Fotokurvan bulten. Förbannade jävla idioti....

Status
Ej öppen för fler svar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Detta skriver jag rätt ut efter att ha kört bil på bulten idag.

Alla känner till fotokurvan.
Jag fattar inte hur i helvete ni tänker.... Eller snarare ni tänker inte ett jävla dugg pga att det står folk och fotar i den kurvan.

Ni satsar till 110% i den kurvan för att få BALLA bilder.
Att ni i hög fart lånar 100% av fel halva av vägen bryr ni er inte ett jävla skit i.
Idag kom jag från Rosenhillhållet och kommer in i mot kurvan i 50-70 km/h med bil. Jag möter en hoj i högfart på min sida vägen. Hade inte jag bromsat hade denna kille fått mycket stora problem för att inte sluta som en kylarprydnad.
Hade mötet kört i mer i våra ögon "normal hastighet" så hade det bara varit lyckliga omständigheter som förhindrat allvarligare kroppskador.

Innan fotograferingen i den kurvan började så hände det sällan några olyckor i just den kurvan. Nu händer det flera varje jävla vacker hojdag.

Jag förstår att man vill hamna på snygga bilder. Vem vill inte det?
Men är det verkligen värt riskerna ni utsätter er själva och andra för?

Ni verkar ha nån jävla strömbrytare som ni slår av så fort ni ser en fotograf i diket.. Den brytaren slår tydligen av allt vad förstånd och annan hjärnaktivitet innebär.

Igår inträffade det 6 st olyckor på bulten....FATTA 6 ST!!!

Är ni verkligen så jävla pantade och dumma att ni tycker det är värt dessa risker, värt dessa olyckor för att hamna på en snygg bild med ett knä i backen?

Det är fan inte konstigt att folk hatar oss så som vi beter oss efter bulten tex...

Det mest positiva i allt detta är ju att när fotograferna ringer SOS så räcker det med att de säger att det är från fotokurvan så vet SOS vad som hänt!

Jag förväntar mig inte att mitt inlägg här kommer ge någon förändring.
Det kommer dessutom säkerligen ges en massa mogna svar och kommentarer i sann sh.com anda.

Jag säger bara en sak till er. Och jag menar och står för vartenda jävla ord i det.

Fortsätt på detta sätt så kommer ni att DÖ i en mcolycka!
Eller värre DÖDA EN ANNAN.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det absolut "bästa" är att OM någon frontat med dig så hade det tagit 5 minuter sen så hade forumet fyllts med folk som spyr galla över *den där jävla bilisten som medvetet "blockerar vägen" (genom att köra i sin egen fil snyggt och prydligt) och därmed medvetet försöker döda motorcyklister*

Det är nog tur för många att säsongen är slut snart.. med tanke på hur en del kör där så behöver de inte ha otur för att köra av. Det räcker bara med att de inte har förbannad tur för att det ska sluta i skogen.

Det är inte bilisterna som försöker döda motorcyklister, det är motorcyklister som försöker döda sig själva.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Väl talat ezzo...det körs klart över gränsen på hela bulten i största allmänhet, och det är åt helvete att det åks såpass över gränsen att det är flera avåkningar samma jävla dag, i samma jävla kurva?!?
Och inte fasen verkar någon ta lärdom heller, det var väl samma bombande idag med?

När man med normalt inspirerat tempo (klart långt över vad man egentligen får köra) är en ren bromskloss - då är det nog dags för lite reality-check ändå. :va

/J - var där igår...och njöt av den fina vägen, trots sansad framfart..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Väl talat, ezzo. Folk kör som skit, och då menar jag inte dåligt utan med på tok för små marginaler, rent allmänt och när det står fotografer i diket så verkar det bara bli ännu sämre. Kanske dags att folk slutar fota snart? Jag tycker att det är minst lika roligt att fastna på en snygg bild som alla andra men är det värt att folk gång på gång kör över sin förmåga?

[edit] Ska fan skicka ett förslag på ett par små fartgupp just i "fotokurvan" till Vägverket. :näsblod

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ja jag har svårt att förstå hu det kan vara så kul att riskera liv och lem.
Inte bara sina egna liv utan även medtrafikanter som kan bli torpederade när som helst.

6 olyckor på samma dag och det är säkert inget rekord!

Själv åker jag till Mantorp i morgon och gasar allt jag orkar.
Inga möten, inga träd, stenar, stubbar och annat dödligt.

Bra skrivet Ezzo.
Håller med dig till fullo!

Banff^

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Hoj
2006, Suzuki gsx-r1000
Varför görs det ingenting åt hur det körs där då? Tycker själv det är kul att gasa lite på kurviga vägar men någon måtta får det ju finnas.
Fartgupp i svängarna kanske?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Fartgupp i svängarna kanske?

Det lär dyka upp inom en inte allt för avälägsen framtid.

Då kommer många sitta som :confused: och undra varför?!!?

Som ett brev på posten kommer sen trådar om hur vägverket försöker ta livet av mc-förare med "livsfarliga hinder".. :tummenupp

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Tyvärr är det och kommer fortsätta vara så att folk kör över sin förmåga.

Jag har vart en av de "idioterna" som pressat framför kamerorna för att få med mitt knäskrap. Dock inte över min förmåga. Över vägens förmåga helt klart!

Var på väg att smälla med en bil idag som låg i vänster körfält i en vänstersväng för o köra om en cyklist... Tyvärr kommer vi fortsätta ha olyckor och folk kommer att försvinna från oss...

Kör med insidan skallen!!

Bra skrivet och bra att det uppmärksammas lite nu och då :)

Slike

Bikerboyz.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
XR650R Crf450x
Väl talat, ezzo. Folk kör som skit, och då menar jag inte dåligt utan med på tok för små marginaler, rent allmänt och när det står fotografer i diket så verkar det bara bli ännu sämre. Kanske dags att folk slutar fota snart? Jag tycker att det är minst lika roligt att fastna på en snygg bild som alla andra men är det värt att folk gång på gång kör över sin förmåga?

[edit] Ska fan skicka ett förslag på ett par små fartgupp just i "fotokurvan" till Vägverket. :näsblod

Nu är det väll ändå så att det är inte riktigt de som fotar som är problemet.
Har man inte tillräckligt vett i skallen att köra med lite marginal å vett så kanske man inte har ute på vägen att göra överhuvudtaget?

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Väl skrivet Ezzo :tummenupp

(Ja jag plåtar ibland i fotokurvan men det betyder inte att jag inte håller med TS i vartenda ord).

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Skrapa knä och fotpinnar gör jag på bana, inte på allmän väg genom att kana över i mötande fil.

Väl talat! 6 olyckor igår för att man troligen kör långt över sin egen förmåga på bulten är talande. :/

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Bulten är stockholmarnas egna bana. Så är det bara.

Klart det gasas en gnutta. Tråkigt att folk inte inser sina begränsningar och klotar åt helvete förstås, men det är nog så det blir på en poppis hojväg tyvärr. Erfaret folk kan också råka ut för olyckor, även om jag vill våga mig på att påstå att 98% av alla olyckorna där beror på att man tagit sig vatten över huvudet.

Två av mina vänner har klotat där de senaste veckorna. Den första går fortfarande i gips och den andra (som gick av igår) får komma hem från KS på tisdag troligtvis. Den sista av dessa två olyckor skedde pga prestigetänkande och att han är allmänt hjärnsvag när det rör motorfordon. Han är min barndomsvän, men jag står ändå för vad jag skriver/tycker.

Krya på dig Peter, dina brorsor körde hit din skrothoj nyss, så den står i mitt garage nu. 20-30 lappar senare så är det bara att åka igen ;)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Jag har vart en av de "idioterna" som pressat framför kamerorna för att få med mitt knäskrap.

Knäskrap e skitkul!

Men varför inte betala nån hundralapp och köra på t ex en gokartbana (ännu hellre storbana såklart) ?

Går utmärkt att skrapa där, du får dessutom mkt grymmare nedlägg som ser mkt coolare ut på bild än nåt posörskrap på bulten (om det är foto du är ute efter).

Den stora fördelen är såklart att alla kör åt samma håll, inga träd, inget grus inga bilar som kommer ivägen.

Personligen kommer jag aldrig köra med knäskrap i fotokurvan även fast jag kan.
Inte värt risken. Hänger jag av och nåt händer så är man rökt.

Förmodligen så gör det mig o-manlig eller nåt, men det ökar mina chanser att få många grymma hojsäsonger framför mig, så det gör inget. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag