Knäskrap e skitkul!
Men varför inte betala nån hundralapp och köra på t ex en gokartbana (ännu hellre storbana såklart) ?
Går utmärkt att skrapa där, du får dessutom mkt grymmare nedlägg som ser mkt coolare ut på bild än nåt posörskrap på bulten (om det är foto du är ute efter).
Den stora fördelen är såklart att alla kör åt samma håll, inga träd, inget grus inga bilar som kommer ivägen.
Personligen kommer jag aldrig köra med knäskrap i fotokurvan även fast jag kan.
Inte värt risken. Hänger jag av och nåt händer så är man rökt.
Förmodligen så gör det mig o-manlig eller nåt, men det ökar mina chanser att få många grymma hojsäsonger framför mig, så det gör inget.
Nu har jag aldrig varit där och vet inte var det är men tycker mig känna igen kurvan från andra foton. Är inte denna kurvan helt öppen med fri sikt runt hela? Bara en liten notering till TS försvar, viss skilnad att möta MC i en halvskymd sväng på sin egen sida och köra fort i en sväng med fri sikt åt bägge håll. (med reservation mot att kurvan inte är den jag nu tänker på)
Det pratades inte om att köra med knäskrap utan över sin förmåga och köra rent farligt. Det verkar inte dessa 2 bilder direkt visa att Ezzo gör, tycker inte hans post kontra dessa bilder tyder på någon dubbelmoral alls men det kanske bara är jag.
ja men seriöst.. det är ju upp till varje person hur fort man vill att det ska gå. Bulten är ju underbar!
Ezzo bombar ju på fel sida sträcket alltså ok. Enligt bilden. Är det respekt att dunka i 250 i en kurva (typ på bulten) bara man håller sig i sin fil.
Jag är inte dum. Förstod att de där bilderna skulle dyka upp.
Försvar. Det har jag inget hållbart i era ögon.
Men kolla då på bilderna. Jag lånar inte hela mötande körfält.
Hastigheten är inte hög, ca 100 knutar... Det ser ut att gå betydligt fortare än det gör.
Samt så är bilderna tagna i mitt apex. Dvs där jag ligger ner som mest.
Angående bilderna på TS, visst, du lånade bara 40 cm av motsatt körfält, med hjulet, sen låg hela din kropp ytterligare en halvmeter in i böjen, det fanns ingen plats för ett möte, det är det som räknas.
Det här var kanske det dummaste jag läst på länge.
Det hade varit bättre att erkänna att du gjort fel nångång du också, men det är inget du är stolt över, istället för ihåliga bortförklaringar. Småbarnsmamman som möter dig i bil bryr sig nog inte var du har ditt apex, även om du lyckas rädda det hela kanske hon panikar och handlar irrationellt, olyckan är ett faktum.
I övrigt, bra åsikter, trots att jag aldrig befunnit mig på platsen ifråga.
Detta inlägg är början till slutet på denna tråden,,, ett så dumt uttalande..
Så rent konkret bara för att jag varit så jävla korkad att jag lät mig ryckas med och fotas betyder det inte att jag 'är stolt över det jag gjort.
Men jag riskerade inte någon annan i ett möte där... Vilket du skulle veta om du ens besökt platsen.
Det är en jävla skillnad att möte folk som ligger hela vägen in i mötande.
Kurvan är till viss del öppen och har fri sikt. Vilket gör att du kan låna lite utan att riskera något. Men lånar du mer så kommer din utgång hamna i mötande körfälts utgång från nästa kurva.
Det är det som händer där dagligen... Finns massor med bilder på det här på forumet.
Om man dessutom tror att knäskrap har med hastighet att göra så är man så jävla fel ute så det är inte sant.
Men förstår man inte hur man ska sitta, hur man ska hänga och framför allt hur man snabbt styr in en mc.. Då kompenserar man med högre hastighet och ökar riskerna....
Vad jag gjort där förändrar inte saken
Fortsätt köra på det sättet och det är bara en tidsfråga innan du dör.
Det kom medan du skrev detta...
Så rent konkret bara för att jag varit så jävla korkad att jag lät mig ryckas med och fotas betyder det inte att jag 'är stolt över det jag gjort.
Men jag riskerade inte någon annan i ett möte där... Vilket du skulle veta om du ens besökt platsen.
Jag var med dig till en början, men nu försvarar du dig med en dåres envishet. Känns inte intelligent.
en liten undran!!!! har dom som fotar nått del i att vi kör som tokar på bulten??
kanske börjar bli dags för vägverket att göra om bulten till grusväg?
så gott som varje dag läser man ju om olyckor där...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|