axelsson_vpg
Guest
ja inte fan lär du få sitta inne iallfall.. fan du skulle ha kört till sverige!!
Du måste förstå att det är mot alla universums lagar att använda orden "logiskt" och "Norge" i samma sammanhang.....
Jag var i rätten 2006 før att ha kørt 131km/h på 80 väg...
Det kostade 0 kr och fick 14dagar i buren, när straffet blev utelämnat till Sverige fick jag hem papper om att frivilligt ansøka om fotboja. Vilket jag gjorde. Var på ett møte, jag var varken kriminell eller missbrukare så jag fick pinka i en burk och ha en klocka runt foten i 2v, var ute o kørde hoj som en dåre den timman man fick vara ute om dagen.
Enligt dommaren så var det i "grundloven" att kør man fortare än 50km/h +
så blir det automatiskt fängelse, och det hade varit i høgsta domstolen flera
gånger med alldeles før rika gubbar som vill betala sig i från det.
Och idioten sa att "Reglerna kan verka brutala"
Och jag tänkte, fuck vilket mongo. Hur kan man jobba som Dommare och inte stå før att lagen är rättvis?
Och idioten sa att "Reglerna kan verka brutala"
Och jag tänkte, fuck vilket mongo. Hur kan man jobba som Dommare och inte stå før att lagen är rättvis?
det lät ju inge vidare alls! jahapp, då vet jag ungefär vad jag har att vänta...
men hur lång tid tog det mellan att du körde för fort och att du fick bojan? myndigheterna brukar ju inte vara särskillt snabba.
föresten, fick du behålla kortet i sverige ?
Skulle man få fotboja/fängelse i säg 2 veckor. Att göra själva tiden är ju inte spec jobbigt. Mer en upplevelse Men hur blir det sen? Svårt att söka jobb osv? Det är ju den biten som suger...
Tycker mig minnas någon från mina hemtrakter som fick "välja" dyra böter eller skaka galler ett par veckor.
jahapp, nu verkar det som om det blir fängelse
btw någon som vill köpa r6 -06 ? =D
Varför är det så poppis att åka till Norge när man riskerar fängelse och garanterat blir rånad när man handlar/tankar med tanke på hur dyrt allt är?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|