Uppenbart att folk anser vanliga vägar vara roadracingbanor. Fotograferna står vid sidan av vägen, där får de väl ändå vara - precis som vanligt folk som är ute och prommenerar. De ska inte behöva tänka på avåkningszoner. Fotograferna känns som de ändå är medvetna om risken, är där för "showen", men familjen på prommenad? Inte ska de behöva invänta att gå på vissa partier vid sidan av vägen tills det blir en lucka som om det vore en avlyst rally-sträcka?
Jag anser inte att bulten är bana... Men i praktiken är det som en "bana på gatan", massor hojjar där, många kör som svin. Ingen som bor i närheten skulle drömma om att ta en promenad längs med väggrenen. Det är en "skogsväg" inga lekande barn eller dylikt finns där.
Visst får man vara vart man vill, men syftet med tråden var bara "för allas säkerhet" - ska man fotografera runt bulten, så kan man väl stå på rätt ställe och inte där en hoj eventuellt kan tänkas åka av dvs utsida av kurva?
Det är ju bara riskmedvetande, inget annat. Det är en poppis hojväg, att stå intill vägen, på utsida av kurva = kan innebära en större risk än att stå på insidan av kurvan.
Kan jag formulera mig tydligare, please tell?