Vad är det för skillnad?
Det är väl ganska stor skillnad...
Vad är det för skillnad?
Nu är det väll ändå så att det är inte riktigt de som fotar som är problemet.
Har man inte tillräckligt vett i skallen att köra med lite marginal å vett så kanske man inte har ute på vägen att göra överhuvudtaget?
Visst är det så att det oavsett omständigheterna är föraren som ansvarar för hur fordonet framförs. Det ansvaret kan ingen elle ringet ta ifrån föraren!
MEN om jag nu som både fotograf/mc-förare/bilist VET att jag RISKERAR trigga någon/några att fatta ett dåligt beslut är det då inte vanligt vett o ettikett att då skippa stå där och plåta och i stället plåta på banåkningar/tävlingar om jag nu vill ha fräcka bilder med knäskrap!
Jag fråntar inte ansvaret från motorcyklister som kör som vettvillingar bara för en/flera bilder men jag lägger härmed ett visst ansvar även på fotograferna som de fakto har ett val. Åka dit ställa sig plåta/riskera trigga en olycka eller inte!
Hade olycksantalet varit lika högt utan fotografer?
Frågan är öppen och varken kan eller måste besvaras men det torde ligga något i statistiken där det tydligen tycks vara en överrepresentation i olyckor där fotograferna väljer att stå!
Mvh!
// Niklas
MEN om jag nu som både fotograf/mc-förare/bilist VET att jag RISKERAR trigga någon/några att fatta ett dåligt beslut är det då inte vanligt vett o ettikett att då skippa stå där och plåta och i stället plåta på banåkningar/tävlingar om jag nu vill ha fräcka bilder med knäskrap!
Mvh!
// Niklas
Jag vet inte om dubbelmoralen blir så mycket tydligare här på Sporthoj? ]
skippa stå där och plåta och i stället plåta på banåkningar/tävlingar om jag nu vill ha fräcka bilder med knäskrap!
Mvh!
// Niklas
Jag vet inte om dubbelmoralen blir så mycket tydligare här på Sporthoj?
hahaha
Vad har Ts att säga till sitt försvar? "Det var inte jag, MR hamrén ville provköra"
Dubbelmoral visar väl alla nån gång.. Men man ska nog inte kasta spjut i radhus.
Mina 500 spänn.
Tyvärr är det och kommer fortsätta vara så att folk kör över sin förmåga.
Jag har vart en av de "idioterna" som pressat framför kamerorna för att få med mitt knäskrap. Dock inte över min förmåga. Över vägens förmåga helt klart!
Var på väg att smälla med en bil idag som låg i vänster körfält i en vänstersväng för o köra om en cyklist... Tyvärr kommer vi fortsätta ha olyckor och folk kommer att försvinna från oss...
Kör med insidan skallen!!
Bra skrivet och bra att det uppmärksammas lite nu och då
Fartgupp i svängarna kanske?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|