Är böjd att hålla med Steffo_b här. Det är ett jävla gnällande till höger och vänster så fort farbror blå är iblandad och helt plötsligt så är det helt OK att kalla folk för grisar, idioter, mindre bemedlade mm bara för att de har gjort sitt jobb och fångat folk som brutit mot lagen. Om ni har sådana problem med polisen så se förihelvete till att inte bryta mot lagen. Då kommer ni sannolikt inte ha några problem med dem. Dock kan man naturligtvis springa på en polis som inte är speciellt lämplig för sitt yrke, precis som man kan springa på en tandläkare, programmerare eller förskolefröken som inte är lämplig. Av någon anledning har man dock ofta väldigt lätt att döma en hel poliskår när man träffat på en av dessa. Jag har aldrig hört något skriva av sig på ett forum om att förskolefröknar är ett jävla släkte som borde skjutas av bara för att någon har råkat agera fel.
Ja... Vår hobby har en liten tendens att stå i konflikt med lagens intressen men om du åker dit så är det väl bara att visa lite cohones och ta smällen. Det är ju inte så att du är omedveten om att du bryter mot lagen, eller hur?!?
Personligen är jag jävligt glad att det finns människor som är beredda att gå in och ta hand om bankrånare, hustrumisshandlare, pundare mfl så att jag slipper. Är dessutom jävligt tacksam för att de plockar av åtminstone en del av de alkisar och pundare som befinner sig på våra vägar när vi kommer farande på våra maskiner med bara ett styre att hålla oss i!
Ett litet tips från Chris Rock som nog skulle vara nyttigt för en del här också:
[YOUTUBE-ID]uj0mtxXEGE8[/YOUTUBE-ID]