Folk som står längs med vägarna och fotar mm..

Brejk

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Luthagen
Hoj
KTM 950 SM

Om ni ska fota, kom igen, stå på insidan av en kurva eller ngt, där en klotandes hoj sällan hamnar. För din egen säkerhet, och andras, jag vill inte riskera någon annans liv än mitt egna när jag kör hoj.

Bra tänkt, försök fullfölja tanken bara...:va om du är så rädd för att utsätta andra för fara så finns det mycket regler du kan följa lärde dig säkert några när du tog körkort. Börja med att följa dem sen kan du berätta för andra hur de ska bete sig i trafiken eller brevid trafiken. :)

Är väl kanske inte perfekt själv. Men jag skäms iaf för hur jag kör ibland då jag vet att jag utsätter folk som inte själv väljer det för fara (det gör alla mer eller mindre som befinner sig i trafiken).

Jag är glad att ingen i min familj bor där i närheten, lär väl inte dröja innan gamla Agda stannar till bilen i vägkanten då hon sett en grymm Karl-Johan i dikeskanten, eller Wolfgang som kör lite för sakta med sin husvagn.
 

Vägspärr

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Sthlm, Sköndal... kartong...
Hoj
KTM -04
Bättre upp, du kan få vara med och brottas :brynad

Låter som att du kommer att få akta dig nästa gång på bulten.... :p

owned-subaru.JPG


Fattar inte hur tråden kunde spåra ur på detta sättet, men somliga gör egna tolkningar som man bara inte begriper sig på. Eller jag kanske är så otroligt otydlig?


Jag tycker det är bra att du påtalar folks säkerhet iaf. Det kan man aldrig göra för få ggr. Sen får folk ta det hur de vill...
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det är ju inte det heller, som det handla om från början. Det kan ske en olycka oavsett hur fort hojjen kör, 70, 90, 130, eller 170+. Det kan ligga en fläck glykol från ngn av de tunga transporter som går där.
Det är skillnad på olyckor och olyckor ... vissa provoceras fram, eller hur?

Jag känner mig säker på min egen körning, men när någon står 0,5 meter ifrån vägen, i kurvans ytterkant - så är det fan illa. Skulle jag råka gå av vägen, så finns det risk för att han stryker med också -
Frågan är vem som ska ta hänsyn till vem ... ska den som kör ta hänsyn till omgivningen eller ska de som går eller befinner sig jämte vägen behöva ta hänsyn till dem som kör på vägen?


Man kan väl lika gärna fota högerskrap från insida av kurva istället. Där landar inga hojjar som går av vägen. Vad är det för fel med att tycka så, vem somhelst kan gå av vägen oavsett fart, fotografen kan ju ta minst lika bra bilder från en säker plats.

Området jämte vägen SKA vara en säker plats ... är den inte det så är det väl knappast så att felet görs av den som befinner sig jämte vägen? Eller ...?
 

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
örebro
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
Att sitta och fota heta hojåkare kanske ger fotografer en viss kick, liknande som oss ta en kurva i hög fart och fortfarande vara medveten om riskerna.
Klart folk, cyklister, barnvagnar och tollimed fotografer ska få sitta och gå längs vägen!
Men ändå försköka välja rätt placering på vägen dvs insidan av kurvan är typ 200 ggr säkrare än yttersida.
Jag är med Mike till 100% och förstår vad han menar:tummenupp
Iosf, vad spelar det för roll om fotografen tror du ar nybörjare, huvudsaken vet att du kan leverera bombrepor på bulten samt bogesund challangetider som få andra grejjar!:tummenupp

tror han menar att fotografen tänker - oj här går det sakta är nog en nybörjare.. istället för vad ironmike menar med fartsänkningen.. att han står lite dumt och han saktar ner för att inte dra med honom om han faller
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top