heliac skrev:Vart skrev jag att jag var felfri? Å du..ja har klotat både med och utan kläder. Om ja tar lillbrorsans moppe å hyr film eller hojen vad är skillnaden? Ska man ha full mundering på bägge eller? De e väl för fan upp till mig vad jag tar på mig...men som sagt måste man stoppa ner fötterna i en rondell så kan det ju vara lämpligt att använda skydd. Utan vantar kan det gå så här...men jag fortsätter självklart att köra utan vantar ändå
Aj, såg inte så just ut! Tog väl ett tag att läka kan jag tänka!?
Du skrev så här:
"...Om du kör så dåligt så du måste sätta i fötterna i en rondell så förstår jag att du vill ha fulla skydd."
Jag missuppfattade nog ditt inlägg lite eftersom du nu har givit en förklaring på hur du menade, ber om ursäkt för det!
Självklart får du köra klädd hur du vill, så länge du har kalsonger och hjälm på dig (annars är det olagligt). Och skall jag vara fullständigt ärlig så skiter jag i de skador du drar på dig pga. att du väljer bort skyddsutrustning trots att du dessutom äger sådan (vilket jag drar slutsatsen att du gör iom. detta inlägg).
Det är ju inte direkt en nyhet att man brukar ta emot sig med händerna när man ramlar oavsett hastighet, eller? Om du då upprepade gånger, trots egen erfarenhet, väljer att utsätta dig för risken att få liknande skador som på bilden eller kanske ännu värre, är helt upp till dig! Det är inte mina händer som skall knyta skorna på dig, borsta tänderna varje morgon, knäppa skjortan mm. Det är dina händer!
Men jag tycker inte man är speciellt smart om man VET att riskerna är höga och man VET att man kan skydda sig på ett ganska enkelt sätt, vilket dock aldrig ger någon garanti.
Undrar hur många som tar på sig bältet när de kör bil bara för att lagen säger så resp. hur många som gör det för att de vill minimera riskerna men ändå köra/åka bil!?
Kör du utan handskar jag lever mitt lyckliga liv ändå och hejar ändå på dig när jag möter dig i trafiken. Tycka synd om dig får dock någon annan göra när du visar upp bilder på trasiga händer!
Till sist och syvens så är det ändå insidan av huvudet som påverkar mest om vi skall råka ut för en olycka eller inte. Inte våra kläder eller brist på kläder!
// Niklas