Underhållande tråd. Jag har lyckligtvis inte det problemet. Bojkottar Noreg till 100% sen en händelse 1978.ÅK ALDRIG TILL DET SKITLANDET IGEN.. var där i somras(4:de gången) o åker ALDRIG dit igen, hopplöst missanpassande fartgränser(E6(Europaväg)..50 70 60 50 80 70 50 40 osv, snåla norrmän, dyrt öht, hyrde Hytte för 700 nkr/natt o dom hade mage att ta extra betalt för toapapper som inte fanns ens när vi kom.."jag hyr endest ut hytter o vil du ha papir till do må du köpe de her"
Vi kan ju invadera Norge.....så anpassar vi priser & hastigheter till Svensk standard fort som fan, & förbjuder tyskarna...frågor på det?
Då påstod en mackkille på Statoil att jag stulit en flaska spolarsprit från ett ställ utomhus.
Har läst tråden innan men läste den ändå pånytt. Otroligt hur det skall läggas vikt på att det är så grymt olagligt att överhasta...
BTW, vad händer om man får polisjag ganska nära gränsen, och kör över till Sverige och igenom tullen, men dock med laglig hastighet? Hur är gränsövervakningen? Kommer inte riktigt ihåg,var dit för ca 8 år sen..
Så där ja!
Precis hem kommen från Norge
Lyckades med diverse bravader tex Fotad av fartkamera gick inte allt för fort men tillräkligt för o bli fotad,Dock inte min bil hur funkar de då?
Blev även tagen av en civilare på E6? För fortkörning 107 på 70väg han tyckte även att jag gjorde en farlig omkörning så han tog mitt kort.
Nu till frågorna
1.Är det ok o göra en punkt till punkt mätning när jag gör en omkörning?måste ju höja hastigheten för o göra en "säker" omkörning.
2.Det han menade med farlig omkörning va att det kom en bil i vänster filen när jag körde om o han menade att jag inte hade haft någon uppsikt.Jag menar däremot att jag visst såg bilen som kom eftersom jag låg i vänstra filen och såg längre än vad polisen gjorde som låg i den högra o dessutom hade en bil framför sej.så hur gå tillväga?
Den trevliga polisen"Fick en halstablett av han" Tog mitt körkort på plats o sa att jag inte fick köra mer förutom hem.jag skrev på ett papper om att han kunde ta mitt körkort fråga inte varför jag gjorde de dock så poängterade han att jag när som helst kunde ändra mitt beslut och att de han o jag sa o skrev i bilen inte va bindande.Jag skrev dock inte på ett erkännande för fortkörningen och den farliga omkörningen.
Saken e ju den att han sa att jag minst kommer få 6500nkr för fortkörnigen sen minst lika mycket för omkörningen,Lyckat när man inte har jobb blir ju inte rik på a-kassan precis
Boja låter ju najs faktiskt om man kan få ner boten till typ 3000nånting o sen boja i 1månad eller nåt..fängelse funkar de med brudarna gillar ju bad boys har jag förståt..
Ursäkta om inlägget e rörigt varigt vaken på tok för länge
Tittar nästan aldrig på tv..men tack för ditt svar som inte tillförde någonting
Så att man i norge kan få sitta i buren några dagar istället e bara en myt?samma för boja?!
Bara att vänta så får du se
Jag har varit där och vet.
Det är ingen glasskiosk så du får inte välja det som känns bäst tyvärr.
Bara att vänta så får du se
Jag har varit där och vet.
Det är ingen glasskiosk så du får inte välja det som känns bäst tyvärr.
Så där ja!
Precis hem kommen från Norge
Lyckades med diverse bravader tex Fotad av fartkamera gick inte allt för fort men tillräkligt för o bli fotad,Dock inte min bil hur funkar de då?
Blev även tagen av en civilare på E6? För fortkörning 107 på 70väg han tyckte även att jag gjorde en farlig omkörning så han tog mitt kort.
Nu till frågorna
1.Är det ok o göra en punkt till punkt mätning när jag gör en omkörning?måste ju höja hastigheten för o göra en "säker" omkörning.
2.Det han menade med farlig omkörning va att det kom en bil i vänster filen när jag körde om o han menade att jag inte hade haft någon uppsikt.Jag menar däremot att jag visst såg bilen som kom eftersom jag låg i vänstra filen och såg längre än vad polisen gjorde som låg i den högra o dessutom hade en bil framför sej.så hur gå tillväga?
Den trevliga polisen"Fick en halstablett av han" Tog mitt körkort på plats o sa att jag inte fick köra mer förutom hem.jag skrev på ett papper om att han kunde ta mitt körkort fråga inte varför jag gjorde de dock så poängterade han att jag när som helst kunde ändra mitt beslut och att de han o jag sa o skrev i bilen inte va bindande.Jag skrev dock inte på ett erkännande för fortkörningen och den farliga omkörningen.
Saken e ju den att han sa att jag minst kommer få 6500nkr för fortkörnigen sen minst lika mycket för omkörningen,Lyckat när man inte har jobb blir ju inte rik på a-kassan precis
Boja låter ju najs faktiskt om man kan få ner boten till typ 3000nånting o sen boja i 1månad eller nåt..fängelse funkar de med brudarna gillar ju bad boys har jag förståt..
Ursäkta om inlägget e rörigt varigt vaken på tok för länge
Så att man i norge kan få sitta i buren några dagar istället e bara en myt?samma för boja?!
Kanske inte helt uppdaterad men hyfsat.
http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=14
http://www.kriminalforsorgen.dk/Publika/statistisk_materiale/nordisk_statistikk/html/kap03.htm
Förtydligar,kan(eller vill)du inte betala böterna så kan du välja att sitta av dom istället,har sett en tabell där det står vilket lägstabelopp du kan sitta av och hur lång tid i buren det blir beroende på bötesbeloppet men den hittar jag inte igen.
Kör du så det blir ovillkorligt fängelse blir det inga böter,får inte både och.
Henrik
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |