don_tomazo
Går bra, en ägare.
ironi heter det, jag syftade knappast på mig själv...
Mjaha.
Knäskrap är barnsligt roligt. Klart man skrapar på skoj.
ironi heter det, jag syftade knappast på mig själv...
Om ni ska fota, kom igen, stå på insidan av en kurva eller ngt, där en klotandes hoj sällan hamnar. För din egen säkerhet, och andras, jag vill inte riskera någon annans liv än mitt egna när jag kör hoj.
Bättre upp, du kan få vara med och brottas
Fattar inte hur tråden kunde spåra ur på detta sättet, men somliga gör egna tolkningar som man bara inte begriper sig på. Eller jag kanske är så otroligt otydlig?
Det är skillnad på olyckor och olyckor ... vissa provoceras fram, eller hur?Det är ju inte det heller, som det handla om från början. Det kan ske en olycka oavsett hur fort hojjen kör, 70, 90, 130, eller 170+. Det kan ligga en fläck glykol från ngn av de tunga transporter som går där.
Frågan är vem som ska ta hänsyn till vem ... ska den som kör ta hänsyn till omgivningen eller ska de som går eller befinner sig jämte vägen behöva ta hänsyn till dem som kör på vägen?Jag känner mig säker på min egen körning, men när någon står 0,5 meter ifrån vägen, i kurvans ytterkant - så är det fan illa. Skulle jag råka gå av vägen, så finns det risk för att han stryker med också -
Man kan väl lika gärna fota högerskrap från insida av kurva istället. Där landar inga hojjar som går av vägen. Vad är det för fel med att tycka så, vem somhelst kan gå av vägen oavsett fart, fotografen kan ju ta minst lika bra bilder från en säker plats.
Att sitta och fota heta hojåkare kanske ger fotografer en viss kick, liknande som oss ta en kurva i hög fart och fortfarande vara medveten om riskerna.
Klart folk, cyklister, barnvagnar och tollimed fotografer ska få sitta och gå längs vägen!
Men ändå försköka välja rätt placering på vägen dvs insidan av kurvan är typ 200 ggr säkrare än yttersida.
Jag är med Mike till 100% och förstår vad han menar
Iosf, vad spelar det för roll om fotografen tror du ar nybörjare, huvudsaken vet att du kan leverera bombrepor på bulten samt bogesund challangetider som få andra grejjar!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |