Krilllan
Ny medlem
Har de kameror som fotar bakifrån också?
Eller har du satt nummerplåt fram på hojen?
Har du hört talas om fordonet bil? Kan se ut såhär: http://miljonistas.blogg.se/images/milj_bil_1170599455.jpg
Har de kameror som fotar bakifrån också?
Eller har du satt nummerplåt fram på hojen?
vilket jävla ronk! dom har inte glömt bort mig gaaaah! fick komma ner på stationen o hämta papper om att jag skall infinna mig i rätten den 25 oktober i lilleström.
jobbigt att åka dit och sen ha rättegång i 30 min för att sedan åka hem. nää det blir nog till att ringa dom imorgon och höra om man kan ta det via telefon.
då kanske det blir lite gallerskakning trots allt
En liten fundering...
Alltså om man saknar nummerplåten och åker i Norge...
...vad blir det för straff/böter då?
I Sverige är det väl 1500kr i böter om man saknar nummerplåt eller om man har miniskylt?
Hade jag bott i Norge hade jag nog fått åka färdtjänst. Kan vara så frustrerande när det går så låååångsaaaaamt om man ska någonstans.
Ska man bara ut och köra för körandets skull kan det vara skönt att cruisa runt. Men har man bråttom så blir man ju skogstokig om man ska behöva köra slalom mellan 30 skyltar och bergs getter.
Men vad jag vet så är det ett lotteri. Vet både folk som fått fängelse för hastighetsöverträdelser över 50km/h. Svenskar i norge alltså.
jahapp, nu verkar det som om det blir fängelse iallfall, jag pratade med norska polisen nyss och dom sa att det skulle bli mellan 15-21 dagar i fängelse. men det kommer att ta lång tid innan jag kan sitta av mitt straff. han sa att det kunde ta fram till jul...
Kjell Arne har inte varit med om mycket i sitt liv verkar det som...
snacka om att dumförklara sig själv
men han är nog en snel polis för det...
Norska tidningar verkar vara lika roade av att överdriva något helt kopiöst som svenska tidningar är.
"En svenske som raste av gårde i hele 157 kilometer på motorsykkel på E6".
Shit, hela 157 Km/h på motorvägen.
Påminner om när kvällpressen skrev rakt ut om kungens "vansinnesfärd" i sin sportbil på E20 i farter uppåt hela 150 Km/h.. Fy faaan vilken galning!!!
Nåja, hoppas det löser sig på bästa sätt för trådskaparen i alla fall.
Håll i er nu! nu kommer trummvirveln
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3899974.ece
(lägg märke till dom låååånga svepande kurvorna på bilden,mmmmm )
Där har ni dom m.m! sjukt att det blir skriverier i tidningen för något sånt eller hur!? jaja inge mer hojåka i norge för min del iaf!
vad menas egentligen med betingat fängelse 19 dagar?
är det böter 9500 +fängelse ? eller är det att man kan välja?
over and out/ the Råkjører
UPPDATERING
Nu har jag fått ett brev från länsstyrelsen i dalarna och beslutet är att jag får BEHÅLLA körkortet! WIHOOOO
så 9500 norska i böter samt att jag inte får köra i norge på 10 mån. men jag får behålla kortet i sverige!
Riktigt skönt att slipppa ta om det igen!
så nu är jag glad!
Jag hade lätt tagit 10dagar mat o logi för 10k.....
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|