Folk som står längs med vägarna och fotar mm..

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Istället för att klaga på "dumma" fotografer som står på fel sida i kurvan så kan man ju istället stanna en bit efter kurvan, gå av sin hoj och sen påtala riskerna för fotografen om att stå där han/hon gör, för att sen visa vart dom skulle kunna tänkas stå.
Summa summarum, lite mer säkert, bra bilder och inga onödiga olyckor :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Neje! Mata inte folks attention whore-komplex. Fotografera blåmesar och domherrar istället.

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Det ser ut som om att de är dessa Kewfla BikerBoyZ som vart i farten på bilden ! :jisses

För övrigt, ni som seriöst verkar disskutera denna tråd! Skämtar ni eller är ni seriösa på riktigt!

Sitta här o disskutera säkerhet o bakom nästa hörn drar man på slangen alt vrider fullt på rullen, kom igen nu ! :hördu

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Exakt. Därför bör fotograferna kanske välja sin plats. Men som jag sa, så bör inte en sån här tråd gå ut på att främja fortåkat som vissa verkar göra. Tycker det mest är tragiskt hur vissa resonerar dock.

Har du blivit moralkärring på senare tid? :va

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Har du blivit moralkärring på senare tid? :va

Moralkärring? jag menar hur diskussionen pågår. Att klaga på folk som står och fotograferar för att man kan bli störd när man har sitt posénerlägg i 200km/h. Kanske bättre att hålla sig till bana om man skall köra som ett helvete isåfall.

Självklart är det dumt att fotograferna står där de står. Ännu värre är det att folk ligger och kör skiten på vägarna, och påpekar att fotograferna "stör". Kanske en pointer till att man borde köra lite lugnare då, om man nu håller på att losa sitt "spår" och liknande.

Låter bara lite konstigt. Skall man fota skall man givetvis stå på insidan av kurvan och helst uppe på en kulle.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Detta blir ju bara mer och mer pinsamt. "Byta spår mitt i kurvan" "highsider" "nervös för en fotograf" Är detta ett skämt?

Det hoppas jag, om inte så är det sjukt pinsamt. Antingen därför att man tror att man kör så fort och helt saknar självinsikt eller därför man helt har tappat omdömet. Jag blir ju generad på andras vägnar.

Men jag kan säga såhär, jag mörkar alltid ner visiren på mina bilder, inga ansikten, och tar aldrig med nummerskylten... om det nu är någon som skulle undra. Förutom bilder på pvcraketen, där halva paketet brukar vara med på bilderna....
Hoho, hinner du ta makrofoton innan han har passerat?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Uppenbart att folk anser vanliga vägar vara roadracingbanor. Fotograferna står vid sidan av vägen, där får de väl ändå vara - precis som vanligt folk som är ute och prommenerar. De ska inte behöva tänka på avåkningszoner. Fotograferna känns som de ändå är medvetna om risken, är där för "showen", men familjen på prommenad? Inte ska de behöva invänta att gå på vissa partier vid sidan av vägen tills det blir en lucka som om det vore en avlyst rally-sträcka?

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Uppenbart att folk anser vanliga vägar vara roadracingbanor. Fotograferna står vid sidan av vägen, där får de väl ändå vara - precis som vanligt folk som är ute och prommenerar. De ska inte behöva tänka på avåkningszoner. Fotograferna känns som de ändå är medvetna om risken, är där för "showen", men familjen på prommenad? Inte ska de behöva invänta att gå på vissa partier vid sidan av vägen tills det blir en lucka som om det vore en avlyst rally-sträcka?
:tummenupp

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Gillar själv att gasa på allmän väg men att använda en slinga som bana är bara idiotiskt.
Tror jag ska göra slag i saken och gjuta ett stort jävla fartgupp på den där bulten i sommar ala puckelpist stuk!

IronMike

Guest

Låter bara lite konstigt. Skall man fota skall man givetvis stå på insidan av kurvan och helst uppe på en kulle.

Det var ju det som resonemanget handla om från början, inte att det störde körningen i första hand. Utan att det alltid finns en risk att en mc kan gå av vägen längs med den sträckan...och att man kanske som fotograf borde tänka efter, vart kommer en mc att krascha av, kan jag stå på den här platsen riskfritt? osv..

IronMike

Guest
SHIT!
knäskrap jag sett utan att knappt luta hojen :galen
Är han cirkusartist?

Kunde inte låta bli att kommentera,

men det ser onekligen ut som "skrapa knä inför kameran, så långsamt man kan.." ..kanske för att just plåta en schysst bild (?)

Det är ytterst få kurvor på bulten som man tar "snabbast" med knäskrap, en och annan kommer knät ner naturligt..om man kör rätt fart, och sitter tight på hojjen.

Men inte fan satsar man på att skrapa knä med flit???

IronMike

Guest
Jag anser inte att bulten är bana... Men i praktiken är det som en "bana på gatan", massor hojjar där, många kör som svin. Ingen som bor i närheten skulle drömma om att ta en promenad längs med väggrenen. Det är en "skogsväg" inga lekande barn eller dylikt finns där.

Visst får man vara vart man vill, men syftet med tråden var bara "för allas säkerhet" - ska man fotografera runt bulten, så kan man väl stå på rätt ställe och inte där en hoj eventuellt kan tänkas åka av dvs utsida av kurva?

Det är ju bara riskmedvetande, inget annat. Det är en poppis hojväg, att stå intill vägen, på utsida av kurva = kan innebära en större risk än att stå på insidan av kurvan.

Kan jag formulera mig tydligare, please tell? :huvet

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...