i Norrköping så hade ju jag träffat mina vänner och viljat ha tjejkvällar och gå ut o dansa, det hade varit as kul.
Men nu är det tyvärr inte så :gråta :(

En sak jag inte tycker om är när en partners vänner igronerar en :fatta!

Det är ju inte exakt som man vill träffa den personen massa om dom gör så.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
jente skrev:
2202930 Jag har inga problem med pojkvännen kompisar, så länge dom är snälla så är jag det mer. Hade jag bott kvar i Norrköping så hade ju jag träffat mina vänner och viljat ha tjejkvällar och gå ut o dansa, det hade varit as kul.
Men nu är det tyvärr inte så :gråta :(

En sak jag inte tycker om är när en partners vänner igronerar en :fatta!

Det är ju inte exakt som man vill träffa den personen massa om dom gör så.

Jag struntar faktigst rakt av i mina kompisars brudar och uppskattar om dom inte bryr sig om mina, min värld och mina "problem" med det :)
Om jag vill träffa min kompis som kanske råkar ha tjej, så vill jag ju träffa honom och inte hans tjej. AAaaaaight?
Det absolut sämsta som finns är om man typ bestämt att fika lite på stan. Vilket inkluderar veckans lilla skvaller
spana på brudar och flirta med allt av kvinnligt kön under tiden. Kommer då vederbörandes respektive med blir alltså poängen av denna "fikastund"
inte alls som man tänkt sig, den blir rätt tråkig och man får lyssna på hur hans tjej berättar om hur han snarkar, eller nått.

_teSSan_

Guest
NoicE skrev:
2203045 Jag struntar faktigst rakt av i mina kompisars brudar och uppskattar om dom inte bryr sig om mina, min värld och mina "problem" med det :)
Om jag vill träffa min kompis som kanske råkar ha tjej, så vill jag ju träffa honom och inte hans tjej. AAaaaaight?
Det absolut sämsta som finns är om man typ bestämt att fika lite på stan. Vilket inkluderar veckans lilla skvaller
spana på brudar och flirta med allt av kvinnligt kön under tiden. Kommer då vederbörandes respektive med blir alltså poängen av denna "fikastund"
inte alls som man tänkt sig, den blir rätt tråkig och man får lyssna på hur hans tjej berättar om hur han snarkar, eller nått.
Fast det hade väl ändå varit kul om man hade kunnat umgås tillsammans ibland...

jente

Guest
NoicE skrev:
2203045 Jag struntar faktigst rakt av i mina kompisars brudar och uppskattar om dom inte bryr sig om mina, min värld och mina "problem" med det :)

Undligt att du inte har en brud då :fatta!

Vad hade du sagt om din tjej går och fikar med sina tjejkompisar o "inkluderar veckans lilla skvaller spana på killar och flirta med allt av manliga kön under tiden" :7peta :va

FeeBee skrev:
2203057 Fast det hade väl ändå varit kul om man hade kunnat umgås tillsammans ibland...

Ja det med :tummenupp

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
jente skrev:
2203072 Undligt att du inte har en brud då :fatta!

Vad hade du sagt om din tjej går och fikar med sina tjejkompisar o "inkluderar veckans lilla skvaller spana på killar och flirta med allt av manliga kön under tiden" :7peta :va

Verkar det som att jag klagar på att jag är singel :hihi
Jag hade älskat att ha en tjej som var mer "upptagen", som inte förväntade att jag skulle underhålla henne.
Att hon typ hade en "hobby", vad som helst så länge det inte inkluderade mig.
Jag gjorde ett försök i sommras med en musikalartist, innan jag mötte henne hade jag bestämt mig för
att åka till australien. Men jag får ju skylla mig själv, att jag råkade... haha...
Sak samma, men det var ok. Vi hade inte mer gemensamt än att vi gillade varandra.

Oftast har jag inte problem att hitta tjejer som gillar mig, utan tvärt om :fyllisar
Och jag tycker man har ett förhållande för att man litar och tycker om varandra.
Uppfyller man inte det så är det väl ingen mening med det?

FeeBee skrev:
2203057 Fast det hade väl ändå varit kul om man hade kunnat umgås tillsammans ibland...

Absolut, om man är inställd på det :)
När jag bodde i Oslo var jag "bästa kompis" med ett par!
Vi lagade mat tillsammans flera gånger i veckan osv.
Men, konversationerna är alltid annorlunda när någon av dom inte är med...

Millis

Fd. Pink_dreams
Gick med
20 May 2005
Hoj
-99, Honda Hornet
NoicE skrev:

Självklart måste man få umgås med sina vänner som man hade innan man träffade tjejen. Och det gäller dessa fikastunder samt andra stunder då man vill vara ensam med kompisen.
Men om man åker hem till kompisen och han har sin flickvän där då kan man ju inte ignorera henne?

Men vad jag tror ni killar är lite dåliga på är kanske att säga! Du kan inte du komma själv? Jag vill umgås med dig.. Bara!
Annars kanske inte kompisen förstår att det är så du vill ha det, och tar med tjejen endå.

Jag skulle själv bli galen om jag skulle vara med mina vänner och dom släpade runt på killen/tjejen hela tiden.
Man måste lägga tid på sina kompisar med. Annars kommer man inte ha dom kvar. Och tolererar inte tjeje/killen att man vill umgås med sina vänner själv. Då kanske man ska börja tänka efter.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Millis skrev:
2203812 Självklart måste man få umgås med sina vänner som man hade innan man träffade tjejen. Och det gäller dessa fikastunder samt andra stunder då man vill vara ensam med kompisen.
Men om man åker hem till kompisen och han har sin flickvän där då kan man ju inte ignorera henne?

Men vad jag tror ni killar är lite dåliga på är kanske att säga! Du kan inte du komma själv? Jag vill umgås med dig.. Bara!
Annars kanske inte kompisen förstår att det är så du vill ha det, och tar med tjejen endå.

Jag skulle själv bli galen om jag skulle vara med mina vänner och dom släpade runt på killen/tjejen hela tiden.
Man måste lägga tid på sina kompisar med. Annars kommer man inte ha dom kvar. Och tolererar inte tjeje/killen att man vill umgås med sina vänner själv. Då kanske man ska börja tänka efter.

Exakt det jag menar, men ja. Det är nog så att man tar för givet att:
"ska vi ta en fika" Betyder just att VI ska ta en fika :)
Men då frågar kanske tjejen:
- Får jag följa med, Alt: Vart ska vi då?
Då säger han, jaa... han sa ju iof inte att bara han o jag skulle vara där... :3freak

Och så kommer hon med ändå :lol

Jag tycker inte man ska behöva säga till för sånt :7peta

Millis

Fd. Pink_dreams
Gick med
20 May 2005
Hoj
-99, Honda Hornet
NoicE skrev:
2203865 Exakt det jag menar, men ja. Det är nog så att man tar för givet att:
"ska vi ta en fika" Betyder just att VI ska ta en fika :)
Men då frågar kanske tjejen:
- Får jag följa med, Alt: Vart ska vi då?
Då säger han, jaa... han sa ju iof inte att bara han o jag skulle vara där... :3freak

Och så kommer hon med ändå :lol

Jag tycker inte man ska behöva säga till för sånt :7peta

Kanske är så att det är ett nytt förhållande och han inte vill säga ifrån till henne.
Då är det bättre att du sagt att kan vi ses själv? För då kan han ju säga det till henne utan att "ljuga". Eller så är han helt enkelt för tofflig och tar med henne endå:D

Gabor

Guest
Nursey skrev:
2202825 Tjejer som slår killar eller örfilar eller vad som helst är det fulaste som finns. Det är så svinigt att göra så..killar "får" ju inte slå tillbaka. Det är höjden av respektlöshet. Skall vi tjata om jämställdhet så skall man inte göra sånna saker för det är som att skjuta sig själv i foten.

Om jag var kille och min tjej slog mig..och då menar jag allt från örfil till ordentligt..skulle jag behöva låsa in mig själv i badrummet (och svälja nyckeln) och sitta på händerna för att inte slå tillbaka.

Min exfru lyckades med bedriften att fullständigt spåra ut på en fest å klappade till mig 2 ggr ,utan anledning ,mer än att jag var gift med henne å det var ett skitförhållande då...tog tag i hennes händer å sa bara att hon har just flyttat ut, tackade för mig på festen och önskade alla en trevlig kväll.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Gabor skrev:
2204385 Min exfru lyckades med bedriften att fullständigt spåra ut på en fest å klappade till mig 2 ggr ,utan anledning ,mer än att jag var gift med henne å det var ett skitförhållande då...tog tag i hennes händer å sa bara att hon har just flyttat ut, tackade för mig på festen och önskade alla en trevlig kväll.

Krävs nog hyffsad sinnesnärvaro för o reagera på det viset på en fest av alla ställen, fast du kanske var spiknykter?

Well, jag tycker då att när man hittat en tjej som man trivs med så är det perfekt, visst kanske inte varje minut men på det stora hela. Lyckades med den bedriften för 7år sen och det funkar än..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Nienna skrev:
2195430 Tjejer som frivilligt spenderar tid i garaget, mycket tid dessutom och gärna hjälper till eller servar med kaffe och käk finns! Tjejer som "låter" sina karlar vara i garaget timma efter timma utan att gnälla finns! Tjejer som tycker glädjen i karlens ögon när grejerna är klara är värda varenda timme i garaget finns! Fråga min karl ;) :)

Vad fan... Dags för insamling!?

Jag sponsrar lätt till en klonings omgång!

jente

Guest
NoicE skrev:
2203390 Verkar det som att jag klagar på att jag är singel :hihi
Jag hade älskat att ha en tjej som var mer "upptagen", som inte förväntade att jag skulle underhålla henne.
Att hon typ hade en "hobby", vad som helst så länge det inte inkluderade mig.
Jag gjorde ett försök i sommras med en musikalartist, innan jag mötte henne hade jag bestämt mig för
att åka till australien. Men jag får ju skylla mig själv, att jag råkade... haha...
Sak samma, men det var ok. Vi hade inte mer gemensamt än att vi gillade varandra.

Oftast har jag inte problem att hitta tjejer som gillar mig, utan tvärt om :fyllisar
Och jag tycker man har ett förhållande för att man litar och tycker om varandra.
Uppfyller man inte det så är det väl ingen mening med det?

Det är ju sant, det beror ju på vad man vill ha ut ur ett förhållande. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati