Fotokurvan bulten. Förbannade jävla idioti....

Status
Ej öppen för fler svar.

Claudia

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Hoj
z750 & er5
ja men seriöst.. det är ju upp till varje person hur fort man vill att det ska gå. Bulten är ju underbar!

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Knäskrap e skitkul!

Men varför inte betala nån hundralapp och köra på t ex en gokartbana (ännu hellre storbana såklart) ?

Går utmärkt att skrapa där, du får dessutom mkt grymmare nedlägg som ser mkt coolare ut på bild än nåt posörskrap på bulten (om det är foto du är ute efter).

Den stora fördelen är såklart att alla kör åt samma håll, inga träd, inget grus inga bilar som kommer ivägen.

Personligen kommer jag aldrig köra med knäskrap i fotokurvan även fast jag kan.
Inte värt risken. Hänger jag av och nåt händer så är man rökt.

Förmodligen så gör det mig o-manlig eller nåt, men det ökar mina chanser att få många grymma hojsäsonger framför mig, så det gör inget. :tummenupp

På allmän väg kör man aldrig så fort att man BEHÖVER knäskrapa.
De mäniskor som ligger och skrapar som tjackpundare i varenda kurva gör det för att det känns bra och är kul. Det tycker jag också. Då är jag ändå jävligt saggig på att skrapa för att jag inte hänger så pass mycket som krävs på allmän väg. Det gör mig inte så mycket faktiskt.

Det är uteslutande posörskrap som förekommer på allmän väg.

Många tror att knäskrap är samma sak som att köra fort, vilket det inte är.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nuförtiden beställer ju folk blocketbilder av fotograferna i fotokurvan, vi kan väl enas om att det har gått lite långt då va?

Angående bilderna på TS, visst, du lånade bara 40 cm av motsatt körfält, med hjulet, sen låg hela din kropp ytterligare en halvmeter in i böjen, det fanns ingen plats för ett möte, det är det som räknas.

singel

Runka.com
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX10R
Ezzo bombar ju på fel sida sträcket :confused:alltså ok. Enligt bilden. Är det respekt att dunka i 250 i en kurva (typ på bulten) bara man håller sig i sin fil. :va

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Håller med trådskaparen, vem tycker man är "ball" i en gipsvaggan i bästa fall? Knappast sjuksyrran som får sköta bäckenet åt dina naturliga behov iaf..

Åkte på slingerbulten själv igår. Jag är inte ett dugg förvånad att det händer olyckor, man SER att många kör över sin förmåga, det kan gå bra 1 gång, 10 gånger, 2 säsonger..men det är bara en tidsfråga innan det smäller..fort skall det gå på den enda "övningsbanan" i Tok-holm..Den som de hämtade med helikoptern låste bakhjulet en lång sträcka, med andra ord har det gått på tok för fort inför fotokurvan..Man kan posörsvänga med skrap sakta med, kortet avslöjar ju inget om det går fort eller sakta.

Last edited:

jetson

Guest
Det var en jävla massa gnäll nu när hösten kicka igång, dags att logga ur kanske..

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Nu har jag aldrig varit där och vet inte var det är men tycker mig känna igen kurvan från andra foton. Är inte denna kurvan helt öppen med fri sikt runt hela? Bara en liten notering till TS försvar, viss skilnad att möta MC i en halvskymd sväng på sin egen sida och köra fort i en sväng med fri sikt åt bägge håll. (med reservation mot att kurvan inte är den jag nu tänker på)

Det pratades inte om att köra med knäskrap utan över sin förmåga och köra rent farligt. Det verkar inte dessa 2 bilder direkt visa att Ezzo gör, tycker inte hans post kontra dessa bilder tyder på någon dubbelmoral alls men det kanske bara är jag.

Den killen skulle jag inte vilja möta i den kurvan, både knät o moppen ligger ju i fel yoghurt, ett möte där o han e kylarprydnaden han pratar om.

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ezzo bombar ju på fel sida sträcket :confused:alltså ok. Enligt bilden. Är det respekt att dunka i 250 i en kurva (typ på bulten) bara man håller sig i sin fil. :va

Vilken bild? Avatarbilden? Från en bana, där är det legalt köra optimalt:tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag är inte dum. Förstod att de där bilderna skulle dyka upp.

Försvar. Det har jag inget hållbart i era ögon.
Men kolla då på bilderna. Jag lånar inte hela mötande körfält.
Hastigheten är inte hög, ca 100 knutar... Det ser ut att gå betydligt fortare än det gör.
Samt så är bilderna tagna i mitt apex. Dvs där jag ligger ner som mest.

Det här var kanske det dummaste jag läst på länge.

Det hade varit bättre att erkänna att du gjort fel nångång du också, men det är inget du är stolt över, istället för ihåliga bortförklaringar. Småbarnsmamman som möter dig i bil bryr sig nog inte var du har ditt apex, även om du lyckas rädda det hela kanske hon panikar och handlar irrationellt, olyckan är ett faktum.

I övrigt, bra åsikter, trots att jag aldrig befunnit mig på platsen ifråga.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Angående bilderna på TS, visst, du lånade bara 40 cm av motsatt körfält, med hjulet, sen låg hela din kropp ytterligare en halvmeter in i böjen, det fanns ingen plats för ett möte, det är det som räknas.

Så rent konkret bara för att jag varit så jävla korkad att jag lät mig ryckas med och fotas betyder det inte att jag 'är stolt över det jag gjort.
Men jag riskerade inte någon annan i ett möte där... Vilket du skulle veta om du ens besökt platsen.
Det är en jävla skillnad att möte folk som ligger hela vägen in i mötande.
Kurvan är till viss del öppen och har fri sikt. Vilket gör att du kan låna lite utan att riskera något. Men lånar du mer så kommer din utgång hamna i mötande körfälts utgång från nästa kurva.
Det är det som händer där dagligen... Finns massor med bilder på det här på forumet.

Om man dessutom tror att knäskrap har med hastighet att göra så är man så jävla fel ute så det är inte sant.
Men förstår man inte hur man ska sitta, hur man ska hänga och framför allt hur man snabbt styr in en mc.. Då kompenserar man med högre hastighet och ökar riskerna....

Vad jag gjort där förändrar inte saken
Fortsätt köra på det sättet och det är bara en tidsfråga innan du dör.

Det här var kanske det dummaste jag läst på länge.

Det hade varit bättre att erkänna att du gjort fel nångång du också, men det är inget du är stolt över, istället för ihåliga bortförklaringar. Småbarnsmamman som möter dig i bil bryr sig nog inte var du har ditt apex, även om du lyckas rädda det hela kanske hon panikar och handlar irrationellt, olyckan är ett faktum.

I övrigt, bra åsikter, trots att jag aldrig befunnit mig på platsen ifråga.

Det kom medan du skrev detta...

Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Varför måste ni ut i mötande fil? Vågar ni inte knäskrapa fort nog för att hålla ytterfil? :hihi

Smagatusk

Guest
Så rent konkret bara för att jag varit så jävla korkad att jag lät mig ryckas med och fotas betyder det inte att jag 'är stolt över det jag gjort.
Men jag riskerade inte någon annan i ett möte där... Vilket du skulle veta om du ens besökt platsen.
Det är en jävla skillnad att möte folk som ligger hela vägen in i mötande.
Kurvan är till viss del öppen och har fri sikt. Vilket gör att du kan låna lite utan att riskera något. Men lånar du mer så kommer din utgång hamna i mötande körfälts utgång från nästa kurva.
Det är det som händer där dagligen... Finns massor med bilder på det här på forumet.

Om man dessutom tror att knäskrap har med hastighet att göra så är man så jävla fel ute så det är inte sant.
Men förstår man inte hur man ska sitta, hur man ska hänga och framför allt hur man snabbt styr in en mc.. Då kompenserar man med högre hastighet och ökar riskerna....

Vad jag gjort där förändrar inte saken
Fortsätt köra på det sättet och det är bara en tidsfråga innan du dör.

Det kom medan du skrev detta...

Jag var med dig till en början, men nu försvarar du dig med en dåres envishet. Känns inte intelligent.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Näe, jag glömde den obligatoriska disclaimern om att killen på bilden säkert vet vad han pysslar med.

Men visst är det så att andra ser bilden, ser ditt feta nerlägg och noterar att det är ok att ligga helt och hållet i fel körfält genom böjarna, och sedan kör dom själv så, utan en tanke på att innan dom har nått utgången av kurvan kan det ha kommit en plastraket från andra hållet i 200 som också räknade med att kunna låna lite av mötande körfält.

Om då en av förarna är orutinerad och får panik är olyckan ett faktum.

Jag själv är touringgubbe, och inte fartfantom, det enda jag skrapar är isen från sadeln när jag åker sista svängen för året.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jag var med dig till en början, men nu försvarar du dig med en dåres envishet. Känns inte intelligent.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom