Fotokurvan bulten. Förbannade jävla idioti....

Status
Ej öppen för fler svar.

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
jag förstår hur du tänker ezzo.... men faktum är att du har sett bulten från en bilåkares ögon..... det finns massor med folk som gör det varje dag....
jag bor vid bulten och har grannar som åker där varje dag... och dom låter som dej i ditt första inlägg.... jag vet att du e duktig... har haft nöjet att bli ifrånåkt av dej någon gång.... och visst, du kan det du gör... men du måste fatta att det förstår inte bilförarna som du möter... och jag håller med dom... det är svettigt att åka bil efter bulten, det kommer alldeles för många cyklar på fel körbana....

det dråpliga i historien är ju att du åker jävligt fort på bulten du med... d.v.s att du kastar pil i kuvös...... samt att det sporrar oss andra som inte skall åka på det där sättet.... det är med andra ord inte bara fotokurvan som e jävla idioti... du är också idioti.... du har bara inte sett det ur den andres ögon förens nu....:D

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag förstår heller inte varför man ska köra så jävligt där.
Men förstår man inte bättre så gör man det inte. Ansvaret ligger hos dom själva. Vi är där för att det är så jävla trevligt med likasinnade, som gillar foto och mc. Samt att det är riktigt bra för våran utveckling som fotograf.

Håller med igår va katastrof. Det kördes långt över sin förmåga och där har man resultatet.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Svar nej. Folk är hjärnkrymplingar oavsett vad.

men det borde kännas lite konstigt att stå där och fota galningar som åker fram o tillbaka för att få häftiga bilder. tills nån åker av!
det är väl inte kul att behöva ringa sos? och inte är det väl kul ha en skadad att ta hand om!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Bulten är inte enda stället i Sverige där motorcyklister utnyttjar fel halva av körbanan. Har vid ett flertal tillfällen tvingats ut i väggrenen när jag kört bil på grund av att jag mött en sporthoj i fullt nerlägg med sitt huvud och överkropp i min vägbana. Förarnas och min överlevnad har hängt på en skör tråd minst sagt. Det har varit tur och inte skicklighet som avgjort ifall det slutat i en olycka. Händelseförloppet är över på några ögonblock.

Ta det lugnt grabbar. Ni är inte odödliga. Förr eller senare drabbas någon oskyldig trafikant. Ni kanske inte överlever och får leva med konsekvenserna men det borde inte hindra er att tänka till en eller två gånger innan ni ger er ut och tänjer på gränserna. Tänk på era nära och kära som får leva med att ni tagit med oskyldiga personer med er på er resa helt i onödan.

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
en liten undran!!!! har dom som fotar nått del i att vi kör som tokar på bulten??:va

Ja och då är det ju din morsas fel att du kör som en idiot där med då?:va

men det borde kännas lite konstigt att stå där och fota galningar som åker fram o tillbaka för att få häftiga bilder. tills nån åker av!
det är väl inte kul att behöva ringa sos? och inte är det väl kul ha en skadad att ta hand om!

Nu är det ju så att alla faktiskt inte kör så, många kör faktiskt lungt och njuter av åkturen. Och ja vi är ute efter att mörda folk på bulten och inte för nåt annat!

Allvarligt nu har ni fan fått min bägare att rinna över, vi skyller på fotograferna för dom är där för att ta kål på folk och ingen annan ska behöva ta ansvar för motorcyklisten!

Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
zvwqjt.jpg
[/QUOTE]

Känns som det är en viss skillnad... http://conseal.ath.cx/gallery2/main.php?g2_itemId=51044

Finns fler bilder på värre saker om ni letar.

Men då är det helt ok då.. Bara för att jag kastar sten i glashus, pil i kuvösen.. och vettafan allt.. så kan alla andra också fortsätta köra som de gör...

Last edited:

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000

Ska jag ha dåligt samvete för att jag gillar att fota hojjar?
Jag bor ca 10 minuter från Bulten. Har fru och 2 barn med allt vad det innebär. Det går inte alltid att planera att den och den dagen ska jag åka till t.ex. Linköping och fota på bana. Jag tar chansen när jag får tid över. Så då åker jag till det stället där jag vet att jag kommer få använda kameran..... alltså Bulten! Ska jag då ha dåligt samvete för det?

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Ja och då är det ju din morsas fel att du kör som en idiot där med då?:va

Nu är det ju så att alla faktiskt inte kör så, många kör faktiskt lungt och njuter av åkturen. Och ja vi är ute efter att mörda folk på bulten och inte för nåt annat!

Allvarligt nu har ni fan fått min bägare att rinna över, vi skyller på fotograferna för dom är där för att ta kål på folk och ingen annan ska behöva ta ansvar för motorcyklisten!

Jag skyller inte på dej eller nån annan som fotar.. vet mycket väl att det är vi som sitter på hojen som har hela ansvaret... men det är inte alla som fattar det... Och en sak till jag har inte skrivit att det är erat fel..
att ni tycker det är kul att fota uppskattar jag för det äår alltid kul med fina bilder och jag har lyckats fastna på några:tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är uteslutande posörskrap som förekommer på allmän väg.

Det var ungefär det jag försökte förmedla med mitt inlägg som du citerade.
Dock undvek jag att skriva det rakt ut då det förmodligen skulle få några att känna sig trampade på tårna :)

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Kanske det! men hon står inte där och hejar på mej.

Ps ta det inte personligt

Vi står ju inte direkt och hejjar heller, ba, kom igen, ännu mer knäskrap vi vill se en olycka. Kan ju göra alla underättade att vi faktiskt blir jävligt rädda när folk kommer dundrandes i 250.
men vi kan heller inte ta ansvar för om en förare har så stort behova tt att synas och höras och köra snabbast.
Senast idag blev jag och sanna och zeki livrädda när en utan att nämna några namn la ner hojen och skrapa fotpinne. Det nerlägget var inte okej och det påpekade vi oxå. Jag körde bara zeki skrika nej och jag kände ett sug i magen. för att sedan inse att puh det gick bra.

tagga ner nu, säsongen är slut och det kommer en till säsong som blir roligare.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Ska jag ha dåligt samvete för att jag gillar att fota hojjar?
Jag bor ca 10 minuter från Bulten. Har fru och 2 barn med allt vad det innebär. Det går inte alltid att planera att den och den dagen ska jag åka till t.ex. Linköping och fota på bana. Jag tar chansen när jag får tid över. Så då åker jag till det stället där jag vet att jag kommer få använda kameran..... alltså Bulten! Ska jag då ha dåligt samvete för det?

Men självklart inte!! jag säger inte att det är erat fel!! dom som åker fram och tillbaka hela tiden gör nog det iaf! såg en bild på en kille som satt uppe på tanken!! han kanske gör det i vanliga fall med.
eller så gör han det för att få se cool ut på bild.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Men självklart inte!! jag säger inte att det är erat fel!! dom som åker fram och tillbaka hela tiden gör nog det iaf! såg en bild på en kille som satt uppe på tanken!! han kanske gör det i vanliga fall med.

Sorry att jag lägger mig i... Fotograferna har inget med hur de som fångas på bild kör... Många av de som fotar kör själva hoj...

Tråden handlar ju om att vissa tar större risker, mindre marginaler osv... Många kör över sin förmåga vilket de skulle göra oavsett om de står fotografer eller inte på plats!

Idioter finns och kommer alltid finnas i trafiken oavsett vilket fordon de framför!

KÖR MED INSIDAN SKALLEN!!!

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag kör inte på Bulten då det ligger allt för långt från där jag bor. Hade dock varit kul och se vad det är som är så jävla speciellt. De finns säkert hudratals roliga sträckor till i Sverige. Men i sedvanlig Stockholms anda så blir det ni gör det ballaste i hela landet:rolleyes:. Inte nog med att ni fyller bild och film forumet med miljontals bildtrådar i samma anda, ni diskuterar denna jävla vägsträcka i forum som om det är den enda vägen i Sverige. Klara ni inte av att hålla er i ert eget forum, merparten av övriga landet är seriöst trötta på ert eviga tjat.

Men för att för en gångs skull lägga in min åsikt angående ert, rent ut sagt, korkade beteende på en liten vägstump, så blir väl kontentan följande:

1. Det ni sysslar med på Bulten har under detta år gett oss alla sporthojsåkare en riktig idiotstämpel i media. Vilket då gjort att allmänheten tycker att vi är minst lika kriminella som HA och Bandios, och därför skall jagas med tjära och fjädrar.
2. Alla era vurpor (skadade eller döda) orsakar oss alla höjda försäkringspremier.
3. Fotograferna bär ett ansvar för den miljön dom skapar med sin närvaro, vilken inte alla förare klarar av att sköta.
4. Även om ni själva filosoferar "man lever bara en gång", så betyder inte det att andra vill dö/skadas då ni genomför den tanken. Hur tror ni att ni skulle må om ni dödar eller skadar en mamma till ett litet barn? Tänk för helvete lite på andra människor, ni kommer aldrig att förlåta er själva om något sådant händer hur tuffa ni än kan vara i mun här!

Skall ni få snygga bilder på er själva så åk till en bandag och kör av er.
Skall det vara så förbannat svårt att hitta fler ALTERNATIV till Bulten. Flera av kör ju säkerligen redan flera mil för att komma dit, testa att köra lika långt i alla andra vädersträck så kanske ni kan minska belastningen för dom som bor vid Bulten. För jag vet att ni inte kommer att sluta bomba runt vad som än skrivs eller sägs till er.

Och JA, visst har även jag kört fortare än vad som står på skyltarna. Jag kan dock med säkerhet säga att jag inte kört så när min maxkapacietet på gata att jag äventyrat mitt eller andras liv.
Numera kör jag fort på bana och nästan aldrig på gata, för det är som vi alla kan vara överens om: Det är roligast när det går att stå på som fan. Och det kan man bara göra på bana och samtidigt lägga hundra procent koncentration på körningen.

Så jag håller med TS i att ni bör ta er en jävla funderare på vad ni sysslar med, innan dom förbjuder allt vad sporthojar heter (för ni vet väl att det arbetas mot det).

Last edited:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E

jag pratade med honom och han hade bara lite fotpinneeksem.
närså men de e lite skillnad på att åka på tanken i 50 knyck än att gasa sönder gasvajern i 250.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu har inte jag fotat på Bulten så ofta då det ligger på helt fel sida för mig men säg så här: Vet inte hur många gånger jag har skrivit att man behöver inte köra snabbt för att se snabb ut på foto. Att skylla på fotograferna tycker jag också är fel för det bevisar bara att dessa som kör över sin förmåga borde inte ha klarat uppkörningen. Sen att Ezzo ligger på fel sida "oavsett hur långt in eller inte" enligt bilderna blir lite kasta sten i glashus även om du Ezzo är duktig på att köra, men håller med dig att mååååånga kör långt over there limit!

Däremot kan bilderna som senare läggs upp här bli en triggande funktion att nästa helg så jäklar ska jag banne mig få ner knät syndromet. De som fotograferar kan nog hålla med mig att det är i första hand att de gillar att fota hojar. Sen kan det vara att träna på panoreringar för att få in fartkänslan i bilderna tillsammans med skärpa. Träffa likasinnade att fråga om olika inställningar mm men inte försöka få andra att ta livet av sig!

Man kan diskutera det här hur mkt som helst ändå är människan fortfarande i grottstadiet så fort denne ser nåt som får hormonerna att bubbla i skallen.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Vi står ju inte direkt och hejjar heller, ba, kom igen, ännu mer knäskrap vi vill se en olycka. Kan ju göra alla underättade att vi faktiskt blir jävligt rädda när folk kommer dundrandes i 250.
men vi kan heller inte ta ansvar för om en förare har så stort behova tt att synas och höras och köra snabbast.
Senast idag blev jag och sanna och zeki livrädda när en utan att nämna några namn la ner hojen och skrapa fotpinne. Det nerlägget var inte okej och det påpekade vi oxå. Jag körde bara zeki skrika nej och jag kände ett sug i magen. för att sedan inse att puh det gick bra.

tagga ner nu, säsongen är slut och det kommer en till säsong som blir roligare.

jag fatta väl att ni inte vill att nån ska åka av och skada sig!!
det jag menar är att en del triggar upp när dom vet att dom hamnar på bild.
och det är INTE erat fel.. sen är det inte bara i fotokurvan det går fort..
och inte är väl det slut på säsongen nu!! ps va inte arg på mej nu:)
Mvh//jonny

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...