CoSmoZ skrev:.
- En annan sak jag tänkt på, är det lag på hjälm, om man kör en trike??
- Om det inte är så?? Måste det ju vara lag på Bilbälte?? eller??
Han körde in i ett nätstängsel vid en mack,inte in i macken,såg oxå det hemska avsnittet.blääääPalmas skrev:Såg på Discovery om en snubbe i USA som krashade in i en bensinmack. Han hade "standard" customställ på sig dvs T-shirt med skinnväst, jeans och träningsskor. Det var ingen vacker syn, magen nästan vände sig på mig.
Bägge armarna hängde avslitna i bara senor och muskler, ena foten var av och pekade inte åt rätt håll. Den andra foten kom en av ambulansvårdarna med i en hink. Han fick amputera bägge armarna och bägge fötterna men överlevde mot alla odds. Läkarna var rätt säkra på att han inte skulle klara sig. Det gjorde att man fick sig en tankeställare. Det gick inte speciellt fort, ca 80 km/h har jag för mig. (Det går säkert i repris nån gång, kolla gärna..)
Jag har själv varit omkull både i jeans och med fullt ställ och med detta i program i minnet så kör jag alltid i fullt ställ.
Tycker dock att var och en själv skall få bestämma men ge inte lagpådyvlarna lillfingret.....
demo1 skrev:Onödigt inlägg kanske men jag blir så lack!
LameViffer skrev:Borde man inte egentligen förbjuda motorcyklar? Det är ju enbart leksaker för hormonstinna +20 killar och kukförlängare för män i 40-50 års åldern.
Nyttan av dessa tingestar är ju minimal. Risken att dödas eller skadas är 15-20ggr högre än för en bilist, och utan bilismen skulle hela samhället kollapsa.
SM 570 RR skrev:Själv har jag ingen lust att betala dyrare premier/omkostnader för vård när rövhål som kör i sandaler o t-shirt vurpar omkull.
Och till råga på allt är det dom som inte kan köra motorcykel.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|