Almeria - Dag 1
Komprimerad återgivning då vi åt middag och och sedan anlände till hotellet klockan 23.. Kroppen skriker efter sömn!
Vaknar 04:15 efter en bättre natt och gör mig i ordning. blir hämtad av Christian och allting går riktigt smidigt. Flygresan ner varvas med Motovudu-filmen och Motovudu 2-boken samt en liten powernap. Jag är så sjukt taggad.
Vi hyr en bil och äter för andra gången idag vid cirka klockan 13. En mindre bra hamburgare från Burger king men den fyllde sitt syfte. Vi fortsätter och cirka halv fyra når vi banan, efter att ha prickat in en av Spaniens få regnskurar som de får per år. Men den varade inte överdrivet längre.
Inte förens klockan fem kunde vi lasta av hojarna och ställa in dem i depåboxen dock!
Jag monterar quick shiftern och styrstoppsgummin (Det skulle jag ha gjort till förra årets första bandag men bättre sent än aldrig? Svängradien blev knappt förändrad alls men nu sitter de där åtminstone.
Kopplingsgreppet som jag köpte visade sig vara fel på. Den står rakt ut och frågan är om jag inte har råkat få ett demonterad och felmonterad exemplar då den har slitagemärken på sig. Jag får reklamera den när jag kommer hem helt enkelt.
Lite stress och oro infinner sig såklart. Jag hinner inte justera förarhänget, och frågan är om jag inte får skjuta på den tills ett bättre tillfälle.
Däcken har jag heller inte hunnit skifta, men planen är att byta och slänga på däckvärmarna innan förarmötet 09:30 imorgon bitti. Jag har inget val om jag inte vill missa första körpasset.
Hotellets frukost börjar dock klockan 8 och eftersom det är en halvtimmes körning till banan så kommer vi behöva strunta i frukosten, surt nog.
Jag och Christian tog ett varv runt banan i sista sekund innan solen gick ner och fy fasen va kuperad den var! Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot de 4 dagarna här borta. Kan jag få till ett armbågsskrap eller kan det bli en highsider? Vågar jag ens? Fortsättning följer.
Men först sängen! Jag är extremt trött nu!
Det här är förresten videoklippet som jag försöker memorera till min körning.