Sandfållan
#6 R-600 2014
I Karlskoga?
Skrattar bäst som skrattar sist
I Karlskoga?
I Karlskoga?
Dagen började både bra och dåligt. Jag gav mig fan på att köra snabbast i regn trots iskall bana. Jag var snabbast med 1,8 sekunder fram till tvåan Men eftersom det är halt så är det halt.
SGM, det kunde visst gå lite sämre trots allt!
Nåja! Den största vinsten är ju faktiskt att du kom upp på hojen efter din förra krasch På`t igen!
Svängde in efter halva tiden och kollade tiden. 1,16,7. Men vad fan. Jag hade samma hastighet vid inbromsningarna som när jag körde fort i somras. Då är det alltså fel på kurvhastigheten. Surprise.
Jag tycker så här:
Det är svårt att få upp kurvhastigheten genom att försöka åka fort, bromsa lika hårt som vanligt och försöka lätta på bromsen i tid. Mitt råd är att helt skita i tiderna minst en halvdag och bromsa försiktigt i mycket god tid för att få till din hastighetsbedömning inför kurvorna.
Att tvinga sig själv att inte gasa så mycket i utgångarna hjälper också eftersom man ofta kompenserar låg kurvhastighet med extra gas. Ger man fan i att gasa mer än 1/4-del så får man genast känslan "fan vad långsamt det går" redan vid apex och höjer då ingångshastigheten nästa varv.
När du väl fått in rätt känsla för kurvhastigheten är det relativt lätt att återgå till att börja bromsa hårt med bibehållen kurvhastighet.
Sen kan det behöva finliras med referenspunkter, ev bristande periferiseende mm men det är för komplicerat för att ge generella tips om på ett forum.
Konstigt, mina ställ brukar alltid vara tighta runt midjan och slappa över bröstet.
Fetta in det snarast möjligt så blir både passform och hållfasthet så bra det går.
Personligen fettar jag även insidan på nya ställ men då får man förstås räkna med fläckar på understället.
Tisdagens träning på Sviestad.
blicka framåt mot helgen istället och KM-tävling på Gelleråsen samt körning på Anderstorp.
För övrigt; SEN NÄR PLUGGAR MAN IN ETT SKINNSTÄLL I VÄGGEN!?
View attachment 429569
Kul att du kommer ner till mossen på söndag! Då ses vi där! Jag måste få kika på ditt D-Air ställ, har varit sugen på ett sådant jag med!
/Per #13 Speedster
Mitt ställ har blivit fladdrigt runt midjan sen förra året.. vad har jag gjort för fel ?
Fetta mer!
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter, både positiva och negativa! Jag beundrar ditt drivkraft och engagemang Lycka till med resten av säsongen
Fifan,din SD låter najs blant alle 4 cyllar.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|