Jag har aldrig haft några problem med mitt Valter Moto främre depåstöd. Har nog haft det i 20 år och gjort minst tio kompletta gaffelbyten med det, på ett flertal olika sporthojar och åttiotalare med. Om det är vingligt eller inte beror väl på vad man jämför med, men jag uppfattar det inte som vingligt under demontering / montering av framhjul och framgaffelben. Det håller dessutom för sporthoj + förare.
View attachment 501383
Om hojen står på centralstödet så är ett främre depåstöd inte vingligt. Mitt depåstöd för svingen har blivit svajigt med tiden. Det kanske skulle bli bättre med bobiner.
När jag använder depåstödet fram med piggarna i botten på gaffelbenen i kombination med centralstödet så står TDMen bra. Kawan har bara sidostöd så då är saxlyften perfekt.
Senast bytte jag ett skrapgummi på TDMen och körde centralstöd och saxlyft när jag tog loss gaffelbenet.
Det kändes bättre än tidigare variant vid däcksbyte.
Domkraft mot avgasrör och träkilar mellan avgasrör och motorblock för att avlasta.
Lite extra plockepinn ifall domkraften skulle vilja sjunka medan jag åkte iväg med hjulet.
Funkade men det kändes sådär.