Schysst att jag är bokad på en flight med vardera, undrar om båda störtar.
Hur många rätt har du haft i dina profetior till dags dato?
Schysst att jag är bokad på en flight med vardera, undrar om båda störtar.
Hur många rätt har du haft i dina profetior till dags dato?
Några gånger per år
Bytte biljett, hittade en 747 istället.
Ok, jag känner igen känslan av att inte gilla vissa flygplanstyper. Men jag tycker du ska tänka om här, Airbus har mycket bättre record än Boeing (Nu gör jag antagandet att det flyger runt ungefär lika många Boeing som Airbus ute i världen) både vad gäller crascher överlag men kanske främst olyckor som beror på tekniskt fel med planet. Tyvärr måste jag säga att 747an inte ligger så bra till.
Några gånger per år
Nu har jag inte sett serien Lost. Men visst handlar den om ett gäng som är med om en flygkrasch och typ aldrig blir hittade? Tror fan det har hänt nu, hur kan ett sånt nytt och stort plan bara försvinna? Ok mitt ute på Atlanten i radarskugga. Men det här försvann väl mindre än en timme från start? Skumt är det!
Instinktivt tänker man ju att om det här planet utsätts för något väldigt dåligt, är det bra att en halvalkad socialist satt och smulade ost på ritbordet när han funderade på detta eller att halva jordens hjärnkapacitet samlades och funderade. Vad är ens Airbus? Ett EU-projekt? Åker hellre Embraer, brasilianare är i alla fall katoliker, dvs någon typ av moral.
Nu kan jag inte ändra igen tror jag, min resebyrå blir galen på att jag skall ha alternativa rutter och mellanlandningar så snart jag skall långväga.
Men, hur än det är med den saken, är Malaysia-grejen helt OK eller?
På sjätte dygnet efter att planet med 239 personer försvann finns trots en massiv sökinsats ännu inga spår.
Data som sänts ut från planets motorer tyder på att MH370 flög i hela fyra timmar efter sista kontakten, säger insatta källor till The Wall Street Journal. Med en marschfart om uppemot 1 000 kilometer i timmen innebär det i så fall att Boeing 777:an kan ha nått långt upp i Indien eller Kina, eller så långt sydösterut som Australien eller Papua Nya Guinea.
Uppgifterna baseras på data som motorerna automatiskt sänder som ett led i underhållsschemat.
Den nya teorin gör att terrorutredare i USA fokuserar på möjligheten att planets transpondrar avsiktligt slagits av, innan det flugits till hemlig ort, enligt The Wall Street Journal.
Dessa uppgifter lär spä på anhörigas upprördhet i bland annat Kina, varifrån de flesta passagerare kom. Där frodas redan uppfattningen att myndigheterna döljer något, exempelvis gisslanförhandlingar som skulle pågå i största hemlighet.
Ryktesspridningen ökar av flera svårtolkade uttalanden på presskonferenser i Malaysia och grannländerna. En pressad militärtalesman mumlade häromdagen något om "tiden är inte mogen att berätta" – vilket av anhöriga snabbt tolkades som belägg för en mörkläggning.
Malaysia och Vietnam skickade under torsdagen ut spaningsplan till Sydkinesiska havet, där kinesiska satelliter i söndags fotograferat tre stora flytande föremål i vattnet.
Uppgiften släpptes först under onsdagen:
- Kinesiska satelliter har upptäckt rök och flytande föremål. I nuläget kan vi inte bekräfta om de har något samband med det försvunna planet, sade Li Jiaxiang, chef för Kinas civila flyg.
Men sökandet visade sig återigen vara resultatlöst. Efter att ha cirklat runt området i tre timmar vände planen åter.
Kinas premiärminister Li Keqiang sade enligt TT på torsdagen att "så länge det finns en strimma hopp" kommer Kina inte att avbryta sökandet.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/nytt-svep-flygkraschen-utanfor-vietnam_3357334.svd?sidan=8
Nästan så man går och knölar till en foliehatt.
Det bästa markus kan göra är väl att flyga Ryanair resten av livet, de har väl 0 olyckor (än!!)
Haha jag känner ingen mig själv så otroligt mycket i ditt förhållningssätt till din flygrädsla. Vägde in allt som kunde tänkas vara en faktor eller bara ens egna påhittade indikation på att man skulle undvika vissa flygplansmodeller, flygbolag eller flygplatser. Hade långtgående planer för att skapa en modell med mätbara indikatorer för att beräkna ett säkerhetsindex så jag skulle få en ännu bättre bild av vad jag skulle undvika. Tillslut insåg jag att allt det där bara bidrog till obehaget och slutade helt enkelt bry mig. Idag bara sätter jag mig på ett plan och åker med och lever efter principen att allt som hela tiden sker under en flygning är helt naturligt. Såklart väljer jag fortfarande bland flygbolag men av helt andra orsaker än säkerhet, vilket var enda prio tidigare.
Något som verkligen hjälpte mig var att gå igenom hela flygningen i huvudet innan start. För helt ärligt varje moment, speciellt de man tycker är obehagliga, sker varje gång. Anamma sedan filosofin att du först blir rädd när dessa inte sker. Typexempel för mig var när de svängde under starten eller drog ner motorvarvet när de kommit upp en bit. Detta sker varje gång och idag tänker jag knappt på det för jag vet att det kommer hända, inget konstigt alltså.
Var nog bara 1-2 sekunder ifrån fullt haveri i Tyskland 2012 nånting. Nej Finns tyvärr för många andra faktorer som väger ner Ryan air säkerhetsmässigt, och då har vi inte ens gått in på hur de behandlar sin personal och att de flyger från små orter ute på vischan vilket i sig är skäl nog för att aldrig ha med dom att göra.
Ser absolut inget värde att flyga med Ryan Air, har dessutom bannlyst Qatar eftersom de är äckliga oljearabgrisar som behandlar sin personal sämre än en medelåtta svensk get.
/Fackpampen
de är äckliga oljearabgrisar ..
Vilka bolag flyger du med?
Ett anmärkningsvärt uttalande för att komma från dig
Du kan addera Baltic Air till listan, provade dem förra veckan i ett vidrigt propellerplan från Berlin till Riga, hua den gör jag inte om.Typ alla utom Qatar, Ryan och Aeroflot.
Överväger kraftigt att sluta med Norwegian också, långt ifrån billiga och inga avtal med andra bolag.
Hur illa man än tycker om SAS så fungerar det ganska smidigt med dem.
Du kan addera Baltic Air till listan, provade dem förra veckan i ett vidrigt propellerplan från Berlin till Riga, hua den gör jag inte om.
De flög förra veckan iafTrodde Baltic lagt ner, eller tänker jag på Lithuanian?
Jo då marcus, Du gör ett bra jobb att ta upp dessa vidriga arbetsförhållandenSom vanligt är dina infantila inlägg knappast värda att besvara, men för att komma från en sosse så är det ju anmärkningsvärt att du inte istället uppskattar avståndstagandet.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/bakom-kulisserna-pa-qatar-airways_8952450.svd
Det bästa markus kan göra är väl att flyga Ryanair resten av livet, de har väl 0 olyckor (än!!)
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |