Folk som röker.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Du bor i Sverige, han/hon går förmodligen hem och kvällens samtalsämne över middagsbordet blir hur jävla
äckligt du luktade och förfäras över rökares jag-skiter-i-alla-bara-jag-får-röka mentalitet.

Jag har sällan eller aldrig hört att rökare/rökning blivit något samtalsämne. Däremot är det inte så ovanligt att respektlösa idioter blir ett samtalsämne oavsett vad de sysslat med.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ja, det är jävligt onödigt att ställa sig precis utanför entréer och röka. Ja det är inte heller så jävla snyggt att ställa sig och röka i närheten av barn, rent av idiotiskt.

Jag som rökare försöker verkligen att inte störa andra människor med min rökning men ibland glömmer man av det och är en sån som står halvvägs ut ur busskuren och röker.

Men det finns en sak som är värre än alla rökare som beter sig som idioter med sin rökning och det är alla ICKE-rökare som beter sig som idioter med sin rök-nojja!

Nu var det ett tag sen det hände senast men jag blir lika förbannad varje gång. Stod och skulle ta taget från stationen i Lund. Det är öppna perronger och måste trots taket ovanför (4 meter drygt) anses som utomhus, precis som en park eller gata. Jag ser mig om om det står någon i närheten, går ut mot spåret och tänder ciggen. Vankar lite av och an och går sedan in en bit under taket när det börjar regna lite. Står där, själv inom en radie av 7 meter.

DÅ kommer hon! Morsan med 3 ohängda ungar som springer runt, runt, runt. Jag ignorerar det då hon står drygt 5 meter ifrån mig, bort från röken. 10 sekunder senare kommer hon i full karriär och börjar gorma om att jag förpestar hennes ungar och vilken hemsk och idiotisk människa jag är som utsätter henne och hennes barn för denna oförrätt!

Jag bara tittade på henne och frågade om det var något fel på resten av den ca 200 meter långa perrongen där hon likväl kunde stå med sina ungar istället för att välja den enda platsen där det stod en rökare.

Jävla idiot!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Rätt stor då pensionärer vågar gnälla oftast. Förövrigt tillhör jag de som tvättar kläder och duschar vardag. De satt två som riktigt talade om sitt hat mot rökare förra veckan i bilen. Och var sjukt på om att de lukta illa, min tro att de skulle hålla käft om jag hade luktat var väldigt liten. Så jo jag vet att jag ej luktar i bilen.

Men de är klart luktar de direkt på mina fingrar och läppar borde de känna det. Men brukar du lukta på andras fingrar?

Du funderade aldrig på hur det kom sig att dom valde just det ämnet i din taxi?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
I mina ögon är det stor skillnad på att klaga på någons "odör" om än självförvållad och att gnälla på folk som saknar hyfs och fason och tycker att det är ok att bolma i busskuren eller som tror att snurrdörrarna vid varuhuset är dragskåp som skall absorbera deras rök...

Jag har själv varit rökare, spelar ofta hög musik/film och har slipons på hojen men är väl medveten om att alla inte delat min förkärlek för någon av dessa laster och skulle ha full förståelse för "gnällkärringar" den dagen jag låter omvärlden lida av detta...
...jag gör dock vad jag kan för att inte störa i onödan då jag som sagt tycker att hänsyn är en positiv egenskap. Av denna anledning sänker jag musiken när klockan blir för mycket(eller vis särskilda tillfällen varna i förväg), jag står inte och torrgasar hojen inne på gården och när jag rökte klev jag åt sidan.

Än så länge har jag lyckats röka, spela och gasa utan att någonsin få ett klagomål.

Din förtorkade svärmorsdröm! Jag kreks!:mad::hihi

Tror du fattar att jag spetsar till det även om delar av resonemanget är helt seriöst. En sak är klar och det brukar jag inte försitta några tillfällen att inskärpa. Nämligen att den som vill reta sig på något, kommer att lyckas. Vidare vidhåller jag att de som stör sig mest ofta är de mest benägna att unna sig egna kickar och "det får minsann tredje part stå ut med för det är ju bara då och då och det behöver jag för att må bra". Problemet är förstås mängden individer som resonerar så, inte minst i urbaniserade delar.

När jag stör mig på folk och företeelser funkar det lite som en ventil samtidigt som man i detta skeende är förträffligheten själv och alltings mått. Ganska behagligt som förströelse.

För övrigt tror jag att du är begåvad med en grad av självkännedom, visst proportionalitetstänkande som inte är särskilt representativt för merparten av folk som gör sin röst mest hörd på forum och i sammanhang liknande detta. Det jag finner problematiskt är när åsikter och tyckande liknande det vi behandlar här urartar till masspsykosartat flockbeteende, tråkningar mot individ eller minoritet hur stärkande det än är för gruppkänslan kombinerat med bekräftelsebehovet.

Slutkläm då. Visst finns det mycket skitbeteende hos rökare och egoismen går liksom hand i hand med att det är en form av missbruksbeteende. Möjligen kan nonchalansen vara förknippad med skuldkänslor beroende på stigmatiseringen runt rökandet och rökarna, en slags förnekelseprocess. Vad jag ser av hänsynslöshet inskränker sig nog ändå mest till feströkarna med hänvisning till mitt resonemang tidigare om vad de egna kickarna får kosta andra.

Gnället på rök, kroppsodörer, fel smak, fel stuk och att man kan stämpla folk till höger och vänster p g a utseende eller personlig preferens är en värre farsot som jag ser det. De som kostar på sig det synsättet, hävdar jag, förväntar ofta att andra ska anpassa sig efter dem eftersom de vet vad som passar sig, enligt samma devis har inte de någon anledning att ta någon vidare hänsyn till andra och deras preferenser.

Apropå slippåns och en modellnyhet som jag bara väntat på rätt tillfälle att få använda, tar jag tillfället i akt och bespottar dig med följande;

Nu finns det ju en literVärsis. Skaffa en sån så är det någon nytta med att det brölar! Med din nuvarande är det bara mycket väsen för ingenting. :Shejkspeer :bajsa

Fridens.

(Orkar inte veckla in och ut mig mer så jag ber om ursäkt för att resonemangen är lite flytande, bäste Hr PK-mästare).:hej

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag stör mig som fan på alla som är fula, fulla, luktar illa, riskerar MITT liv i trafiken, som står på väster sida i rulltrappan, som tränger sig i köer, som är arbetslösa, sossar, renfarmare mfl.

Jag tycker de faktiskt kan visa lite hänsyn de också. Vi kanske rent av borde förbjuda dom.

Men rökare luktar illa. Jag håller med.

Ja, eller folk som inte har något bättre för sig än att gnälla på en massa småskit hela dagarna...

Inaktuell.:mad:
Är du efter, eller?:tungan

Vi behöver ett tillägg i reglerna, nån slags övre gräns för hur pipsillig man får bli. I denna tråd finns ju minst ett par tre brunbälten i grenen löjeväckande whinande.

Dags att bumpa Starstrikers 'störiga' tråd? :lol :lol :lol

Däremot är det inte så ovanligt att respektlösa idioter blir ett samtalsämne oavsett vad de sysslat med.

Finns gott om 'respektlösa idioter'. :gnissla Det som besvärar mig mest är inte rökarna, även om jag inte gillar dem. Det är användare av parfym och aftershave. :mad: Rök luktar illa, parfym gör mig illamående. Har varit tvungen att gå iväg för att komma bort från folk som luktar för mycket, för att inte spy.

Kommer vi att få något förbud mot parfym? Aldrig! :huvet Jämfört med parfymindustrin så är tobaksindustrin liten och fattig. :zpy

Man förbjuder hundar pga allergi på många platser, detsamma borde gälla för andra allergier, t.ex. tobaksrök och parfym.

Jag har däremot aldrig hört talas om någon som varit allergisk mot motorcyklar. :tummenupp

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Tror du är fel ute. Han kör garanterat bara lata individer som inte orkar reta sig på vad allt och alla gör eller ens orkar öva upp den talangen. I den händelse det är män har de inte exponerats för den östrogendusch som verkar vara fallet på Stockholms tunnelbaneperronger. Symptomatiskt för folk som har så starka åsikter om vad andra får och inte får är att de är lika benägna att själva unna sig ytterlighetsbeteenden som kan inverka störande på andras omgivning medan det då sorterar under begreppet "individens frihet".

För övrigt tror jag att du överskattar t ex rökares inflytande på stämningen vid ett middagsbord några timmar efter en taxiresa. Vad är proportionalitet?

Vi behöver ett tillägg i reglerna, nån slags övre gräns för hur pipsillig man får bli. I denna tråd finns ju minst ett par tre brunbälten i grenen löjeväckande whinande.

du röker va?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
lipsill_71293660.jpg

tkdrille

Guest
Hemskt vad denna tråden fick alla att härskna till. Var ni antirökare (värre än nazi) tycker så röker jag väl så mycket jag vill. Med respekt för de känsliga SÅKLART:

Upp med humöret ut och spring en sväng och kom tillbaka sen :D

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Rökning är som att köra motorcykel..

Om det lever om _någonting_ efter kl 18 på kvällen så får närmsta MC åkare utan fransar på styret skit för det.. Kollektivt..

Luktar det något annat än Old Spice så får närmaste rökare skit för det.. Kollektivt..

Man kan tända upp en på kebnekaises topp. Tror du fan inte det kommer nån jävel i helikopter och gnäller :dummer:va:D

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Förlåt, men tror du själv sannolikheten att en kund som sitter brevid dig i din bil säger något?
Du bor i Sverige, han/hon går förmodligen hem och kvällens samtalsämne över middagsbordet blir hur jävla äckligt du luktade och förfäras över rökares jag-skiter-i-alla-bara-jag-får-röka mentalitet.

Är det din schablonbild över den typiske taxikunden eller är det en schablonbild av den typiska middagen i ert hushåll? Man slits mellan alternativen om vilket som är mest patetiskt :rolleyes:

tkdrille

Guest
Är det din schablonbild över den typiske taxikunden eller är det en schablonbild av den typiska middagen i ert hushåll? Man slits mellan alternativen om vilket som är mest patetiskt :rolleyes:

Den mest patetiska är nog den som pratar om de på kvällen. Många jag kör är mina stammisar. Tror fan de hade klagat om de inte varit nöjda :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men det finns en sak som är värre än alla rökare som beter sig som idioter med sin rökning och det är alla ICKE-rökare som beter sig som idioter med sin rök-nojja!

En modern klassiker är att hosta lite sådär rebelliskt när det går en rökare på andra sidan gatan.
Eller rökrutan på jobbet, gå dit och börja hosta, wtf?!

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
jo det med kor kom in i bilden på detta viset: De släpper ut metangas mer än alla bilar i hela landet, bara genom att finnas till, så vem bryr sig om det?? Vad hjälper det att gnälla på rökare när det finns lastbilar o bilar, traktorer osv som spyr ut mer än rökare nånsin kan göra??Tycker verkligen inte rökning ska förbjudas, det förbjuds allt för mycket i detta landet redan, och de folk som inte vill dra in röken får väl flytta på sig, de är väl inte fastspikade i marken??? Alla som finns belastar väl sjukvården, det är väl därför den finns??? För att belastas, annars kan den ju läggas ner helt! Gnäll på viktiga saker istället, som på barn misshandel, och narkomanvården, hemlösas hemska vardag, och på ensamma föräldrar som inga pengar har till julklappar, för där borde det verkligen göras stora förändringar[ och på så mycket mycket annat, så rökare är den minsta gruppen det skulle gnällas på, :arseleQUOTE=Castor;5583224]hur tänkte du nu? Folk vill inte stå och dra in röken och skiten i den, hur kor kom in i bilden vore intressant att veta.
Sen så belastar väl rökare vården och samhället otroligt mycket mer än icke rökare således borde ju du då tycka att rökning borde förbjudas eftersom vi har så dålig välfärd som du uttryckte det.[/QUOTE]

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Måste säga att det var en dålig parfym, om deras rökning känns igenom den..:hihi
parfymen som sådan luktar ju inte askkopp, men själva parfym lukten känner man ju inte eftersom att askkoppelukten som deras rökning genererar i deras kläder/hår och totalt överstinker den parfym tjejerna betalt dyrt för.
Dvs rökare stinker askkopp (så tillvida de inte tömmer halva parfymflaskan ... )

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Fanken va skönt det va när jag var ung (och rökte), då kunde man elda på en cigg när och var man ville. Nu är det annorlunda och det är jag glad för.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
jo det med kor kom in i bilden på detta viset: De släpper ut metangas mer än alla bilar i hela landet, bara genom att finnas till, så vem bryr sig om det?? Vad hjälper det att gnälla på rökare när det finns lastbilar o bilar, traktorer osv som spyr ut mer än rökare nånsin kan göra??Tycker verkligen inte rökning ska förbjudas, det förbjuds allt för mycket i detta landet redan, och de folk som inte vill dra in röken får väl flytta på sig, de är väl inte fastspikade i marken??? Alla som finns belastar väl sjukvården, det är väl därför den finns??? För att belastas, annars kan den ju läggas ner helt! Gnäll på viktiga saker istället, som på barn misshandel, och narkomanvården, hemlösas hemska vardag, och på ensamma föräldrar som inga pengar har till julklappar, för där borde det verkligen göras stora förändringar[ och på så mycket mycket annat, så rökare är den minsta gruppen det skulle gnällas på, :arseleQUOTE=Castor;5583224]hur tänkte du nu? Folk vill inte stå och dra in röken och skiten i den, hur kor kom in i bilden vore intressant att veta.
Sen så belastar väl rökare vården och samhället otroligt mycket mer än icke rökare således borde ju du då tycka att rökning borde förbjudas eftersom vi har så dålig välfärd som du uttryckte det.
[/QUOTE]

Kor är del av ett slutet kretslopp, så välj ifall något annan liknelse om den skall vara värre.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Kor är del av ett slutet kretslopp, så välj ifall något annan liknelse om den skall vara värre.[/QUOTE]

Kretslopp, ja. Slutet kretslopp, absolut inte :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Måste säga att det var en dålig parfym, om deras rökning känns igenom den..:hihi

Parfym ska inte anfalla dina area olfactoria likt en tysk pansardivision under 1940talet, utan vara en vag doft som passerar nästan omärkt förbi. Om så är fallet så har den ungefär lika stor chans som en snöboll i helvetet att dölja röklukten, som gör sagda blitztkrieganfall på luktsinnet.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO