Flytta till Ronna, Södertälje

Status
Ej öppen för fler svar.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Dee_cati skrev:
Alla som skjuter mot en polisstation, men det kanske inte räcker för dig? Näe, du vill väl ge dem lite pengar och bostad, några flaskor whiskey (om det är finnar)?

Äh, det är ju solklart att dina åsikter i det här fallet baseras på dina bristande kunskaper och totala avsaknad av korrekt information. Finnar dricka whiskey? De dricker så klart Koskenkorva och intet annat.

Bah! Nu försvann trådens trovärdighet helt och hållet.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
korvgubbe skrev:
MEN, däremot tror jag att det skulle se likadant ut i våldsbrottstatistiken om vi områdena varit "helsvenska" fast med samma andel socialfall....


Fel. Det skulle inte vara lika illa. Det skulla vara illa, men inte lika illa. Å andra sidan skulle det heller inte vara lika illa om det bara var, t.ex. italienare, jämnfört med om det bara fanns, t.ex. syrier.

Som det är nu är det vissa folkslag som överrepresenterar våld och kriminalitet i våra ghetton. Tror jag iaf..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Zee skrev:
Som det är nu är det vissa folkslag som överrepresenterar våld och kriminalitet i våra ghetton. Tror jag iaf..

I mina ögon beror det i såfall snarare på att de är starkt representerade och alltså skapar starka gäng med tight samanhållning.. Tyvärr fel typ av samanhållning....
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Jag tänker ej bry mig om vad som tidigare stått i denna tråd och endast säga min uppfattning av området.


Sunkigare, läskigare och mer kriminellt ghetto får man leta efter! Inte ett ställe jag skulle vilja bo på... Inte heller skulle jag vilja rekommendera min värsta fiende att bo där. Hemskt ställe!


Jag ha belägg för mina uttalanden, min far bodde där ett tag.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Zee skrev:
Jag tycker själv att det får räcka med flyktingar och massinvandring eftersom det svenska systemet/samhället inte kan integrera och skaffa jobb till majoriteten som kommer hit. Tyvärr. I en utopi kanske det funkar men vi är hyfsat långt från det idag.


Så säger vissa, andra menar att det är invandringen som håller de ekonomiska hjulen igång och framförallt det som kommer att hålla dem igång i framtiden. De menar bla att det föds för lite folk i Sverige. Vad som är sant vet jag inte men om jag inte är helt fel på det så jobbas det på en rapport om invandringen och dess kostnader.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Markus skrev:
Jag såg det, han verkar pålitlig. Jag behåller kontraktet. :)
Plus att Jerzy Sarnecki säger att det inte är så farligt det som hänt, puh, jag som trodde skottlossning mot poliser var det.


Jerzy Sarneckis bagatelliserande uttalande var nog det som fick mitt hår att resa sig. Hur i all ofridens dar kan man avfärda skarp skottlossning i form av automateld mot en polisstation i Sverige som allt annat än fruktansvärt???!!

Undrar om Jerzy blandade ihop utrikesnyheterna från Irak med Södertälje. Har svårt att tro att han skulle avfärda en skottlossning mot hans eget kontor på Frescati på samma sätt.

/Olzki
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Vad som är sant vet jag inte men om jag inte är helt fel på det så jobbas det på en rapport om invandringen och dess kostnader.

Vem skulle beställt den rapporten, inget av de etablerade partierna har ju något intresse av att veta.
Undrar vad resultatet skulle bli i en sådan undersökning förresten...:
Invandringen var dyr, ni är lurade.
:rofl
Sök på Argus så får ni se vad som händer med rapporter som inte passar etablissemanget.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Olzki skrev:
Jerzy Sarneckis bagatelliserande uttalande var nog det som fick mitt hår att resa sig. Hur i all ofridens dar kan man avfärda skarp skottlossning i form av automateld mot en polisstation i Sverige som allt annat än fruktansvärt???!!

Undrar om Jerzy blandade ihop utrikesnyheterna från Irak med Södertälje. Har svårt att tro att han skulle avfärda en skottlossning mot hans eget kontor på Frescati på samma sätt.

/Olzki

Jerzy Sarnecki borde klassas som en säkerhetsrisk. Om Sverige tvingas anta terrorlagar likt UK så vi kan utvisa honom på grund av att han sprider samhällsfarlig propaganda.

Han är ju verkligen ointelligent, ändå får han åtråvärd mediatid. Men det var kul när Björn Eriksson gjorde velour-mos av honom i Debatt i våras/somras (avsnittet från Hall). :lol
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Markus skrev:
Jerzy Sarnecki borde klassas som en säkerhetsrisk. Om Sverige tvingas anta terrorlagar likt UK så vi kan utvisa honom på grund av att han sprider samhällsfarlig propaganda.

Han är ju verkligen ointelligent, ändå får han åtråvärd mediatid. Men det var kul när Björn Eriksson gjorde velour-mos av honom i Debatt i våras/somras (avsnittet från Hall). :lol

Det är ta mig fan MENINGSLÖST att diskutera med såna nötter som du, markus! :arsele Kan du inte ha lite ryggrad och säga dina skitbruna åsikter rakt ut istället för att smyga med din främlingsfientlighet? :kocko

Självklart är professorn ointelligent! Han är ju för fan jude från Polen! Den helvite ariske markus har fått all intelligens att tillgå och borde få den 'åtråvärda mediatiden' istället! (OBS! För er som inte förstår ironiserar jag!).

Det är sorgligt men tyvärr går det inte att diskutera den heta potatisen 'invandring och dess konsekvenser/möjligheter för Sverige' i detta forum. Några enstaka öppna människor finns bland den stora (iaf tysta) majoriteten på SH. :7peta

PS! Jag såg detta som flamebait från början och tänkte inte svara... men nu kunde jag inte hålla mig längre. Grattis markus, du vann. Jag är arg :mad: och du ler. Nöjd?
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RuffRyder skrev:
Det är ta mig fan MENINGSLÖST att diskutera med såna nötter som du, markus! :arsele Kan du inte ha lite ryggrad och säga dina skitbruna åsikter rakt ut istället för att smyga med din främlingsfientlighet? :kocko

Självklart är professorn ointelligent! Han är ju för fan jude från Polen! Den helvite ariske markus har fått all intelligens att tillgå och borde få den 'åtråvärda mediatiden' istället! (OBS! För er som inte förstår ironiserar jag!).

Det är sorgligt men tyvärr går det inte att diskutera den heta potatisen 'invandring och dess konsekvenser/möjligheter för Sverige' i detta forum. Några enstaka öppna människor finns bland den stora (iaf tysta) majoriteten på SH. :7peta

PS! Jag såg detta som flamebait från början och tänkte inte svara... men nu kunde jag inte hålla mig längre. Grattis markus, du vann. Jag är arg :mad: och du ler. Nöjd?

Men ska inte Markus få skälla lite till på Partiet och etablissemanget?


:corn




Kanske dax o låsa tråden o slänga nykceln?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Zee skrev:
Som det är nu är det vissa folkslag som överrepresenterar våld och kriminalitet i våra ghetton. Tror jag iaf..
Och det är ju allmänt vedertaget att dem är det för att dem har en del defekta gener. Vi har ju redan fått reda på att andra förklaringar som "utanförskap" o.lik. bara är modeord.
Jag måste säga att jag inte helt giillar biolgiska förklaringar som folk gärna vill antyda till. Visst finns det alltid olika subgrupper som är överrepresenterade i en statiskt men det behöver inte peka på en kasualitet och skall vi komma vidare i debatten så är nog försök att förstå och öppenhet nyttigare än fördömande. Alternativ två är dock enklare och knyter man den till biologiska förklaringar så kan man ju alltid sitta och mysa med tanken att man är en bätre människa. :7peta
Är det det ni vill höra? Att ni tillhör någon form av Darwinistiskt utvald grupp i förhållande till de i Ronna? Att ni i samma situation och med samma förutsättningar hade reagerat väldigt olikt?? :va
har ni förresten tänkt på att en ENKEL metod att slippa "invandrargettona" är att det flyttar dit lite svenskar, gärna med goda ekonomiskla förutsättningar...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
RuffRyder skrev:
Det är ta mig fan MENINGSLÖST att diskutera med såna nötter som du, markus! :arsele Kan du inte ha lite ryggrad och säga dina skitbruna åsikter rakt ut istället för att smyga med din främlingsfientlighet? :kocko

Självklart är professorn ointelligent! Han är ju för fan jude från Polen! Den helvite ariske markus har fått all intelligens att tillgå och borde få den 'åtråvärda mediatiden' istället! (OBS! För er som inte förstår ironiserar jag!).

Det är sorgligt men tyvärr går det inte att diskutera den heta potatisen 'invandring och dess konsekvenser/möjligheter för Sverige' i detta forum. Några enstaka öppna människor finns bland den stora (iaf tysta) majoriteten på SH. :7peta

PS! Jag såg detta som flamebait från början och tänkte inte svara... men nu kunde jag inte hålla mig längre. Grattis markus, du vann. Jag är arg :mad: och du ler. Nöjd?

Du verkar ju skön, vem är du? :rofl
Du har inte läst så många av mina inlägg, i så fall hade du sett att jag nog aldrig försökt dölja min så kallade främlingsfientlighet*.
Men ditt dravel om arier och judar är en av anledningarna till att man inte kan ha en debatt om detta, folk som du slänger gärna in alla möjliga falska etiketter så snart man uttrycker något annat än 110% tillfredsställelse med den förda/icke förda invandrings-, flykting och integrationspolitiken.

Din sista fråga får jag nog lov att svara ja på i alla fall. :tungan

*= Jag trodde det hette invandrare eller asylsökande, men du menar att det är främlingar alltså? Intressant.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Zee skrev:
Men ska inte Markus få skälla lite till på Partiet och etablissemanget?

Det är däremot en ganska rolig lek...

Hetsa Valmers mot (S)(V)T är oxå kul...:tummenupp

Det är som när man ser hundar i bilar på parkeringen utanför ett varuhus och man "skäller" lite å stirrar på dem.. de blir som tokiga....
:hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Zee skrev:
Kanske dax o låsa tråden o slänga nykceln?

Varför denna censurhets? Än så länge har debatten varit någorlunda städad, betydligt bättre än tidigare sådana här trådar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Det är som när man ser hundar i bilar på parkeringen utanför ett varuhus och man "skäller" lite å stirrar på dem.. de blir som tokiga....
:hihi

Lovar du mig att visa hur du skäller någon gång?

:rofl
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
RuffRyder skrev:
Det är ta mig fan MENINGSLÖST att diskutera med såna nötter som du, markus! :arsele Kan du inte ha lite ryggrad och säga dina skitbruna åsikter rakt ut istället för att smyga med din främlingsfientlighet? :kocko
.......

Har du fått något gnälligt PM än? Nu har du sårat hans känslor serru. Till o med när han länkar till källor med mer nynasse-anknytningar än NSF så är det extremt sårande att påpeka detta.

RuffRyder skrev:
.......
PS! Jag såg detta som flamebait från början och tänkte inte svara... men nu kunde jag inte hålla mig längre. Grattis markus, du vann. Jag är arg :mad: och du ler. Nöjd?

Det är han duktig på. Ett levande på bevis på att internet inte bara är ett kul ställe.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top