Folk som röker.

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Nej kor är INGET slutet kretslopp!!!! de är en ren miljöbov!! Har väldigt mycket koll där...har varit ett hel program om det på tv, hur de förstör ozonlaget och är miljöbovar till max!!! Men det var väl inte kor vi skulle snacka om???, de röker väl för fan inte varken cigg eller gräset!! De äter numera gräs...:7peta
Kor är del av ett slutet kretslopp, så välj ifall något annan liknelse om den skall vara värre.[/QUOTE]

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Obemärkt??? Väldig dålig parfym, måste jag åter tillägga...:glömdet
Parfym ska inte anfalla dina area olfactoria likt en tysk pansardivision under 1940talet, utan vara en vag doft som passerar nästan omärkt förbi. Om så är fallet så har den ungefär lika stor chans som en snöboll i helvetet att dölja röklukten, som gör sagda blitztkrieganfall på luktsinnet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nej kor är INGET slutet kretslopp!!!! de är en ren miljöbov!!

Ett helt program på TV!? Inte illa!

Var kom miljöpolitik in i bilden?! Egentligen? Ärligt!?
Det är väl ingen tvekan att det är ett större problem för världen med sopor som dumpas i världshaven eller att stora tillväxtländer dumpar låter orenat industriavfall pumpas ut i vattendrag, sjöar och floder...

....men likt förbannat är jag rätt övertygad om att de flesta skulle reta sig mer och spräcka blodkärl om de ser sin granne dumpa sina hushållssopor över staketet och in på deras tomter..

Jag tror att exakt samma närhetsprincip är applicerbar när man diskuterar hänsynslösa rökare, de flesta blir mer förbannade på plats när någon blåser rök på dem i busskuren än när de läser i tidningen att USA förkastat Koyotoavtalet..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kor är del av ett slutet kretslopp, så välj ifall något annan liknelse om den skall vara värre.

Kretslopp, ja. Slutet kretslopp, absolut inte :)[/QUOTE]

Jojomän, men det gäller ju tyvärr bara dom bonden själv äter upp. Eller var man drar gränsen.

Men att påstå att kor är miljöbovar är inte det lite 1900-tal över det?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kretslopp, ja. Slutet kretslopp, absolut inte :)
Jojomän, men det gäller ju tyvärr bara dom bonden själv äter upp. Eller var man drar gränsen.

Men att påstå att kor är miljöbovar är inte det lite 1900-tal över det?

Vad spelar det för roll vem som äter dom?
Om 20 bönder äter 20 kossor eller 1 bonde äter 1 ko och kunder äter 19?

Skillnad i gaserna blir vad?

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Vad fan har hänt med citeringsökfunktionen egentligen?

Folk har blivit retarderade? :gnisslar

Edit:
Kontrollerade mitt inlägg efter postning, men lik förbannat var det fulquotat efteråt,
SWEEEDIE!!

:)

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
För att sammanfatta det hela. Sporthojsåkare (som kör som svin på allmäna gator och har hojar som nästan spränger öronen på folk) Tycker att det är jobbigt med folk som röker och luktar parfym och att dom inte visar hänsyn mot er.

Vad var det han sa nu igen, den där killen med skägget. "Den som är utan skuld kastar första stenen"

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Vad fan har hänt med citeringsökfunktionen egentligen?

problem__call_1_800_trollface_by_horror_whore_666-d4yrv8r.png

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För att sammanfatta det hela.

Ska jag sammanfatta min ståndpunkt så är jag väl av åsikten att folk får ägna sig åt som vad som helst. Röka, spela hög musik, supa till, köra med högljudda hojar, anordna trummslagarfestival, rulla sig i bajs, äta surströmming, vara aktiva naturister trots ett BMI som borde vara inkompatibelt med detta nöje...
MEN irritationen uppstår när man ser folk ägna sig åt dylikt utan att göra ett dyft för att visa hänsyn till omgivningen. Så aktiviteten som sådan är ytterst sällan grund för irritation, det som irriterar är likgiltigheten och det medvetna nonchalerandet av sin omgivning och därmed avsaknaden av försök att visa hänsyn.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Äsch vafan... Motorcyklar orsaker avgaser som förpestar dina kära barn också. Mycket trafik och smog skapas för att vi ska ha det bekvämt men det klagar fan ingen på.

Låt människor göra som de vill med SINA liv, låt de knarka, röka, dricka och festa bäst de vill. Har man riktig frihet så har man också rätten att göra som man vill med sin egen kropp.

Långt ifrån alla människor strävar efter att bli 93 och sitta på ett ålderdomshem som du.

Nu drar jag snart ut i 22 dagar och reser och ska nog fan supa skallen av mig :) :fyllisar:fyllisar

Till TS. Bara vänta på dagen då dina barn kommer hem packade spyr och luktar rök.
Sen kanske om du har otur sitter du där en dag på Carema och undrar varför dina barn bara kommer och ser dig 2 gånger om året.

Happy days.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Äsch vafan... Motorcyklar orsaker avgaser som förpestar dina kära barn också. Mycket trafik och smog skapas för att vi ska ha det bekvämt men det klagar fan ingen på.

Låt människor göra som de vill med SINA liv, låt de knarka, röka, dricka och festa bäst de vill. Har man riktig frihet så har man också rätten att göra som man vill med sin egen kropp.

Långt ifrån alla människor strävar efter att bli 93 och sitta på ett ålderdomshem som du.

Nu drar jag snart ut i 22 dagar och reser och ska nog fan supa skallen av mig :) :fyllisar:fyllisar

Till TS. Bara vänta på dagen då dina barn kommer hem packade spyr och luktar rök.
Sen kanske om du har otur sitter du där en dag på Carema och undrar varför dina barn bara kommer och ser dig 2 gånger om året.

Happy days.

ah du kör på Dennis Leary varianten
"Well you know. Smoking takes ten years off your life." Well it's the ten worst years, isn't it folks? It's the ones at the end! It's the wheelchair kidney dialysis fucking years. You can have those years! We don't want 'em, alright!"
:hihi:hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Obemärkt??? Väldig dålig parfym, måste jag åter tillägga...:glömdet

Nej, jag föredrar att folk inte utför någon form av kemikalievåldtäkt av min näsa. Ärligt talat föredrar jag att folk luktar cigarettrök framför såndär blitzkriegsparfym. Då har iaf rökaren fått ut något av skiten, i fallet parfym är det ju enbart uppsåtet att förpesta andras luft.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vad spelar det för roll vem som äter dom?
Om 20 bönder äter 20 kossor eller 1 bonde äter 1 ko och kunder äter 19?

Skillnad i gaserna blir vad?

Så länge korna äter gräs som förbränner koldioxid alstrar dom metan vid bearbetningen av födan. Inga kor = mindre gräs.

Skillnaden i just gaser blir ingen, snarare avgaser.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Ska jag sammanfatta min ståndpunkt så är jag väl av åsikten att folk får ägna sig åt som vad som helst. Röka, spela hög musik, supa till, köra med högljudda hojar, anordna trummslagarfestival, rulla sig i bajs, äta surströmming, vara aktiva naturister trots ett BMI som borde vara inkompatibelt med detta nöje...
MEN irritationen uppstår när man ser folk ägna sig åt dylikt utan att göra ett dyft för att visa hänsyn till omgivningen. Så aktiviteten som sådan är ytterst sällan grund för irritation, det som irriterar är likgiltigheten och det medvetna nonchalerandet av sin omgivning och därmed avsaknaden av försök att visa hänsyn.

Jag håller med 100%. Men jag är mer faschinerad( stavas det så?) av alla människor som inte visar hänsyn i ena stunden, för att i nästa stund explodera av ilska när något inte passar dem.
Typ köra en bombrepa på bulten och sen sitta o hosta och klaga högt o tydligt om någon tänder en cigg på uteserveringen på Rosenhill.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Så länge korna äter gräs som förbränner koldioxid alstrar dom metan vid bearbetningen av födan. Inga kor = mindre gräs.

Skillnaden i just gaser blir ingen, snarare avgaser.

Inga kor = är massa gräs som inte blir uppkäkat :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag håller med 100%. Men jag är mer faschinerad( stavas det så?) av alla människor som inte visar hänsyn i ena stunden, för att i nästa stund explodera av ilska när något inte passar dem.
Typ köra en bombrepa på bulten och sen sitta o hosta och klaga högt o tydligt om någon tänder en cigg på uteserveringen på Rosenhill.

Roligare är när dom efter att ha bombat genom ett samhälle åker hem och sätter sig på altanen och gapar efter grannungen på dennes moped.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Sammanfattningsvis är det alltså värre om det är kor som röker än om det är männsikor?

Deltidsbetande gravida kor som röker vid bildskärmen löper extra stor risk. Kontakta socialstyrelsen i din kommun!:glömdet

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...