Fortkörning i Norge = (

axelsson_vpg

Guest
ja inte fan lär du få sitta inne iallfall.. fan du skulle ha kört till sverige!!

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
kan väl börja med att säga "jag har en kompis som.." körde lite snabbt i sovjet-staten nårge. Åkte fast o blev kallad till rättegång vilket han sket i. O försökte hålla sig borta från delgivningsmän..för de var helt otroligt ivriga att delge honom div. kallelser osv. Svensk polis nöter ut sina dojjor åt norrbaggarna så in i helvete..

Är man inte fast beslutsam o har bra med resurser att göra sig ej anträffbar så ere bara en sak kvar "do the crime, do the time" :D

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag var i rätten 2006 før att ha kørt 131km/h på 80 väg...
Det kostade 0 kr och fick 14dagar i buren, när straffet blev utelämnat till Sverige fick jag hem papper om att frivilligt ansøka om fotboja. Vilket jag gjorde. Var på ett møte, jag var varken kriminell eller missbrukare så jag fick pinka i en burk och ha en klocka runt foten i 2v, var ute o kørde hoj som en dåre den timman man fick vara ute om dagen.

Enligt dommaren så var det i "grundloven" att kør man fortare än 50km/h +
så blir det automatiskt fängelse, och det hade varit i høgsta domstolen flera
gånger med alldeles før rika gubbar som vill betala sig i från det.

Och idioten sa att "Reglerna kan verka brutala" :va

Och jag tänkte, fuck vilket mongo. Hur kan man jobba som Dommare och inte stå før att lagen är rättvis?

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Jag var i rätten 2006 før att ha kørt 131km/h på 80 väg...
Det kostade 0 kr och fick 14dagar i buren, när straffet blev utelämnat till Sverige fick jag hem papper om att frivilligt ansøka om fotboja. Vilket jag gjorde. Var på ett møte, jag var varken kriminell eller missbrukare så jag fick pinka i en burk och ha en klocka runt foten i 2v, var ute o kørde hoj som en dåre den timman man fick vara ute om dagen.

Enligt dommaren så var det i "grundloven" att kør man fortare än 50km/h +
så blir det automatiskt fängelse, och det hade varit i høgsta domstolen flera
gånger med alldeles før rika gubbar som vill betala sig i från det.

Och idioten sa att "Reglerna kan verka brutala" :va

Och jag tänkte, fuck vilket mongo. Hur kan man jobba som Dommare och inte stå før att lagen är rättvis?

det lät ju inge vidare alls! jahapp, då vet jag ungefär vad jag har att vänta...
men hur lång tid tog det mellan att du körde för fort och att du fick bojan? myndigheterna brukar ju inte vara särskillt snabba.
föresten, fick du behålla kortet i sverige ?

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Skulle man få fotboja/fängelse i säg 2 veckor. Att göra själva tiden är ju inte spec jobbigt. Mer en upplevelse;) Men hur blir det sen? Svårt att söka jobb osv? Det är ju den biten som suger...

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
det lät ju inge vidare alls! jahapp, då vet jag ungefär vad jag har att vänta...
men hur lång tid tog det mellan att du körde för fort och att du fick bojan? myndigheterna brukar ju inte vara särskillt snabba.
föresten, fick du behålla kortet i sverige ?

Jag blev dømd sista oktober, øverklagade utan framgång, domen "trädde laga kraft" sista januari.
Det blev överfört till sverige i mars nångång, sen tjatade jag lite på frivården.
Så det gick lite fortare, men när jag pratade med dom första gången så gav hon
mig rådet att ta med mig domslutet och ett ID till häktet för att sitta av straffet.
Det kan dom inte neka en till om dom har plats, men det pallade jag inte så jag väntade på bojan ;)

Dom kan inte ta ditt svenska körkort, dom skickar hem det till din adress.
Jag fick dock 8 månaders körförbud i norge, vilket jag högaktningsfullt sket i.

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Skulle man få fotboja/fängelse i säg 2 veckor. Att göra själva tiden är ju inte spec jobbigt. Mer en upplevelse;) Men hur blir det sen? Svårt att söka jobb osv? Det är ju den biten som suger...

Det är inte så många jobb som kräver ett utdrag ur belastningsregistret. Vissa jobb kräver det däremot. Sen kan det ju hända att några av dessa ser mellan fingrarna om man nu suttit i fängelse i Norge pga fortkörning.

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Kørde i nærmare 100km før fort och blev tagen, væntade i ca 1år innan jag hørde något från Norge. Fick brev i posten dær det stog att jag skulle infinna mig i norska rætten.
Åkte dit och fick mitt straff på 60 dagar i buren + 2000,- i rættegångskostnad, ansøkte om att jag skulle få avtjæna straffet hemma i sweden och då blev det 40 dgr med fotboja + boten.
Det værsta straffet var att gå så længe och vænta.

Kan man køra før fort kan man ta sitt straff!

EDIT: tappade kørkortet och fick ta om det iom att det var under prøvotiden.

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
jahapp, nu verkar det som om det blir fängelse iallfall, jag pratade med norska polisen nyss och dom sa att det skulle bli mellan 15-21 dagar i fängelse. men det kommer att ta lång tid innan jag kan sitta av mitt straff. han sa att det kunde ta fram till jul...
men visst borde det gå att få sitta här i sverige eller gå med boja ett tag?
så böter blir det troligtvis inte utan gallerskakande = / fuuuuck!
btw någon som vill köpa r6 -06 ? =D

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Det är inte så konstigt att Norska MC förare gärna racar runt i Bohuslän på alla mysiga och kurviga "racervägar". Det är ju så billigt för en norrman att åka fast i Sverige.

Last edited:

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Toppluva
btw någon som vill köpa r6 -06 ? =D

Varför ska du sälja hojjen. Vad ska du då göra när du har din fritidstimme?
Det var faktist inte heller hojens fel att du brumma lite förfort..
Och sen verkar ju det iaf som att du kommer avtjäna straffet kanske under jul. Så då sitter man ju ända hemma och pillar navel..

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
"Distriktssjef i Utrykningspolitiet (UP), Ole Høiby, bekrefter at dette er en av de absolutt høyeste gjennomsnittsmålingene som er gjort på E6 i Østfold."

Roligt att inneha ett rekord iaf..

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Vad händer om man skiter i att det har hänt? Skiter i att infinna sig i rätten där osv, skiter i att betala böter? Sverige kan ju knappast utlämna någon till Sovj...jag menar Norge för en fortkörnings skull?

Sjukt jävla land alltså.

Myusername

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Honda CX500C -82
Varför är det så poppis att åka till Norge när man riskerar fängelse och garanterat blir rånad när man handlar/tankar med tanke på hur dyrt allt är?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC