Vilken otroligt spännande tråd att läsa.
Fikarasternas "jag åker minsann inte svarttaxi jag inte" i sitt esse!
Det första jag tänker på om jag ser någon som kör utan handskar är inte pucko, idiot, försäkringspremiebelastare utan "shit stackaren, bara han inte ramlar" för nog är det väl det som det handlar om,
lite omtanke.
Vi hojåkare stannar för varann om en hoj är paj eller om någon åker av.
Varför är det så konstigt att man bryr sig om hojåkare i allmänhet. Det är ju trots allt lite vi mot dem (som inte gillar hojåkare).
Vi lever redan fullständigt kontrollerade av lagar och regler så att predika om individens fria vilja känns mest pinsamt. Du är totalt låst och styrd av samhället i ungefär allt du gör. Hur många av er är tex inte reggade hos skatteverket, inte degar 30% i skatt osv osv.
Tror det handlar om mognad,
Vissa kör med skinnställ jämnt och andra inte så är det bara.
Tyvärr så lär man sig av att ramla, så är det bara, en benbrott så man inte kan åka hoj på hela sommaren är ju lagom kul.
Men vill man klota hit och dit och upptäcka att ens fot är fylld av bolognese så kan man väl få göra det, men ta en funderare och funder över hur det skulle vara om man fick göra som man ville i världen... Reclaim the streets varje dag då eller? Jag tror knappast att sverige skulle vara ett tryggare land om man fick göra som man vill.
Titta er runt omkring, itakt med att respekten för lagar tynar bort, nerskärningar, mer och mer folk som skiter i saker och ting, vad händer?
Mer brott mer otrygghet, mindre omtanke.
Om alla gör som de vill så kanske den där killen med tankbilen skiter i att stanna för rött (eftersom det är hans rättighet att göra som man vill) och placerar sin viltbåge i huvet på dej...
Du kanske inte bryr dej idag, men en vacker dag är det dina ungar som får besöka dej på sjukhuset...
Förr i tiden fanns det fina bilder på
www.rotten.com där kan ni friskt botanisera!
www.rotten.com
Kör försiktigt!