"Sveriges snabbaste nakenhojförare 2016"
Visst låter det bra? jag tycker att det låter extremt bra. Jag vill bli det. Jag tänker bli det. Förutom målet att alltid ta poäng i racen (krascher är en ursäktande omständighet men givetvis helt oacceptabelt), och sikta på topp 10, så tänker jag bli bäst i sverige på att tävla med en nakenhoj.
Det låter bra. Det känns bra. Det är bra.
För att bli det så måste jag bli snabbare än både Björn nordgren och Mathias Olsson. Ett otroligt högt uppsatt mål. Ett mål som jag inte är garanterad att nå, men om jag verkligen ger allt jag kan både innan och under säsongen så tror jag att det finns en möjlighet att bli det.
Man skulle kunna argumentera att jag sitter på en 1290-motor medans Björn kör en 990. Man kan även argumentera för att jag har originalfjädring fram samt att den inte ens är korrekt inställd. Men faktum kvarstår att den som är snabbast av oss 3 (För jag tror att det är oss det står emellan?) i slutet av säsongen, alternativt under racen om vi inte kör alla tävlingar, får den titeln. Jag lägger till Mathias eftersom han troligtvis kommer ställa upp i Endurance i år. Björn borde ju faktiskt inneha den inofficiella titeln nu men jag vill ha den. Han har varit 1-2 sekunder snabbare än jag per varv under 2015.
Förstå hur grymt det är att få vara en del av Team Funbike! Han kommer troligtvis bli ännu bättre i år. Jag måste bli bättre!
Den stora frågan är ju hur jag skall gå tillväga.
Första steget är tillräckligt hård träning för att konditionen inte skall vara ett hinder.
Andra steget är att tro på sig själv.
Tredje steget är att köra cross regelbundet tills jag kan köra min 1290.
Fjärde steget är att träna mycket, och i god tid.
femte är att lära av de bästa (dvs bland annat Björn och Mathias
)
Sjätte är att ta det slutgiltiga steget att komma i mål före någon annan förare på en nakenhoj.
7:e maj är det upp till bevis! Har jag gjort allting rätt så har jag en teoretisk möjlighet att lyckas. Jag tänker ta den chansen. Jag vill vara sveriges vassaste förare på en Super Naked. I höst när alla race är färdiga så vill jag placera mig som bästa föraren på en nakenhoj i Rookie 1000.
Först ut är Almeria. Om exakt en månad, den 12:e mars, kör jag på den banan. I år tänker jag bli en snabb och duktig förare! Det är möjligt, och det är helt upp till mig.
(Foto: Björn Nordgren)