Folk som står längs med vägarna och fotar mm..

Vägspärr

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
KTM -04
Jag är väl medveten om att det kan skita sig när man sitter vid vägkanten, men ska jag vara riktigt ärlig så är jag mycket mer orolig för de som kör än för mig själv, skulle kännas för jävligt om någon drog av vägen bara för att de skulle "show off a little", numera brukar jag iofs backa in bilen så att den står med nosen mot en raksträcka sen hoppar jag upp på taket och sätter mig. Fast undrar om inte det är ännu mer distraherande...... :tungan
Jag skulle nog aldrig sätta mig i själva kurvan iaf. Men det är ju lite så att man kan inte bara skälla på de som fotar....... :)
Men jag förstår helt klart vad du menar. Man kanske får skapa en tråd där man kan skrika till innan när man ska ut och fota på ex. bulten. Men tror du inte att folk kommer köra ännu värre om de vet? Bilden som du har bifogat här bla. kan jag säga på en gång att det var en ganska lugn hojåkardag på bulten då jag var där samtidigt som dom och de var alla medvetna om att de blev fotade. Den här fotografen var bara med det gänget som åkte såvitt jag vet och satt inte och fotade andra som körde... Ja..ja..
Som sagt säkerheten kanske ska tänkas över lite mer.

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
numera brukar jag iofs backa in bilen så att den står med nosen mot en raksträcka sen hoppar jag upp på taket och sätter mig.
Om du iaf kunde ha en t-shirt på dig och inte sitta där i bara bikini så skulle det kännas säkrare... Folk blir ju tydligen som tokiga bara för att det finns en kamera i närheten av vägen.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Detta blir ju bara mer och mer pinsamt. "Byta spår mitt i kurvan" "highsider" "nervös för en fotograf" Är detta ett skämt? Hoppas då det. Kör efter anvisad hastighet på vägen så skall du se att du inte har några problem med fotografen på sidan. Vems är felet om en nybörjare går ut i diket pga en fotograf som är där och vill ta bilder på hojen?

Nybörjaren som vill vara cool och brassa på eller fotografen som vill ta en bild? Fotografen har all rätt på sin sida. Det har däremot inte hojåkaren som plöjer vägen i dryga 180-200km/h.

Att sedan fotografer står på vägkanten är jävligt dumt, och skall de fotografera kan de välja en bättre vinkel. Men att resonera som att man är nån outlaw som har rätt att cruisa i 200 och alla skall rätta sig är bara befängt.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Detta blir ju bara mer och mer pinsamt. "Byta spår mitt i kurvan" "highsider" "nervös för en fotograf" Är detta ett skämt? Hoppas då det. Kör efter anvisad hastighet på vägen så skall du se att du inte har några problem med fotografen på sidan. Vems är felet om en nybörjare går ut i diket pga en fotograf som är där och vill ta bilder på hojen?

Nybörjaren som vill vara cool och brassa på eller fotografen som vill ta en bild? Fotografen har all rätt på sin sida. Det har däremot inte hojåkaren som plöjer vägen i dryga 180-200km/h.

Att sedan fotografer står på vägkanten är jävligt dumt, och skall de fotografera kan de välja en bättre vinkel. Men att resonera som att man är nån outlaw som har rätt att cruisa i 200 och alla skall rätta sig är bara befängt.

Du blir bara mer o mer pinsam.

"Fotografen har all rätt på sin sida", kul för honom/henne när det kommer en MC o plöjer över dem.
Jag tippar på att om MC-åkarna skulle hålla den lagliga hastigheten så skulle inte fotograferna stå där överhuvudtaget.

Så att det då kommer en MC-åkare o informerar de som kanske inte riktigt tänker hela linan ut att det kan va lite farligt att stå på sådana ställen är väl ändå rätt bra?

Men nej, bara pinsamt, fotograferna har ju som sagt all rätt att stå vart de vill.
Du har även all rätt på din sida att köra före när bilisten ska lämna företräde, om du nu vågar köra hoj igen, farligt.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Du blir bara mer o mer pinsam.

"Fotografen har all rätt på sin sida", kul för honom/henne när det kommer en MC o plöjer över dem.
Jag tippar på att om MC-åkarna skulle hålla den lagliga hastigheten så skulle inte fotograferna stå där överhuvudtaget.

Så att det då kommer en MC-åkare o informerar de som kanske inte riktigt tänker hela linan ut att det kan va lite farligt att stå på sådana ställen är väl ändå rätt bra?

Men nej, bara pinsamt, fotograferna har ju som sagt all rätt att stå vart de vill.
Du har även all rätt på din sida att köra före när bilisten ska lämna företräde, om du nu vågar köra hoj igen, farligt.

Tänkt lite istället. Fotograferna står där för att fotografera folk som kör fort. Men vilka är det som bryter mot lagen? Klart som fan att fotograferna skall få stå och fotografera vart de vill nånstans. Om nån drämmer in i en fotograf är det då fotografens fel för att han har provocerat fram en situation? Eller helt enkelt stått på fel sida? Jag förstår inte resonemanget med att det är ok att köra som helvete och utsätta andras liv. Att vara så jävla egoistisk så att man vill att fotografer skall bort eller ställa sig på andra ställen för att man själv skall få bryta mot lagen och köra stenhårt.

Hoppas du resonerar på samma sätt om du drämmer in en en femåring när du gör dina coola burnouts. "Men hon stod i vägkanten när jag tappade kontrollen och körde av"

Tragiskt

Vägspärr

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
KTM -04
Om du iaf kunde ha en t-shirt på dig och inte sitta där i bara bikini så skulle det kännas säkrare... Folk blir ju tydligen som tokiga bara för att det finns en kamera i närheten av vägen.

What the F**K!:notme Jag lovar!!! Jag sitter nämligen alltid näck, för eran säkerhet... så att det körs förbi liiite saktare..... :rofl Men sist jag satt på taket på bilen körde det förbi en snubbe på en twin som kom tillbaka en halvtimme senare ( han måste funderat bra länge innan han vände ) och frågade bryskt om det här var en ny grej som polisen börjat med...
Jovisst, vi brukar klättra upp biltak numera och sätta oss med en kopp java och en kamera. Förklarade lugnt att jag var hobbyfotograf, men snubben vägrade byta tonläge och var riktigt otrevlig. Tillslut sa jag bara...
- Jaja, du behöver inte vara ett dugg orolig för jag fotar bara sådana där snygga hojar, du vet lite sportigare modeller:tungan .... Då vart han :mad: och åkte... Men jag kan säga såhär, jag mörkar alltid ner visiren på mina bilder, inga ansikten, och tar aldrig med nummerskylten... om det nu är någon som skulle undra. Förutom bilder på pvcraketen, där halva paketet brukar vara med på bilderna.... :arsele

Hellikåppter ska'rom ha!! Minst!! :rolleyes:

Tack! PM:a mig så får du mitt konto nr, märk kuvertet " Rädda fotograferna " :tummenupp

Och till sist... Jag förstår bägge sidor av den här diskussionen! Nästa gång sätter jag mig på ängen istället men då är det väl någon som kommer att ha synpunkter på det. Nu åker jag hoj och vet att man ibland inte stått på de bästa ställena, även om jag brukar tänka på det, men om någon skulle be mig att flytta på mig, så självklart!, inga problem! Hoppas att jag kommer att få samma respekt tillbaka bara...

Last edited:

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Att det inte var fotografen själv som bröt mot lagen lär inte hjälpa honom/henne det minsta när olyckan väl är framme. Det är väl inget annat än bra att någon påtalar riskerna med att stå i ytterkurvor?

Varför skall alla trådar förvandlas till sandlådor?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Att det inte var fotografen själv som bröt mot lagen lär inte hjälpa honom/henne det minsta när olyckan väl är framme. Det är väl inget annat än bra att någon påtalar riskerna med att stå i ytterkurvor?

Varför skall alla trådar förvandlas till sandlådor?

Exakt. Därför bör fotograferna kanske välja sin plats. Men som jag sa, så bör inte en sån här tråd gå ut på att främja fortåkat som vissa verkar göra. Tycker det mest är tragiskt hur vissa resonerar dock.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Kanske dags för flaggvakter på den vägen och liknande wannabe-motorbanor? :rolleyes:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Cool bild. Sun Trip gympa - "plocka kulor" :D

Fotografen valde själv ställe och visste vad han ville....

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Tänkt lite istället. Fotograferna står där för att fotografera folk som kör fort. Men vilka är det som bryter mot lagen? Klart som fan att fotograferna skall få stå och fotografera vart de vill nånstans. Om nån drämmer in i en fotograf är det då fotografens fel för att han har provocerat fram en situation? Eller helt enkelt stått på fel sida? Jag förstår inte resonemanget med att det är ok att köra som helvete och utsätta andras liv. Att vara så jävla egoistisk så att man vill att fotografer skall bort eller ställa sig på andra ställen för att man själv skall få bryta mot lagen och köra stenhårt.

Hoppas du resonerar på samma sätt om du drämmer in en en femåring när du gör dina coola burnouts. "Men hon stod i vägkanten när jag tappade kontrollen och körde av"

Tragiskt

Ja ditt tänkande är helt rätt men du har trillat bort lite från topic.

Det är just som du skriver.......DÄRFÖR måste föraren bromsa ner, välja annat spårval för att minska "risken" att tappa greppet och glida, klota in i fotografen...Vad jag har förstått så är det ett irritationsmoment.

Kan inte fotografen stå någon annanstans..?

Sen har fotografen all rätt och stå vart han vill...men det var ju inte det det handlade om.

Kommer jag i en härlig kurva och håller perfekt hastighet, timing och placering...så ser jag någon stå i riskzonen....ja man saktar ner och kurvtagningen är förstörd...handlar inte om vems fel det är...

Handlar fortfarande om "varför fotografen måste stå just där" irritation...

Kanske bättre och skita i säkerheten och ta kurvan som man brukar göra?? Nej jag menar väl det...

IronMike

Guest

Fast å andra sidan, snällt att påpeka, det är säkert inte alla som tänker på risken.

/perris

nej, uppenbarligen inte, alla här är odödliga tydligen.... :huvet

Ja.. Det händer en hel del olyckor där, fattar inte hur man kan resonera som "främja att köra för fort", det var inte det som det handlade om, utan att fotografer står intill vägen på helt fel ställen, dom kan väl stå på på rätt sida av en kurva eller en bit ifrån. Men de e klart, finns dårar som vågar stå fel vid birka cupen osv också, inte bakom bilarna utan gärna 50 meter framför, för att se så bra som möjligt, fast de lätt kan få sladd å meja ner publik :huvet

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...