Folk som röker.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Sammanfattningsvis är det alltså värre om det är kor som röker än om det är männsikor?

Deltidsbetande gravida kor som röker vid bildskärmen löper extra stor risk. Kontakta socialstyrelsen i din kommun!:glömdet

men dom får bara röka på utvalda ställen i hagen , och EJ på arbetstid :4skrika

Tommy.exe

Guest
Äsch vafan... Motorcyklar orsaker avgaser som förpestar dina kära barn också. Mycket trafik och smog skapas för att vi ska ha det bekvämt men det klagar fan ingen på.

Låt människor göra som de vill med SINA liv, låt de knarka, röka, dricka och festa bäst de vill. Har man riktig frihet så har man också rätten att göra som man vill med sin egen kropp.

Långt ifrån alla människor strävar efter att bli 93 och sitta på ett ålderdomshem som du.

Nu drar jag snart ut i 22 dagar och reser och ska nog fan supa skallen av mig :) :fyllisar:fyllisar

Till TS. Bara vänta på dagen då dina barn kommer hem packade spyr och luktar rök.
Sen kanske om du har otur sitter du där en dag på Carema och undrar varför dina barn bara kommer och ser dig 2 gånger om året.

Happy days.

Klart folk ska få göra precis vad dom vill, så länge det bara drabbar dom!

Jag tycker tex att missbrukare skulle kunna hämta sina droger på apoteket(nej jag brukar inte droger). Avkriminalisera hela skiten.
Men det är en annan tråd. :banana

Hao de så reolit å lökke te! :hej

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Ska jag sammanfatta min ståndpunkt så är jag väl av åsikten att folk får ägna sig åt som vad som helst. Röka, spela hög musik, supa till, köra med högljudda hojar, anordna trummslagarfestival, rulla sig i bajs, äta surströmming, vara aktiva naturister trots ett BMI som borde vara inkompatibelt med detta nöje...
MEN irritationen uppstår när man ser folk ägna sig åt dylikt utan att göra ett dyft för att visa hänsyn till omgivningen. Så aktiviteten som sådan är ytterst sällan grund för irritation, det som irriterar är likgiltigheten och det medvetna nonchalerandet av sin omgivning och därmed avsaknaden av försök att visa hänsyn.

99,99% av alla naturister ägnar väl sig åt sina nöjen på egen domän eller på för ändamålet avsedda platser, ofta avskilt från dom mest publika stråken? Om du känner irritation över vissas BMI befinner du dig sannolikt på deras bollplan, å vem brister i hänsyn då?
Just de ja, dubbelmoral gav ju möjlighet att välja, ja...

Din exakta ståndpunkt när du är på nakenbad behöver du inte förklara. Vänligen.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
99,99% av alla naturister ägnar väl sig åt sina nöjen på egen domän eller på för ändamålet avsedda platser, ofta avskilt från dom mest publika stråken?

:va
Jag förstår inte ditt inlägg eftersom det verkar baserat på någon form av oförklarligt antagande att jag skulle ha något problem med naturister eller överviktiga. När du dessutom beskriver den rad av åtgärder som de flesta naturister vidtar för att hålla sig för sig själva blir ditt inlägg ännu mer obegripligt eftersom just denna typ av hänsyn är själva kärnan i mitt inlägg.

Jag får väl blir megaövertydlig:
1. Jag retar mig ytterst sällan folks intressen/hobbies eller aktiviteter.
2. De gånger som jag skulle kunna börja reta mig brukar irritationen lägga sig så snart jag märker att de faktiskt gör vad de kan för att visa hänsyn då det oftast är bristen på hänsyn som retar och inte själva sysslan som sådan.

Så, för att du inte skall tro att jag har något emot din hobby:
1. Jag har inget emot naturister, inte ens tjocka sådana.
2. Mitt icke existerande problem med naturister blir ännu obefintligare då de flesta aktivt göär vad de kan för att visa hänsyn för de som skulle kunna tänkas ha problem med dem och med tanke på att nakenhet inte stör mig från första början blir min "stördhet" mindre än noll när hänsynstagande dessutom uppvisades.

Den ytterst lilla klick av hänsynslösa naturister som skulle kunna dyka upp brukar f.ö. kallas blottare och omhändertas för "förargelseväckande beteende".....

nakenbadssituation? :tungan

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
:va
Jag förstår inte ditt inlägg

Nä juste :hihi
För irritationen "man" upplever har ju naturligtvis inget med DIG att göra eller dom saker som Du listade som ev kan utgöra störningsmoment.
Jag förstår dig även när du är överluddig. Jag förstår att du tycker det är hänsynslöst att jag kommer å blåser rök på dig i busskuren. Å det må du ha en poäng i, även om jag tycker att folk över lag är jävligt gnälliga mot rökare för att det är legitimt att hoppa på som målgrupp (det har ju gåtts igenom).

Problemet för dig med naturister, är ju just det som du ändrat dig till, att dom inte stör dig. Enda chansen att deras BMI (fast nu var det bara övervikt) ska kunna störa dig är att du söker upp dom. Är du hänsynsfull då? Ser du skillnaden? Varför vad dom med på din lista?

Hoppas du förstår bättre nu för jag släpper den bollen. Dina liknelser haltar å tar oss bara bort från ämnet, å din vändning var ju bara platt. Nu pratar vi rökare/rökning.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
... saker som Du listade...

Leker du troll eller förstår du verkligen inte vad det är du har läst?! :va

Jag drog till med en lista, tagen ur luften, på saker som INTE stör mig. Saker som däremot kan störa många andra.
ENDA GÅNGEN som någon av sakerna stör mig är när de utövas med uppenbar hänsynslöshet och även då är det inte själva aktiviteten som sådan som stör mig utan den uppenbara hänsynslösheten i utövandet.

Hög musik stör mig inte. Musik mitt i natten, mitt i veckan stör mig.
Rökare stör mig inte, jag har som sagt varit rökare själv. Rökare som inte kan ta ett extra steg åt sidan för att bespara sina medmänniskor eländet stör mig däremot.
Naturister stör mig inte,inte om de så skulle gå runt obehindrat på stan. Om någon däremot trycker sitt sin svettiga, nakna röv i ansiktet på min son när vi skall åka tåg så stör det mig.
Motorcyklar stör mig inte. Slipons eller raka rör stör mig inte. Om någon däremot bestämmer sig för att varma ur sin enkommafemlitershoj med raka rör, på en smal bostadsgata inne i stan när folk är ute med barnvagnar och hundar så stör det mig.

Var det verkligen så känsligt att läsa ordet naturist att du medvetet feltolkar alla ord innan och efter?!

Men för all del, för säkerhets skull:

OM det är någon trumslagare som rullat sig i bajs och snacksar på surströmming, här på forumet, så vill jag bara förtydliga:
- Jag retar mig inte på dig , du får göra vad du själv vad mig beträffar men låt gärna mig åka själv i hissen om vi skulle råkas i trapphuset och för all del, fimpa gärna trumslagandet vid midnatt för efter det skulle jag behöva min sömn om jag skall orka med jobbet i morgon.
-

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Leker du troll eller...
-

Suck. Jag säger ju för fan att jag förstår dina principer i övrigt men om naturisterna var du ute å seglade. Är det svårt att kännas vid att det inte var så rätt?

Helt irrelevant för tråden, men - Jag är inte naturist, jag värnar inte mer om dom än andra. Snarare mindre då jag inte har nåt förhållande till dom alls. Men det var tydligen lite kul att skoja om.

Återigen tar du upp vardagliga problem som alla kan å verkligen drabbas av, men när det kom till naturisterna ska dom plötsligt trycka sin nakna, svettiga röv i ansiktet på din son?

Tror jag börjar få ett grepp om hur du definierar hänsyn.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hade det inte funnits folk som störde sig pånaturister hade de väl intebehövt visa dn hänsyn somde faktiskt visar så det ärväl ett exempel gott som något även om det fortfarande baravar en lista ryckt ur luften... Själv tycker jag f.ö att folk ärlöjligt känsliga när det gäller nakenhet...

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Ett helt program på TV!? Inte illa!

Var kom miljöpolitik in i bilden?! Egentligen? Ärligt!?
Det är väl ingen tvekan att det är ett större problem för världen med sopor som dumpas i världshaven eller att stora tillväxtländer dumpar låter orenat industriavfall pumpas ut i vattendrag, sjöar och floder...

....men likt förbannat är jag rätt övertygad om att de flesta skulle reta sig mer och spräcka blodkärl om de ser sin granne dumpa sina hushållssopor över staketet och in på deras tomter..

Jag tror att exakt samma närhetsprincip är applicerbar när man diskuterar hänsynslösa rökare, de flesta blir mer förbannade på plats när någon blåser rök på dem i busskuren än när de läser i tidningen att USA förkastat Koyotoavtalet..

Om hon inte fattade den första analogin lär hon inte fatta den här heller...

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Klart folk ska få göra precis vad dom vill, så länge det bara drabbar dom!

Jag tycker tex att missbrukare skulle kunna hämta sina droger på apoteket(nej jag brukar inte droger). Avkriminalisera hela skiten.
Men det är en annan tråd. :banana

Hao de så reolit å lökke te! :hej

:) Du resonerar nog precis som jag.
Men ja, förstår inte logiken med att man påstår att vi är fria män men vi får inte göra hur vi vill med våra egna kroppar. :p :dummer

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
..vi får inte göra hur vi vill med våra egna kroppar. :p :dummer

Det beror på den lilla överenskommelsen som säger att du kommer få all nödvändig vård, bekostad med gemensamma skattemedel den dag du får problem med din kropp och med tanke på att samhället bekostar din vård så vill det även ha rätten att förhindra "onödigt slitage"...
Utöver den direkta kostnaden för vård har varje person en rätt hyfsad skuld att betala igen. Kalkylen innebär ju att man får kosta väldigt mycket de första 18-25 åren (skola, omsorg, tandvård, sjukvård, barnomsorg, subventionerade bibliotek, simhallar, kollektivtrafik o.s.v. o.s.v). För att denna kalkyl skall gå ihop så räknar man med att var och en därefter jobbar sina 40 år och betalar tillbaka. (Ja, jag vet att alla duktiga SH:are betalar jEtEmYCKet mer än andra och att det finns bidragsparasiter)... Med denna kalkyl i åtanke vill farbror staten se till att försäkra sig om att folk inte förstör sig själva i förtid då detta skulle göra att kalkylen inte längre blir hållbar. Dessutom är det väl ett sätt att skydda tredje part då din fria vilja att göra vad du vill med din kropp ofrånkomligen skulle påverka en lång rad andra personer, arbetsgivare, släkt, vänner och den rad myndigheter och andra instanser som skall hantera det som behöver hanteras när det bara är skrot och elände kvar av dig.

Så frihet, visst, men är man del i ett samhälle så kommer även en del skyldigheter tyvärr.
Men varför inte göra en "Into The Wild"?
Hitta en öde plats där du inte gör anspråk på något som hör samhället till så kan du nog unna dig själv friheten att göra precis vad du vill.

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Det beror på den lilla överenskommelsen som säger att du kommer få all nödvändig vård, bekostad med gemensamma skattemedel den dag du får problem med din kropp och med tanke på att samhället bekostar din vård så vill det även ha rätten att förhindra "onödigt slitage"...

Så du menar att det finns folk som tror att bara för att vissa droger är olagliga så kommer inte de potentiella brukarna att antingen bruka ändå eller ta till något annat som kostar samhället precis lika mycket?

Jag tycker det är ett extremt ihåligt argument, och då har vi inte ens börjat prata om alla andra saker som är farliga men fullt tillåtna...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
, och då har vi inte ens börjat prata om alla andra saker som är farliga men fullt tillåtna...

typ knyppling , schack å inte minst hojåkning :fakta

min käre granne (jag bor i hörnet på radhuslängan) påpekade att det luktade rök när jag röker utomhus på baksidan ca 20 meter från hans dörrfan ..... jaha sa jag , det luktar fan när du grillar (vettefan vad han kladdar på ibland) men inte har du hört mig gnälla om det ? ... vi pratar inte så ofta längre :hej

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO