flickvän? bra eller dåligt?

bra eller dåligt?

• Antal röstningar
    0

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Starstriker skrev:
2208699 Har inte läst hela tråden, men har några funderingar:

Varför förväntas det att av killen att han skall hitta på "överraskningar", uppvakta på alla hjärtans dag och årsdagar etc? Borde inte tjejen ta halva ansvaret för det här?

Igår firade jag 6 månader med min tjej. Dagen innan fick jag kommentaren "Du vet väl vad det är för dag imorrn". Visste mycket väl, så jag sa att jag tänkt att vi skulle gå ut på restuarang för att äta. Frågade vad hon var sugen på, sen gick det åt pipan. Iom min fråga så drog hon slutsatsen att jag inte planerat något (dvs bokat "ballongtur" och restaurang med speleman vid bordet).

Blir lite trött ibland bara. Jag är ingen tankeläsare, men jag försöker. Hur man än anstränger sig så är det inte bra nog.......... :död

Fan sånna attityder ger förhållanden (och tjejer) ett dåligt namn. Visst är det väl kul att man varit tillsammans i 6 månader och i ditt fall var du ju helt knasig i tjejen så det är skitkul att det hållit.

Men måste det blir så stor grej av allt? So what om det hade varit så att du inte bokat ett bord då? Är inte huvudsaken att ni VARIT och ÄR tillsammans..HELLRE än att lägga så stor vikt på hur länge man varit tillsammans och vad man skall göra för att markera det?

Klart att det är kul om man lägger betydelse vid det faktum att man har lyckats hålla ihop och minns när det började men fan, inte så att det blir dålig stämning på kuppen.

Hoppas det inte blir så igen :pannkyss

Jag kanske bara är konstig men jag fattar inte sånt.

Edit: Tjejer MÅSTE sluta med dessa tankeläsarförväntningar för det sabbar för både killarna o tjejerna.

Ps jag tror personligen att det är jänkarna och TV som har skapat alla dessa blom/rosa champgne/fira MIG, besatta brudar (min HÖGST personliga åsikt)

Last edited by a moderator:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nursey for president......

Om vi nu skall ha jämställdhet så borde det även omfatta varannnan kvinnornas på följande dagar:
* Årsdagar/Månadsdagar
* Alla hjärtans dag
* Födelsedagar
* Nyårsafton
etc etc etc.....

Dessa dagar uppfanns inte för att kvinnorna skulle kunna förvänta sig att få odelad uppmärksamhet, romantiska överaskningar och överdådiga presenter även om en del verkar tro det..... :7peta

_teSSan_

Guest
Boris JR skrev:
2209185 Nursey for president......

Om vi nu skall ha jämställdhet så borde det även omfatta varannnan kvinnornas på följande dagar:
Måste det vara varannan? Kan det inte va bådas? Om man nu tvunget måste göra nåt speciellt... :va

Jonathan

Guest
Nursey skrev:
2209163 //text//

Det man absolut inte ska göra är att lägga ribban för högt från början, då förväntar "dom" sig något ännu bättre/häftigare/mysigare till nästa gång :gnissla

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jonathan skrev:
2209229 Det man absolut inte ska göra är att lägga ribban för högt från början, då förväntar "dom" sig något ännu bättre/häftigare/mysigare till nästa gång :gnissla

Eller så skaffar man en normalfuntad tjej som verkligen inte förväntar sig materiella saker som kärleksförklaringar utan blir glad bara av att se/träffa/ta på :)brynad) sin kille...what more do you need people?? All den andra skiten faller bort direkt då det kommer till kritan..det är bara fluff :)

Ps..Detta är verkligen en sak som retat mig länge så ursäkta om jag kanske överreagerar :tungan. Men allvarligt. Folk är som bortskämda ungar när det kommer till sånna här saker. Back to basics NUUUUUUUUUU

Jonathan

Guest
Nursey skrev:
2209245 Eller så skaffar man en normalfuntad tjej som verkligen inte förväntar sig materiella saker som kärleksförklaringar utan blir glad bara av att se/träffa/ta på :)brynad) sin kille...what more do you need people?? All den andra skiten faller bort direkt då det kommer till kritan..det är bara fluff :)

Va ?!
Finns det normala cheyer :confused:

Bortsett från dig såklart :pannkyss

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
Jonathan skrev:
2209602 Jag vet faktiskt hur det är :död
tabba mig rejält fick frågan ställd rak o klar "men ska inte du o jag försöka du vet jag gillar dig som mer än en vän"

och mitt dumma svar va......håll i er...... mja kanske jag vill gärna ge mig o den tjejen jag va med då som jag hade bekymer med just då en ny chans :huvet

summa sumarum jag o tjejen gjorde slut veckan efter o den tjejen som ville ha mig då har hitta en ny kille för jag va för dum o gå till henne direkt efter även fast jag tyckte om henne jätte mycket :(

_teSSan_

Guest
Gabor skrev:
2209664 keting....koppel.... :tummenupp
Testade det en gång, men jag glömde ju var jag band fast den när jag var och uträttade ärenden, så det funkar tyvärr inte heller... :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati