"Fordons" väg till Speedster cup 2015

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Blire nån räjsrapport med? :D

Det kommer under kommande vecka. Jag tänkte ladda upp filmerna samtidigt :)
Till mitt försvar idag om det skulle gå dåligt så HAR JAG TRÄNINGSVÄRK I HÖGER UNDERARM!
Under de sista varven tänkte jag "jahaa, det är såhär Pedrosa känner sig" och jag kände mig genast som en MotoGP-förare :brynad
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det kommer under kommande vecka. Jag tänkte ladda upp filmerna samtidigt :)
Till mitt försvar idag om det skulle gå dåligt så HAR JAG TRÄNINGSVÄRK I HÖGER UNDERARM!
Under de sista varven tänkte jag "jahaa, det är såhär Pedrosa känner sig" och jag kände mig genast som en MotoGP-förare :brynad

Då vet man ju iaf att man gasar mycket. :hihi
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det kommer under kommande vecka. Jag tänkte ladda upp filmerna samtidigt :)
Till mitt försvar idag om det skulle gå dåligt så HAR JAG TRÄNINGSVÄRK I HÖGER UNDERARM!
Under de sista varven tänkte jag "jahaa, det är såhär Pedrosa känner sig" och jag kände mig genast som en MotoGP-förare :brynad

Så kan det gå om man åker på äventyr utan flickvännen ensam i en racebuss.. Försök inte inbilla nån att det är hojkörningen som är orsaken till träningsvärken.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Racerapport lördag!

Fredagsträningen var slut och jag kände att det räckte ju inte riktigt till för att bli bekväm med banan. Alls. Kvalet väntade 12:00 och nervositeten smög på sig rätt bra när hornet gick igång. Det var nu det gällde att få en bra placering. De bra starterna jag gjorde i Karlskoga förra veckan betyder noll och ingenting den här helgen.

Jag rullar ut mitt bland allihopa och kör ett lugnt varv för att värma upp mig själv. Nästkommande varv är det en del trafik på och jag kör på 1.51. Tredje varvet är det lite lucka bland folk men ändå måste jag bromsa in vid flera kurvor pga trafik. Det gick snäppet fortare nu, 1.50.008 och nu har jag mer eller mindre fritt spelrum. På väg in till Hansenkurvan missar jag att växla upp 3-4 gånger och känner att ”heeeelvete nu förstördes ju mitt varv som kunde ha blivit riktigt bra” och jag kände mig rätt värdelös som inte ens klarade av att växla. Det visade sig dock att det fanns en logisk förklaring till dessa missar. Skruven till växelpetaren hade lossnat och hängde endast i staget till lådan! Skruv, bricka och distans hade flytt fältet och jag fick rulla in efter inte ens 8 minuter med endast 2 varv med trafik. Det här kändes inte bra.
Med lite skruv, Loctite, mutter och femtioelva brickor som fick agera substitut för distansen så fick jag det att fungera igen med hjälp av Juha.

Fortfarande kall i kläderna och osäker på banan rullar jag ut på en obekväm 17.e plats. Längst till vänster i femte led. Jag hade tidigare pratat med Andreas som senare skulle vinna båda Rookie1000-racen och han tyckte att jag borde satsa på att köra om, och hålla yttern vid starten.
Sagt och gjort så följde jag den planen och det visade sig vara ett vinnande koncept :) Jag fick till en bra start igen och jag körde om bra många!

Jag satte mitt snabbaste varv på varv 8 vilket gav en tid på 1.47.281 (2.8 sekunder snabbare än kvaltiden!) men under de tre sista varven jag körde så höll jag på att avlida av mjölksyra i höger underarm. Flygrakan går alldeles för fort så jag får hålla i mig hårt för att inte flyga av. Jag behöver en vindkåpa! Inbromsningarna tar så mycket kraft då jag endast bromsar med ett finger. När jag håller på att varva Morris för andra gången så får jag en oskön highsider där jag lyfter från sadeln. Det var värre än vad man ser på bild!

Men jag tycker att jag gjorde ett riktigt bra lopp för att vara första gången någonsin! Mitt avlägsna mål som var topp tio (av 34!) nådde jag med råge! Jag kom i mål som 8! Det är helt jävla otroligt! ÅTTA! JAG lyckades vara snabbare än 26 stycken förare!
Efter loppet var bakdäcket brutalt kallruggat. Jag körde med 2.0 bar varmtryck och de gav riktigt fula märken i däcken som man utan problem kunde nypa tag i. Jag frågade J-O om det och fick tipset att vända på det och sänka till minst 1.8 bar. Sagt och gjort så plockade jag av hjulet och fick hjälp av Grevens att vända på det.

 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Racerapport söndag!

Den här morgonen kändes bättre. Dock orolig för att det kunde gå så mycket sämre än igår! Det var en riktigt dimmig och kylig morgon. Tydligen hade det varit minusgrader och jag var ute redan tre timmar innan kvalet för att dra igång värmarna. Det behövdes dock. Varmtrycket justerade jag efter två timmar, och även direkt innan kvalet till 1.8 bar. Den här gången gick det bättre. Planen var att så fort jag fick en bra lucka för att kunna köra på ett helt varv så tar jag chansen och ger allt jag kan för att sedan köra av för att spara på det vända däcket. Det var jobbigt att köra. Träningsvärk i underarmen gjorde att jag fick kämpa på flygrakan men ännu mer under inbromsningen. Nu fick jag bromsa med två fingrar för att ens orka bromsa alls.

Det blev en helt okej körning trots att bakdäcket gärna släppte i vänsterkurvorna. Tre snabba (nåja, relativt va) varv blev det innan jag kände mig nöjd.

1: 0:01:49.478
2: 0:01:49.076
3: 0:01:48.842

1.48.842 är inte i närheten av racetiden men nu när jag körde själv så kände jag inte att jag kunde ha presterat så mycket bättre. Jag var nöjd med tiden. Jag var dock INTE nöjd med placeringen. 16:e plats ger mig innern på fjärde led. Typiskt! Hellre 17:e plats och utsidan. Igen.

Väl till racet så fick jag ett tips av Krister att flytta in samt vinkla ned kopplings – och bromsgreppet. Efter noga övervägande så kändes det helt riktigt. Jag fick nu en BETYDLIGT bättre vinkel och det är troligtvis det här som gav en sådan mjölksyra och träingsvärk igår. Jag får dessutom mycket mer kraft vid inbromsningen utan extra ansträngning. Toppen!
Planen vid starten var att hålla innern och bara smacka på för kung och fosterland. Raksträckan är för kort för att ens fundera på att ta sig ut till yttern.

Jag fick en bra start igen men tyvärr stängdes dörren alldeles för tidigt, av en alldeles för snabb förare, på en alldeles för slö moped. Det var väldigt irriterande att gå på halvgas in i första kurvan och det kändes som en evighet innan jag kunde lufta vingarna på flygrakan.

Jag presterade riktigt bra stundtals tycker jag, även om jag hela tiden kör fel spår, missar apex, bromsar för tidigt, kör ut i gräset 4 kurvor innan målflagg och tappar en placering (här greppade inte bakdäcket så jag drev utåt), gasar för dåligt, växlar för tidigt och fan vet allt. Jag gav allt jag orkade med och klarade av och bästa varvtiden var 1.47.062. Två sekunder snabbare körde jag det här racet än gårdagens race. Det gav mig en 12:e placering och jag kände att det här är bland det roligaste jag har gjort. Jag har haft riktigt trevligt med mina depågrannar Morris och Kriss och inte minst Juha som erbjöd plats, hjälp, mat och trevligt sällskap under dagarna!
Nu när jag skriver det här dagen efter så är jag fortfarande helt matt i underarmen. Det blir till att träna uthållighet i underarmarna! Dock bör det vara mycket bättre i och med justeringen av fingergreppen.


Den här har iaf Full HD från början och är minst lika underhållande som tidigare klipp. Vid 17:40 kör jag av banan och tappar 11:e platsen som jag är så nääära att knipa igen i depåkruvan innan målflagg!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag presterade riktigt bra stundtals tycker jag, även om jag hela tiden kör fel spår, missar apex, bromsar för tidigt, kör ut i gräset 4 kurvor innan målflagg och tappar en placering (här greppade inte bakdäcket så jag drev utåt), gasar för dåligt, växlar för tidigt och fan vet allt. Jag gav allt jag orkade med och klarade av och bästa varvtiden var 1.47.062. Två sekunder snabbare körde jag det här racet än gårdagens race. Det gav mig en 12:e placering och jag kände att det här är bland det roligaste jag har gjort. Jag har haft riktigt trevligt med mina depågrannar Morris och Kriss och inte minst Juha som erbjöd plats, hjälp, mat och trevligt sällskap under dagarna!
Nu när jag skriver det här dagen efter så är jag fortfarande helt matt i underarmen. Det blir till att träna uthållighet i underarmarna! Dock bör det vara mycket bättre i och med justeringen av fingergreppen.

Det låter som rejs det där. :hihi
Och visst fan är det helt efterblivet kul. :yoparty :kär Och väldigt överraskande jobbigt. :3freak
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Blev det lite nära vid 9-minutersstrecket på lördagen och 18:10 på söndagen? Kalsongbytarläge...? :7peta
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Blev det lite nära vid 9-minutersstrecket på lördagen och 18:10 på söndagen? Kalsongbytarläge...? :7peta


Minst sagt! Jag förstår vikten av bromsgreppsskyddet nu!
Och i sista racet så trodde jag att jag skulle kunna hinna om vid depåkurvan. Friskt vågat hälften brunnet va? :hihi
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Gott, snyggt kört och kul att du hittat racing, effektivare än flickvänner på att tömma plånboken men man får något underbart tillbaka! :tummenupp

Nu måste vi fixa upp dig på en "riktig" hoj bara, är vi på banan samtidigt så får du testa min ett pass, tror du kommer finna dig tillrätta riktigt bra på en RR. :)

Och, nämen, 1,8........... ;)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Gott, snyggt kört och kul att du hittat racing, effektivare än flickvänner på att tömma plånboken men man får något underbart tillbaka! :tummenupp

...

Törs du skriva det där så öppet? Tänk om hon läser... :7peta

(Fast...du har ju rätt...)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Törs du skriva det där så öppet? Tänk om hon läser... :7peta

(Fast...du har ju rätt...)

Hon läser men är van. :D

När hon tömmer plånkan får jag bara kläder tillbaka, på henne, stor nytta jag har av det.....det eller någon "söt" prydnadspryl till hemmet, fan, jag behöver Däck! :fakta
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Flygrakan går alldeles för fort så jag får hålla i mig hårt för att inte flyga av. Jag behöver en vindkåpa!

När man vill minska på vindmotståndet så lägger man sig lågt och lyfter på rumpan så att vinden kyler kulorna. ;)

DSC03569 by Mahina_, on Flickr
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja fy fan, det höll på att bli en snygg torpedering! Bra kört och kul att det gick bra! :)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hon läser men är van. :D

När hon tömmer plånkan får jag bara kläder tillbaka, på henne, stor nytta jag har av det.....det eller någon "söt" prydnadspryl till hemmet, fan, jag behöver Däck! :fakta

Hellre en flickvän utan kläder och däck med gummi än tvärt om. :brynad
Och jag kommer att fortsätta att hävda att däck kan vara prydnadssaker. :mattias
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Gott, snyggt kört och kul att du hittat racing, effektivare än flickvänner på att tömma plånboken men man får något underbart tillbaka! :tummenupp

Nu måste vi fixa upp dig på en "riktig" hoj bara, är vi på banan samtidigt så får du testa min ett pass, tror du kommer finna dig tillrätta riktigt bra på en RR. :)

Och, nämen, 1,8........... ;)

Men tänk om jag skulle uppskatta en RR-hoj??? Vad ska jag då göra med den här? :näsblod
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top