Man fryser som f-n på en luftmadrass. Tips; lägg ett isolerande liggunderlag överst
Vad kör du med för däck som vill ha så mycket luft?
Vi snackar bak va?
Kör hårt och lycka till!
Kvalet gick sådär va!
Ett urvav plus 2 varv med trafik resulterade i en 17:e plats (av 36). På det tredje varvet så fick jag bryta då växelpetaren lossnade
View attachment 419114
Live timing finns att tillgå här! Speedster Cup startar 17:35.
Jag kör med Pirelli Supercorsa SC2. Är 2 bar varmtryck fortfarande för högt tryck? Fram har jag 2,1 bar.
Som du startar är det väl bara ett nöje att få bomba förbi halva fältet.
Var glad att det där hände på kvalet och inte rejset.
1,6-1,8 brukar användas, högre ju kallare det är.
Fram 2,2-2,5 ungefär, en del går ännu högre, jag 2.35-2,4.
Körde Sc2 bak på träningen igår med rejäl kallruggning. Sc1 idag med samma väder ser betydligt bättre ut...1,6-1,8 brukar användas, högre ju kallare det är.
Fram 2,2-2,5 ungefär, en del går ännu högre, jag 2.35-2,4.
SC1 fram när det är kallt, 2 när det är varmt, tvärtom bak.
Femte led längst till vänster när det är en kort kort raksträcka och högersväng. Det är väl det här som kallas utmaning? Du har helt rätt. Hellre kvalet är racet. Speciellt när jag fick till en tid trots allt. Jag hoppas bara att det kommer hålla helgen ut så jag kan räta ut det här problemet i lugn och ro sen
Borde man inte sänka ju kallare det är i backen? Är det kallt i backen och man har stenhårt pumpade däck, så kommer däcket vara kallt och ytan bli överhettad. Och det är ju kallrivning. Visst? Sänker jag trycket så kommer det bli mer rörelse i hela däcket, vilket leder till att hela däcket blir varmt, men i värsta fall varmriver däcket. Eller har jag fått det om bakfoten?
Är du säker på att 1,6-1,8 gäller för SC2rna? Jag och Juha kollade på Pirellis Diablo Superbike SC2-slicks och de skulle ligga på 2 bar bak och 2,1 bar fram vid temperaturer mellan 0-20 grader i asfalten. Det är det vi har gått på för något annat fanns inte riktigt att tillgå vid stunden.
Körde Sc2 bak på träningen igår med rejäl kallruggning. Sc1 idag med samma väder ser betydligt bättre ut...
2,2 fram och 1,75 bak varmt. Kommer nog få se en KTM fara förbi i starten, men jag har innerspår...
Ha det oförskämt skoj, och se till att hålla dig på banan.
Om PeterR1 är där så varva honom på innern från mig.
Twin FTW!Jåke´s bästa varv 1.47.070
Fordon´s Bästa 1.47.281
Snyggt kört grabbar.. hoppas ni hade KUL
Jåke´s bästa varv 1.47.070
Fordon´s Bästa 1.47.281
Snyggt kört grabbar.. hoppas ni hade KUL
Twin FTW!
Jag fick inte in Anderstorp i planeringen, så jag går säker.
Det var oroväckande häftigt att tävla! Tråkigt att ditt första varv gick på 1,57 Jåke. Annars hade vi säkert haft riktigt bra fighter om samma placering under hela loppet!
Resultatlista 1-18 för lördagen:
View attachment 419153
Tappade starten helt och därmed rakan också, därav tiden. Ägnade hela racet åt att jaga ikapp er andra men hann bara precis fram. Hade ganska kul under tiden dock!Det var oroväckande häftigt att tävla! Tråkigt att ditt första varv gick på 1,57 Jåke. Annars hade vi säkert haft riktigt bra fighter om samma placering under hela loppet!
Resultatlista 1-18 för lördagen:
View attachment 419153
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |