Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
Ok, Jag får väl trotsa henne då och hålla mig undan bostaden några dagar efteråt. Jag har aldrig klagat på hennes hästeri, och jag följer alltid med på tävlingar som hästskötare. Iofs är det väl ett dåligt argument: "Det är farligt att rida hästar så därför vill jag köra motorcykel som också är farligt"

Nej, nu j... Jag bokar tid för teorin i slutet av månaden :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
:klappar
Spray skrev:
2178040 Ok, Jag får väl trotsa henne då och hålla mig undan bostaden några dagar efteråt. Jag har aldrig klagat på hennes hästeri, och jag följer alltid med på tävlingar som hästskötare. Iofs är det väl ett dåligt argument: "Det är farligt att rida hästar så därför vill jag köra motorcykel som också är farligt"

:klappar :tummenupp :banana

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Det låtyer drygt att säga byt tjej men jag skulle inte palla att ha en sambo eller partner (eller vad man´skall kalla det) som lade sånna restriktioner på mig.

Min första instinkt var att säga byt tant..sedan kom jag och tänka på Martin och Stefan och andra som skadat sig nyligen och det är inte ett ofarligt intresse vi har. Men livet har en massa andra farliga saker och dör man inte på hojen, som hon nu befarar, så kan man få cancer i morgon.

Få henne att fatta..fattar hon inte så hitta någon som gör det. Jag tror inte att jag kommer kunna ha en kille som inte gillar motorcyklar. Har inga desperata drömmar att sitta bakpå (kul emellanåt) men kör hellre själv.

Och hennes argument "min kompis är sjuksköterska" kan du ju fetskjuta i sank direkt :nurse :rock

Lycka till

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nu förbiser jag en del av hennes kommentarer såsom att motorcyklister är vidriga för att de är gamla. Fördomar har alla. Märks om inte annat i denna tråd. Fasiken vad skit det kommer ur munnen på er om trådskaparens flickvän.

Känner ni damen ifråga kanske?

Jag är lika orolig jag när någon jag känner är ute och kör motorcykel och jag förstår absolut om någon inte vill att det ska tas något körkort.
Därmed inte sagt att man inte ska ta körkort, för det är kul att köra hoj.
Men då får man väl sätta sig ner igen och sakligt förklara att man verkligen vill. Att smyga bakom ryggen kanske inte känns som det bästa alternativet..

Jag tvivlar starkt på att en del killar här inne tvärt skulle dumpa flickvännen efter 3 år om mc-körkort kom på tal. Men snacka går ju..

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
Jag tror att det här med A kort kanske går att ordna ändå :) Jag skriver om några veckor och berättar hur det går!!

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag undrar fortfarande varför hon tror att MC-förare är gamla (hur gamla?) och varför de i så fall är äckliga?

Jag är snart 32 år, är det gammalt och äckligt? Kan du inte fråga din sambo det? Jag gissar att svaret är ja; det är sjukt äckligt, men jag håller tummarna för att jag slipper masa mig iväg till ättestupan riktigt än.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Spray skrev:
2178040 Ok, Jag får väl trotsa henne då och hålla mig undan bostaden några dagar efteråt. Jag har aldrig klagat på hennes hästeri, och jag följer alltid med på tävlingar som hästskötare. Iofs är det väl ett dåligt argument: "Det är farligt att rida hästar så därför vill jag köra motorcykel som också är farligt"

Så ska det låta......Det är ju svårt att stoppa något som man inte vet :hihi

slang-rikard

Seriös
Gick med
6 May 2004
Hoj
05 KTM 625 SXC
Du är 22 bast grabben! Det är nu du blir den du kommer att vara resten av ditt liv. Så se till att förverkliga dina drömmar och bli den du vill vara. Alla faktorer (läs viljor) här i livet lirar inte alltid med varandra. Du kommer vakna upp till sanktionerna av dina val resten av ditt liv, så se till att göra det du själv vill. Det håller bäst på längden!

När jag en dag en dag började köra hoj fanns det "faktorer" som inte riktigt stämde ihop med mina. Mina föräldrar var till en början tveksamma, men lyckades tillslut samla sig. Min oäkta hälft var tog det sådär och det höll inte länge till, detta var något som jag mådde väldigt dåligt över ett tag. Jag hade mina tvivel och undrade vad jag hade gjort! Jag kunde aldrig se att det skulle ta slut mellan oss.

Men en dag när jag satt på tåget träffade jag den mest underbara människan någonsin. En tolerant, fördomsfri människa som accepterade mig som jag var, och som blev nyfiken av mina fula Honda MC-acessoarer. Det fortsatte där och plötsligt släppte alla dessa tvivel.

Tro inte att hela ditt liv kommer att fortsätta oförändrat. Mycket kommer at hända! Du är inte häften av den människa du kommer att vara den dagen du faller av pinnen.

Så var öppen och bestämd med det du vill! Kanske håller det, kanske inte!(ni har väl inte barn tillsammans?). Om inte så kommer det en i alla fall en dag där detta tillhör det förgågna då du träffat någon som accepterar dig som du är. Den dagen är allt det här glömt! och du är en gladare och därav bättre människa!

Lycka till!

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Spray skrev:
2176877 Blev inspirerad av BigPhils tråd eftersom han fick så mycket hjälp med sina problem. :(

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
1. Att hon aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att åka bakpå en motorcykel,
2. Det är vidrigt med MC åkare, eftersom det mest är gamla som kör.
3. Skinnkläder är äckliga och allra minst _Jag_ skulle passa i ett sådant...
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(
6. En bekant till henne jobbar som sjuksköterska...

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Vad ska jag göra? Att det är farligt är ju svårt att förneka =/

Hojkort och en fet litersporthoj. Inget snack om saken.

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
----SÅLD----
Spray skrev:
2176994 Oj vilket gensvar!

Men vad fanken.. Ska jag bara göra det och skita i att hon blir lessen? Det känns inte bra.. Jag funderar allvarligt på att göra det "i smyg".... Jag kan ju vara ute på andra ärenden, när jag egentligen tar MC lektioner...

HA HA HA Snacka om: Du ---> :näsblod:whip<---- Din sur kärring

vvs

Rörmokar`n
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Bmw k 1200 rs, Ducati 750 ss
Spray skrev:

Hade ett prat med min sambo idag om mina planer på att ta MC kort i slutet av sommaren. Hon blev helt ställd och blev först arg, sedan lessen. Vidare deklarerade hon
4. Alla som kör MC har en stämpel som busar och att hon hävdade också att folk i allmänhet ser ner på MC åkare eftersom de inte brukar uppfattas som normala...? Stämmer detta föresten?
5. Jag har dålit omdömmde och skulle aldrig klara av att köra motorcykel normalt.. :(

Sedan avslutade hon med "gör det om du vill, men jag kommer vara orolig varje gång du är ute och åker".

Lev livet, fruntimmer finns i överflöd, köp en hoj. :banana

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Det går över.. gör det du känner för och fixa kortet. Din tjej ska inte snacka om att det är farligt att åka hoj - mitt ex har fått åka ambulanshelikopter 2 ggr pga sitt hästintresse.

För min del så har omgivningen accepterat den jag är. Började med MTB och som present till studenten fick jag 2 fallskärmshopp av morsan. När jag nämde mc kortet så frågade hon om jag ville låna pengar av henne (skall nämnas att jag drar in långt mycket mer än hennes barnskötarlön). Andra runt omkring mig fällde bara kommentarer som "lever du än?" och "det var kul att känna dig".

Låt inte någon trycka ner dig. Lev livet - man vet inte när det tar slut.

PS. Att din sambo har en kompis som är sjuksköterska betyder inget. Har själv släktingar som jobbar på akuten och har egna mottagningar. De bara ler och skakar på huvet när jag knackar på dörren med en och annan skada.

Lycka till! :tummenupp

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Det ligger nåt i det som Marley sa: "No woman no cry"
Ta kortet o köp hoj, ingen tvekan. Du kommer garanterat ångra dig ofantligt framöver om du inte gör det. Du har ju för fan ett eget liv och vilja (hoppas jag). Annars är det väl bara att sexstrejka alternativt tvinga henne att göra sig av med hästkräket och alla andra intressen utöver det.

Gasglad&Full

$€$€$€$€$€$
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
8=====D
Spray skrev:

Hojen är aldrig farligare än vad du själv är, alltså kör lungt så är de världens bästa transportmedel.

Eller vänta en månad å fråga igen. Om inte de funkar så slå ut tänderna på henne.
Man eller kvinna spelar ingen roll, låt inte nån jävel stå i vägen för det du vill göra!!!

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
MC-boken

Gasglad&Full skrev:
2178441 Hojen är aldrig farligare än vad du själv är, alltså kör lungt så är de världens bästa transportmedel.

Dåså. Självklart vill man ju gasa på ibland, men har en känsla av att jag kommer köra ganska lugnt när det blir aktuellt.

Beställde hem MC-boken nyss :hihi

De relativt nya sporthojarna är så himla snygga, man kan inte ta ögonen av dem... Sen är man ju lite nyfiken på hur det känns när man accar 0-100 på 3sekunder?! :tungan Kollade upp trafikförsäkring på en zx6-r årsm 2000, trafik skulle gå på runt 1200 månaden tror jag. Smakar det så kostar det väl antar jag...

Med lite tur så att säga så kan jag ta körkortet nu i sommar, köpa skddskläder i höst och kanske hoj mot nästa vår eller nästa sommar =))

missus

Hojflicka
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
suzuki gxs400
Du ska absolut inte ge upp en dröm pga nåt sånt här. Men som tjej kan jag säga att du får lägga på smidigheten här... vi blir inte speciellt förtjusta när ni inte lyssnar o gör precis som ni vill.
Till en början kan du ta det lugnt med hojsnacket o ta upp det vid bra tillfällen. Tror inte det är så farligt som du tror, gäller bara att lägga fram det rätt.
Visst kan man kan ogilla saker som killen/tjejen gör, men är man tillsammans ställer man ju upp för varandra i vått o torrt!
Good luck! :tungan

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Gasglad&Full skrev:
2178441 Hojen är aldrig farligare än vad du själv är, alltså kör lungt så är de världens bästa transportmedel.

Eller vänta en månad å fråga igen. Om inte de funkar så slå ut tänderna på henne.
Man eller kvinna spelar ingen roll, låt inte nån jävel stå i vägen för det du vill göra!!!

Alla runtomkring dig är livsfarliga och endast ute efter att köra ihjäl dig. Man måste tänka så för att ha en chans att överleva. Bilar är hårda.

Slå ut tänderna på folk hjälper nog inte. Förutom att man hamnar i fängelse och inte får köra motorcykel. Man kan ju prata igenom saker också om någon står ivägen för vad man vill göra.
Du vet, det finns faktiskt killar som slår sina tjejer. Inte bra alls.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
missus skrev:
2178509 Du ska absolut inte ge upp en dröm pga nåt sånt här. Men som tjej kan jag säga att du får lägga på smidigheten här... vi blir inte speciellt förtjusta när ni inte lyssnar o gör precis som ni vill.
Till en början kan du ta det lugnt med hojsnacket o ta upp det vid bra tillfällen. Tror inte det är så farligt som du tror, gäller bara att lägga fram det rätt.
Visst kan man kan ogilla saker som killen/tjejen gör, men är man tillsammans ställer man ju upp för varandra i vått o torrt!
Good luck! :tungan

Nej usch och fy om man har en egen vilja, när det gäller vissa saker ska man skita högaktningsfullt i vad andra tycker. Hade jag inte gjort det hade jag troligen suttit på ett värmeverk i Umeå vid det här laget, lagom skoj. :gnissla Istället sparkade jag ut kravmaskinen och följde mina drömmar. Och det har jag inte ångrat en sekund.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Becker skrev:
2177290 Min flickvän tycker det är konstigt att din sambo får ha hästkrafter mellan bena men vägrar dig detsamma :pannkyss. Vidare så luktar ju hästar och det är ju inte smidigt att lägga knäskrap med asen :yoparty

:hihi
kunde inte sagt det bättre själv

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Sporthoj.com - där vuxna människor med livserfarenhet, ödmjukhet och social kompetens ger varandra råd i relationsfrågor.:D

Webspy skrev:
2176880 Byt flickvän?
VRM Roffe skrev:
Byt kärring istället!!!!!!!!!
sgtpepper skrev:
Vore jag dig skulle jag skaffa mig en mindre dominant sambo som är snällare och mindre pantad.
Yamaha_Tobbe skrev:
pumpa och dumpa
Bingo skrev:
Men lappa till henne för fan :mad:
Jompa05 skrev:
En kulhammare borde funka! En försiktig smäll i frontloben gör nog susen.
XXXXX skrev:
Låt inte någon j-a uppknuten tjej bestämma dina handlingar och dina önskemål!!
Mr_Mike skrev:
För i H_veter byt kärring hon verkar ju helt osocial och typ alldrig vill träffa eller lära känna nya människor, som man gör när man åker båge....
R1bjorn skrev:
Vad hände med männen med pondus och kurage... Rustning o svärdet är bytt mot förkläde och damvippa.
War-psycho skrev:
Well, don't let the door hit you in the ass on your way out....bitch !!! :FU
R-1000 skrev:
Skicka hit henne så ska jag göra så hon lyder,jag har muslimska rötter, hon bir en bra kock och bra på ta emot stryk
vvs skrev:
Lev livet, fruntimmer finns i överflöd, köp en hoj.
Thermal skrev:
Det ligger nåt i det som Marley sa: "No woman no cry"
Gasglad&Full skrev:
Thermal skrev:
Istället sparkade jag ut kravmaskinen och följde mina drömmar. Och det har jag inte ångrat en sekund.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...